Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #26 Skrevet 17. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: En liten bemerkelse til kommentarene over. Det er heller snakk om: "så kan han sitte pent og holde kjeft den dagen hun fjerner barnet, det blir ikke født." Det er jo abort som diskuteres, ikke å føde barn. Det andre sitatet over vil jo ikke skje da barnet er fjernet. Men om en kvinne skulle være så gavmild mot far og barnet at hun lar det leve. Da har i alle fall ikke "far like mye å si", verken hva gjelder retten til selvoptjent permisjon, barnetrygd, samvær ved samlivsbrudd osv. Anonymkode: 4412d...7e9 Ok du mener at en kvinne skal gjennom alt det der fordi mannen ønsker barnet ? Er da vel en grunn til at kvinner kan få barn og ikke menn ? Da er det kvinner selv som skal få bestemme, den dagen en mann klarer å bære fram er barn. Da kan han ha noe å si om sin egen kropp. Så om nabojenta blir voldtatt, og ender opp gravid. Så mener du vel at offeret må beholde barnet fordi voldtekts mannen ønsket det? En kvinne er ikke gavmild om hun beholder barnet. Hvor har du det ifra? Den dagen mine barn ble født så hadde far like mye å si som meg, skulle vi ha gått ifra hverandre så hadde han hatt muligheten til å møte barnet så ofte han ønsket det første året og delt foreldreretten etter det. Sett deg inn i hvordan rettighetene til permisjon er så ser du fort at far har like rettigheter som mor. Fellesperioden og 15 uker hver. at noen kvinner velger å ha barna mest mulig selv er ikke alle andres sin feil. Det finnes like mange fedre som prøver å få mer samværsrett med barnet enn mor også. Anonymkode: 5c849...75f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2018 #27 Skrevet 17. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Dakkar ordførermannen som ikke fikk prate om noe han ikke har noe med. Begynte sikkert å gråte. Grl Pwr! Anonymkode: 4412d...7e9 Hvis vi oppfører oss slik som deg, så trenger vi virkelig menn til å snakke for oss! Anonymkode: 46858...057
Anonym bruker Skrevet 19. november 2018 #28 Skrevet 19. november 2018 På 17.11.2018 den 13.59, Marihønne skrev: litt trist at ikke flere mannlige stemmer kommer frem... forstår prinsippet med at det er mange som vil holde taler og at de må velge kvinnelige talere fremfor menn med tanke på at det i hovedsak gjelder kvinnens kropp og det ville nok blitt feil å prioritert en manns stemme fremfor kvinner med egne erfaringer osv. Hadde likevel ønsker noen få mannlige talere med tanke på at feminismen alltid har slitt med å få det motsatte kjønn med i kampen og når de faktisk får med seg menn som allierte så blir de satt på utsiden. De mennene jeg kjenner er for likestilling. Jeg har ingen entydig definisjon på feminisme, men dersom du ser på høringssvarene på regjeringen.no til Barne og likestillingsdepartementet, så er samtlige kvinnegrupper alltid for det som bedrer kvinners stilling, selv om det går i mot nettopp likestilling. Den feminismen jeg ser, dreier seg om favoritisme. At kvinner skal kunne melde flytting fra samboer og få omsorgen for barna. At kvinner ikke skal få mindre stønad selv når barn har egen inntekt. Alt som kvinner kan tjene på, få flere rettigheter til er de for. Likestillingsdepartementet ønsker å frita seg selv for krav om kjønnsbalanse i departementet. Der har du også kvinner som jobber for kvinner. Hva har de gjort for menns psykiske helse da? Alle selvmordene. Alle kvinnene som jobber i barnehage og skole hvor det ikke er mannlige rollemodeller? De gjør ikke en dritt for menn. Er det feminisme? Tja. Kanskje. Det er ihvertfall ikke et ønske om likestilling. Det er ingen grunn til å lure på hvorfor feminisme sliter med mannlig rekruttering. Det ville jeg ansett som selvutslettende. Er det noen kvinner som ønsker likestilling for fedre ved tanke på omsorgen for barna, selv etter at forholdet tar slutt? Ingen likestillingsorganisasjoner snakker om det, da det ikke er i kvinners interesse. Lovens formål er å fremme likestilling uavhengig av kjønn. Likestilling innebærer a) likeverd, b) like muligheter og rettigheter, c) tilgjengelighet og d) tilrettelegging. Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners stilling.» Vi har en diskriminerende likestillingslov. Les det igjen. En DISKRIMINERENDE likestillingslov. Det er en komplett tragedie. Er dette klubben vi menn skal melde oss inn i? Menn er dårlige til å kjempe for menns problemer før de selv har dem og da er det for sent. Tror du menn burde jobbe for kvinner som driter i menn? Anonymkode: a84b2...21c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2018 #29 Skrevet 19. november 2018 På 17.11.2018 den 21.30, Anonym bruker skrev: Hva en kvinne gjør med sin kropp er hennes rettighet, den dagen barnet er født da har far like mye å si. Men så lenge far ikke... Anonymkode: 5c849...75f Det er ikke hva som skjer med kvinnens kropp som er av interesse. Det er hva som skjer med den andre kroppen som er temaet. Anonymkode: a84b2...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå