Gå til innhold

Graviditet og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier og er gravid i uke 12. Har sagt det til sjefen siden det er nærmest umulig å skjule på avdelingen jeg jobber. Jeg har 2 nattevakter per 12 uker. Man har ikke rett til fritak på nattevakter når man er gravid, må da sykmeldes eller bytte med noen andre. Hvordan rutiner er det hos dere andre som jobber som sykepleier?

Sjefen sa at flere sykepleiere i avdelingen kun hadde jobbet natt da de var gravid og at det ikke innebar risiko, kun hvis man ikke fikk sove mellom nattevaktene. 

Jeg tenker jeg kan jobbe disse to nattevaktene, men etter det ønsker jeg ikke jobbe mer nattevakter. Hva ville du gjort?

Anonymkode: f9a3c...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge svangerskapet går fint, ser jeg ikke helt hvorfor du ikke skal kunne jobbe en natt av og til? Det er slitsomt, ja, men da må du få en sykemelding, og da er det fordi du ikke kan, ikke fordi du ikke vil.

Anonymkode: f2afb...56c

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge svangerskapet går fint, ser jeg ikke helt hvorfor du ikke skal kunne jobbe en natt av og til? Det er slitsomt, ja, men da må du få en sykemelding, og da er det fordi du ikke kan, ikke fordi du ikke vil.

Anonymkode: f2afb...56c

Jeg blir selvfølgelig å gjøre mitt ytterste for å få byttet bort nattevaktene i første omgang 😊

Jeg får se an hvordan det går å jobbe natt, men de få gangene jeg har jobbet natt og ikke har vært gravid , Har jeg hatt problemer med å sove mellom nattevaktene 

HI

Skrevet

Er det første graviditet? Jeg jobber kun dagtid nå som spl og venter nr 3. Kunne aldri jobbet natt som gravid. Med førstemann jobbet jeg turnus og hadde veldig forståelsesfulle kollegaer og sjefer så jeg slapp nattevakter. Det bidro til at jeg klarte å stå i jobb 100% frem til permisjon. 

Det anbefales ikke å jobbe netter som gravid så vis du klarer å unngå det så er det best 😊

Anonymkode: 354ff...25c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev: