Gå til innhold

Er dette starten på vannkopper?bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen dager med feber så sto vi opp til at babyen vår har disse merkene på kroppen. Er dette starten på vannkopper? 

Han har fått flere rundt munnen og ryggen, men ikke lagt ut bilde pga gjenkjennelsesfare.

han fikk bare litt melkeprodukter tilmiddagen igår. Er det heller mest sannsynlig?

takk for svar

CA9F33BD-4E12-4FEB-8758-49E834699F28.jpeg

EC612435-F155-4138-A59E-EB05F4D46AFE.jpeg

Anonymkode: 3c62f...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det på hånden ligner litt en vannkopp. Men ikke på det andre bildet. 

Anonymkode: 8e31f...3d4

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det på hånden ligner litt en vannkopp. Men ikke på det andre bildet. 

Anonymkode: 8e31f...3d4

Ser nå at det ble et veldig dårlig bilde av benet. Er helt likt som på Hånden, bare en blanding av små og litt større. 

Trodde ikke de kunne få det så tidlig, takk for svar :) 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser nå at det ble et veldig dårlig bilde av benet. Er helt likt som på Hånden, bare en blanding av små og litt større. 

Trodde ikke de kunne få det så tidlig, takk for svar :) 

De kan få vannkopper fra de er nyfødte hvis de blir utsatt for smitte. Hvis de er under 2-3mnd, kan det være lurt å uansett ta kontakt med lege. 

Anonymkode: d5c5b...b9f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De kan få vannkopper fra de er nyfødte hvis de blir utsatt for smitte. Hvis de er under 2-3mnd, kan det være lurt å uansett ta kontakt med lege. 

Anonymkode: d5c5b...b9f

Han er snart 1 år, og kommer godt ut på vekstkurven så tenker at det vil gå bra, utrolig kjedelig da han har sin første bursdag snart. 

Får dra til legen i morgen, om det utvikler seg noe mer å få noe som hjelper mot kløe eventuelt. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er snart 1 år, og kommer godt ut på vekstkurven så tenker at det vil gå bra, utrolig kjedelig da han har sin første bursdag snart. 

Får dra til legen i morgen, om det utvikler seg noe mer å få noe som hjelper mot kløe eventuelt. 

Legekontoret vil ikke ha barn med vannkopper på kontoret, da det er svært smittsomt. 

På alle mine har det utviklet seg fort fra hevelser til væskefylt blemmer. Hvis ingen er væskefylte i morgen, kan det være noe annet. 

Skrevet
7 minutter siden, Jul herfra og til månen skrev:

Legekontoret vil ikke ha barn med vannkopper på kontoret, da det er svært smittsomt. 

På alle mine har det utviklet seg fort fra hevelser til væskefylt blemmer. Hvis ingen er væskefylte i morgen, kan det være noe annet. 

Seriøst? Forstår grunnen men altså, om man skal ha noe medisiner for å lette på smertene ? 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? Forstår grunnen men altså, om man skal ha noe medisiner for å lette på smertene ? 

Fordi vannkopper kan være veldig alvorlig for de med nedsatt immunforsvar. 

Er ikke så mye du kan få for vannkopper. PoxClin, hvitvask o.l. er førstevalg, og det får du uten resept. Til min ene fikk jeg Zyrtec dråper uten å ta med barnet til lege. Antihistaminer er nok så harmløse, så de valgte å skrive ut det uten å se barnet. Tror barnet skal være svært hardt rammet før de vurderer midler som Vallergan (antihistamin som også er søvnfremmende). 

Men du må jo se an allmenntilstanden til barnet, og du kan jo være i dialog med legekontoret og høre hva de anbefaler. 

Skrevet

Da jeg tok min sønn til lege fordi jeg mistenkte vannkopper ( to dager før første dag i første klasse, så viktig å avdekke) sa han at det er minst 10 forskjellige utslett som er likt som vannkopper og derfor umulig å vite hva som er hva. Han sa «smør på hvitvask og se om det hjelper og send han på skolen». Det var ikke vannkopper, selvom det så veldig sånn ut!

Anonymkode: 48b34...d85

Skrevet

Siden det har vært feber i forkant er det kanskje mer nærliggende å tenke den 5. barnesykdom eller tredagersfeber. Hvis blemmene blir væskefylte er det nok vannkopper, men det pleier ikke å starte med feber. 

Anonymkode: 2d3c4...35d

Skrevet

Nei dette er ikke vannkopper.

Anonymkode: f9ce5...c19

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden det har vært feber i forkant er det kanskje mer nærliggende å tenke den 5. barnesykdom eller tredagersfeber. Hvis blemmene blir væskefylte er det nok vannkopper, men det pleier ikke å starte med feber. 

Anonymkode: 2d3c4...35d

Er blitt flere blemmer nå, men ikke væskefylte enda. Vi får avvente og se. Feberen er over og deg er vi veldig glad for :)

Skrevet
1 time siden, Jul herfra og til månen skrev:

Fordi vannkopper kan være veldig alvorlig for de med nedsatt immunforsvar. 

Er ikke så mye du kan få for vannkopper. PoxClin, hvitvask o.l. er førstevalg, og det får du uten resept. Til min ene fikk jeg Zyrtec dråper uten å ta med barnet til lege. Antihistaminer er nok så harmløse, så de valgte å skrive ut det uten å se barnet. Tror barnet skal være svært hardt rammet før de vurderer midler som Vallergan (antihistamin som også er søvnfremmende). 

Men du må jo se an allmenntilstanden til barnet, og du kan jo være i dialog med legekontoret og høre hva de anbefaler. 

Godt å vite at man kan få alt det utenom legetimen, takk for utfyllende informasjon :) 

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg tok min sønn til lege fordi jeg mistenkte vannkopper ( to dager før første dag i første klasse, så viktig å avdekke) sa han at det er minst 10 forskjellige utslett som er likt som vannkopper og derfor umulig å vite hva som er hva. Han sa «smør på hvitvask og se om det hjelper og send han på skolen». Det var ikke vannkopper, selvom det så veldig sånn ut!

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei dette er ikke vannkopper.

Anonymkode: f9ce5...c19

Vi får avvente og se det ann litt. Håper på at det ikke er det såklart.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får avvente og se det ann litt. Håper på at det ikke er det såklart.

Like greit å bli ferdig med det da :) 

Skrevet

Informerer om dette, hvis noen andre i samme situasjon ender opp med å spørre om det samme :) 

var på vei til apoteket for å kjøpe noen kremer og stoppet ved skranken til legevakta bare for å spørre. En barnepleier der kunne informere om at dette var den 4 barnesykdommen :) 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Informerer om dette, hvis noen andre i samme situasjon ender opp med å spørre om det samme :) 

var på vei til apoteket for å kjøpe noen kremer og stoppet ved skranken til legevakta bare for å spørre. En barnepleier der kunne informere om at dette var den 4 barnesykdommen :) 

Takk for info. Masse god bedring 

Anonymkode: c3df3...b95

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for info. Masse god bedring 

Anonymkode: c3df3...b95

Takk :) gutten er ikke til å kjenne igjen nå stakkar så mye prikker han har på kroppen, men heldigvis så går det over om et par dager :) 

Skrevet

Min jente hadde vannkopper når hun var 5 mnd,søsknene hadde det også men det var hun som var hardest rammet.

Anonymkode: 079e5...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...