Gå til innhold

Kvinnegruppa Ottar diskriminerer menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag skal det 28 forskjellige steder i landet arrangeres demonstrasjoner, etter at statsminister Erna Solberg har varslet at det kan bli innstramminger i abortloven.

Jan Erik Søndeland, Venstres ordførerkandidat i Stavanger, trodde han skulle tale under abortdemonstrasjonen i Stavanger.

Men så kom kontrabeskjeden.

– Kvinnegruppen Ottar sier at jeg ikke får gå på talerstolen. Grunnen til det er at jeg er mann, forteller Venstre-politikeren.

Menn som vil tale for kvinners rett til abort, viser manglende respekt for kvinnebevegelsen, i følge Kvinnegruppa Ottar. 

Anonymkode: aec16...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er kjønnsdiskriminering? Trodde ikke denslags var lov i Norge.

Det viser med stor tydelighet hvor feil det blir å la en liten, marginal gruppe ha hevd på hva feminisme er.

Anonymkode: 8cb1b...ebe

Gjest Marihønne
Skrevet

litt trist at ikke flere mannlige stemmer kommer frem... forstår prinsippet med at det er mange som vil holde taler og at de må velge kvinnelige talere fremfor menn med tanke på at det i hovedsak gjelder kvinnens kropp og det ville nok blitt feil å prioritert en manns stemme fremfor kvinner med egne erfaringer osv.  Hadde likevel ønsker noen få mannlige talere med tanke på at feminismen alltid har slitt med å få det motsatte kjønn med i kampen og når de faktisk får med seg menn som allierte så blir de satt på utsiden. 

Skrevet
Just now, Marihønne said:

litt trist at ikke flere mannlige stemmer kommer frem... forstår prinsippet med at det er mange som vil holde taler og at de må velge kvinnelige talere fremfor menn med tanke på at det i hovedsak gjelder kvinnens kropp og det ville nok blitt feil å prioritert en manns stemme fremfor kvinner med egne erfaringer osv.  Hadde likevel ønsker noen få mannlige talere med tanke på at feminismen alltid har slitt med å få det motsatte kjønn med i kampen og når de faktisk får med seg menn som allierte så blir de satt på utsiden. 

Men menns penger vil de ha.

Bildet kan inneholde: tekst

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Lørdag skal det 28 forskjellige steder i landet arrangeres demonstrasjoner, etter at statsminister Erna Solberg har varslet at det kan bli innstramminger i abortloven.

Jan Erik Søndeland, Venstres ordførerkandidat i Stavanger, trodde han skulle tale under abortdemonstrasjonen i Stavanger.

Men så kom kontrabeskjeden.

– Kvinnegruppen Ottar sier at jeg ikke får gå på talerstolen. Grunnen til det er at jeg er mann, forteller Venstre-politikeren.

Menn som vil tale for kvinners rett til abort, viser manglende respekt for kvinnebevegelsen, i følge Kvinnegruppa Ottar. 

sykt og klage, at man skal ta fri abort er greit,men og ta abort hvis barnet er syk, er helt SYKT ( Gjelder sjelden sagt ikke for der der bare lever bare noen timer eller månder mer sterk smerte,men at man kan ta bort en tvilling, downs syndrom er bare sykt )

og uke 12 er ganske seint synes jeg og nå mener noen man skal øke til 24 ... SYKT

Anonymkode: d0382...3e1

Skrevet

Nei, nå er det på tide at menn tar plass ved kjøkkenbenken og slutter med sytingen.

At maktmenn skal tale om svangerskap, abort og annet som skjer med en kvinnekropp blir bare å undertrykke kvinner. Den tiden er forbi :-) 

Anonymkode: 4412d...7e9

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sykt og klage, at man skal ta fri abort er greit,men og ta abort hvis barnet er syk, er helt SYKT ( Gjelder sjelden sagt ikke for der der bare lever bare noen timer eller månder mer sterk smerte,men at man kan ta bort en tvilling, downs syndrom er bare sykt )

og uke 12 er ganske seint synes jeg og nå mener noen man skal øke til 24 ... SYKT

Fri abort er vel å velge å avslutte et liv i magen. Det er ingen forskjell om det er to, tre eller fler i magen. Ønsket man bare en av de, så får man bare en av de. 

Barn med downs eller ande fysiske og psykiske utviklingshemmede er en belastning for både foreldre og samfunnet selv om de også er til glede og da må man kunne velge hva som veier tyngst

Anonymkode: c32f9...6ea

Skrevet

Dakkar ordførermannen som ikke fikk prate om noe han ikke har noe med. Begynte sikkert å gråte.

Grl Pwr!

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dakkar ordførermannen som ikke fikk prate om noe han ikke har noe med. Begynte sikkert å gråte.

Grl Pwr!

Menn har noe med om ungen deres skal dø eller ikke, jo.

Anonymkode: 52113...7b7

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå er du bare barnslig. Menn har ingenting med det som skjer inne i en kvinnekropp å gjøre. Abort eller ikke, kvinnens valg 100 %. Sånn har det vært og sånn skal det bli.

Jeg hadde aldri orket å høre en mann snakke om abort, som ordføreren her ville.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet du at han ikke har

Anonymkode: 68b43...fe3

Skrevet
50 minutes ago, Anonym bruker said:

Fri abort er vel å velge å avslutte et liv i magen. Det er ingen forskjell om det er to, tre eller fler i magen. Ønsket man bare en av de, så får man bare en av de. 

Barn med downs eller ande fysiske og psykiske utviklingshemmede er en belastning for både foreldre og samfunnet selv om de også er til glede og da må man kunne velge hva som veier tyngst

uansett SYKT.... Blir så kvalm og lese hva du skriver,MANGE med downs har et flott liv

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet du at han ikke har

ikke i praksis, nei. Men det er hans barn.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå er du bare barnslig. Menn har ingenting med det som skjer inne i en kvinnekropp å gjøre. Abort eller ikke, kvinnens valg 100 %. Sånn har det vært og sånn skal det bli.

Jeg hadde aldri orket å høre en mann snakke om abort, som ordføreren her ville.

Hvorfor "skal" det bli sånn? Det beste er jo om det blir likestilling også der så menn kan bestemme om barnet deres skal få leve. 

At du ikke hadde orket å høre en mann snakke om abort sier mye om hvor høyt du hater menn, og hvor diskriminerende du er. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor "skal" det bli sånn? Det beste er jo om det blir likestilling også der så menn kan bestemme om barnet deres skal få leve. 

At du ikke hadde orket å høre en mann snakke om abort sier mye om hvor høyt du hater menn, og hvor diskriminerende du er. 

Den dagen menn og kan bære frem barn, kan det være likestilling på det området

Skrevet
55 minutes ago, Anonym bruker said:

Grl Pwr!

Nice trolling.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nice trolling.

Absolutt ikke, er nå så lei av sutringen fra menn om alt mulig. Når det kommer til sutring for at de ikke får synse og mene noe om et svangerskap og abort i en kvinnekropp blir det for mye.

Dette er en kvinnesak....alene!

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Absolutt ikke, er nå så lei av sutringen fra menn om alt mulig. Når det kommer til sutring for at de ikke får synse og mene noe om et svangerskap og abort i en kvinnekropp blir det for mye.

Jeg er ikke enig. Selv om selvbestemt abort utelukkende er opp til kvinnen, må menn få ha en mening om lovgivningen. Jeg er ferdig med å få barn, og mannen min er sterilisert, så jeg kommer garantert aldri til å bli gravid igjen. Har allikevel sterke meninger, og kommer til å ytre dem i solidaritet med yngre kvinner. Mener du kun den andelen av befolkningen som kan bli gravide får ytre seg?

Anonymkode: bb331...903

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke enig. Selv om selvbestemt abort utelukkende er opp til kvinnen, må menn få ha en mening om lovgivningen. Jeg er ferdig med å få barn, og mannen min er sterilisert, så jeg kommer garantert aldri til å bli gravid igjen. Har allikevel sterke meninger, og kommer til å ytre dem i solidaritet med yngre kvinner. Mener du kun den andelen av befolkningen som kan bli gravide får ytre seg?

Anonymkode: bb331...903

Så lenge de kun ytrer se om at "selvbestemt abort utelukkende er opp til kvinnen" som du skriver, og at de kun ytrer seg om det i solidaritet med kvinner som du også skriver så er det ok.

Men kommentarene går jo på at de vil ha medbestemmelsesrett til abort (Se i tråden over). Da er det vel bedre at de holder munn med en gang.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

uansett SYKT.... Blir så kvalm og lese hva du skriver,MANGE med downs har et flott liv

De fleste med downs har et flott liv. Men de er uansett en belastning for både foreldrene og samfunnet.

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg er totalt uenig. Det skal to til for å lage barn.

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

De fleste med downs har et flott liv. Men de er uansett en belastning for både foreldrene og samfunnet.

Samme arumentasjon brukte nazistene.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme arumentasjon brukte nazistene.

Det er et faktaorientert argument. Det betyr selvsagt ikke at man skal drepe de, men det er et godt argument for abort. Det er ikke sånn at alt nazistene mente var fryktelig galt bare fordi de var nazister

Skrevet

Morsomt å se folk sitte å klage over nett, men dere glemmer en viktig ting. De sørget for å motivere mange andre til å bli med på demonstrasjonen på flere ulike steder. 

Så nei det er ikke verdens undergang at de heller vil høre på andre kvinner tale deres sak enn en mann. 

Hva en kvinne gjør med sin kropp er hennes rettighet, den dagen barnet er født da har far like mye å si. Men så lenge far ikke

- revner helt ned til anus

- opplever en vond fødsel

- strekkmerker

- bekkenbunnsplager 

- svangerskapsdepresjon

- melkespreng

-infeksjoner 

- og en million andre ting 

så kan han sitte pent og holde kjeft til den dagen barnet blir født. 

Anonymkode: 5c849...75f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitat 1: "så kan han sitte pent og holde kjeft til den dagen barnet blir født."

Sitat 2: "den dagen barnet er født da har far like mye å si"

En liten bemerkelse til kommentarene over. 

Det er heller snakk om: "så kan han sitte pent og holde kjeft den dagen hun fjerner barnet, det blir ikke født." Det er jo abort som diskuteres, ikke å føde barn.

Det andre sitatet over vil jo ikke skje da barnet er fjernet.

Men om en kvinne skulle være så gavmild mot far og barnet at hun lar det leve. Da har i alle fall ikke "far like mye å si", verken hva gjelder retten til selvoptjent permisjon, barnetrygd, samvær ved samlivsbrudd osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...