Gå til innhold

La meg dele av min livsvisdom :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å dra på åra, og har opparbeidet meg en del kunnskap og fått en del erfaringer underveis, og føler for å dele litt. Håper noe kan være til nytte:

- Ta ikke på deg lipgloss rett før frisøren skal klippe luggen din.

- Om du ikke har noe skikkelig å pusse brillene med tilgjengelig, ikke tro at du kan pusse vekk den ene flekken med genseren. De vil garantert bli verre enn de var.

- Å legge seg ned på sofaen og dra over seg pleddet for å se de siste 20 minuttene av filmen er alltid en dårlig idé. Ihvertfall om du vil se de siste 18 minuttene av den.

- Nei, det finnes ingen strømpebukser som ikke siger

- Sykle i rette skjørt er ikke umulig. Du må bare avfinne deg med at skjørtet etter femhundre meter er samlet som en badering rundt toppen av låra.

- Man blir aldri for gammel til å fryde seg over å rekke tunge til teitinger bak deres rygg. Det samme gjelder forsåvidt å rekke tunge til telefonen når den i den andre enden er en dust.

Noen andre som har opparbeidet seg litt livsvisdom å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Hvis magen din er vant med brødskiver med gulost, iskaffe og sjokolade, ikke forandre kostholdet til chiapudding, algesmoothie og lavkarboknekkebrød dagen før eksamen fordi at nå skal du bli Supersunn og yte maksimalt med riktig næring. Magen trenger nemlig en omstillingsfase, og i den fasen vil du ikke sitte i et tett eksamenslokale med fem timer skriftlig foran deg, for å si det sånn.

Anonymkode: 6d6bb...1b5

Skrevet

Haugen med klesvask på vaskerommet blir aldri tom -uansett hvor mye du vasker klær! 

Anonymkode: f5a2d...df4

Skrevet

Dersom man har 3 unger og 3 saccosekker, ha dem i samme farge ellers blir det alltid krangel om hvem som skal ha hvilken

Anonymkode: c3de1...3a4

Skrevet

Hehe. Vi godt voksne blir jo ofte beskyldt for å være bedrevitere. Mulig det, men grunnen er som regel tidligere feil vi har lært av. Pleier å forklare ungene det på den måten hver gang jeg påpeker at ting ikke er så lurt, samtidig er det veldig fristende å holde helt munn og la de lære på harde måten. Særlig når det fører til at de drar bedreviterkortet.

Skrevet
1 time siden, Himmel og hav skrev:

Jeg begynner å dra på åra, og har opparbeidet meg en del kunnskap og fått en del erfaringer underveis, og føler for å dele litt. Håper noe kan være til nytte:

- Om du ikke har noe skikkelig å pusse brillene med tilgjengelig, ikke tro at du kan pusse vekk den ene flekken med genseren. De vil garantert bli verre enn de var.

- Å legge seg ned på sofaen og dra over seg pleddet for å se de siste 20 minuttene av filmen er alltid en dårlig idé. Ihvertfall om du vil se de siste 18 minuttene av den.

- Sykle i rette skjørt er ikke umulig. Du må bare avfinne deg med at skjørtet etter femhundre meter er samlet som en badering rundt toppen av låra.

- Man blir aldri for gammel til å fryde seg over å rekke tunge til teitinger bak deres rygg. Det samme gjelder forsåvidt å rekke tunge til telefonen når den i den andre enden er en dust.

Du hørtes barnslig ut.

Anonymkode: e9e67...1ef

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom man har 3 unger og 3 saccosekker, ha dem i samme farge ellers blir det alltid krangel om hvem som skal ha hvilken

Anonymkode: c3de1...3a4

? De har jo hver sin. Den de eier bruker de? 

Skrevet

Er du elendig til å lukeparkere når du er 35 kan du ikke lengre skylde på ung alder og du må avfinne deg med at du blir hun på 68 som tilkaller seg latter på Kiwis parkeringsareal daglig. Det kunne imidlertid vært verre.

Anonymkode: 3c3f0...fb5

Skrevet

Ikke skyld på at du har blitt så bredskuldra av all styrketreninga du har drevet med når julekjolen ikke passer.....🤣

Anonymkode: 22b33...6bb

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du hørtes barnslig ut.

Du høres uhorvelig kjedelig og snerpete ut.

Anonymkode: 521cf...9f6

Skrevet

Takk for gode råd! Her er noen av mine: 

- Hvis du treffer en person på fest og synes han ligner på Putin, så ikke fortell ham det

- hvis du har låst deg ute og er veldig tissetrengt, så er det greit å vite at et sanitetsbind ikke gjør nytten

- høye hæler + våt linoleum = nærkontakt med døden

- å klippe av de tynne, små hårene som irtiterer deg i hårfestet gjør vondt verre

- faktor 6 på påskefjellet er for lavt 

- Når du tenker; «Jeg tåler en drink til!», så gjør du ikke det

Skrevet

- når du tror det er klærne som har krympet, så har de sannsynligvis ikke det.....
- når du tenker at jeg rekker det, fordi det tar bare 5 min å kjøre dit, så gjør det sjelden det
- ikke gå på joggesko når det er glatt, det er rene risikosporten

Anonymkode: d175e...ce3

Skrevet

Sko som klemmer når du tar de på, blir ikke bedre utover dagen når du 'får gått de inn'. Det tar lengre tid enn som så. 

Om du vurderer å vente med hårvask til dagen etter, for det tåler å gå uvasket en dag ekstra denne gangen - det gjør ikke det. 

Anonymkode: 380fd...6ea

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

- ikke gå på joggesko når det er glatt, det er rene risikosporten

Det minner meg på en av mine mer smertelige erfaringer: Å forte seg på gummistøvler ned tretrappa ute når det har frysi på gjør veldig, veldig vondt. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du hørtes barnslig ut.

Takk :)

Det er jeg og ikke så reint lite stolt av det. Jeg har nemlig skjønt at trikset med å ha det moro som voksen handler om å være akkurat så voksen som jeg trenger å være, avhengig av situasjonen. Du burde prøve det. Du kunne komme til å smile :) 

Skrevet
24 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Takk :)

Det er jeg og ikke så reint lite stolt av det. Jeg har nemlig skjønt at trikset med å ha det moro som voksen handler om å være akkurat så voksen som jeg trenger å være, avhengig av situasjonen. Du burde prøve det. Du kunne komme til å smile :) 

Å være barnslig er ikke det samme som å være morsom.. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gid, så voksen du er, da. Pass på å ikke ta alt for høytidelig, det er sånt du får stygt snurpefjes av.

Anonymkode: 28bed...118

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa jeg det? Jeg sa vel heller at å være barnslig ER morsomt - for meg. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi deg nå da

Skrevet

En ting det hadde vært fint om folk tenkte over, i forbindelse med at de blir eldre, er det merkelige behovet folk har for å klage over ting ved seg selv, foran folk som har akkurat det de klager over x 100. Spesielt når de uttrykker klart med ord og handling at det er fælt/galt å ha det slik, eller være sånn og slik, fordi andre mennesker ikke liker det.

Eksempler:

• En person med årsinntekt på 450.000, som klager til sin venninne med 300.000 over at det suger å bare ha 450.000 fordi andre ser på en som ressurssvak. Ergo: "Hey, du med 300.000, du blir hvertfall sett på som ressurssvak, når jeg med min lave lønn, som er 50% høyere enn din, blir stigmatisert".
  • En person med middelhavslysebrun hud, som klager til sin venninne som alltid, uansett hvor mye hun soler seg eller hvor lav faktor hun bruker, er like solbrun som et glass med melk, og at dette er fælt fordi folk synes det er så utrolig lite pent med sånn blek lysebrun middelhavshud. Ergo: "Hey, du med kritthvit hud, du bør hvertfall innse at folk snakker om deg på stranda, for å si're sånn".
  • En person som er 5 kilo over den ultimate matchvekten, som klager til sin venninne med 25-30 kilo over matchvekt, over hvor fælt det er å veie for mye, og at hun er sikker på at ingen menn ser på henne fordi hun kunne gått ned 5 kilo til. Ergo: "Hey, du som veier 25 kilo mer enn min absolutte tålegrense, at noen i det hele tatt klarer å snakke med deg uten å brekke seg, er forbi min fatteevne".

Jeg fatter og begriper ikke at slikt skjer, men det gjør det. Hele tiden, med ulike eksempler.

Bortsett fra det, er mitt eneste tips i kveld, at når man tenker at man kan ta én drink til, bare én, for det går så fint, da tar man feil.

Skrevet

- Yndlingsstrømpebuksa er alltid den som får hull på tåa

-Barna kan leike i ro&fred ein heil dag. Dette sluttar umiddelbart det sekundet du set deg ned med ein kopp kaffi.

-Når du heng ut klesvasken kjem regnet

-Det er alltid kø når ein har forsove seg

Skrevet

Å tro at man blir uthvilt etter en dupp på sofan er oppskrytt! Blir som regel mer trøtt av det, helt til ca 23.00 - da våkner man!

Skrevet

Hvis du er tidlig ute til bussen er bussen alltid flere minutter for sen, sånn at du står på busstoppet langt over tiden. Men den dagen du er ute bittelitt senere enn vanlig, og kanskje står på busstoppet akkurat når bussen skal være der, ja da er bussen long gone! 

Anonymkode: 95489...60b

Skrevet
11 timer siden, Himmel og hav skrev:

Å jo da; Oroblu.

Du får de hos Cubus, Match og Vic.

Anonymkode: 4c85c...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...