Gå til innhold

Forsvar abortloven

Anbefalte innlegg

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei. Vil du fortsette? Jeg har hele dagen ledig.

Anonymkode: 2f088...fe9

Mener du at det som abortereres ikke har liv - det er dødt?

Anonymkode: 80c5e...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvstendig har det ikke et liv. Uten livmor og morkake, dør fosteret. Derfor er det kun et potensielt liv. 

Skrevet

Det som Solberg ønsker å endre på, er jo denne paragrafen som gjør at man har rett til å avslutte et svangerskap hvis det viser seg at fosteret har en alvorlig sykdom. Dette avdekkes da vanligvis ikke før ultralyd som er i uke 18. 

Hvis man f.eks ikke klarer å se for seg å ha omsorg for et barn som trenger pleie 24 timer i døgnet, eller f.eks mangler store deler av hjernen (joda, man kan faktisk leve i mange år på den måten), eller er barn som vil måtte leve hele livet med store smerter, så skal altså Erna sørge for å tvinge dette gjennom likevel.  

Jeg var også på demo i går. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Vil du fortsette? Jeg har hele dagen ledig.

Et foster sitt hjerte begynner tidlig å slå, så du dreper faktisk et levende foster når du tar abort. Det er et faktum som du ikke kan kverulere om.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke et selvstendig liv. Det er avhengig av en annens kropp for å overleve. Utenfor mors kropp vil ikke fosteret klare seg. Så nei, det er ikke å drepe et barn.

Skrevet
5 minutter siden, sotosmor skrev:

Et foster sitt hjerte begynner tidlig å slå, så du dreper faktisk et levende foster når du tar abort. Det er et faktum som du ikke kan kverulere om.

Jepp, akkurat. Et foster. Ikke et barn. Ikke et selvstendig liv. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, akkurat. Et foster. Ikke et barn. Ikke et selvstendig liv. 

Merkelig diskusjon, men når tenker du at det er liv? Fra uke 22-23 kan de overleve selv.

Anonymkode: 07e2a...114

Skrevet
On 11/17/2018 at 10:12 PM, Anonym bruker said:

I dag har jeg protestert mot endring av abortloven, veldig viktig sak. Min kropp, min beslutning. 

Anonymkode: 7d0f3...183

Gratulerer ! er så fint at dama får bestemt alt og mannen har 0 rettigheter her, vil man ikke ha barn bruker man faktisk noe

Anonymkode: dc7e4...b53

Skrevet

Dette er et eksempel på "No platforming" en elsket hobby i USA og Canada blandt annet, og vel også i Sverige. Det interessante er også at man kun snakker om "KVINNENS KROPP". Det ble godt uttrykket i en artikkel nylig: Enten må barnet flyttes på institusjon, ellers må institusjonen flyttes inn i hjemmet. Dette handler ikke bare om mors kropp men om en hel families liv i mange år etter at barnet har forlatt morens kropp!

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er et eksempel på "No platforming" en elsket hobby i USA og Canada blandt annet, og vel også i Sverige. Det interessante er også at man kun snakker om "KVINNENS KROPP". Det ble godt uttrykket i en artikkel nylig: Enten må barnet flyttes på institusjon, ellers må institusjonen flyttes inn i hjemmet. Dette handler ikke bare om mors kropp men om en hel families liv i mange år etter at barnet har forlatt morens kropp!

Det er kø kvinnens kropp som er pro Klemet her. Fosteret kan ikke overleve uten. Den dagen man finner løsninger slik at far kan overta jobben kan diskusjonen bli en annen.

Etter at barnet er født kan det i hvertfall i teorien settes bort til andre, men det er mor som må bære det frem.

Anonymkode: 4ff70...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...