Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #1 Skrevet 30. november 2018 Skulle passe et barn i helgen. Har selv to, minste er seks måneder. Så får jeg spørsmål i går om jeg kunne ta i mot barnet litt tidligere fordi det var hjemme pga sykdom og hun jeg passer for må reise klokken to. Jeg skulle egentlig hente på SFO. Barnet har noe veldig smittsom så jeg sa jeg ikke kunne passe nå som barnet er sykt. Har et spedbarn hjemme og har ikke lyst å utsette henne for smitte, og jeg har heller ikke overskudd til å pleie et sykt barn som ikke er mitt i tillegg til nattevåk med minste. Hun jeg skal passe for ble rasende og sa jeg var upålitelig og masse annen dritt. Jeg skjønner det er kjipt at planer går i vasken men slikt kan jo skje med barn i hus og uten særlig nettverk. Hvem er urimelig her? Anonymkode: f5bab...fa5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #2 Skrevet 30. november 2018 Ingen rett til å bli sur. Med sykt barn kanselleres alle andre planer, da blir man hjemme. Det trodde jeg virkelig var en selvfølge. Anonymkode: e6492...16b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #3 Skrevet 30. november 2018 Hva er relasjonen mellom deg og den andre moren? Anonymkode: c6b9d...1b9
Fru Banderas Skrevet 30. november 2018 #4 Skrevet 30. november 2018 Urimelig av henne å forvente at du passer et sykt barn, spesielt når det er smittsomt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #5 Skrevet 30. november 2018 Jeg hadde passet et smittsomt tantebarn om søsteren min skulle noe spesielt i helgen, f.eks hadde bestilt en Londontur e.l. Men jeg hadde ikke passet et smittsomt barn som jeg ikke hadde nær relasjon til og mammaen ikke skulle noe helt spesielt. Så i mine øyne er det litt for få opplysninger her til å svare.... Anonymkode: 3b755...f20
litekreativtbrukernavn Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 I tillegg tenker jeg stakkars barnet da...må da være best å få være hjemme med mamma når man er syk, og ikke passes av andre?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #7 Skrevet 30. november 2018 Stakkars barn som sendes avgårde i dårlig form! Samme om du er tante eller bestevenninne, mamma/pappa er best når man er syk. Hun har ikke rett til å bli sint, hun er egoistisk. Både ovenfor barnet og din familie som blir sittende både med sykt barn nå som trenger ekstra oppmerksomhet, og sykdom i huset som følge av smitte. Her skal det stå om helse for mor dersom hun MÅ dra( men regner med i disse tider at det er julebord det er snakk om?) Anonymkode: 20307...9ef
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #8 Skrevet 30. november 2018 Snakk om en i min omgangskrets som har et barn på samme alder som eldste min. Går i samme klasse. Hun skal på julebord. Jeg er mest bekymret for å smitte den lille. Jeg er også alene i helgen så vil måtte ha nærkontakt med den syke og minste. Anonymkode: f5bab...fa5
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #9 Skrevet 30. november 2018 har du sagt du skal passe, og mor har planer så forstår jeg henne,men forstår samtidlig deg pga babyen,men ammer du babyen,så blir den sjelden smittet Anonymkode: 11025...4b7
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #10 Skrevet 30. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde passet et smittsomt tantebarn om søsteren min skulle noe spesielt i helgen, f.eks hadde bestilt en Londontur e.l. Men jeg hadde ikke passet et smittsomt barn som jeg ikke hadde nær relasjon til og mammaen ikke skulle noe helt spesielt. Så i mine øyne er det litt for få opplysninger her til å svare.... Anonymkode: 3b755...f20 Du hadde passet et smittsomt tantebarn med en liten baby i hus i tillegg? Ok. Du om det. Anonymkode: f6c20...dde
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #11 Skrevet 30. november 2018 Sykt barn har ingenting å gjøre hos en barnevakt, med mindre det er snakk om en barnet kjenner så godt at det er en av barnas trygge omsorgspersoner. Hadde automatisk tenkt som mor at da må planer avlyses og bli hjemme. det er jo så klart lov å bli skuffet men å kalle deg slike ting er vel aldri ok? Anonymkode: c3277...e8e
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #12 Skrevet 30. november 2018 Helt urimelig å bli sur. Sykt barn medfører at julebord må droppes. Shit happens. Anonymkode: 95293...f55
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #13 Skrevet 30. november 2018 Skjønner venninnen din ble skuffet fordi hun måtte droppe julebordet, men hun burde ikke bli sur på deg. Det blir jo det samme som å bli sint på barnehagen fordi de ikke vil ta i mot syke barn. Det er jo en grunn til det at man ikke passer syke barn. Både for det syke barnets skyld og andre som ikke vil bli smittet. Du får spørre henne om hun blir sur på barnehagen neste gang barnet er sykt. Anonymkode: ce362...33c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #14 Skrevet 30. november 2018 Lurer på hvordan syk jeg. Forskjøelse ja, omgangssyke nei. Skjønner på en måte denne moren .. Men sånn er det å ha barn. Anonymkode: e64f0...051
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #15 Skrevet 30. november 2018 Med en baby så hadde jeg ikke tatt imot et forkjølet barn engang. Nei takk, hvem enn du er. Anonymkode: 3aa2f...02c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2018 #16 Skrevet 30. november 2018 Tja.... jeg kunne fint ha passet et sykt barnforutsatt at det var et barn jeg hadde nær relasjon til. Selvsagt avhengig av hvordan syk barnet var. Keg hadde ikke hatt noe problem å passe et forkjølet barn og jeg tåler litt nattevåk selv med en baby. Om det hadde vært alvorlig omgangssyke derimot så hadde det nok stilt seg litt annerledes. Anonymkode: 4bad9...8be
Fru Ugle Skrevet 1. desember 2018 #17 Skrevet 1. desember 2018 Veldig merkelig at denne moren tok det som en selvfølge at du skulle passe et sykt barn? Det er ikke normalt, med mindre det er nær familie. I tillegg er det veldig ego av henne å ikke tenke på at barnet hennes utgjør en smitterisiko for babyen din og dere andre
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #18 Skrevet 1. desember 2018 Den er litt vanskelig. Men med normal hygiene kan man unngå smitte, spesielt når du vet om det på forhånd og kan ta grep fra første skritt inn døra. Ungen er i skolealder og henger kanskje mest med ditt andre barn. Babyen kan holdes vekk en del da. Jeg hadde sagt ja, så sant det barnet var friskt nok til å være borte. Ikke med aktivt oppkast/diare eller 40 i feber altså. Anonymkode: 0f4b3...60d
Englenemine Skrevet 1. desember 2018 #19 Skrevet 1. desember 2018 Denne moren er super egoistisk. Herregud hun skulle på julebord ikke noe ekstremt viktig, men uansett barnet hennes kommer først. Og jeg hadde aldri utsatt egen baby for smitte, og hadde gitt henne klar beskjed om hvordan man ikke snakker til folk slik hun ble rasende på deg og klikka.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #20 Skrevet 1. desember 2018 Vannkopper? Jeg har forståelse både for deg og for den andre mamman. Klart det er skuffende å ikke få gått på julebordet hun sikkert har gledet seg til. Men sånn er det bare når man har barn, av og til går ting i vasken..... Anonymkode: b8836...2db
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #21 Skrevet 1. desember 2018 Lurer også på hva slags sykdom det er snakk om. Ved forkjølelse ville jeg gjort det, men vannkopper, omgangssyke eller liknende hadde vært uaktuelt med baby i hus. Omgangssyke hadde vært uaktuelt uansett om det var baby i hus eller ikke, nekter å ta sjansen på smitte så nærme jul, og jeg vet hvor ubehagelig det er å ha omgangssyken, slik at jeg hadde tenkt på barnets ve og vel også. Anonymkode: 344a4...5b7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #22 Skrevet 1. desember 2018 Ser flere spør om sykdom. Det er snakk om omgangssyke. På tidspunktet hun ringte kastet barnet fortsatt opp og hadde diaré. Trolig ville nok barnet være ferdig med å kaste opp når det skulle til meg. Barna er såpass små de også at de ikke er så gode på å ivareta personlig hygiene. Sjansen for at mitt barn (eldste) ville blitt smittet er også stor. HI Anonymkode: f5bab...fa5
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. desember 2018 #23 Skrevet 1. desember 2018 Hun kan ikke kreve at du passer et sykt barn?! Herregud! Det burde vært henne som hadde sagt til deg, at barnet hadde blitt syk og at hun valgte å bli hjemme
Det var en gang et menneske Skrevet 1. desember 2018 #24 Skrevet 1. desember 2018 Jeg hadde aldri vurdert å lempe en unge med omgangssyke over på andre. Dårlig gjort overfor barnet og de som skal passe. Hun kan godt være skuffet fordi hun går glipp av julebordet, men hun kan ikke bebreide verken deg eller barnet i en slik situasjon. Shit happens!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2018 #25 Skrevet 1. desember 2018 Denne moren er jo helt på viddene! Jeg hadde begynt å lure på hvilken omsorgsevne hun har når hun planla å ha barnet sitt hos barnevakt når det har omgangssyke. Ingen gjør vel det!? Anonymkode: f1f01...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå