Gå til innhold

Juli 2019💚


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, MammaentilMini skrev:

Åååå nå fikk jeg gåsehud og tårer i øynene! Så utrolig godt å høre at alt er fint ❤️ og en gutt da, så herlig 😍 

Jaa, tusen takk😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Lillens skrev:

Ååååh nå ble jeg kjempeglad på dine vegne😍😍 en liten guttebeibis💙💙 fantastisk at alt er som normalt! Dette viser jo bare at man kan blø en del uten å ha sa😇

Tusen takk😍 Jaa, var en stor lettelse! 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lillens skrev:

Jeg hadde siste mens 17 oktober og min termin er 27 juli🤔🙈

Hehe ja tror hun tar feil.. hun mente også at jeg ble gravid 5 november, men jeg har en syklus på 30 dager og har mensen i 5 dager så skjønner ikke helt hvordan det heller går opp 🤷🏾‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Røvedatter skrev:

Hehe ja tror hun tar feil.. hun mente også at jeg ble gravid 5 november, men jeg har en syklus på 30 dager og har mensen i 5 dager så skjønner ikke helt hvordan det heller går opp 🤷🏾‍♀️

Jeg hadde sist mens 11.okt og har termin 20.juli 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Babyloveee skrev:

Jeg hadde sist mens 11.okt og har termin 20.juli 🤭

Har noen av dere tilfeldigvis vært på UL i uke 10 eller 11, i så fall hvor stor var fosteret? 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Røvedatter skrev:

Har noen av dere tilfeldigvis vært på UL i uke 10 eller 11, i så fall hvor stor var fosteret? 🤓

Skal på ul på onsdag😃 da er jeg 12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.1.2019 den 17.27, Røvedatter skrev:

Har noen av dere tilfeldigvis vært på UL i uke 10 eller 11, i så fall hvor stor var fosteret? 🤓

Jaa, men husker ikke hvor stort det var :) mener det var sånn 6,5 cm. Da var jeg 11+5 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 16.22, Lillens skrev:

Er det forresten noen av dere som tenker på kanskje om barnet vil ha spesielle behov? Som downsyndom osv? Jeg tenker ufattelig mye på det🤭 skal på ul 9 januar for å sjekke om barnet er friskt. 

Vi har ingen barn med spesielle behov i verken min familie eller samboer sin, men man vet aldri

Jeg er kjempe nysgjerrig på det, andre gangen jeg er gravid men var bare 15 første gangen så dette er veldig mange år siden.. vært på 1 ultralyd i uke 9   og de sa ingenting bortsett fra at barnet hadde fine bevegelser og var frisk...  Kunne de sett om barnet var sykt på den ultralyden ? 

Anonymkode: 65248...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjempe nysgjerrig på det, andre gangen jeg er gravid men var bare 15 første gangen så dette er veldig mange år siden.. vært på 1 ultralyd i uke 9   og de sa ingenting bortsett fra at barnet hadde fine bevegelser og var frisk...  Kunne de sett om barnet var sykt på den ultralyden ? 

Anonymkode: 65248...775

Nei det er slikt de kan se best i uke 12. Går man i uke 13 er det ofte for sent og uke 9 er nok for tidlig. Jeg er 12+1 i dag og skal op ultralyd nå for å sjekke opp i det😱 jeg er 24 år så regner med det er friskt men vet jo aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen var frisk og kjempe aktiv♥️😍 en stor lettelse! 

Jordmor barn usikker på kjønn, hun mente noe stakk ut men visste ikke om det var klitoris eller penis🙈 klarer dere å se ? 

Ny UL 12 februar så får vite kjønnet da garantert🙈 får prøve å kjøpe noen standar klær i London istedenfor rosa og blått pga kjønnet er usikkert🙈

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillens skrev:

Babyen var frisk og kjempe aktiv♥️😍 en stor lettelse! 

Jordmor barn usikker på kjønn, hun mente noe stakk ut men visste ikke om det var klitoris eller penis🙈 klarer dere å se ? 

Ny UL 12 februar så får vite kjønnet da garantert🙈 får prøve å kjøpe noen standar klær i London istedenfor rosa og blått pga kjønnet er usikkert🙈

image.jpg

Hvor mange uker er du og hvor stor er babyen? :) 

Anonymkode: 60af9...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillens skrev:

Babyen var frisk og kjempe aktiv♥️😍 en stor lettelse! 

Jordmor barn usikker på kjønn, hun mente noe stakk ut men visste ikke om det var klitoris eller penis🙈 klarer dere å se ? 

Ny UL 12 februar så får vite kjønnet da garantert🙈 får prøve å kjøpe noen standar klær i London istedenfor rosa og blått pga kjønnet er usikkert🙈

image.jpg

Ååå så stas!! Gratulerer så mye 😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Har noen av dere litt mensmurringer nå? 

Jeg blør jo fra morkaka enda, siden den ligger så langt ned enda. Men det var normalt.. men har en del menssmerter også😩 paain... 

også har jeg fått kjempe smerter ved nyrene i ryggen, så er på venteværelset hos legen igjen😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Babyloveee skrev:

Hei! 

Har noen av dere litt mensmurringer nå? 

Jeg blør jo fra morkaka enda, siden den ligger så langt ned enda. Men det var normalt.. men har en del menssmerter også😩 paain... 

også har jeg fått kjempe smerter ved nyrene i ryggen, så er på venteværelset hos legen igjen😄 

Jeg har en del mensmurringer og har egentlig hatt det litt av og på siden jeg ble gravid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange uker er du og hvor stor er babyen? :) 

Anonymkode: 60af9...27e

12+1 🙂 mener hun målte babyen til 5,5 cm fra hode til stump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Babyloveee skrev:

Ååå så stas!! Gratulerer så mye 😍😍 

Jaa takk😍 

klarer du å se om kjønnsorganet ligner på det du fikk?🙈

Har markert rundt med liten blå strek der det er🙈 jeg synes det ligner på en penis, da de sier at jentene sitt organ peker mer rett frem enn opp🤔 

3DD50F3D-F20E-4B80-86B6-F565A661A44C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har vært gravide før eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjør det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregår evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg føler rundt dette her :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Babyloveee skrev:

Hvis dere har vært gravide før eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjør det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregår evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg føler rundt dette her :( 

Er førstegangs gravid. Men tror du er såpass tidlig på vei at morkaken fint kan flytte seg igjen🤔 fint går det nok uansett skal du se💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Babyloveee skrev:

Hvis dere har vært gravide før eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjør det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregår evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg føler rundt dette her :( 

Ikke tenk på følelsene dine enda, pust med magen å tenk at det går fint uansett ☺️

Det er normalt at morkaken flytter på seg før fødsel. Om den ikke har antydning til å flyttes blir det satt opp planlagt keisersnitt, men de følger deg nøye opp og om den flytter seg i slutten så avlyser de selvsagt snitt. Det er mange som har morkaken foran i store deler av svangerskapet, så det er ingen ukjent fenomen.

over til keisersnitt; jeg har hatt ett hastekeisersnitt og skal ha et planlagt nå- det er ingen grunn til å grue seg, føler jeg! Man blir så godt informert, og så godt ivaretatt underveis at det for meg i hvertfall føles trygt og godt.

tiden etter snittet mitt sist, gikk det forsåvidt greit, jeg hadde litt stress med å få i gang fordøyelsen men det fikk jeg medisin for- null stress ☺️ Jeg reiste på båtferie to uker etter snittet, så det behøver ikke være så ille som alle skal ha det til. Men vær nøye med løfting, sårvask og ta hensyn til egen kropp- det er viktig. Da kommer alt til å gå helt fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MammaentilMini skrev:

Ikke tenk på følelsene dine enda, pust med magen å tenk at det går fint uansett ☺️

Det er normalt at morkaken flytter på seg før fødsel. Om den ikke har antydning til å flyttes blir det satt opp planlagt keisersnitt, men de følger deg nøye opp og om den flytter seg i slutten så avlyser de selvsagt snitt. Det er mange som har morkaken foran i store deler av svangerskapet, så det er ingen ukjent fenomen.

over til keisersnitt; jeg har hatt ett hastekeisersnitt og skal ha et planlagt nå- det er ingen grunn til å grue seg, føler jeg! Man blir så godt informert, og så godt ivaretatt underveis at det for meg i hvertfall føles trygt og godt.

tiden etter snittet mitt sist, gikk det forsåvidt greit, jeg hadde litt stress med å få i gang fordøyelsen men det fikk jeg medisin for- null stress ☺️ Jeg reiste på båtferie to uker etter snittet, så det behøver ikke være så ille som alle skal ha det til. Men vær nøye med løfting, sårvask og ta hensyn til egen kropp- det er viktig. Da kommer alt til å gå helt fint ❤️

Tusen takk for svar ❤️ 

Håper den flytter seg, men er ikke så stressa for keisersnitt som jeg var til å begynne med nå 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere nå da ?☺️ Har dere fått sånn kick på noe å spise eller noe? Hvordan er formen🙈 har noen av dere begynt å kjenne liv i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2019 den 23.02, Babyloveee skrev:

Hvis dere har vært gravide før eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjør det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregår evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg føler rundt dette her :( 

Hei. Jeg hører egentlig i august gruppa. Termin 3 august. men jeg har også fått beskjed om at morkaken min ligger lavt nede. Var på UL i går igjen. Er nå 13+1. Alt er bra. Men har hatt litt blødninger tidligere pga morkaken. så kan ikke løfte tungt pga dette. Fikk beskjed i går at den mest sannsynlig vil flytte på seg. Dersom den ikke flytter på seg til ordinær UL, som jeg skal på i uke 19. får jeg en ekstra UL litt senere. men er også selv spent på om det blir keisersnitt pga dette.  Isåfall forstod jeg at det blir det 14 dager før termin. Ergo havner jeg da i juli gruppa. Så jeg henger her litt og tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 11.55, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Hei. Jeg hører egentlig i august gruppa. Termin 3 august. men jeg har også fått beskjed om at morkaken min ligger lavt nede. Var på UL i går igjen. Er nå 13+1. Alt er bra. Men har hatt litt blødninger tidligere pga morkaken. så kan ikke løfte tungt pga dette. Fikk beskjed i går at den mest sannsynlig vil flytte på seg. Dersom den ikke flytter på seg til ordinær UL, som jeg skal på i uke 19. får jeg en ekstra UL litt senere. men er også selv spent på om det blir keisersnitt pga dette.  Isåfall forstod jeg at det blir det 14 dager før termin. Ergo havner jeg da i juli gruppa. Så jeg henger her litt og tenker jeg.

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde morkakeløsning for 3 dager siden pga morkaka lå for langt nede og med blødninger. Vi er helt knust... så sjekk deg ofte på sykehus og krev oppfølging!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Babyloveee skrev:

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde morkakeløsning for 3 dager siden pga morkaka lå for langt nede og med blødninger. Vi er helt knust... så sjekk deg ofte på sykehus og krev oppfølging!! 

Oii går det bra med deg og lille??😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Babyloveee skrev:

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde morkakeløsning for 3 dager siden pga morkaka lå for langt nede og med blødninger. Vi er helt knust... så sjekk deg ofte på sykehus og krev oppfølging!! 

Men kjøre deg, nå fikk jeg helt vondt i magen, så fælt🙁😥 Håper det går greit med deg tross dette💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...