Gå til innhold

dere med barnehagebarn, dusjing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ungene er så forferdelig skitne etter barnehagen, det er skittent der. Gulvteppet skulle vært bytta for lengst. Fullt av flekker, ser virkelig ikke bra ut. 

Er det skadelig for huden til barna å dusje hver dag? Føler de er kjempeskitne når se kommer hjem 

Anonymkode: 852c3...dcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir de skitne gjennom klærne da? Eller ruller de rundt nakne på gulvet?

Anonymkode: c909c...077

Skrevet

Bytt klær, vask ansikt og hender!

Anonymkode: 619ae...14c

Skrevet

Mine barn har alltid dusjet hver dag, huden deres er helt fin. 

Det er jo ikke slik ag man ødelegger huden om man dusjer for mye. Blir de tørre så kutter man bare ned på dusjingen. 

Anonymkode: 9cbbb...6d1

Skrevet

Mine tar et bad eller dusj så godt som hver dag, de er alltid skitne. Veldig aktive utejenter som virkelig bruker kroppen sin og naturen. Den ene gikk i gårdsbarnehage og ble ekstra møkkete og nå går begge på riding og er i stallen flere ganger i uka og det er kun en sjelden gang de ikke trenger å dusje/både. Ingen av de har noen gang hatt tørr hud eller andre hudproblemer, så det går helt greit å bade/dusje ofte. 

Anonymkode: 3af32...9f2

Skrevet

De blir da ikke skitne gjennom klærne? 

Vi skifter klær fra topp til tå når vi kommer hjem og vasker ansikt og hender. Dusjer og vasker håret to ganger i uka, og skyller fra livet og ned et par ganger i uka. 

Anonymkode: 803ae...31f

Skrevet

Så veldig møkkete er det vel ikke? Min bruker jo klær og innesko. Klærne er møkkete, men de skiftes jo. Tar ofte en klut på kvelden og drar over litt her og der, men ser ikke poenget i å dusje hver dag.

Anonymkode: 94611...bd7

Skrevet

Så ekkelt med teppe i en barnehage! Da kan det jo ikke bli rent. 

Jeg hadde vasket hender og ansikt til vanlig og dusjet bare et par ganger i uken. Selv om det er møkkete der, blir de ikke møkkete gjennom klærne. 

Anonymkode: 44358...290

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Blir de skitne gjennom klærne da? Eller ruller de rundt nakne på gulvet?

Anonymkode: c909c...077

Ja, det blir de vel. Har på tynt ullundertøy.

Skrevet

Bytt klær, vask ansikt og hender!

Anonymkode: 619ae...14c

Hendene vaskes alltid etter bhg ja, men tenker mye på håret. De har veldig langt hår. Pleier å flette eller sette i hestehale, men likevel...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ekkelt med teppe i en barnehage! Da kan det jo ikke bli rent. 

Jeg hadde vasket hender og ansikt til vanlig og dusjet bare et par ganger i uken. Selv om det er møkkete der, blir de ikke møkkete gjennom klærne. 

Anonymkode: 44358...290

Nei, og det synes godt at det ikke blir rent. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så veldig møkkete er det vel ikke? Min bruker jo klær og innesko. Klærne er møkkete, men de skiftes jo. Tar ofte en klut på kvelden og drar over litt her og der, men ser ikke poenget i å dusje hver dag.

Anonymkode: 94611...bd7

Det er veldig møkkete jo, og har fått inntrykk av at mange unger går på do alene uten å vaske hendene. De voksne følger dårlig opp 

Skrevet

Jeg dusjer fireåringen raskt hver kveld. Hun tørker seg selv på do, med varierende suksess, ognjeg syns det er enklere nedentil med en rask dusj. Håret tas 1-2 ganger i uken. Fletter stramt hver dag. 

Skrevet

Har alltid dusjet barna mine hver dag. De er skitne, klissete og lukter barnehage 🙈 

Anonymkode: 5a8f6...07e

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det skal være så mye bedre å gnukke rundt med en klut? Underliv bør jo vaskes hver dag, og vann er ikke etsende om det kommer på resten av huden altså. 

Skrevet

Mine barn har alltid dusjet hver dag, huden deres er helt fin. 

Det er jo ikke slik ag man ødelegger huden om man dusjer for mye. Blir de tørre så kutter man bare ned på dusjingen. 

Jo det gjør man. Det trodde jeg faktisk var almenn viten. Pluss at det senker immunforsvaret, så barna blir lettere syke.

Anonymkode: bb61f...89c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo det gjør man. Det trodde jeg faktisk var almenn viten. Pluss at det senker immunforsvaret, så barna blir lettere syke.

Anonymkode: bb61f...89c

Jeg har hatt denne praksisen i 26 år og huden og helsen deres er helt flott, så jeg tenker at jeg bruker sunn fornuft og gjør som jeg alltid har gjort. 

Hvordan mener du at frisk hud blir ødelagt av rent vann egentlig? Det er jo kun snakk om et par minutt i dusjen hver dag. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt denne praksisen i 26 år og huden og helsen deres er helt flott, så jeg tenker at jeg bruker sunn fornuft og gjør som jeg alltid har gjort. 

Hvordan mener du at frisk hud blir ødelagt av rent vann egentlig? Det er jo kun snakk om et par minutt i dusjen hver dag. 

Noen er blitt helt hysteriske, ikke noe å bry seg om. Her er hverken jeg eller fireåringen syke, vi har knapt hatt sykdom i hus. Ikke har vi eksem eller problemhud heller. Dusjer hver dag begge to. Ikke bry deg om hva disse eau naturel folka sier😜

Skrevet
36 minutter siden, Optatium skrev:

Noen er blitt helt hysteriske, ikke noe å bry seg om. Her er hverken jeg eller fireåringen syke, vi har knapt hatt sykdom i hus. Ikke har vi eksem eller problemhud heller. Dusjer hver dag begge to. Ikke bry deg om hva disse eau naturel folka sier😜

Neida, jeg er trygg på at vår måte passer for oss, men jeg er litt nysgjerrig på hvordan de tenker disse som mener at daglig hygiene er roten til alt vondt. 

Skrevet

Barnehagegutten vår må kastes i dusjen og skrubbes hver eneste dag i sommerhalvåret. Nå dusjer han 1-2 ganger i uka og ekstra ved behov - som er sjelden nå om høst/vinter.

Er det synlig møkk på ungene du mener eller tenker du på bakterier? Barnehagebakterier er ikke jeg bekymret for. Jeg er ikke en av dem som skifter barnas klær utenfor utgangsdøra hjemme før de får komme inn, eller har eget barnehagetøy som vaskes for seg selv.

Skrevet

Dusjing hver dag. Noe annet er uaktuelt! 

Anonymkode: 484bc...da9

Skrevet
53 minutter siden, Plutselig_gravid skrev:

Barnehagegutten vår må kastes i dusjen og skrubbes hver eneste dag i sommerhalvåret. Nå dusjer han 1-2 ganger i uka og ekstra ved behov - som er sjelden nå om høst/vinter.

Er det synlig møkk på ungene du mener eller tenker du på bakterier? Barnehagebakterier er ikke jeg bekymret for. Jeg er ikke en av dem som skifter barnas klær utenfor utgangsdøra hjemme før de får komme inn, eller har eget barnehagetøy som vaskes for seg selv.

Ja, særlig mtp all snørra og møkka som er der. Bokstavelig talt. Jeg har nedsatt immunforsvar og så er kanskje litt hysterisk.

Skrevet

Hørtes utrolig ekkelt ut med gulvteppe i barnehagen, jobber selv i barnehage. 2 åringen min bader ca 5 ganger i uka mest fordi han elsker å bade 🙂. Jeg bytter heller ikke klær når han kommer hjem fra barnehagen. 

Anonymkode: 0433d...e99

Skrevet

Skjønner godt hvorfor så mange barnehagebarn lukter direkte vondt.Dusj 1-2 ganger i uka🤢.Teorien om at enn blir mere syk ved mindre dusjing,stemmer ikke i bhg vår ihvertfall.Der er de ungene som lukter som er mest syke.

skjønner heler ikke hvorfor rennende vann er farligere enn «klutvann»🤔

Anonymkode: 6d3a4...b36

Skrevet

En kort/vanlig dusj uten såpe i pase varmt vann er skånsomt, det er såpen (evt overdreven varme) som er hard for huden. 

Vi dusjer hver dag men bruker bare såpe/shampo ved behov. 

Anonymkode: 6355e...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...