Gå til innhold

dere med barnehagebarn, dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Optatium skrev:

Noen er blitt helt hysteriske, ikke noe å bry seg om. Her er hverken jeg eller fireåringen syke, vi har knapt hatt sykdom i hus. Ikke har vi eksem eller problemhud heller. Dusjer hver dag begge to. Ikke bry deg om hva disse eau naturel folka sier😜

Dere er jo de hysteriske som må dusje hver dag. Noe som forøvrig ikke er anbefalt, da man vasker bort den sunne balansen av bakterier, som hjelper med å holde et sunt immunforsvar. Jeg dusjer hver andre/hver tredje dag, og egentlig hadde nok kroppen hatt godt av mindre, men jeg vil jo føle meg vel også 😉 

Anonymkode: bb61f...89c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er jo de hysteriske som må dusje hver dag. Noe som forøvrig ikke er anbefalt, da man vasker bort den sunne balansen av bakterier, som hjelper med å holde et sunt immunforsvar. Jeg dusjer hver andre/hver tredje dag, og egentlig hadde nok kroppen hatt godt av mindre, men jeg vil jo føle meg vel også 😉 

Så at du dusjer oftere enn anbefalt (?) er greit, men de av oss som tar en rask sving innom dusjen hver dag er hysteriske? Vi vil jo føle oss vel, vi også. 

Anonymkode: 9cbbb...6d1

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, og det synes godt at det ikke blir rent. 

Anonymkode: 852c3...dcb

Det er jo veldig uhygienisk, æsj. Har de teppe på hele avdelingen?  Jeg har jobbet i flere barnehager,og vært på besøk i enda flere, og teppe har jeg aldri sett. Det hadde jeg tatt opp med styrer, for de kan umulig forsvare bruk av teppe når det kommer til hygiene

Anonymkode: 2d5c9...1ec

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det lukter. Da dusjer vi. At du ikke bryr deg om sånt er opp til deg. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt hvorfor så mange barnehagebarn lukter direkte vondt.Dusj 1-2 ganger i uka🤢.Teorien om at enn blir mere syk ved mindre dusjing,stemmer ikke i bhg vår ihvertfall.Der er de ungene som lukter som er mest syke.

skjønner heler ikke hvorfor rennende vann er farligere enn «klutvann»🤔

Anonymkode: 6d3a4...b36

En treåring svetter ikke på samme måte som voksne. Dusjer min hver søndag kveld og hver tirsdag. Oftere enn det ødelegger huden hennes, hun tørker ut, får utslett og begynner å klø. Men hun lukter ikke heller, altså. Å gå 3/4 dager uten å dusje kroppen med såpe er så absolutt ikke noe problem. Underlivet vaskes daglig da, enten med klut eller med vann i dusjen. 

Anonymkode: 803ae...31f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner godt hvorfor så mange barnehagebarn lukter direkte vondt.Dusj 1-2 ganger i uka🤢.Teorien om at enn blir mere syk ved mindre dusjing,stemmer ikke i bhg vår ihvertfall.Der er de ungene som lukter som er mest syke.

skjønner heler ikke hvorfor rennende vann er farligere enn «klutvann»🤔

Anonymkode: 6d3a4...b36

Kan legge til at min "skitne" unge har vært syk en gang i år. Det var en runde med omgangssyke som gikk rundt påske. Ikke vært så mye som en forkjølelse etter det. 

Skrevet
49 minutter siden, Optatium skrev:

Men barn lukter da ikke av svette?

Skrevet
49 minutter siden, Optatium skrev:

Og jeg lukter ikke 😉 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uvaskede barn lukter emment når de er urene. 

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg lukter ikke 😉 

Du kjenner jo ikke din egen kroppslukt. 

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, de kan lukte svette, og de kan lukte skitten og uvasket, det er en spesiell lukt

Anonymkode: 2d5c9...1ec

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men de lukter kaviar, makrell, leverpostei, urin, sand, leire, avføring, maling, snørr, juice, melk osv. 

Og jeg er enig med hun over meg; du lukter ikke din egen kroppslukt. 

Skrevet
2 timer siden, Optatium skrev:

Og jeg er enig med hun over meg; du lukter ikke din egen kroppslukt. 

Kanskje ikke, men dem man bor sammen med sier vel ifra om man lukter vondt? Det hadde i hvert fall min mann gjort.

Anonymkode: 993bc...bd3

Skrevet

Jeg dusjet sønnen min nesten daglig da han gikk i barnehage, han luktet vondt rett og slett. Merker stor forskjell nå som han går på skolen, holder med klesskift og vask av hender og ansikt

Anonymkode: 8f379...095

Skrevet

En treåring svetter ikke på samme måte som voksne. Dusjer min hver søndag kveld og hver tirsdag. Oftere enn det ødelegger huden hennes, hun tørker ut, får utslett og begynner å klø. Men hun lukter ikke heller, altså. Å gå 3/4 dager uten å dusje kroppen med såpe er så absolutt ikke noe problem. Underlivet vaskes daglig da, enten med klut eller med vann i dusjen. 

Hun går 4-5 dager uten å bade/dusje? Uff... 😓 

Anonymkode: 98fdb...ee1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun går 4-5 dager uten å bade/dusje? Uff... 😓 

Anonymkode: 98fdb...ee1

Nei, mente torsdag. Altså aldri 5 dager, men 3 og 4 dager. Søndag kveld og torsdag morgen. Hun er ikke skitten.  Ansikt og underliv vaskes hver kveld og bruker aldri samme klær to dager på rad. Hun blir ikke skitten igjennom klærne sine og hun svetter ikke. Håret er alltid i strikk så det er svært sjelden mat i det, i så fall dusjer hun jo selvfølgelig. Det er ikke farlig og hun lukter ikke, altså. 

Skrevet

Dusjet min sønn hver dag når han gikk i bhg og gjør det nå etter sfo og. Nesten jaffal. Han ber om det og gjør det selv. Ofte bare en kort dusj og ikke alltid håret vaskes. Huden er helt fin. Ble verre nedentil med hyppig vask med klut når han brukte bleie. Skyll i dusj, uparfymert såpe, gjerne litt olje i dusjsåpen og klapp huden tørr. Det synes jeg er best😊

Skrevet

Uvaskede barn lukter emment når de er urene. 

Du kjenner jo ikke din egen kroppslukt. 

Hehe, jo selvfølgelig gjør jeg det? Jeg har god kontroll på det 😉 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? Det er faktisk bevist at man blir imun på egen kroppslukt. 

Du går jo ikke rundt og kjenner på parfyme eller shampolukten din? Det blir jo det samme med vond lukt, du kjenner det ikke før det er ganske ille altså. Jeg lover. 

Skrevet

Dusjer begge barna hver kveld, barnehage og barneskole. I tillegg vaskes alltid hendene før vi går fra barnehage/skole, eller med én gang vi kommer hjem.

Vi vasker håret 1-2 ganger i uken, så den kveldsdusjen er snakk om to minutter med vask av strategiske steder (hender, ansikt, nedentil, føtter). Klut er virkelig ikke et bra alternativ til rennende vann, man smører jo bare bakteriene rundt i området istedenfor å skylle de vekk og ned i sluket. Bruker parfymeri såpe/babysåpe/underlivssåpe.

Vet at mange ikke vasker barna nedentil hver dag, men bare bytter truse. Det synes jeg er uhygienisk. Dette området brukes jo til å tisse og bæsje dagen gjennom, gjerne på fellesdoer der barna ikke har lært å tørke seg ordentlig, treffe doskålen når de tisser etc - med dertil nedgrising av toalettet. I tillegg har de ofte ikke helt kontroll på å tørke seg selv verken foran eller bak, så det blir en del "rester" som hoper seg opp i dette området i løpet av en dag. Så kommer jo dette som en lengre opp skriver: snørr, tårer, diverse rester av mat de har spist i løpet av dagen, jord og sand etc.

Kan egentlig ikke se en eneste god grunn for å ikke gjennomføre en _to minutters_ dusj hver dag med mild såpe.

Anonymkode: 26c98...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...