Gå til innhold

Graviditet og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan ikke sammenlikne å sove dårlig en natt hjemme og å jobbe nattevakt. Mye mer avslappende å være hjemme kontra å være på jobb og prestere 

HI

Anonymkode: f9a3c...830

Nei, men når man ikke får en eneste natt søvn på mange åååååår da begynner det å tære på. Alikevel er det mange som har det sånn, og som likevel går på jobb! 

Anonymkode: f3e40...588

Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om noen vil bytte kommer jo ofte an på hva du vil bytte mot. Tilbyr du deg å jobbe julaften eller kanskje ære en vanlig lørdags kveldsvakt i desember er sjansen for at du får ja mye større enn om du vil bytte meden tidligvakt på tirsdag.

Anonymkode: fe408...ed9

Takk for tips 😊

HI

Skrevet

Nei, men når man ikke får en eneste natt søvn på mange åååååår da begynner det å tære på. Alikevel er det mange som har det sånn, og som likevel går på jobb! 

Ja, det må være grusomt. 

Vet ikke hvor mange som har det sånn da. 

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det må være grusomt. 

Vet ikke hvor mange som har det sånn da. 

HI

Det er mange. Men poenget er om man ikke klarer jobben så man man få en annen.  Hvis du spyr etter natt nr 2 kan du ikke ha en sånn jobb uansett om du er gravid eller ei 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange. Men poenget er om man ikke klarer jobben så man man få en annen.  Hvis du spyr etter natt nr 2 kan du ikke ha en sånn jobb uansett om du er gravid eller ei 

Jeg var i en periode i livet hvor jeg følte meg konstant stresset,noe jeg ikke gjør nå. Det er 1,5 år siden så det kan jo ha forandret seg.

HI

Skrevet

Jeg var i en periode i livet hvor jeg følte meg konstant stresset,noe jeg ikke gjør nå. Det er 1,5 år siden så det kan jo ha forandret seg.

HI

Og da kan det jo hende det går helt strålende å jobbe de to nattevaktene du ikke har lyst å jobbe og :) 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og da kan det jo hende det går helt strålende å jobbe de to nattevaktene du ikke har lyst å jobbe og :) 

Ja, får satse på det. Livet er jo dynamisk 😊 Hovedproblemet mitt er nok at jeg sliter med dårlige assosiasjoner, men jeg kan jo bli positivt overrasket

HI

Skrevet

Hovedproblemet ditt er at du har bestemt deg for at dette går dårlig og at du helst ikke vil.

Prøv, også tar du problemene når de eventuelt kommer, ikke før!

Anonymkode: 65f36...4f8

Skrevet

Trodde faktisk det var sånn at man ikke måtte jobbe 3 delt turnus hvis man ikke ønsket/klarte det. På min arbeidsplass er det bare de som vil jobbe natt som gjør det, vi har så og si faste nattevaker som bare går natt, og kun et par av de som faktisk ønsker det selv som går i 3 delt turnus.

Det er for øvrig nesten bare ufaglærte og fagarbeidere som går natt hos oss, vernepleier/sykepleier går ikke natt, men forstår at det på andre arbeidsplasser er krav om sykepleier/vernepleier på alle vakter.

Anonymkode: 8d068...652

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde faktisk det var sånn at man ikke måtte jobbe 3 delt turnus hvis man ikke ønsket/klarte det. På min arbeidsplass er det bare de som vil jobbe natt som gjør det, vi har så og si faste nattevaker som bare går natt, og kun et par av de som faktisk ønsker det selv som går i 3 delt turnus.

Det er for øvrig nesten bare ufaglærte og fagarbeidere som går natt hos oss, vernepleier/sykepleier går ikke natt, men forstår at det på andre arbeidsplasser er krav om sykepleier/vernepleier på alle vakter.

Hos oss har vi matematisk helt lik turnus. Kun tilrettelegging ved graviditet ( slipper utrykning feks). Greier du ikke å jobbe natt  ( pga diabetes eller andre kroniske sykdommer) må du faktisk finne deg en annen jobb. 

Anonymkode: bea15...8cf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hovedproblemet ditt er at du har bestemt deg for at dette går dårlig og at du helst ikke vil.

Prøv, også tar du problemene når de eventuelt kommer, ikke før!

Anonymkode: 65f36...4f8

Jeg gir det som sagt et forsøk. Mye kan ha skjedd på 1,5 år. 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da har dere en grei arbeidsplass. Det er arbeidsgiver som til enhver tid bestemmer når og hvor man skal jobbe, også kan man be om tilrettelegging der det er nødvendig. 

Jeg er ansatt i et helseforetak, stasjonert på en avdeling. I min kontrakt heter det seg at arbeidsgiver kan ved behov flytte meg dit det trengs. Sånn er ordlyden i alle kontrakter vi har. Dersom de om et år trenger meg et sted jeg ikke vil, så må jeg faktisk si opp. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har dere en grei arbeidsplass. Det er arbeidsgiver som til enhver tid bestemmer når og hvor man skal jobbe, også kan man be om tilrettelegging der det er nødvendig. 

Jeg er ansatt i et helseforetak, stasjonert på en avdeling. I min kontrakt heter det seg at arbeidsgiver kan ved behov flytte meg dit det trengs. Sånn er ordlyden i alle kontrakter vi har. Dersom de om et år trenger meg et sted jeg ikke vil, så må jeg faktisk si opp. 

Ja, høres ut som en ekstraordinært grei arbeidsplass. Tror ikke det er vanlig 

HI

Skrevet

Du klarer ikke to nattevakter i løpet av TRE mnd???Nå må du gi deg!

Anonymkode: ff00a...a66

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du klarer ikke to nattevakter i løpet av TRE mnd???Nå må du gi deg!

Anonymkode: ff00a...a66

Alt er relativt. Husk at ingen er like. Jeg finner ut disse dagene hvordan jeg fungerer å jobbe natt nå som jeg er gravid. Jeg er i fin form.

Trenger tips til hvordan jeg bør sove meg opp før nattevakt: legge meg som normalt i dag og legge meg etter jeg har levert i barnehagen? Jeg er helt ny på dette så trenger tips 😊

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...