Gå til innhold

Du som er for innvandring

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det var nettopp det du ønsket med tråden. Så du kunne si: Moahhhhh! Og så kunne vi si: jammen atte.... Og så kunne du si: Moahhhhh! Og så var verden i svart/hvitt uten nyanser. Og så ble det jul..... 

Du hadde fått bedre svar på aktuelleforumet på KG👍😂

Anonymkode: 0c91a...119

Nei. Jeg sier egentlig alle «moahhhhh» eller forventer at noen sier «jammen atte». Jeg tenker at de aller fleste mennesker har et bedre ordforråd enn dette

Anonymkode: d0712...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, sug lut skrev:

Du ser ikke muligheten for at politikk ikke er enkle svar? At folk svarer med forbehold og forutsetninger plager deg?

I en svart/hvitt verden er det nok forvirrende at noen reflekterer over hodet på hi. 

Anonymkode: be779...f7a

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Du ser ikke muligheten for at politikk ikke er enkle svar? At folk svarer med forbehold og forutsetninger plager deg?

Nei. Det plager meg over hodet ikke. 

Skrevet

Nei. Det plager meg over hodet ikke. 

Det må det jo gjøre, siden du ikke klarer å svare på de enkleste spørsmål, eller se utenfor din sort-hvite verden

Anonymkode: 644d1...0e6

Skrevet
5 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Igjen, jeg skjønner ikke hva du skal frem til? 

Det er selvsagt bedre å bo 300 sammen i Norge enn 10 000 i en flyktningleir, men når de først er kommet til Norge så håper jeg at de får et bedre boalternativ enn det du skisserer. 

Og for å svare helt konkret på spørsmålet ditt: om det ikke var mulig å tilby dem bedre vilkår hadde jeg syns det var greit å ha de til nabo. 

Men du er forresten ikke interessert i å høre min mening, for jeg er ikke for fri flyt og null kontroll på innvandringen. 

Det er mulig jeg ikke skal frem til noe som helst. Jeg bare fant et spørsmål hengende i en busk og så plukket jeg det ned og slang det inn her. 

En periode var denne hurtigplasseringen alt vi hadde. Å bo på asylmottak er også bedre enn en flyktningeleir. Vi nordmenn ser på det å bo på hotell som et gode og gjør det gjerne flere uker hver sommer eller i året, men som asylmottak er det uholdbart?

Skrevet

Det må det jo gjøre, siden du ikke klarer å svare på de enkleste spørsmål, eller se utenfor din sort-hvite verden

Anonymkode: 644d1...0e6

Nei. Det plager meg ikke

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mulig jeg ikke skal frem til noe som helst. Jeg bare fant et spørsmål hengende i en busk og så plukket jeg det ned og slang det inn her. 

En periode var denne hurtigplasseringen alt vi hadde. Å bo på asylmottak er også bedre enn en flyktningeleir. Vi nordmenn ser på det å bo på hotell som et gode og gjør det gjerne flere uker hver sommer eller i året, men som asylmottak er det uholdbart?

Du ser ikke forskjell på de to scenarioene? 

Jøss. 

Skrevet
2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jøss. 

Som en rask, effektiv og kortvarig løsning? Nei

Skrevet
21 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jøss. 

Det er ikke hos alle at heisen går hele veien opp😂

Anonymkode: 0c91a...119

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke enkelt fordi det er vanskelig å være ærlig. De fleste vil ikke ha et asylmottak til nærmeste nabo. Av frykt for å bli kalt rasist, tør man ikke svare.

Anonymkode: 7adf5...12a

Er da ikke rasist for det om, du vet vel at det er mange ikke etnisk Norske som ikke ønsker å bo ved et asylmottak? 

Anonymkode: 52e92...605

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei nabo. For da er vi naboer også....

Hei på deg og. 😊

Bare nysgjerrig; opplevde du noen problemer da det var asylmottak på Midtbygda/Røyken?

Anonymkode: 01863...09e

Skrevet

Ingen vil ha dette i nærheten. Prøv å plassere det hvor som helst, det blir sterk og panisk motstand uansett. 

Anonymkode: e37a0...886

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei på deg og. 😊

Bare nysgjerrig; opplevde du noen problemer da det var asylmottak på Midtbygda/Røyken?

Anonymkode: 01863...09e

Nei. Men jeg er ikke mot invandring heller. Jeg så et gammelt program sånn tilfeldig i går om dette og da flommen fra Syria var på det verste. Folk fra både Bolkesjø og Montebello ble intervjuet og de hadde enormt store fake-grunner til hvorfor de ikke skulle plasseres akkurat der de bodde. Hvor som helst, bare ikke der de bodde. 

- skal man ha sånne gående i hagene til folk (som om det er en invandrergreie)

- så mange på et sted uten gjerde rundt (skal de bo i fengsel da) 

- de kommer til å fylle opp banen om 300 skal på den samtidig (meget sannsynlig?) 

- vi har flyttet til ei lita bygd for å slippe unna folk, så vi vil ikke ha de her

osv osv... 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen vil ha dette i nærheten. Prøv å plassere det hvor som helst, det blir sterk og panisk motstand uansett. 

Anonymkode: e37a0...886

Problemet er ofte at de er hjertelig velkommen, bare ikke her og det undrer jeg meg over. Har hatt et mottak med 300 som nabo og det var helt uproblematisk. Merket ikke at de var der

Skrevet

Å ha mange mennesker på et avgrenset område er oppskrift for katastrofe. Asylsøkere er en veldig heterogen gruppe, forskjellige land, forskjellige kuturer, språk, utdanningsnivå, alder, behov. 

Jeg hadde flere naboer fra forskjellige land, Kurdistan, Syria ( familie for 20 år siden), Bosnia. Det fungerte. Ingen kriminalitet, ingen mobbing, døra var alltid ulåst. Tidvis måtte vi bare spise aaaalt for mye ris fordi kurdere lager alt med ris. 😁

Anonymkode: f652e...26c

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville du synes det var ok å ha et asylmottak med plass til 300 asylsøkere som nærmeste nabo?

Å fytterakkern hva du kverrulerer med hvert eneste svar/innspill du får. Hadde tenkt å svare, men dropper det når jeg ser hvordan du svarer hvert eneste innspill. 

Anonymkode: 49b3e...82b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å fytterakkern hva du kverrulerer med hvert eneste svar/innspill du får. Hadde tenkt å svare, men dropper det når jeg ser hvordan du svarer hvert eneste innspill. 

Ville du ikke tåle det?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville du ikke tåle det?

nå kverrulerer du igjen, du sier jo ingenting fornuftig, men skjønner at det er mye luft mellom ørene, så gidder rett og slett ikke. Du virker jo rett og slett lite intelligent. Synes synd på deg. 

Skrevet

Jeg er for innvandring til en visd grad. Vi kan ikke hjelpe flere enn vi faktisk klarer å ta oss av. De må spres på mindre mottak rundtom for å unngå å danne ghettoer. De må utredes slik at vi vet hvem som trenger terapi av ulike former. De må ta Norsk kurs. INTEGRERING. Å samle en hel gjeng med posttraumatisk stress lidelse på en og samme plass er ikke å hjelpe. Ville eg hatt de til nabo? Nei. Hadde med god grunn følt meg utrygg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nå kverrulerer du igjen, du sier jo ingenting fornuftig, men skjønner at det er mye luft mellom ørene, så gidder rett og slett ikke. Du virker jo rett og slett lite intelligent. Synes synd på deg. 

Du argumenterer ikke så mye selv? Selvsagt blir man ekstra kverulant når man kjemper for en side man ikke står på

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du et i alle fall nesten litt flink til å late som at det ikke handler om deg. For beboernes del er det selvsagt best å være sammen med likesinnede etter all den traumen de har opplevd slik det er for alle andre i stedet for å kastes ut i en totalt ukjent «verden»

Nei, det er det ikke. 300 traumatiserte mennesker har det ikke best av å være sammen med likesinnede. De har best av ro, forutsigbarhet og ivaretakelse. Hvis de må velge mellom å bli drept eller risikere å bli retraumatiserte, velger nok de fleste livet, men det er jo en kunstig problemstilling. 

Jeg ønsker ikke 300 asylsøkere i nabohuset, det er ikke plass til dem, og det vil bli negative ringvirkninger både for dem og meg av det. 

Egentlig er det vel ingen vits i å gi deg saklige svar, regner med at du uansett leser svarene i lys av egen forutinntatthet. 

Skrevet
1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Nei, det er det ikke. 300 traumatiserte mennesker har det ikke best av å være sammen med likesinnede. De har best av ro, forutsigbarhet og ivaretakelse. Hvis de må velge mellom å bli drept eller risikere å bli retraumatiserte, velger nok de fleste livet, men det er jo en kunstig problemstilling. 

Jeg ønsker ikke 300 asylsøkere i nabohuset, det er ikke plass til dem, og det vil bli negative ringvirkninger både for dem og meg av det. 

Egentlig er det vel ingen vits i å gi deg saklige svar, regner med at du uansett leser svarene i lys av egen forutinntatthet. 

Disse mottakene var midlertidige. Er sted å være til får noe bedre fordi strømmen var stor og plassene få. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...