Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 I dag har jeg protestert mot endring av abortloven, veldig viktig sak. Min kropp, min beslutning. Anonymkode: 7d0f3...183
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Det er jo uansett ingen som foreslår å gjøre noe med 12-ukersgrensen. Jeg er enig i at loven er bedre slik dem står nå enn slik KrF ønsker den skal bli, men en nemnd som har det endelige ordet etter 12.uke er det uansett. Det synes jeg er bra. Anonymkode: 4ff70...af4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Maktsyke folk vil endre på ting som allerede fungerer, bare for å få beholde makten. Utrolig glad for at protesterte! Bra jobbet!!! Anonymkode: f175d...192
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 Jeg også, sammen med datteren min! Anonymkode: 2d3d4...69f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 Jeg er i mot tvilling abort + aborter av barn etter uke 12 uten å være skikkelig informert om evt diagnoser, hjelp og tilbud som finner. I uke 23 er di mulig levedyktige. Hvorfor ikke adoptere? Anonymkode: 8733e...e96
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Jeg var også ute og gikk, med mann og barn Anonymkode: 0c284...ea1
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #9 Skrevet 18. november 2018 3 hours ago, Anonym bruker said: Jeg er i mot tvilling abort + aborter av barn etter uke 12 uten å være skikkelig informert om evt diagnoser, hjelp og tilbud som finner. I uke 23 er di mulig levedyktige. Hvorfor ikke adoptere? Anonymkode: 8733e...e96 Hvorfor er tvillingsbort verre enn annen abort? Det er ingen logikk i det, bare føleri. Anonymkode: 80c5e...773
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i mot tvilling abort + aborter av barn etter uke 12 uten å være skikkelig informert om evt diagnoser, hjelp og tilbud som finner. I uke 23 er di mulig levedyktige. Hvorfor ikke adoptere? Anonymkode: 8733e...e96 Hvorfor er tvillingabort verre enn «vanlig» abort? Som en lengre ned i tråden sier - det er bare føleri. Jeg lurer også på hvor køen av mennesker som ønsker å adoptere barn med funksjonshemminger er? Jeg har ikke sett den. Med det nye forslaget til lov er vi på et blunk tilbake på starten av 70-tallet der kvinner måtte ynkeliggjøre seg selv for å få abort i nemnd. Og det i en situasjon der de trenger å være sterke for seg selv og sitt liv. Det er uverdig. Erna og Bent har har vel alltid ønsket å fjerne 2c, så kanskje ikke annet å forvente. Men skam på de Høyre-kvinnene som er i mot dette, men som holder seg tause og lar kvinners selvbestemmelse være forhandlingskort bak lukkede dører i regjeringsforhandlinger. I går demonstrerte jeg for mine døtre og evt fremtidige kvinnelig etterkommere. IKKE RØR ABORTLVEN! Anonymkode: 2f088...fe9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #11 Skrevet 18. november 2018 Jeg er ikke for å drepe barn. Jeg synes alle barn har rett til å få leve. At "voksne" damer sitter og sier at alle voksne er mer verdt enn barn er horribelt. Dere angriper de svake! Dere er uegnet som mødre. Anonymkode: b3283...ba2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #12 Skrevet 18. november 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke for å drepe barn. Jeg synes alle barn har rett til å få leve. At "voksne" damer sitter og sier at alle voksne er mer verdt enn barn er horribelt. Dere angriper de svake! Dere er uegnet som mødre. Anonymkode: b3283...ba2 Enig! Anonymkode: 07e2a...114
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #13 Skrevet 18. november 2018 Her er jeg egentlig imot abort. Og i alle fall tvillingabort, som i mine øyne er horribelt. Tenk å skulle avgjøre hvilket av fostrene en bærer, som skal få leve. Kun ved voldtekt og incest, og når det er fare for mors eller babyen sitt liv, bør abort bli utført. Det finnes for søren så mye prevensjon, at å bli gravid når det ikke passer, burde være unødvendig. Selv om jeg er i mot abort, vil jeg overhodet ikke at det skal bli kriminalisert å ta abort. Slik som i enkelte søramerikanske land, der en kvinne kan få opp til 40 års fengsel for en spontanabort. Anonymkode: 8d1d4...030
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #14 Skrevet 18. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke for å drepe barn. Jeg synes alle barn har rett til å få leve. At "voksne" damer sitter og sier at alle voksne er mer verdt enn barn er horribelt. Dere angriper de svake! Dere er uegnet som mødre. Anonymkode: b3283...ba2 Jeg er ikke for å drepe barn. Å ta abort er ikke å drepe barn. Å fjerne retten til selvbestemt abort betyr ikke at kvinner dermed fullfører graviditeten. Det vil medføre at de med tilstrekkelige ressurser vil få det gjort i utlandet og de uten ressurser vil forsøke farlige metoder (fra ikke trygge helsetilbud til piller fra nettet). Å fjerne retten og ikke minst tilgangen til trygg abort har enorme konsekvenser for kvinnehelse. Har du møtt på disse kvinnene som ønsker abort? Tror du disse damene synes abort er enkelt, lettvint og gjort i en fei? Ingen av de jeg har truffet i min jobb har gitt uttrykk for dette. Tror du de som finner ut at fosteret i magen har alvorlig sykdom velger abort med lett hjerte? Jeg har bare sett fortvilelse og sorg. Ditt utsagn om at kvinner som er for selvbestemt abort er uegnet som mødre faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 2f088...fe9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #15 Skrevet 18. november 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: Her er jeg egentlig imot abort. Og i alle fall tvillingabort, som i mine øyne er horribelt. Tenk å skulle avgjøre hvilket av fostrene en bærer, som skal få leve. Ikke noe verre enn å bestemme at et enkelt barn ikke skal få leve. Anonymkode: 80c5e...773
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #16 Skrevet 18. november 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg er ikke for å drepe barn. Å ta abort er ikke å drepe barn. Å fjerne retten til selvbestemt abort betyr ikke at kvinner dermed fullfører graviditeten. Det vil medføre at de med tilstrekkelige ressurser vil få det gjort i utlandet og de uten ressurser vil forsøke farlige metoder (fra ikke trygge helsetilbud til piller fra nettet). Å fjerne retten og ikke minst tilgangen til trygg abort har enorme konsekvenser for kvinnehelse. Har du møtt på disse kvinnene som ønsker abort? Tror du disse damene synes abort er enkelt, lettvint og gjort i en fei? Ingen av de jeg har truffet i min jobb har gitt uttrykk for dette. Tror du de som finner ut at fosteret i magen har alvorlig sykdom velger abort med lett hjerte? Jeg har bare sett fortvilelse og sorg. Ditt utsagn om at kvinner som er for selvbestemt abort er uegnet som mødre faller på sin egen urimelighet. Anonymkode: 2f088...fe9 Jo, det er å drepe barn. Anonymkode: 80c5e...773
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #17 Skrevet 18. november 2018 Det jeg ikke skjønner, er abortmotstandernes behov for å tvinge sitt eget syn på alle andre. Kan vi ikke bare være enige om å være uenige, og leve etter egen samvittighet? Så kan du beholde dine fostre med kromosomavvik og på den måten beskytte oss fra å bli et "sorteringssamfunn", også kan jeg abortere mine? Mitt foster er ikke ditt til å bestemme over. Synes du jeg dreper et barn? Ja vel, da får du synes det, deg om det, det går ikke inn på meg, siden du i mine øyne tar feil. Det bryr meg akkurat like lite som hvis en muslim påstår jeg er en synder fordi jeg spiser gris. Anonymkode: f166d...513
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #18 Skrevet 18. november 2018 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er å drepe barn. Anonymkode: 80c5e...773 Nei. Det er det ikke. Anonymkode: 2f088...fe9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #19 Skrevet 18. november 2018 2 minutes ago, Anonym bruker said: Nei. Det er det ikke. Anonymkode: 2f088...fe9 Jo, du dreper liv. Anonymkode: 80c5e...773
Det var en gang et menneske Skrevet 18. november 2018 #20 Skrevet 18. november 2018 Synes tvillingsebatten har feil fokus. Det er ikke verre å velge abort en gang, for så å bli gravid med en annen og beholde. Du har da valgt bort like mange fostre. Moren får ikke velge hvilket foster som aborteres. De tar det som ligger enklest til. Det som evt. er kontroversiellt med tvillingabort er ikke at ett foster velges bort, men at det skjer i uke 13 pga. den økte faren for at man aborterer begge fostrene om det skjer før. Svært få av abortene i Norge er tvillingaborter. Spørsmålet er vel mer om disse svangerskspsavbruddene må opp for en nemd fordi det skjer etter uke 13, eller om mor må velge å gjøre det tidligere når abortridikoen er høyere - ikke om det er greit å fjerne ett foster. Her var mannen og en datter i demonstrasjonen for å beholde rettighetene slik de er i dag.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #21 Skrevet 18. november 2018 3 minutter siden, Kontinuum skrev: Synes tvillingsebatten har feil fokus. Det er ikke verre å velge abort en gang, for så å bli gravid med en annen og beholde. Du har da valgt bort like mange fostre. Moren får ikke velge hvilket foster som aborteres. De tar det som ligger enklest til. Det som evt. er kontroversiellt med tvillingabort er ikke at ett foster velges bort, men at det skjer i uke 13 pga. den økte faren for at man aborterer begge fostrene om det skjer før. Svært få av abortene i Norge er tvillingaborter. Spørsmålet er vel mer om disse svangerskspsavbruddene må opp for en nemd fordi det skjer etter uke 13, eller om mor må velge å gjøre det tidligere når abortridikoen er høyere - ikke om det er greit å fjerne ett foster. Her var mannen og en datter i demonstrasjonen for å beholde rettighetene slik de er i dag. Det må jo faktisk opp for en nemnd nå også hvis det skjer i uke 13. Forskjellen er hvilke kriterier nemda bruker for å si ja eller nei. Anonymkode: 4ff70...af4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #22 Skrevet 18. november 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, du dreper liv. Anonymkode: 80c5e...773 Nei. Vil du fortsette? Jeg har hele dagen ledig. Anonymkode: 2f088...fe9
Det var en gang et menneske Skrevet 18. november 2018 #23 Skrevet 18. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det må jo faktisk opp for en nemnd nå også hvis det skjer i uke 13. Forskjellen er hvilke kriterier nemda bruker for å si ja eller nei. Anonymkode: 4ff70...af4 https://www.tv2.no/a/10218627/ ikke i følge denne legen, som ønsker at det skal opp i nemda.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2018 #24 Skrevet 18. november 2018 11 minutter siden, Kontinuum skrev: https://www.tv2.no/a/10218627/ ikke i følge denne legen, som ønsker at det skal opp i nemda. Hvis du leser lovverket ser du at det også er en nemnd som avgjør i dag, men det er ofte en formalitet og kvinnen trenger sjelden å være til stede selv. Som regel sender bare fastlegen papirene og så blir det godtatt. Det er først hvis denne første nemden sier nei at saken kommer opp for den store nemden. Anonymkode: 4ff70...af4
Det var en gang et menneske Skrevet 18. november 2018 #25 Skrevet 18. november 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du leser lovverket ser du at det også er en nemnd som avgjør i dag, men det er ofte en formalitet og kvinnen trenger sjelden å være til stede selv. Som regel sender bare fastlegen papirene og så blir det godtatt. Det er først hvis denne første nemden sier nei at saken kommer opp for den store nemden. Anonymkode: 4ff70...af4 Da er vel poenget i artikkelen at denne legen ønsker at fosterreduksjon skal opp for den nemden. Jeg har ikke lest lovverket, men mitt poeng er det samme. Det som evt. er kontroversielt slik jeg ser det, er at man foretar fosterreduksjon etter uke 13, ikke at man foretar fosterreduksjon i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå