Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #1 Skrevet 2. desember 2018 Etter noen dager med feber så sto vi opp til at babyen vår har disse merkene på kroppen. Er dette starten på vannkopper? Han har fått flere rundt munnen og ryggen, men ikke lagt ut bilde pga gjenkjennelsesfare. han fikk bare litt melkeprodukter tilmiddagen igår. Er det heller mest sannsynlig? takk for svar Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #2 Skrevet 2. desember 2018 Det på hånden ligner litt en vannkopp. Men ikke på det andre bildet. Anonymkode: 8e31f...3d4
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #3 Skrevet 2. desember 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det på hånden ligner litt en vannkopp. Men ikke på det andre bildet. Anonymkode: 8e31f...3d4 Ser nå at det ble et veldig dårlig bilde av benet. Er helt likt som på Hånden, bare en blanding av små og litt større. Trodde ikke de kunne få det så tidlig, takk for svar Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #4 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser nå at det ble et veldig dårlig bilde av benet. Er helt likt som på Hånden, bare en blanding av små og litt større. Trodde ikke de kunne få det så tidlig, takk for svar Anonymkode: 3c62f...083 De kan få vannkopper fra de er nyfødte hvis de blir utsatt for smitte. Hvis de er under 2-3mnd, kan det være lurt å uansett ta kontakt med lege. Anonymkode: d5c5b...b9f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #5 Skrevet 2. desember 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: De kan få vannkopper fra de er nyfødte hvis de blir utsatt for smitte. Hvis de er under 2-3mnd, kan det være lurt å uansett ta kontakt med lege. Anonymkode: d5c5b...b9f Han er snart 1 år, og kommer godt ut på vekstkurven så tenker at det vil gå bra, utrolig kjedelig da han har sin første bursdag snart. Får dra til legen i morgen, om det utvikler seg noe mer å få noe som hjelper mot kløe eventuelt. Anonymkode: 3c62f...083
Det var en gang et menneske Skrevet 2. desember 2018 #6 Skrevet 2. desember 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er snart 1 år, og kommer godt ut på vekstkurven så tenker at det vil gå bra, utrolig kjedelig da han har sin første bursdag snart. Får dra til legen i morgen, om det utvikler seg noe mer å få noe som hjelper mot kløe eventuelt. Anonymkode: 3c62f...083 Legekontoret vil ikke ha barn med vannkopper på kontoret, da det er svært smittsomt. På alle mine har det utviklet seg fort fra hevelser til væskefylt blemmer. Hvis ingen er væskefylte i morgen, kan det være noe annet.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 7 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev: Legekontoret vil ikke ha barn med vannkopper på kontoret, da det er svært smittsomt. På alle mine har det utviklet seg fort fra hevelser til væskefylt blemmer. Hvis ingen er væskefylte i morgen, kan det være noe annet. Seriøst? Forstår grunnen men altså, om man skal ha noe medisiner for å lette på smertene ? Anonymkode: 3c62f...083
Det var en gang et menneske Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Forstår grunnen men altså, om man skal ha noe medisiner for å lette på smertene ? Anonymkode: 3c62f...083 Fordi vannkopper kan være veldig alvorlig for de med nedsatt immunforsvar. Er ikke så mye du kan få for vannkopper. PoxClin, hvitvask o.l. er førstevalg, og det får du uten resept. Til min ene fikk jeg Zyrtec dråper uten å ta med barnet til lege. Antihistaminer er nok så harmløse, så de valgte å skrive ut det uten å se barnet. Tror barnet skal være svært hardt rammet før de vurderer midler som Vallergan (antihistamin som også er søvnfremmende). Men du må jo se an allmenntilstanden til barnet, og du kan jo være i dialog med legekontoret og høre hva de anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 Da jeg tok min sønn til lege fordi jeg mistenkte vannkopper ( to dager før første dag i første klasse, så viktig å avdekke) sa han at det er minst 10 forskjellige utslett som er likt som vannkopper og derfor umulig å vite hva som er hva. Han sa «smør på hvitvask og se om det hjelper og send han på skolen». Det var ikke vannkopper, selvom det så veldig sånn ut! Anonymkode: 48b34...d85
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #10 Skrevet 2. desember 2018 Siden det har vært feber i forkant er det kanskje mer nærliggende å tenke den 5. barnesykdom eller tredagersfeber. Hvis blemmene blir væskefylte er det nok vannkopper, men det pleier ikke å starte med feber. Anonymkode: 2d3c4...35d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #11 Skrevet 2. desember 2018 Nei dette er ikke vannkopper. Anonymkode: f9ce5...c19
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #12 Skrevet 2. desember 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden det har vært feber i forkant er det kanskje mer nærliggende å tenke den 5. barnesykdom eller tredagersfeber. Hvis blemmene blir væskefylte er det nok vannkopper, men det pleier ikke å starte med feber. Anonymkode: 2d3c4...35d Er blitt flere blemmer nå, men ikke væskefylte enda. Vi får avvente og se. Feberen er over og deg er vi veldig glad for Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #13 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, Jul herfra og til månen skrev: Fordi vannkopper kan være veldig alvorlig for de med nedsatt immunforsvar. Er ikke så mye du kan få for vannkopper. PoxClin, hvitvask o.l. er førstevalg, og det får du uten resept. Til min ene fikk jeg Zyrtec dråper uten å ta med barnet til lege. Antihistaminer er nok så harmløse, så de valgte å skrive ut det uten å se barnet. Tror barnet skal være svært hardt rammet før de vurderer midler som Vallergan (antihistamin som også er søvnfremmende). Men du må jo se an allmenntilstanden til barnet, og du kan jo være i dialog med legekontoret og høre hva de anbefaler. Godt å vite at man kan få alt det utenom legetimen, takk for utfyllende informasjon Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #14 Skrevet 2. desember 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da jeg tok min sønn til lege fordi jeg mistenkte vannkopper ( to dager før første dag i første klasse, så viktig å avdekke) sa han at det er minst 10 forskjellige utslett som er likt som vannkopper og derfor umulig å vite hva som er hva. Han sa «smør på hvitvask og se om det hjelper og send han på skolen». Det var ikke vannkopper, selvom det så veldig sånn ut! Anonymkode: 48b34...d85 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei dette er ikke vannkopper. Anonymkode: f9ce5...c19 Vi får avvente og se det ann litt. Håper på at det ikke er det såklart. Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #15 Skrevet 2. desember 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi får avvente og se det ann litt. Håper på at det ikke er det såklart. Anonymkode: 3c62f...083 Like greit å bli ferdig med det da Anonymkode: 48b34...d85
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #16 Skrevet 2. desember 2018 Informerer om dette, hvis noen andre i samme situasjon ender opp med å spørre om det samme var på vei til apoteket for å kjøpe noen kremer og stoppet ved skranken til legevakta bare for å spørre. En barnepleier der kunne informere om at dette var den 4 barnesykdommen Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #17 Skrevet 2. desember 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Informerer om dette, hvis noen andre i samme situasjon ender opp med å spørre om det samme var på vei til apoteket for å kjøpe noen kremer og stoppet ved skranken til legevakta bare for å spørre. En barnepleier der kunne informere om at dette var den 4 barnesykdommen Anonymkode: 3c62f...083 Takk for info. Masse god bedring Anonymkode: c3df3...b95
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #18 Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for info. Masse god bedring Anonymkode: c3df3...b95 Takk gutten er ikke til å kjenne igjen nå stakkar så mye prikker han har på kroppen, men heldigvis så går det over om et par dager Anonymkode: 3c62f...083
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2018 #19 Skrevet 2. desember 2018 Min jente hadde vannkopper når hun var 5 mnd,søsknene hadde det også men det var hun som var hardest rammet. Anonymkode: 079e5...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå