GĂ„ til innhold

Juli 2019💚

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, MammaentilMini skrev:

ÅÄÄÄ nĂ„ fikk jeg gĂ„sehud og tĂ„rer i Ăžynene! SĂ„ utrolig godt Ă„ hĂžre at alt er fint ❀ og en gutt da, sĂ„ herlig 😍 

Jaa, tusen takk😍😍 

Skrevet
44 minutter siden, Lillens skrev:

ÅÄÄÄh nĂ„ ble jeg kjempeglad pĂ„ dine vegne😍😍 en liten guttebeibis💙💙 fantastisk at alt er som normalt! Dette viser jo bare at man kan blĂž en del uten Ă„ ha sa😇

Tusen takk😍 Jaa, var en stor lettelse! 💙

Skrevet
30 minutter siden, Lillens skrev:

Jeg hadde siste mens 17 oktober og min termin er 27 juliđŸ€”đŸ™ˆ

Hehe ja tror hun tar feil.. hun mente ogsĂ„ at jeg ble gravid 5 november, men jeg har en syklus pĂ„ 30 dager og har mensen i 5 dager sĂ„ skjĂžnner ikke helt hvordan det heller gĂ„r opp đŸ€·đŸŸâ€â™€ïž

Skrevet
6 minutter siden, RĂžvedatter skrev:

Hehe ja tror hun tar feil.. hun mente ogsĂ„ at jeg ble gravid 5 november, men jeg har en syklus pĂ„ 30 dager og har mensen i 5 dager sĂ„ skjĂžnner ikke helt hvordan det heller gĂ„r opp đŸ€·đŸŸâ€â™€ïž

Jeg hadde sist mens 11.okt og har termin 20.juli đŸ€­

Skrevet
3 minutter siden, Babyloveee skrev:

Jeg hadde sist mens 11.okt og har termin 20.juli đŸ€­

Har noen av dere tilfeldigvis vĂŠrt pĂ„ UL i uke 10 eller 11, i sĂ„ fall hvor stor var fosteret? đŸ€“

Skrevet
2 minutter siden, RĂžvedatter skrev:

Har noen av dere tilfeldigvis vĂŠrt pĂ„ UL i uke 10 eller 11, i sĂ„ fall hvor stor var fosteret? đŸ€“

Skal pĂ„ ul pĂ„ onsdag😃 da er jeg 12+1

Skrevet
PĂ„ 7.1.2019 den 17.27, RĂžvedatter skrev:

Jaa, men husker ikke hvor stort det var :) mener det var sĂ„nn 6,5 cm. Da var jeg 11+5 😄 

Skrevet
PĂ„ 30.12.2018 den 16.22, Lillens skrev:

Er det forresten noen av dere som tenker pĂ„ kanskje om barnet vil ha spesielle behov? Som downsyndom osv? Jeg tenker ufattelig mye pĂ„ detđŸ€­ skal pĂ„ ul 9 januar for Ă„ sjekke om barnet er friskt. 

Vi har ingen barn med spesielle behov i verken min familie eller samboer sin, men man vet aldri

Jeg er kjempe nysgjerrig pÄ det, andre gangen jeg er gravid men var bare 15 fÞrste gangen sÄ dette er veldig mange Är siden.. vÊrt pÄ 1 ultralyd i uke 9   og de sa ingenting bortsett fra at barnet hadde fine bevegelser og var frisk...  Kunne de sett om barnet var sykt pÄ den ultralyden ? 

Anonymkode: 65248...775

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjempe nysgjerrig pÄ det, andre gangen jeg er gravid men var bare 15 fÞrste gangen sÄ dette er veldig mange Är siden.. vÊrt pÄ 1 ultralyd i uke 9   og de sa ingenting bortsett fra at barnet hadde fine bevegelser og var frisk...  Kunne de sett om barnet var sykt pÄ den ultralyden ? 

Anonymkode: 65248...775

Nei det er slikt de kan se best i uke 12. GĂ„r man i uke 13 er det ofte for sent og uke 9 er nok for tidlig. Jeg er 12+1 i dag og skal op ultralyd nĂ„ for Ă„ sjekke opp i detđŸ˜± jeg er 24 Ă„r sĂ„ regner med det er friskt men vet jo aldri

Skrevet

Babyen var frisk og kjempe aktivâ™„ïžđŸ˜ en stor lettelse! 

Jordmor barn usikker pĂ„ kjĂžnn, hun mente noe stakk ut men visste ikke om det var klitoris eller penis🙈 klarer dere Ă„ se ? 

Ny UL 12 februar sĂ„ fĂ„r vite kjĂžnnet da garantert🙈 fĂ„r prĂžve Ă„ kjĂžpe noen standar klĂŠr i London istedenfor rosa og blĂ„tt pga kjĂžnnet er usikkert🙈

image.jpg

Skrevet
1 time siden, Lillens skrev:

Jordmor barn usikker pĂ„ kjĂžnn, hun mente noe stakk ut men visste ikke om det var klitoris eller penis🙈 klarer dere Ă„ se ? 

Ny UL 12 februar sĂ„ fĂ„r vite kjĂžnnet da garantert🙈 fĂ„r prĂžve Ă„ kjĂžpe noen standar klĂŠr i London istedenfor rosa og blĂ„tt pga kjĂžnnet er usikkert🙈

image.jpg

Hvor mange uker er du og hvor stor er babyen? :) 

Anonymkode: 60af9...27e

Skrevet
2 timer siden, Lillens skrev:

image.jpg

ÅÄÄ sĂ„ stas!! Gratulerer sĂ„ mye 😍😍 

Skrevet

Hei! 

Har noen av dere litt mensmurringer nÄ? 

Jeg blĂžr jo fra morkaka enda, siden den ligger sĂ„ langt ned enda. Men det var normalt.. men har en del menssmerter ogsĂ„đŸ˜© paain... 

ogsĂ„ har jeg fĂ„tt kjempe smerter ved nyrene i ryggen, sĂ„ er pĂ„ ventevĂŠrelset hos legen igjen😄 

Skrevet
1 time siden, Babyloveee skrev:

Hei! 

Har noen av dere litt mensmurringer nÄ? 

Jeg blĂžr jo fra morkaka enda, siden den ligger sĂ„ langt ned enda. Men det var normalt.. men har en del menssmerter ogsĂ„đŸ˜© paain... 

ogsĂ„ har jeg fĂ„tt kjempe smerter ved nyrene i ryggen, sĂ„ er pĂ„ ventevĂŠrelset hos legen igjen😄 

Jeg har en del mensmurringer og har egentlig hatt det litt av og pÄ siden jeg ble gravid :) 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange uker er du og hvor stor er babyen? :) 

Anonymkode: 60af9...27e

12+1 🙂 mener hun mĂ„lte babyen til 5,5 cm fra hode til stump

Skrevet
3 timer siden, Babyloveee skrev:

ÅÄÄ sĂ„ stas!! Gratulerer sĂ„ mye 😍😍 

Jaa takk😍 

klarer du Ă„ se om kjĂžnnsorganet ligner pĂ„ det du fikk?🙈

Har markert rundt med liten blĂ„ strek der det er🙈 jeg synes det ligner pĂ„ en penis, da de sier at jentene sitt organ peker mer rett frem enn oppđŸ€”Â 

3DD50F3D-F20E-4B80-86B6-F565A661A44C.jpeg

Skrevet

Hvis dere har vÊrt gravide fÞr eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjÞr det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregÄr evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg fÞler rundt dette her :( 

Skrevet
10 timer siden, Babyloveee skrev:

Hvis dere har vÊrt gravide fÞr eller ifra dette svangerskapet: har dere noen erfaringer med at morkaken ligger for langt ned? 

Min gjÞr det og skal kontrolleres om 2 uker. Hvis den ikke flytter seg blir det keisersnitt. Noen som kan fortelle om hvordan dette foregÄr evt? Tiden etter keisersnitt og selve opplevelsen. Vet ikke hva jeg fÞler rundt dette her :( 

Er fĂžrstegangs gravid. Men tror du er sĂ„pass tidlig pĂ„ vei at morkaken fint kan flytte seg igjenđŸ€” fint gĂ„r det nok uansett skal du se💙

Skrevet
11 timer siden, Babyloveee skrev:

Ikke tenk pĂ„ fĂžlelsene dine enda, pust med magen Ă„ tenk at det gĂ„r fint uansett â˜ș

Det er normalt at morkaken flytter pÄ seg fÞr fÞdsel. Om den ikke har antydning til Ä flyttes blir det satt opp planlagt keisersnitt, men de fÞlger deg nÞye opp og om den flytter seg i slutten sÄ avlyser de selvsagt snitt. Det er mange som har morkaken foran i store deler av svangerskapet, sÄ det er ingen ukjent fenomen.

over til keisersnitt; jeg har hatt ett hastekeisersnitt og skal ha et planlagt nÄ- det er ingen grunn til Ä grue seg, fÞler jeg! Man blir sÄ godt informert, og sÄ godt ivaretatt underveis at det for meg i hvertfall fÞles trygt og godt.

tiden etter snittet mitt sist, gikk det forsĂ„vidt greit, jeg hadde litt stress med Ă„ fĂ„ i gang fordĂžyelsen men det fikk jeg medisin for- null stress â˜ș Jeg reiste pĂ„ bĂ„tferie to uker etter snittet, sĂ„ det behĂžver ikke vĂŠre sĂ„ ille som alle skal ha det til. Men vĂŠr nĂžye med lĂžfting, sĂ„rvask og ta hensyn til egen kropp- det er viktig. Da kommer alt til Ă„ gĂ„ helt fint ❀

Skrevet
8 timer siden, MammaentilMini skrev:

Ikke tenk pĂ„ fĂžlelsene dine enda, pust med magen Ă„ tenk at det gĂ„r fint uansett â˜ș

Det er normalt at morkaken flytter pÄ seg fÞr fÞdsel. Om den ikke har antydning til Ä flyttes blir det satt opp planlagt keisersnitt, men de fÞlger deg nÞye opp og om den flytter seg i slutten sÄ avlyser de selvsagt snitt. Det er mange som har morkaken foran i store deler av svangerskapet, sÄ det er ingen ukjent fenomen.

over til keisersnitt; jeg har hatt ett hastekeisersnitt og skal ha et planlagt nÄ- det er ingen grunn til Ä grue seg, fÞler jeg! Man blir sÄ godt informert, og sÄ godt ivaretatt underveis at det for meg i hvertfall fÞles trygt og godt.

tiden etter snittet mitt sist, gikk det forsĂ„vidt greit, jeg hadde litt stress med Ă„ fĂ„ i gang fordĂžyelsen men det fikk jeg medisin for- null stress â˜ș Jeg reiste pĂ„ bĂ„tferie to uker etter snittet, sĂ„ det behĂžver ikke vĂŠre sĂ„ ille som alle skal ha det til. Men vĂŠr nĂžye med lĂžfting, sĂ„rvask og ta hensyn til egen kropp- det er viktig. Da kommer alt til Ă„ gĂ„ helt fint ❀

Tusen takk for svar ❀ 

HĂ„per den flytter seg, men er ikke sĂ„ stressa for keisersnitt som jeg var til Ă„ begynne med nĂ„ đŸ„°Â 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gĂ„r det med dere nĂ„ da ?â˜ș Har dere fĂ„tt sĂ„nn kick pĂ„ noe Ă„ spise eller noe? Hvordan er formen🙈 har noen av dere begynt Ă„ kjenne liv i magen?

Skrevet
PĂ„ 10.1.2019 den 23.02, Babyloveee skrev:

Hei. Jeg hÞrer egentlig i august gruppa. Termin 3 august. men jeg har ogsÄ fÄtt beskjed om at morkaken min ligger lavt nede. Var pÄ UL i gÄr igjen. Er nÄ 13+1. Alt er bra. Men har hatt litt blÞdninger tidligere pga morkaken. sÄ kan ikke lÞfte tungt pga dette. Fikk beskjed i gÄr at den mest sannsynlig vil flytte pÄ seg. Dersom den ikke flytter pÄ seg til ordinÊr UL, som jeg skal pÄ i uke 19. fÄr jeg en ekstra UL litt senere. men er ogsÄ selv spent pÄ om det blir keisersnitt pga dette.  IsÄfall forstod jeg at det blir det 14 dager fÞr termin. Ergo havner jeg da i juli gruppa. SÄ jeg henger her litt og tenker jeg.

Skrevet
PÄ 22.1.2019 den 11.55, hÄpefullmammablir3barnsmor skrev:

Hei. Jeg hÞrer egentlig i august gruppa. Termin 3 august. men jeg har ogsÄ fÄtt beskjed om at morkaken min ligger lavt nede. Var pÄ UL i gÄr igjen. Er nÄ 13+1. Alt er bra. Men har hatt litt blÞdninger tidligere pga morkaken. sÄ kan ikke lÞfte tungt pga dette. Fikk beskjed i gÄr at den mest sannsynlig vil flytte pÄ seg. Dersom den ikke flytter pÄ seg til ordinÊr UL, som jeg skal pÄ i uke 19. fÄr jeg en ekstra UL litt senere. men er ogsÄ selv spent pÄ om det blir keisersnitt pga dette.  IsÄfall forstod jeg at det blir det 14 dager fÞr termin. Ergo havner jeg da i juli gruppa. SÄ jeg henger her litt og tenker jeg.

Ikke for Ä skremme deg, men jeg hadde morkakelÞsning for 3 dager siden pga morkaka lÄ for langt nede og med blÞdninger. Vi er helt knust... sÄ sjekk deg ofte pÄ sykehus og krev oppfÞlging!! 

Skrevet

1 time siden, Babyloveee skrev:

Ikke for Ä skremme deg, men jeg hadde morkakelÞsning for 3 dager siden pga morkaka lÄ for langt nede og med blÞdninger. Vi er helt knust... sÄ sjekk deg ofte pÄ sykehus og krev oppfÞlging!! 

Oii gĂ„r det bra med deg og lille??đŸ˜±

Skrevet
11 timer siden, Babyloveee skrev:

Men kjĂžre deg, nĂ„ fikk jeg helt vondt i magen, sĂ„ fĂŠltđŸ™đŸ˜„ HĂ„per det gĂ„r greit med deg tross dette💗 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...