Gå til innhold

Plutselig raserianfall og gråt


Tåmmeliten

Anbefalte innlegg

Hei! Vår skjønne, lille jente blir plutselig veldig sint. Ofte skjer dette når hun skal legges i vogna eller skal skiftes på. Hun spenner seg bakover i en bue og skriker. Fikk råd av en fysioterapeut å skifte mens hun lå på magen, evt tilby en morsom leke. Hvis jeg skifter på henne I mageleie krabber hun vekk mens hun skriker mens eventuelle leker som tilbys henne når hun er i ryggleie, slår hun vekk. (Både fysioterapeut og lege avviser tanken om at hun kan ha noen slags låsing).

I dag skjedde det på en annen måte; hun satt på fanget mitt. Hun hadde virket i svært godt humør, spiste godt "danset" til musikk og virket veldig tillitsfull. Hun fikk sånne maischips da hun satt på fanget mitt, disse liker hun godt. Slik satt vi i minst 10 minutter, før jeg kjenner at hun begynner å røre på seg, som om hun vil av fanget mitt. Derfor setter jeg henne ned på gulvet. Det medførte at hun spenner seg i en bue slik at jeg så vidt får avverget at hun slår hodet i gulvet. Og hun gjentar bevegelsen til min forskrekkelse. Hun skreik høyt! Jeg lar henne derfor ligge på ryggen på gulvet, og igjen spenner hun seg i en bue og skriker. Samtidig sparker hun seg bakover. Jeg tok henne opp i armene mine for å trøste, men da  forsøker hun å dytte meg vekk under "anfallet". Dette er også litt uvant; for hun kan gråte ganske så høyt noen ganger og da roer hun seg med en gang hvis vi bærer henne.

Uansett, like fort som det var kommet, like fort forsvant raserianfallet. Da hun fikk melk mens hun lå på ryggen, ble hun helt rolig. Så pludret, smilte og lo hun.

Jeg er for så vidt vant med at prinsessa vår kan bli svært sint, men måten det skjedde på i dag skremte meg. Er det flere som opplever lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...