Gå til innhold

Når voksne barn kritiserer og kjefter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke du moren hennes? Kanskje på tide å oppdra henne litt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Tøystykke skrev:

Er ikke du moren hennes? Kanskje på tide å oppdra henne litt. 

😂😂😂

Jeg har oppdratt henne. Kanskje derfor hun er så god og snill med andre? Fordi hun har en snill mor som stiller opp?

Ingen av dere troll kan ta fra meg at jeg har vært, og er en god mor. Kanskje derfor en venninne av jenne så på meg som reserve mamma? Kanskje derfor en venninne av henne kommer på besøk til meg??

Skrevet

Uff, så trist vending dette tok. Hva som enn er mellom mor og datter er det ikke noe godt for HI måten datteren behandler henne på. Ville prøvd å snakke med datteren din og fortalt hvordan du føler det, håper forholdet deres blir bedre. 

Anonymkode: f9b34...eb0

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, så trist vending dette tok. Hva som enn er mellom mor og datter er det ikke noe godt for HI måten datteren behandler henne på. Ville prøvd å snakke med datteren din og fortalt hvordan du føler det, håper forholdet deres blir bedre. 

Anonymkode: f9b34...eb0

😍

Skrevet

Har du et godt forhold til samboeren til datteren din? Kunne du spurt ham om han vet hvorfor hun er sånn mot deg?

Anonymkode: 3d249...25a

Skrevet

Jeg tror dere trenger hjelp utefra om dere skal få et godt forhold til hverandre. Å høre deg snakke om datteren din er som å høre min farmor snakke om min far. Hun ble 96 år og de fikk aldri et godt forhold. Som jeg ser det passet han aldri inn i hennes ide om hvordan han var/burde være. Og så ble det gjort feil på begge sider, men ingen av partene var jo villig til å se feil ved seg selv. Da blir ikke ting bedre. Jeg sier ikke at det akkurat det samme hos dere, men situasjonen ligner veldig ut fra det du beskriver.

Anonymkode: 28f6c...a8f

Skrevet

Du har ei datter på 30 om jeg har forstått deg rett? Så du må minst være 50. Jeg ser virkelig ikke det i de svarene du gir folk som gir deg råd.

OK, forholdet mellom dere er litt skakkjørt for tiden. Da må du være den voksne her (selvsagt begge to, siden dere er begge voksne). 

Anonymkode: 30752...5d8

Skrevet
2 timer siden, n-myk skrev:

😂😂😂

Jeg har oppdratt henne. Kanskje derfor hun er så god og snill med andre? Fordi hun har en snill mor som stiller opp?

Ingen av dere troll kan ta fra meg at jeg har vært, og er en god mor. Kanskje derfor en venninne av jenne så på meg som reserve mamma? Kanskje derfor en venninne av henne kommer på besøk til meg??

Jeg har ikke sagt noe om at du er en dårlig mor, men at du ut har gitt datteren din en dårlig oppdragelse er helt åpenbart. Hun eier ikke folkeskikk og ser ned på deg. Har du gjort alt for henne i oppveksten? Sydd puter under armene? Latt henne bestemme alt så hun mistet all respekt for deg, som lar deg overkjøre så lett? 

Hun er et resultat av DEG. så problemet ligger i DEG, med mindre hun er psykisk syk (miljøskadet, men da hadde det mest sannsynlig ikke gått utover deg på den måten.)

Skrevet
4 timer siden, skinnfilla skrev:

Hun høres jo ikke særlig hyggelig ut! 

Har dere noe uoppgjort, eller er hun bare drittsekk uten grunn? 

Skjønner godt du blir lei deg, hun høres virkelig ikke god ut.

Ok etter å ha sett dine svar nedover her , ser jeg to sider 🤷‍♀️🤦‍♀️

Kanskje greit med en lang pause fra hverandre ja... for hennes og din skyld

Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger og svar til dette.

Hanne Mari, forumansvarlig

Skrevet

For min del er jeg selv datter av en mor som jeg har et svært anstrengt forhold til. Det er blant annet fordi hun i alle år har vært veldig manipulerende mot meg og nærmeste familie. Hun klarer feks ikke å la barn under 10 år få velge restaurant, men må være den som bestemmer. Jeg betaler for henne og så ønsker hun feks å bestille søtpoteter til MEG. Jeg forklarer at jeg ikke vil ha. Hun fortsetter denne overbevisningen og årsaken til at hun vil bestemme hvilke poteter jeg skal velge er at hun ønsker å smake. Når hun er ferdig med meg, så begynner hun med barna mine. De vil ha vanlig pommes frites. Lista er lang. Sist vi kjørte bil sammen sa hun: Skal jeg kjøre deg til butikken? Jeg svarte, neitakk, for jeg vil selv bestemme om jeg skal gå til høyre eller til venstre i butikken. Jeg vet at hun nok kan oppfatte meg som uhøflig med de svar jeg de siste 2 år har gitt henne. Hun som var så snill som tilbudte seg å kjøre meg til butikken? Og slik sitter hun og gråter ovenfor vennene sine. Jeg har bare sluttet å ta imot hjelp fra henne, for hver gang, så er det seg selv hun "hjelper", og ikke meg. Jeg er drittlei av over 35 år med manipulering. Utsagn fra meg når jeg er på besøk hos henne, som feks; Nå må jeg gå på butikken. Det svarer hun med: Hva trenger du? Og når jeg ramser opp, så sier hun: Ja, men jeg har kaffi du kan få. Deretter sier jeg at ja, men jeg trenger brød også. Hennes svar er da slik: Ja, men jeg har brød. De første gangene beit jeg på men da jeg så fikk gammelt brød med meg, ble jeg ganske skuffet. Når hun idag prøver seg på dette, så svarer jeg: Får jeg lov til å gå på butikken, eller må jeg sende søknad? Først da gir hun seg. Makan til irriterende mor! Svarene blir nebbete tilbake, jeg er klar over det men jeg vet jo ikke hvordan jeg skal komme meg på butikken uten at hun legger seg oppi det. 

Anonymkode: d5b0b...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...