Gå til innhold

Mor som ikke har fast samvær for egne barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

I senere tid, så er det faktisk sånn, at i saker hvor mor og far blir sett på som like gode omsorgspersoner, så vinner far i flere saker.

Anonymkode: 85041...c37

Det er ikke sant! 

Mor må dessuten være narkoman, suicidal og gal tvers igjennom før FVK vurderer henne til like god (dårlig) omsorgsperson som en normal mann.

Anonymkode: 612d5...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en sorg det må være for barna. Må være enklere å takle at mor dør enn at mor ikke vil ha noe med de å gjøre lengre. 

Og ja, mor er oftere viktigere for barnet enn far. 

Jeg kunne ikke tenke meg at mamma ikke ville ha noe med meg å gjøre. Pappa derimot, som ikke ville ha noe med oss å gjøre, siden fyll og gambling var viktigere, vel.... ikke et fnugg av sorg eller savn. 

Anonymkode: 621b7...0d3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ALDRI en god nok grunn til å ikke ha kontakt med eller ikke se barna sine. ALDRI! 

Det er det absolutt verste sviket et barn kan oppleve. Det er noe fundamentalt galt med slike menn/kvinner. Det er også noe veldig galt med de nye partnerene de finner seg.

Anonymkode: c8942...471

Helt enig. Det er også ALDRI er grunn til å nekte den andre 50% samvær dersom det ikke er særskilte grunner til det. 

Anonymkode: 1a35a...025

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sant. Det er bare noe som noen mødre mener. Fedre mener de er like viktige som mødre. Mødre mener de kan ta bedre valg for barna enn fedre og tror derfor at de er bedre. Siden du er et eksempel på dette, hva tror du at du kan gjøre bedre enn en far? 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sant! 

Mor må dessuten være narkoman, suicidal og gal tvers igjennom før FVK vurderer henne til like god (dårlig) omsorgsperson som en normal mann.

Det er det. Sitter du med fakta om alle rettsaker? Jeg har det fra sikre kilder, som jobber med det her. Og her prater vi om i en rettsak, ikke familievernkontoret. Og ganske sikker på at familievernkontoret ikke er sånn du forklarer, da er det heller snakk om et tilfelle med skikkelig uflaks.

Jeg har selv en udugelig far til mine barn, som vil se de minst mulig, men er ikke måte på hvilken forståelse han har blitt møtt med på familievernkontoret.  

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv en udugelig far til mine barn, som vil se de minst mulig, men er ikke måte på hvilken forståelse han har blitt møtt med på familievernkontoret.  

Ja, du bekrefter det selv: Han blir møtt med forståelse fordi han vil holde seg unna.

Motstanden menn møter med myndighetene slår først inn når menn vil ha mer samvær enn hva mor mener er rett. Det viser all statistikk og egne erfaringer.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Det er også ALDRI er grunn til å nekte den andre 50% samvær dersom det ikke er særskilte grunner til det. 

Helt enig! Ingenting ville gjort meg lykkeligere enn om mine barn hadde 50% med sin far. Istedenfor har han ikke sett de på snart seks år, blokkert de på FB og telefon. Og giftet seg med en dame som synes dette er helt innafor.

Anonymkode: c8942...471

Skrevet

Så deilig det er å sitte å dømme andre. Hva så om hun har fått flere barn og flyttet langt? Finnes sikkert en god grunn til det selv om dere ikke liker det..

Anonymkode: 7e9b7...334

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en sorg det må være for barna. Må være enklere å takle at mor dør enn at mor ikke vil ha noe med de å gjøre lengre. 

Det kan jo hende at mor vil ha kontakt med barna selv om hun har flyttet langt bort...?

Anonymkode: e5205...a65

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo hende at mor vil ha kontakt med barna selv om hun har flyttet langt bort...?

Anonymkode: e5205...a65

Det vil jeg anta som oftest er riktig. Som mann, far og aktiv for fedres rettigheter vet jeg dette også er tilfelle for de fleste fedre som ikke lenger er sammen med mor. 

• 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Feil tråd😝

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet
På 4.12.2018 den 13.08, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne ikke tenke meg at mamma ikke ville ha noe med meg å gjøre. Pappa derimot, som ikke ville ha noe med oss å gjøre, siden fyll og gambling var viktigere, vel.... ikke et fnugg av sorg eller savn. 

Hva!?! Det må være enklere for barna å takle at mor dør enn at mor ikke vil ha noe med de å gjøre lengre? Svada! 

Anonymkode: 80b4b...945

Skrevet

Men hvor i hi leser dere at mor ikke har samvær i hele tatt? Det står at hun ikke har "fast" samvær, og det kan jo kanskje være vanskelig å få til pga lang avstand, arbeid og logistikk ifht skole og aktiviteter til barna. Her synes jeg barnemoren dømmes fort uten noen bakgrunnsinnformasjon. At hun ikke tok barna med seg kan jo i like stor grad hanfle om deres beste. Å slippe bytte skole, venner og aktiviteter de er med på. At mor flytter langt unna kan jo også handle om jobbmuligheter, og nettverk. Det sies heller ikke noe om i hi hvor langt unna dem er, eller hvor ifte de møtes.

Skrevet
På ‎01‎.‎12‎.‎2018 den 22.26, Anonym bruker skrev:

Ja, det er litt det jeg også tenker. Og det at hun har fått to barn til. Det virker så brutalt å bare ha ansvar for 2 av sine barn.

Hadde forstått det bedre hvis hun ikke hadde fått nye barn.

Anonymkode: 46a72...938

Å herregud. Du tiltror ikke dine medmennesker å ha følelser? Det er da helt naturlig at hun vil ha flere barn hvis hun har lite kontakt med dem hun har fra før. Ikke at det vil ta vekk savnet, men så får hun i alle fall være heltidsmamma for de nye ungene.

Anonymkode: a3e9c...2fc

Skrevet
På ‎04‎.‎12‎.‎2018 den 13.09, Anonym bruker skrev:

F eks den "særskilte" grunnen at barna ikke finner stabilitet, da. Men pøshht, hva har vel det å si så lenge foreldrene får matematikken til å gå opp og begge får lik tilgang på barn?

Skrevet
På ‎03‎.‎12‎.‎2018 den 23.52, Anonym bruker skrev:

Menn slipper unne sosiale konvensjoner når de selv velger å ikke ha kontakt med egne barn. 

At andre menn opplever det du skisserer endrer ikke det. Det blir whatabout-isme.

Anonymkode: 83e19...e13

Enig. Dette er ikke en tråd for forsmådde fedre.

Skrevet
På ‎04‎.‎12‎.‎2018 den 9.54, Anonym bruker skrev:

Delt bosted som utgangspunkt burde være loven.

Det er i så fall i mot barnas interesse. Men bevares, sikkert flott for mange foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...