Gå til innhold

hva er det beste med julen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det fineste er adventstiden. Jeg elsker juleforberedelser, med kalender og kort og baking og vasking og planlegging. Tid med familien, god mat, ro. Hyggelige sammenkomster med familie og venner, pepperkakehus, juletre, julepynt.

Jeg gleder meg til 1. desember.

Minuset er at mannen ikke liker jula i det hele tatt, og jeg ser at han blir enormt sliten av det, selv om jeg gjør det meste av jobben.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, gale damen skrev:

Det fineste er adventstiden. Jeg elsker juleforberedelser, med kalender og kort og baking og vasking og planlegging. Tid med familien, god mat, ro. Hyggelige sammenkomster med familie og venner, pepperkakehus, juletre, julepynt.

Jeg gleder meg til 1. desember.

Minuset er at mannen ikke liker jula i det hele tatt, og jeg ser at han blir enormt sliten av det, selv om jeg gjør det meste av jobben.

Mannen her likte ikke jul så godt heller før han ble sammen med meg. Tok han med hjem til min familie den første julen vi hadde sammen og siden har han avtalt med min mor før jeg i det hele tatt har begynt å tenke på jul at vi skal dit igjen. Han sier at min mor og min familie lager skikkelig jul og at han ikke var vant til at det var noe mer enn litt julemat og gaver. Sliten kan han umulig bli når jeg gjør alt utenom å kjøpe gave til meg selv 😊

Skrevet

så masse fint :)

ja jeg elsker hele Desember hvis jeg skal være helt ærlig. Fantastisk måned ❤️

Anonymkode: 8eb35...f51

Skrevet

1: Det vi feirer

2: Å være med familien

3: Juleroen. 

Anonymkode: 455d9...ed1

Skrevet

Julestemningen, pynt, julematen/duften, barndomsminner ❤️ fredelig følelse over hele landet 

Anonymkode: 6b954...bab

Skrevet

Juleluktene er også veldig bra :)

Anonymkode: 8eb35...f51

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pynten, musikken, forventningene til barna og godteriet 😜 . Og jeg er så glad i julegrantenningen. Det er så koselig å se hele "bygda" samlet på et sted, ordfører og hele pakka, musikk, dans, nissebesøk og julestemning. Den er en av de fineste dagene i jula.  

Anonymkode: c9ffa...9c8

De fleste julegrantenninger jeg har hørt om, sånn ute i det offentlige rom, foregår vel strengt tatt i god tid før jul. Jeg foretrekker jul i jula, ikke i forkant.

Anonymkode: 22644...06d

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste julegrantenninger jeg har hørt om, sånn ute i det offentlige rom, foregår vel strengt tatt i god tid før jul. Jeg foretrekker jul i jula, ikke i forkant.

Deg om det. Her varer "jula" hele desember. Selve julefreden i huset starter først lille julaften, men alt i forkant er vel så viktig og like stor del av det jeg regner som jul. 

Anonymkode: 034da...d01

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deg om det. Her varer "jula" hele desember. Selve julefreden i huset starter først lille julaften, men alt i forkant er vel så viktig og like stor del av det jeg regner som jul. 

Ja her og. Jula har begynt allerede så smått her. Skyldes nok litt at jeg er høygravid og vil få mest mulig unnagjort før det smeller. 😃😂. Men i hele desember er det jaffal jul i hus. Synes tiden før jul er vel så bra som julen. Alle forventningene, innkjøpene, bakingen osv !🍷🌲❄✴

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har vi jobber å gå til, også i adventstiden, det er travelt som bare fy. Derfor er det heller dårlig med tid til å få julestemning før jul, gitt. 

Men når julen kommer, da har vi noen fridager. DA er det jul. Så varer julen i huset fram mot 13. januar, det er deilig å komme hjem og nyte julen også i dagene etter nyttår. Så hiver vi julen ut rundt 10.-13. januar, da handler det om å vente på våren. Må bare ha fastelavnsboller i februar først. 

Hver sin smak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...