Gå til innhold

han er borte hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere ha taklet det om barnefar var borte hele tiden? fra den dagen vi kom hjem fra føden,  to dager etter fødsel , har han vært borte hver kveld. Han hadde 14 dager betalt permisjon i fra arbeidsgiver, men så fort vi kom hjem fra føden reiste han på trening i 3-4 timer.Sånn har det vært hver kveld siden. Han har også valgt å spontant bare reise hvis han har kunnet jobbe ekstra i permisjonen. Da mener jeg i sånn form som å bokstavelig på sekundet kaste alt han har i hendene , og bare dra. Han er hjemme bare noen timer i løpet av en dag føles det som, og de aktivene timene han er hjemme blir stort sett brukt til å spille tv spill og sove til 13.00. Har hatt problemer med mat osv med babyen, noe som har resultert i amming 2.hver time + pumping minst like ofte og det virker ikke som at han forstår at jeg verken nesten rekker å dusje eller spise. Og ikke minst ordne med mat. Jeg har et barn fra før og har dårlig samvittighet for henne da nå i tillegg pga dårlig tid. Og prøver få tid til alt. Huset ser ikke ut, og jeg begynner å bli så lei. Han mener forøvrig at " han er så sliten", og at jeg ikke kan være så sliten fordi " kvinner er jo lagd for å håndtere alt det her ". Kan jo da bare si at han faktisk sover hver natt og ivaretar seg selv og sine interresser i ekstrem høy grad. 

Anonymkode: 2bd65...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første barnet? 

Anonymkode: 5586a...24f

Skrevet

Hadde uansett gikk han kroken på døren for min del 

Skrevet

Hva skal du med han? 

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert her 😯😡

Anonymkode: 0463c...389

Skrevet

Sprøtt. Kanskje han er svangerskapsdeprimert. Vil ikke ta innover seg at han har blitt pappa? Har hørt om noen som har reagert litt likt. Men det hadde jeg ikke godtatt. Si at du trenger han

Skrevet

det er mitt andre barn. Men hans første. Jeg har ei på 12 år i fra før. Som jeg har hatt helt alene  i mange år fordi barnefar ikke er lenger. Har sagt i fra at jeg syns det er slitsomt, for han får bare kosen når han førstest er hjemme og jeg får alt det andre.Han kan heller ikke skifte bleier nesten, gir bare babyen over til meg , fordi han bryter seg når hun har gjort på seg. Og ikke kan han bysse henne når hun gråter, fordi han får så vondt i ørene. Så jeg føler at jeg aldri har fri. Bortsett fra når vi er borte da, for da skal han gjøre alt. Og helst være den som bærer henne og ja......vet at dette ikke er bra, men må bare få tømt meg og få noen råd. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er mitt andre barn. Men hans første. Jeg har ei på 12 år i fra før. Som jeg har hatt helt alene  i mange år fordi barnefar ikke er lenger. Har sagt i fra at jeg syns det er slitsomt, for han får bare kosen når han førstest er hjemme og jeg får alt det andre.Han kan heller ikke skifte bleier nesten, gir bare babyen over til meg , fordi han bryter seg når hun har gjort på seg. Og ikke kan han bysse henne når hun gråter, fordi han får så vondt i ørene. Så jeg føler at jeg aldri har fri. Bortsett fra når vi er borte da, for da skal han gjøre alt. Og helst være den som bærer henne og ja......vet at dette ikke er bra, men må bare få tømt meg og få noen råd. 

Det der er absolutt ikke bra.. når han skal vise utad forran andre folk at han tar ansvar og gjør alt er jo det for å skjule en sannhet. Det der har jeg opplevd. Få moren din til å flytte inn i en eller to uker. Si du trenger hjelp. Da vil han føle seg presset opp i et hjørne. Klarer ikke holde fasaden så lenge vet du.. Han trenger ikke beskyttes. Du og barnet ditt fortjener bedre

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har han noe galt med ørene, eller er det bare viljen det er noe galt med?

Anonymkode: b458d...769

Skrevet

Hvor mye var deres borte sånn den første tiden? tenker naturlig utenom den tiden når man er på jobb sånn som man må. Både før og etter at de 14 dagene permisjon var over.  

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har han noe galt med ørene, eller er det bare viljen det er noe galt med?

han sier at han har følsom hørsel. Vet ikke mer enn det. 

Skrevet

han sier at han har følsom hørsel. Vet ikke mer enn det. 

Men har du merket den følsomme hørselen før barnet kom? Gi han noen øreplugger eller øreklokker

Skrevet

Umoden fjott er han! 

Anonymkode: 0463c...389

Skrevet
4 minutter siden, Stinepetrine skrev:

Det der er absolutt ikke bra.. når han skal vise utad forran andre folk at han tar ansvar og gjør alt er jo det for å skjule en sannhet. Det der har jeg opplevd. Få moren din til å flytte inn i en eller to uker. Si du trenger hjelp. Da vil han føle seg presset opp i et hjørne. Klarer ikke holde fasaden så lenge vet du.. Han trenger ikke beskyttes. Du og barnet ditt fortjener bedre

ja jeg syns at det er veldig ubehagelig. Og i disse settingene pleier han også og prøve å fremstille meg i et dårlig lys til andre. Gjøre humor ut av meg og ja... 

Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at han ønsker å få avveksling, om det er ok for deg, men det forutsetter jo at han overhodet stiller opp! Noen fedre forlater jo knapt mor den første måneden, men jeg var nå ute og tok en fest etter et par uker etter ungen og mor var vel i seng (etter avtale). Stilte jo like fullt opp og gav mor fri når jeg kom hjem fra jobb. Dette her er ikke bra. 

Endret av fatso83
Skrevet

ja jeg syns at det er veldig ubehagelig. Og i disse settingene pleier han også og prøve å fremstille meg i et dårlig lys til andre. Gjøre humor ut av meg og ja... 

Hva i huleste skal man med en sånn fyr? Han der hadde fått fyken hos meg, barn sammen eller ei. Det der er ikke sunt, hverken for deg eller barnet. 

Skrevet

Men har du merket den følsomme hørselen før barnet kom? Gi han noen øreplugger eller øreklokker

Nei det har jeg ikke. Han hadde nå tv spillet sitt på full guffe før og vi var på konsert i fjor uten ørepropper.... Men han har fått ørepropper nå som han kan bruke, men det virker som et slit å ta det allikevel. 

Skrevet

Han her trenger hjelp. Og det gjør du og nå. Enten må han forandre seg nå eller så må du kvitte deg med han. Ikke vent at det skal bli bedre av seg selv. Du må sette hard mot hardt 😊

Skrevet

Nei det har jeg ikke. Han hadde nå tv spillet sitt på full guffe før og vi var på konsert i fjor uten ørepropper.... Men han har fått ørepropper nå som han kan bruke, men det virker som et slit å ta det allikevel. 

Han bruker det tydeligvis som en unnskyldnng for at han er en uoppdragen latsabb. Det i tillegg til at han gjør narr av deg for å fremstille seg selv i et bedre lys, viser at han er en drittsekk. Ikke godta sånn oppførsel, det er han sitt barn og

Skrevet
2 minutter siden, fatso83 skrev:

Jeg kan forstå at han ønsker å få avveksling, om det er ok for deg, men det forutsetter jo at han overhodet stiller opp! Noen fedre forlater jo knapt mor den første måneden, men jeg var nå ute og tok en fest etter et par uker etter ungen og mor var vel i seng (etter avtale). Stilte jo like fullt opp og gav mor fri når jeg kom hjem fra jobb. Dette her er ikke bra. 

Ja det har jeg forståelse for. Så jeg har sagt at jeg syns det er bra at han har sin ting han kan koble av med innimellom og prøvd å støtte han i det med trening og jobb osv, men jeg trodde ikke at det da skulle bety at han var borte fra 18/19-22/23 hver kveld og i tillegg ikke gjorde noe hjemme og sov halve dagen for så og sette seg ned med tv spill til han reiser igjen. Jeg fikk mamma til å passe babyen i en time så jeg kom meg på en time jeg hadde bestilt, og hasta meg tilbake fordi hun var sulten igjen, og det klarte han til ogmed å kommentere som noe negativt. " At så lenge jeg hadde tid til det, så hadde jeg sikkert tid til noe annet også".  Så det går ikke begge veier heller akkurat. 

Skrevet

Her må det full skjerpings til, ellers må du kvitte deg med dødvekta. Han gir deg jo ingen verdens ting. 

Da vi fikk nr to sa jeg at min mann ikke fikk trene de vante 4 (noen ganger 5) øktene i uken slik han hadde gjort tidligere. Jeg ville ikke være låst så mange kvelder med både nyfødt og en halvannetåring midt i beste sendetid fra kl 17-19. Eldste la seg jo da og fikk sett lite til faren.

Fortell din mann hva du forventer, og stå på kravene dine. 

Skrevet
Akkurat nå, LME1001 skrev:

Her må det full skjerpings til, ellers må du kvitte deg med dødvekta. Han gir deg jo ingen verdens ting. 

Da vi fikk nr to sa jeg at min mann ikke fikk trene de vante 4 (noen ganger 5) øktene i uken slik han hadde gjort tidligere. Jeg ville ikke være låst så mange kvelder med både nyfødt og en halvannetåring midt i beste sendetid fra kl 17-19. Eldste la seg jo da og fikk sett lite til faren.

Fortell din mann hva du forventer, og stå på kravene dine. 

jeg skjønner hva du mener. Jeg har sagt i fra at jeg syns han er mye borte osv, men det glemmes igjen med en gang. Er bra da kanskje en dag. Trening har vært viktig for oss begge. Jeg trente minst 5 dager i uka gjennom hele svangerskapet jeg også, og nå er tulla 7 uker, så jeg kom med et forslag om at han kunne ha passa hu en time eller to så jeg fikk reist å trent også, men det var bare bastant nei. For da kunne vi trene sammen i stedet for. 

Skrevet

Min mann trener mot bryllupet nå.. han trener nesten hver dag. Jeg har også sakt til han at når baby er ute ( om en uke eller to) så må han trappe ned. Ikke bare for å hjelpe meg her hjemme, men fordi jeg og vil trene. Jeg skal jaffal ha to faste ettermiddager i uken som er mine til å bruke på trening, tur, shopping,venner eller annet. Det forstår han godt. 

Skrevet

Må jo si at jeg stusser litt over valg av barnefar. Er jo ikke sånn som du forteller det skal være. Jeg hadde fått så ørene flagra av kona om jeg hadde oppført meg sånn når guttungen var liten. Her må du stramme opp litt ;) Trengs litt god gammeldags oppdragelse skal det være noe håp for fremtiden deres. Er ihvertfall mitt synspunkt :)

Skrevet
2 minutter siden, Stinepetrine skrev:

Min mann trener mot bryllupet nå.. han trener nesten hver dag. Jeg har også sakt til han at når baby er ute ( om en uke eller to) så må han trappe ned. Ikke bare for å hjelpe meg her hjemme, men fordi jeg og vil trene. Jeg skal jaffal ha to faste ettermiddager i uken som er mine til å bruke på trening, tur, shopping,venner eller annet. Det forstår han godt. 

ja jeg har forståelse for at han vil trene, men det har vært sånn nå siden vi kom hjem fra føden. Fikk nesten ikke kastet sakene inn døra her før han dro. Og i tillegg bare kaster alt som er for å reise hvis det skjer noe på jobb.  etterhvert mister man dessverre litt forståelsen , når man sitter alene med en baby og nye rutiner osv hver kveld og store deler av dagen . Når man gleder seg til å kose seg sammen alle og at det er et teamwork hvor man skal prøve så alle har det bra og nyter den nye tilværeslen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...