Gå til innhold

På fest igår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble invitert på fest igår og invitasjonen kom for flere måneder siden. Dette innebar at jeg eventuelt måtte reise til hytta mi, som er 5 timer lang kjøretur. Hyggelige mennesker og jeg bestemte meg "plutselig" for å hive meg rundt og reise. Tenkte å ringe og si fra på veien, at jeg kommer. De som inviterte meg er rause og hyggelige mennesker. Da en venninne av meg ønsket å bli med på denne hytteturen og derav også festen, ringte jeg til vertskapet og spurte om det var greit at jeg kommer, men også at jeg tar med meg en venninne. De sa til meg at det var ok.

Vi dro østøver fredag og dro på middag igår kveld.Venninnen min reiste seg opp under middagen for å holde tale og i denne takket hun invitasjonen som vertskapet hadde gitt henne og for at de var så inkluderende. Jeg kjente at jeg ble litt satt ut av dette, for hun var jo ikke invitert, sånn egentlig.......

Senere på kvelden overhørte jeg henne og en festdeltaker som kjenner meg veldig godt. Han lurte på hvor lenge vi hadde kjent hverandre etc. Jeg og han har hatt litt kaniner sammen, noe hun ikke vet men det gjør nok at jeg hører ganske godt etter når han prater. 

Han sa til henne at jeg er en veldig flott dame og til min store ovverraskelse, hørte jeg henne svare ham: "Det må du aldri fortelle henne, for da blir hun "høy på pæra". Han gjentok at jeg var flott og hun gjentok sitt svar. Ganske sikker på at hun ikke ville at jeg skulle høre at hun svarte ham slik. 

Hvordan hadde dere reagert? Jeg har ikke sagt til henne at jeg overhørte denne samtalen, men kanskje burde jeg ha gjort det? 

Anonymkode: 265cd...ddf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig mest opptatt av at dere har "hatt litt kaniner sammen". Utover det tenker jeg at du skal slutte å tenke så mye.

Anonymkode: b11e6...adf

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble invitert på fest igår og invitasjonen kom for flere måneder siden. Dette innebar at jeg eventuelt måtte reise til hytta mi, som er 5 timer lang kjøretur. Hyggelige mennesker og jeg bestemte meg "plutselig" for å hive meg rundt og reise. Tenkte å ringe og si fra på veien, at jeg kommer. De som inviterte meg er rause og hyggelige mennesker. Da en venninne av meg ønsket å bli med på denne hytteturen og derav også festen, ringte jeg til vertskapet og spurte om det var greit at jeg kommer, men også at jeg tar med meg en venninne. De sa til meg at det var ok.

Vi dro østøver fredag og dro på middag igår kveld.Venninnen min reiste seg opp under middagen for å holde tale og i denne takket hun invitasjonen som vertskapet hadde gitt henne og for at de var så inkluderende. Jeg kjente at jeg ble litt satt ut av dette, for hun var jo ikke invitert, sånn egentlig.......

Senere på kvelden overhørte jeg henne og en festdeltaker som kjenner meg veldig godt. Han lurte på hvor lenge vi hadde kjent hverandre etc. Jeg og han har hatt litt kaniner sammen, noe hun ikke vet men det gjør nok at jeg hører ganske godt etter når han prater. 

Han sa til henne at jeg er en veldig flott dame og til min store ovverraskelse, hørte jeg henne svare ham: "Det må du aldri fortelle henne, for da blir hun "høy på pæra". Han gjentok at jeg var flott og hun gjentok sitt svar. Ganske sikker på at hun ikke ville at jeg skulle høre at hun svarte ham slik. 

Hvordan hadde dere reagert? Jeg har ikke sagt til henne at jeg overhørte denne samtalen, men kanskje burde jeg ha gjort det? 

Det hadde nok vært siste gang jeg tik henne med på middag dit, og jeg hadde nevnt det jeg hørte for henne.

Anonymkode: c154f...81d

Skrevet

Herlighet, har ikke folk bedre å gjøre enn å trolle på dette forumet?

Anonymkode: 0855f...ba7

Skrevet

1) Neste gang bestemmer du deg for å svare ja på en invitasjon i bedre tid. Finnes ikke noe verre enn en person som velger å takke ja, et par timer før festen starter. 

2) Ikke inviter andre med til en fest/arrangement, med mindre du har fått tydelig beskjed om at «åpent hus, ta med masse folk!»

3) Ikke heng deg opp i små kommentarer. Kanskje du har lett for å bli høy på pæra uten å merke det selv. 

Anonymkode: 0bf95...2c6

Skrevet

Hvor godt kjenner du egentlig denne damen? Mine venninner ville aldri gjort det der.

jeg personlig syns ikke at det hun gjorde var ok. Verken holdt tale eller at hun sa det du overhørte. Jeg ville konfrontert henne og aldri bedt henne ut med på noe sånt igjen. 

Ville også ringt de jeg var hos og beklaget meg for at hun holdt tale. Ikke lagd noe stor sak ut av det men bare sagt at hun er veldig åpen og at det ikke passet seg helt kanskje.

Anonymkode: 556ae...303

Skrevet

Uff, ja, det er nok dessverre siste gang jeg lar henne være med meg på fest hos min omgangskrets. Selv følte jeg meg bondefanget da hun sa hun ville bli med for å hjelpe meg gjennom kjøring på glatta i fjellet. Jeg hadde ikke gitt uttrykk for at jeg var redd for fjellovergangen men hun skulle liksom være bekymret for meg og tilbudte seg dette. I utgangspunktet så syntes jeg jo selv at det var lovlig sent å kaste seg på festen dagen før og at jeg i tillegg da måtte høre om det var greit med denne venninnen min. Jeg har kjent henne virkelig lenge og det slettes ikke første gang hun har invitert seg selv med på tur. Jeg er vel egentlig mest skuffet over talen hennes, for vertskapet kunne jo tro at jeg hadde løyet til henne og sagt at hun er invitert. Stemte jo ikke i det hele tatt. Flere flåsete utsagn fra henne denne helgen. Hjertesukk. 

Jeg tror jeg tar det opp med henne ved neste anledning.

Skrevet

Du har ikke tenkt over hvor dårlig gjort det er av deg å vente i flere måneder før du, samme dag, gir vertskapet beskjed om at du kommer? Det er jo du som er på jordet her. Paranoid virker du og.

Skrevet

Hva betyr det å ha litt kaniner sammen, og hvordan kan det påvirke hørselen din?

Anonymkode: a114b...da6

Skrevet
1 time siden, Fru Banderas skrev:

Du har ikke tenkt over hvor dårlig gjort det er av deg å vente i flere måneder før du, samme dag, gir vertskapet beskjed om at du kommer? Det er jo du som er på jordet her. Paranoid virker du og.

Det var da voldsom reaksjon fra din side! 

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr det å ha litt kaniner sammen, og hvordan kan det påvirke hørselen din?

Kanskje er jeg litt opptatt av ham og hva han sier? 

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Er det noe hanky panky?

Anonymkode: 83d8c...fa9

Skrevet

Er dette trolleinnlegg nr ørtentusenogførti hi? Har du ikke noe annet å gjøre? Du alene trenger ikke å holde liv i forumet hi

Anonymkode: 08871...3e8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er dette trolleinnlegg nr ørtentusenogførti hi? Har du ikke noe annet å gjøre? Du alene trenger ikke å holde liv i forumet hi

Dere kaller MEG paranoid? 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe hanky panky?

Vet du ikke hva det betyr å ha kaniner sammen?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta og send meg de ørtenogtusenogførti innlegg du mener at kommer fra meg og slutt å kom med tomme påstander!! 

Gjest Marihønne
Skrevet

Kan det hende hun spøkte.. har venninner som godt kunne funnet på å sagt akkurat det samme uten at det var vondt ment.. for meg virker det som du overreagerer

Skrevet

For meg virker det litt rart å ha en så vanvittig lang innledning på en kort og grei problemstilling. Det kunne stått "jeg overhørte at en venninne kalte meg høy på pæra. Skal jeg si noe til henne?".

Anonymkode: 6557d...f3a

Skrevet
6 minutter siden, Marihønne skrev:

Kan det hende hun spøkte.. har venninner som godt kunne funnet på å sagt akkurat det samme uten at det var vondt ment.. for meg virker det som du overreagerer

Vel, nå har det seg slik at dersom noen skryter av noen jeg kjenner, så pleier jeg å videreformidle dette til den personen som blir omtalt. Det er fordi jeg mener at det er hyggelig å kunne gi komplimenter til andre personer, deriblant denne venninnen min. Jeg er av den oppfatning at man må bygge hverandre opp, ikke motsatt. Selv om enkelte her inne vil påstå at det var skikkelig dårlig gjort av meg å spørre om vi kunne få bli med, på så kort varsel. Vertskapet hadde selv forståelse for hvorfor tidsklemma denne helgen plutselig løste seg for meg, så jeg følte på ingen måte at de ble fornærmet over dette og jeg har jo heller ikke nevnt det som et tema i mitt hovedinnlegg.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg virker det litt rart å ha en så vanvittig lang innledning på en kort og grei problemstilling. Det kunne stått "jeg overhørte at en venninne kalte meg høy på pæra. Skal jeg si noe til henne?".

Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om, fremfor å angripe måten jeg skriver på?

Skrevet

Høres ut som om hun vil bryte deg litt ned, ja. Eventuelt at hun liker denne mannen selv. Spesiell oppførsel, uansett. 

Drit i de sure på forumet her. De er sånn uansett. 

Anonymkode: 67eee...b09

Gjest Marihønne
Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Vel, nå har det seg slik at dersom noen skryter av noen jeg kjenner, så pleier jeg å videreformidle dette til den personen som blir omtalt. Det er fordi jeg mener at det er hyggelig å kunne gi komplimenter til andre personer, deriblant denne venninnen min. Jeg er av den oppfatning at man må bygge hverandre opp, ikke motsatt. Selv om enkelte her inne vil påstå at det var skikkelig dårlig gjort av meg å spørre om vi kunne få bli med, på så kort varsel. Vertskapet hadde selv forståelse for hvorfor tidsklemma denne helgen plutselig løste seg for meg, så jeg følte på ingen måte at de ble fornærmet over dette og jeg har jo heller ikke nevnt det som et tema i mitt hovedinnlegg.

Har ikke nevnt noe om hele opplegget med å takke ja i siste liten og ta med ei venninne. Svarte kun på det du spurte om.. Som jeg tolket det var det bare et forsøk fra venninnen din på å være morsom.. litt sånn "haha vær forsiktig så hun ikke blir for høy på pæra" Var ikke nødvendigvis vondt ment.. Men samtidig var jeg ikke der og leste ikke kroppsspråket eller hørte måten det ble sagt på. Personlig hadde jeg nok lett latt en slik kommentar passere videre. Er også veldig for å bygge folk opp, men samtidig mener jeg man må tåle såpass spesielt hvis det var ment som en dårlig spøk 

Skrevet

Du verden for en laaaaang og omstendelig historie om et ikke-problem? 

Hva har når du ble invitert, at du måtte ligge på hytta, at venninnen holdt tale og at vertskapet er rause med det egentlige spørsmålet ditt å gjøre?

Jeg hadde spurt 'venninnen' hvorfor hun svarte han slik. 

Anonymkode: 92a7e...62a

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Vet du ikke hva det betyr å ha kaniner sammen?

Det er noen slags kode?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kunne jeg ha kortet det ned nøyaktig slik at du ble fornøyd! Takk for opplæring i hvordan jeg innleder og lagde dette innlegget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...