Gå til innhold

Han gir gave til eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen i halvannet år. Han kjøpte gave til ekskona i fjor og når jeg spurte nå har han visst tenkt å gjøre det igjen.  Det er nå kjempedårlig stemning for jeg sa at det vil jeg ikke ha noe av og han sa at det var ikke min sak. Er det faktisk normalt? Det er hans EKS! Det er oss nå! Kan da ikke være så vanskelig å skjønne at jeg ikke vil ha ekskona involvert i hans tanker om vår jul hvert år framover!

Anonymkode: 0901d...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vært sammen i halvannet år. Han kjøpte gave til ekskona i fjor og når jeg spurte nå har han visst tenkt å gjøre det igjen.  Det er nå kjempedårlig stemning for jeg sa at det vil jeg ikke ha noe av og han sa at det var ikke min sak. Er det faktisk normalt? Det er hans EKS! Det er oss nå! Kan da ikke være så vanskelig å skjønne at jeg ikke vil ha ekskona involvert i hans tanker om vår jul hvert år framover!

Er det barn inn i bildet? 

Anonymkode: b5ee1...585

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det barn inn i bildet? 

Ja, de har en femåring og på 8 og 10. 

Skrevet

Virkelig..? Føler du deg truet pga en julegave..?

Det er da bare en hyggelig gest fra han.

Anonymkode: 0d77b...cb2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra at de viser ungene at de kan være vennskapelige selv om de er skilt. Hvorfor er du så redd for den julegaven?

Anonymkode: f9fdc...488

Skrevet

Fortsett sånn, så er du snart singel. 

Anonymkode: bc300...0c7

Skrevet

Du er som dama til exn min du. Han sa vi måtte slutte å utveksle gaver fordi hun ble sjalu. 

Anonymkode: 974fd...bbe

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor involverer du deg med en person som har barn fra før hvis du ikke takler han har en fortid? 

Så lenge det er barn inn i bildet så vil alltid exkonen være i tankene hans. 

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men har han barn på 10 år så vil jeg tro at han har tilbrakt største delen av sitt voksne liv sammen med ex’en. Ergo har de en lang historie bak seg. Denne forsvinner bare ikke av at de har gått fra hverandre og han har funnet ny. 

Dessuten vil jeg tro at disse gavene er en kombinasjon dra han og barna. Det er da bare positivt at de fortsatt har et godt forhold med tanke på at det er barn involvert. 

Skrevet

Dette er et tulleinnlegg. 

Anonymkode: 9253a...650

Skrevet

Stemmer på at dette er trolling ja. 

Anonymkode: d64c1...68c

Skrevet

Men hvorfor kan han ikke bare være ferdig? Jeg skjønner de må sees når han henter og leverer men de har jo separert seg av en grunn.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan han ikke bare være ferdig? Jeg skjønner de må sees når han henter og leverer men de har jo separert seg av en grunn.

Hvorfor er det så viktig for deg? Er du redd for at han bryr seg for mye om eksen?

Skrevet

Så liten og usikker du må være HI. 

Anonymkode: 60267...f30

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg? Er du redd for at han bryr seg for mye om eksen?

Det er jo ingen grunn til å være naiv. Ingen menn kjøper gaver til damer de ikke vil noe med. Han ville ikke gjort sånt om han ikke fortsatt har lyst på henne. Men det nekter han for. Og her har jeg sagt opp leiligheten min og flytta inn og startet livet vårt sammen og så prioriterer han dette, og blir i tillegg forbanna når jeg tar det opp. Nå har han gått ut med hunden og når han kommer hjem håper jeg han har skjønt at han ikke kan holde på sånn nå.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen grunn til å være naiv. Ingen menn kjøper gaver til damer de ikke vil noe med. Han ville ikke gjort sånt om han ikke fortsatt har lyst på henne. Men det nekter han for. Og her har jeg sagt opp leiligheten min og flytta inn og startet livet vårt sammen og så prioriterer han dette, og blir i tillegg forbanna når jeg tar det opp. Nå har han gått ut med hunden og når han kommer hjem håper jeg han har skjønt at han ikke kan holde på sånn nå.

Nå ble jeg helt sikker på at du troller.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg helt sikker på at du troller.

??

Og det er så typisk dere å tro alt er troll. Men greit. Da trenger jeg ikke skrive mer.

Skrevet

Jeg gir til min ex, far til mine barn. Ingen stor gave, men symbolsk gave. Vi har barn sammen og er i familie resten av livet, så for ungenes del er julegave og bursdagsgave en helt naturlig del. Kanskje litt rart vi gjør det også siden forholdet vårt ikke er bra, men blir feil både for meg og ungene å ikke gjøre det (han har ikke snakka med den ene ungen på ett halvt år feks og bombaderer hun andre med mld hver dag, så sier vel litt om hvorfor forholdet ikke er på topp)

Anonymkode: d0fa9...60b

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir ikke "ferdig" med en eks når de har tre barn sammen, da vil de alltid være en del av livet. Det er helt naturlig at de har et litt tettere bånd enn å "sees ved henting og levering" altså. 

Han trenger slett ikke ha lyst på henne, eller ønske henne tilbake, men de må samarbeide om å oppdra tre barn sammen og en julegave fra pappa og ungene pluss et godt forhold er et minimum av hva man kan forvente.

At du forventer noe annet sier mer om deg enn om han, og selvfølgelig kan han "holde på sånn", for han er tre barn viktigere enn ny kjæreste så da er det nok du som må vike uansett.

Du må rett og slett finne deg i det om du vil være sammen med en mann som har tre barn fra før.

Anonymkode: 99d03...c16

Skrevet

Faen du er dum HI

Anonymkode: 96bab...537

Skrevet

så slemme dere er! Jeg skjønner godt at dette gjør vondt hi, jeg må nok innrømme at jeg også hadde mislikt dette. Kan du greie å snakke med mannen om dette på en rolig og grei måte? Fortelle hva du føler uten å komme med beskyldninger? 

Virker som det er helt vanlig for alle dere andre her og gi gaver til eksene dere, hvorfor det i grunnen? 

Anonymkode: e91a0...62c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

så slemme dere er! Jeg skjønner godt at dette gjør vondt hi, jeg må nok innrømme at jeg også hadde mislikt dette. Kan du greie å snakke med mannen om dette på en rolig og grei måte? Fortelle hva du føler uten å komme med beskyldninger? 

Virker som det er helt vanlig for alle dere andre her og gi gaver til eksene dere, hvorfor det i grunnen? 

Har man BARN sammen og delt store deler av livet sammen OG man har et godt og vennskapelig forhold til hverandre så faller det naturlig inn for de fleste. Ikke alle, men noen. Jeg gir ikke gave til noen av de andre eksene mine utenom barnefaren til min sønn. Det er da en gave fra meg og sønnen, eventuelt bare sønnen vår. Så eiesyk og usikker kan man seriøst ikke være at man ikke engang unner barna at foreldrene har et godt forhold til hverandre selv om det er slutt! Et samlivsbrudd er faktisk en helomvending for barn og da er det ingenting negativt med at foreldre fortsetter å gi gave og være god mot hverandre. 

Anonymkode: 96bab...537

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi han er far til barna dine, og fordi gaven da blir fra barna (og deg) og det viser barna at man bryr seg om den andre forelderen selv om man ikke elsker hverandre og er kjærester lenger.

For barna er det viktig å vite at den andre forelderen er viktig, at han/hun betyr noe fremdeles, fordi man har vært familie engang og ikke minst har barn sammen.

Anonymkode: 99d03...c16

Skrevet

Hmmm……

For en stund siden skrev jeg her om at eksen min absolutt vil at vi skal gi hverandre gaver til jul og bursdag, noe jeg synes er bare tull!! Har nok gaver jeg må kjøpe ellers.... Ikke aner jeg hva jeg skal kjøpe heller... Fikk mye medhold her, de fleste lurte på hvorfor i all verden han ville det! Nå virker det plutselig som om flertallet her inne mener at det er helt naturlig....??

Anonymkode: 892c9...518

Skrevet

Vi kjøper gave til min eks og til samboeren sin eks. Bare hyggelig det, de er tross alt foreldrene til barna som bor her i huset 😊

Anonymkode: 91c19...775

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm……

For en stund siden skrev jeg her om at eksen min absolutt vil at vi skal gi hverandre gaver til jul og bursdag, noe jeg synes er bare tull!! Har nok gaver jeg må kjøpe ellers.... Ikke aner jeg hva jeg skal kjøpe heller... Fikk mye medhold her, de fleste lurte på hvorfor i all verden han ville det! Nå virker det plutselig som om flertallet her inne mener at det er helt naturlig....??

Anonymkode: 892c9...518

Du tror ikke det er flere enn 20 - 30 brukere her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...