Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #26 Skrevet 28. november 2018 Jeg er skilt, men julaften er fortsatt bare en dag. Kan ikke drive å flytte den dagen til et par dager etterpå. Vi deler julaften i 2. Jeg inviterer til kaffe og kaker klokken 12 på julaften de årene jeg ikke har de på kvelden, og da får barna mine gitt gavene de skal gi og de som vil gi til de kan gjøre det da. Resten sendes med til far. De drar til far etter de har sunget i kirken, ca 15.30 De årene de er hos meg har far tilbud om å ha de fra lillejulaften til klokken 14, men har foreløpig ikke ønsket det. Men familien til far sender ikke med julegaver, så da får de nok der senere. Anonymkode: d9005...b35
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #27 Skrevet 28. november 2018 Mine foreldre var ikke skilt, men min far jobbet ofte julaften. Da feiret vi skikkelig jul med far lille julaften! Dette gjorde vi ofte, og magien ble ikke ødelagt! Mye kjekkere å feire sammen med far. Selve julaften ble feiret den også, men i litt mindre format. Ingen problem. Anonymkode: d6f65...f6b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #28 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre var ikke skilt, men min far jobbet ofte julaften. Da feiret vi skikkelig jul med far lille julaften! Dette gjorde vi ofte, og magien ble ikke ødelagt! Mye kjekkere å feire sammen med far. Selve julaften ble feiret den også, men i litt mindre format. Ingen problem. Anonymkode: d6f65...f6b Det blir jo ikke det samme i det hele tatt, for da er jo mor med på feiringen lille julaften. Her har mor en storslagen feiring to dager før jul, også skal far gjenta på julaften. Det blir to fulle julaftener med hver av foreldrene, og da vil det jo alltid være den som har den første julaften som får den største magien. Anonymkode: e9a99...564
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #29 Skrevet 28. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Min manns søster har barna sine annenhver jul. I år skal de feire hos sin far. Hun har derfor invitert hele familien til "julaften" 21.12 hos seg... julemat, pakker, nisse, juleaktiviteter og full rulle. Jeg er ikke så positiv.... Har full forståelse for at hun vil feire jul med sine barn før de drar, men jeg synes det blir feil at min barn skal ha julaften 2 ganger... de er fortsatt så små at julaften er en magisk begivenhet som de gleder seg til hele desember (og gjerne før det også). Føler at en del av magien forsvinner om de skal ha 2 julaftener.... er jo ikke like spennende på selve julaften om de har gjort hele rekka 3 dager før liksom.... Synes denne situasjonen er vanskelig... hun har ikke noe forståelse for at det blir litt feil for oss. Jeg har sagt at vi kommer gjerne og leker, spiser og koser oss, men at pakker, nisse osv kan de kanskje ta når vi drar... det skjønner hun ikke, og blir snurt. Er jeg teit? Hva tenker dere? Anonymkode: f8749...17e Du er ikke teit. Tenker det samme. Skal de først «feire jul» 21.12 er liksom magien over 24. Nei, det hadde jeg ikke reist på! De får «feire jul» sammen med sine egne unger, så kan du heller si dere kommer i romjula. Spesielt å dra andre inni det. Anonymkode: ab545...e03
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #30 Skrevet 28. november 2018 Vi hadde julemiddag 19 desember et år da min bror skulle reise på jobb 20/21. Så hans familie, min og våre foreldre var der. Kun han fikk pakke og ingen nisse kom Anonymkode: 2e9a3...842
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #31 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mine foreldre var ikke skilt, men min far jobbet ofte julaften. Da feiret vi skikkelig jul med far lille julaften! Dette gjorde vi ofte, og magien ble ikke ødelagt! Mye kjekkere å feire sammen med far. Selve julaften ble feiret den også, men i litt mindre format. Ingen problem. Anonymkode: d6f65...f6b Min mor jobbet også på julaften flere ganger. Men julaften var julaften selv om hun var på jobb. Anonymkode: 2e9a3...842
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #32 Skrevet 28. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke teit. Tenker det samme. Skal de først «feire jul» 21.12 er liksom magien over 24. Nei, det hadde jeg ikke reist på! De får «feire jul» sammen med sine egne unger, så kan du heller si dere kommer i romjula. Spesielt å dra andre inni det. Anonymkode: ab545...e03 Så merkelige dere er. Jeg er glad jeg og mannen har familier som heller ser muligheten til mer magi - vi tror nemlig ikke på at man får utdelt en viss, nøye utporsjonert mengde julefeiring, derimot tror vi på mest mulig glede for flest mulig i alle konstellasjoner i julen. Som sagt tidligere har vi feiret to julaftener nå i tjue år. Anonymkode: e6627...d77
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #33 Skrevet 28. november 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Så merkelige dere er. Jeg er glad jeg og mannen har familier som heller ser muligheten til mer magi - vi tror nemlig ikke på at man får utdelt en viss, nøye utporsjonert mengde julefeiring, derimot tror vi på mest mulig glede for flest mulig i alle konstellasjoner i julen. Som sagt tidligere har vi feiret to julaftener nå i tjue år. Anonymkode: e6627...d77 Forskjell på barn og voksne. Jeg kunne også feiret jul to ganger, men-åringen og 6-åringen ville ikke likt dette. En av dagene ville blitt halvhjertet Anonymkode: 9c67c...259
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #34 Skrevet 28. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskjell på barn og voksne. Jeg kunne også feiret jul to ganger, men-åringen og 6-åringen ville ikke likt dette. En av dagene ville blitt halvhjertet Anonymkode: 9c67c...259 Så trist. Anonymkode: e6627...d77
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #35 Skrevet 28. november 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Om det er for moren eller barna vet du ingenting om! Jeg er skilt og min datter har hele tiden vært veldig klar på at hun vil feire jul to ganger når hun er hos sin far på juleaften da han gjør veldig lite ut av julekvelden. Der er det ingen pynt, de spiser kald fisk til middag og hun får en gave. At hun bare får en gave fra far sin side er helt greit, men ettersom han nekter henne å ta med gaver fra min side så blir det en relativt trist jul for å si det mildt. Ingen juletre, ingen pynt som hun ønsker, ingen julekaker, ingen julemusikk og kun en gave. Jeg har derfor gjort det slik at hvert andre år så feirer min datter juleaften sammen med meg, min nye mann, hennes besteforeldre og hennes tante og onkel på lille julaften. Vi har som regel koldtbord slik at min datter kan spise ribbe og pølse, og slik at de som feirer juleaften med ribbe og pølse kan spise annen god mat på lille julaften. Dette har blitt en fin tradisjon for oss som ble initiert av min datter og hvor min datter fortsatt har vært pådriver, men nå vil jeg tro at det kun blir feiring av jul på julaften sammen med meg fremover ettersom min datter nå er 13 år og det siste året har hun nektet å være hos faren sin i det hele tatt. Når dette er sagt så forstår jeg hi veldig godt ettersom hun har små barn. Hadde min søster og svoger hatt barn hadde jeg hatt full forståelse av at de ikke ville komme å feire jul på lille julaften, og det synes jeg hi sin søster bør vise forståelse for også. Anonymkode: f2716...bf7 Viss far ikke ferier jul ville jeg nektet min datter å reise dit julaften. Da kan han heller ha ekstra samvær andre dager. Anonymkode: cd106...6be
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #36 Skrevet 28. november 2018 Vi har mine, dine og våre barn. Når våre barn fra tidligere forhold ikke er hos oss på julaften så feirer vi et par/tre dager før. Fordi de er borte hele jul og nyttår annenhver år. Nå er våre fra tidligere forhold så store at julenisse ikke er aktuelt (og hadde heller ikke vært det om de var små). Barna får de gavene som er fra oss til dem og vi får det som er fra dem til oss. Vi har ribbe (fordi barna vil det) og pynter oss. Men det er ikke julaften. Andre gaver får vente til etter jul og vi blander IKKE inn annen familie. Det er kun min mann og jeg, pluss våre barn. Våre felles barn får ikke gaver før selve julaften. Anonymkode: d313d...ee8
Anonym bruker Skrevet 28. november 2018 #37 Skrevet 28. november 2018 Jeg hadde ikke villet feire den julaften med hennes barn. De skal jo feire jul på julaften med faren. Neste år er det hos mor. Men vi har også en sånn greie annethvert år. I år skal begge ungene til faren langt unna. For å slippe å sende med masse gaver fra alle i denne familien. Altså fra fire besteforeldre, oldeforeldre, oss osv, blir det mye enklere å ha en julefest før de drar. Ellers er jeg redd mye gaver forsvinner og det hadde blitt alt for mye å sende med de. Far bor 8 timer unna. 15 desember skal vi feire med julestrømpe på peisen om morgenen (som på juleaften). Vi spiser pinnekjøtt med tilbehør til middag, ungene åpner gavene sine og vi koser oss med dessert og julefilmer eller gavene. Blir jo litt som en juleaften. Men det er bare oss i familien. Min mann, ungene og babyen vår ❤ Anonymkode: 6250a...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå