Gå til innhold

Du som er for innvandring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du synes det var ok å ha et asylmottak med plass til 300 asylsøkere som nærmeste nabo?

Anonymkode: d0712...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er ikke for mange samlet på et sted. Jeg vil ha flere små asylmottak, i stedet for noen store. De kan også gjerne plasseres på litt avstand fra hus.Jeg er for i den grad at en tar i mot i den grad vi klarer å ta av oss og integrere de. 

Anonymkode: 1d63d...cf8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg er ikke for mange samlet på et sted. Jeg vil ha flere små asylmottak, i stedet for noen store. De kan også gjerne plasseres på litt avstand fra hus.Jeg er for i den grad at en tar i mot i den grad vi klarer å ta av oss og integrere de. 

Anonymkode: 1d63d...cf8

Så du vil ha de inn, bare de holdes litt på avstand og ikke er mange? Hvis din nærmeste nabo var 20 asylsøkere? Er det ok? Eller skal du ha de litt på avstand også?

Skrevet

300 asylsøkere kan uansett ikke samles på ett sted, så dette er ingen problemstilling det er noe poeng å diskutere. 

Anonymkode: b9dd7...d6e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

300 asylsøkere kan uansett ikke samles på ett sted, så dette er ingen problemstilling det er noe poeng å diskutere. 

Hvorfor kan de ikke det? 

Skrevet

Er delvis for innvandring, de som trenger det pga krig osv. 

Og nei det ville jeg ikke likt, jeg syns ikke at så mange innvandrere skal være samlet på et sted. Heller spredt rundt så de faktisk kan bli kjent med nordmenn som prater norsk. Så får de integrert seg fortere enn om de er 300 stykk på et sted. 

Jeg ville derimot heller ikke hatt institusjon eller et fengsel som nabo heller.

Anonymkode: 52e92...605

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan de ikke det? 

Fordi det ikke er praktisk mulig.

Skrevet

Er delvis for innvandring, de som trenger det pga krig osv. 

Og nei det ville jeg ikke likt, jeg syns ikke at så mange innvandrere skal være samlet på et sted. Heller spredt rundt så de faktisk kan bli kjent med nordmenn som prater norsk. Så får de integrert seg fortere enn om de er 300 stykk på et sted. 

Jeg ville derimot heller ikke hatt institusjon eller et fengsel som nabo heller.

Så du tenker at institusjoner og fengsel er sammenlignbart med asylmottak?

Skrevet

Jeg er for en restriktiv og kontrollert innvandring. Ender vi opp som verdenssosialkontor kollapser hele velferedssamfummet.

Eller vi ender opp som Sverige. Som  Lars Anders Johansson nylig skrev i et essay hos Minerva: Den eskalerende volden i Sverige har nådd middelklassen også. Folk avstår fra å kjøpe en fin klokke, eller en fin bil i frykt for personran. Gated communities vokser frem, samtidig som unge i 30-årene vurderer å forlate landet for godt. 

Anonymkode: 7adf5...12a

Skrevet

Fordi det ikke er praktisk mulig.

Fordi?

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

De kan åpenbart det i Oslo.

Anonymkode: 7adf5...12a

Skrevet

Så du tenker at institusjoner og fengsel er sammenlignbart med asylmottak?

Sammenlignbart er det nok ikke. Men noen har traumer, og andre har forskjellige syn på Hvordan man forholder seg kvinner. Gjelder forsåvidt noen nordmenn også. 

Men er det 300 stk så ville jeg ikke ønsket å boni nærheten nei. 

Skrevet

Sammenlignbart er det nok ikke. Men noen har traumer, og andre har forskjellige syn på Hvordan man forholder seg kvinner. Gjelder forsåvidt noen nordmenn også. 

Men er det 300 stk så ville jeg ikke ønsket å boni nærheten nei. 

Så invandring er ok så lenge det ikke skjer i ditt nabolag?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi?

Hvordan skulle det foregå, tenker du? Hva slags bygningsmasse skal til for å huse 300 personer, tror du? 

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke. Å være for innvandring er ikke det samme som at man er for så store asylmottak

Anonymkode: 644d1...0e6

Skrevet

Hvordan skulle det foregå, tenker du? Hva slags bygningsmasse skal til for å huse 300 personer, tror du? 

Feks var det planlagt mottak for 1000 asylsøkere på Montebello i en nedlagt kontorbygning, hotellet på Bolkesjø skulle ta i mot 450 og de kastet ut en steinerskole fra et nedlagt hotell i Røyken for å få plass til 300. I den verste strømmen fra Syria, fikk UDI rekordmange henvendelser på bruk av hotell, kontorbygninger osv fordi det var mye penger å tjene på det

Skrevet

Så invandring er ok så lenge det ikke skjer i ditt nabolag?

Nå må du lese hva folk skriver. Det er helt ok men ikke et asylmottak med 300 stk samlet på et sted. Har faktisk et par i nabolaget nå og har ingenting i mot det. 

Jeg kan ha en på hver side av huset uten å bry meg, ville nok blitt kjent for å være hyggelig og kanskje behjelpelig. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det ville jeg ikke. Å være for innvandring er ikke det samme som at man er for så store asylmottak

Et med 20 da?

Skrevet

Nå må du lese hva folk skriver. Det er helt ok men ikke et asylmottak med 300 stk samlet på et sted. Har faktisk et par i nabolaget nå og har ingenting i mot det. 

Jeg kan ha en på hver side av huset uten å bry meg, ville nok blitt kjent for å være hyggelig og kanskje behjelpelig. 

Så hva er grensen din for antall asylsøkere på et mottak som er din nærmeste nabo?

Skrevet

Så hva er grensen din for antall asylsøkere på et mottak som er din nærmeste nabo?

Et ærlig svar blir typ 20, maks 30. 

Grunnen: sånn at disse har nok plass for seg selv, så slipper de å gå på mange andre. Få den hjelpen og tiden de trenger og venne seg til det nye livet i Norge på en best og raskest mulig måte. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et med 20 da?

Ja, det går helt fint

Skrevet

Jeg tror ikke at det er lurt å samle så mange forskjellige mennesker på et lite område uansett hvor de kommer fra. 

Og for eller imot innvandring? Ser du virkelig så enkelt på det?

Skrevet

Et ærlig svar blir typ 20, maks 30. 

Grunnen: sånn at disse har nok plass for seg selv, så slipper de å gå på mange andre. Få den hjelpen og tiden de trenger og venne seg til det nye livet i Norge på en best og raskest mulig måte. 

Men spiller det noen rolle hvor mange de er når nøden er størst? Trenger 300 hjelp til et sted å være, så er det vel bedre at de kan være din nærmeste nabo noen uker enn at de er der krigen herjer? 

Skrevet
1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg tror ikke at det er lurt å samle så mange forskjellige mennesker på et lite område uansett hvor de kommer fra. 

Og for eller imot innvandring? Ser du virkelig så enkelt på det?

Nordmenn er også forskjellige. 

Jeg spør de som er for invandring, ikke de som er litt for, delvis for, for i regulerte former eller mot

Skrevet

Nordmenn er også forskjellige. 

Jeg spør de som er for invandring, ikke de som er litt for, delvis for, for i regulerte former eller mot

Men det er jo ikke så enkelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...