Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #1 Skrevet 14. november 2018 Min topp 3 er : 1. tid med familien 2. Ferie 3. Maten Anonymkode: 8eb35...f51
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #2 Skrevet 14. november 2018 1. Julestemning 2. Bake julekaker,pepperkakehus med barna og ha julemusikk på i bakgrunnen 3. Julemorgen der vi åpner julestrømpene, og pakker oss inn i pledd i sofaen med kakao og TV, menst ferske rundstykker står i ovnen. Ååå jeg gleder meg til jul 🎅🏽❤️ Anonymkode: 2e3ce...87c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #3 Skrevet 14. november 2018 Å skape magiske øyeblikk med familien sin. Anonymkode: 5e519...b74
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #4 Skrevet 14. november 2018 Fri! Sove! Null stress og mas! Anonymkode: 22644...06d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #5 Skrevet 14. november 2018 At den over raskt overstått. Anonymkode: 83522...788
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #6 Skrevet 14. november 2018 Forventningen som ligger i luften, glade barn som gleder seg til kalenderen hver dag,julestemningen, pynting, julemorgen, julekvelden, fri, god mat, drikke og godis, masse herlige filmer på TV, familietid, brettspill! Jeg ELSKER julen, og til manges store misnøye (spesielt her inne), men til glede for barna og meg selv, starter jeg førjulstiden 1.desember med pynting av juletre 😅 Jeg gleder meg til jul fra juli, så har ikke sjans til å holde ut helt til lille julaften. Er heller ikke lei 13. dag jul, men tar ned pynten da, altså! Anonymkode: 622a2...094
frk Nilsen Skrevet 14. november 2018 #7 Skrevet 14. november 2018 Det er flere fine øyeblikk med julen Lillejulaften når huset er vasket, treet er pyntet, gavene er klare, kvelden før kvelden på NRK nytes med et glass portvin og blue stilton ❤️ Magien til ungene når de står opp og finner julestrømpe med smågodt, små gaver, noe tull (som løk, brokkoli etc) Lese bøker og slappe av Spise god mat og god drikke Familiemiddag og vennebesøk
sug lut Skrevet 14. november 2018 #8 Skrevet 14. november 2018 Det fineste med julen er at den virker over lang tid og jeg kan nyte gleden ved hver ting - fra første julegavekjøpene i sommer en gang til siste nyttårsraketten, forberedelsene med vasking og sølvpuss og rydding og gavepakking og skriving av julekortene og baking av sju slag, hele lange fine adventstiden med alle de små øyeblikkene og alle de sosiale samlingene for både voksne og barn, julegrantenning både her og der, juleavslutninger, julelunsjer og lange middager, kjøp av juletre og de mange timene det tar å pynte det og huset, og så selve julehelgen med alt det magiske som alltid er like fint, og gode glade romjulsdager. Jula er nydelig, og førjulstid og advent er omtrent den fineste tida på året.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #9 Skrevet 14. november 2018 Den magiske følelsen når huset er rent, jeg henter barnet i barnehagen for siste gang før jul og vi drar hjem og pynter treet. Alle desemberaktivitetene (juleteater, julefilm, adventsstund, pepperkakebaking osv) 1. Juledag når storfamilien samles JulebarneTV på Julaften i pysjen og med dyna i sofa. Anonymkode: 034da...d01
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #10 Skrevet 14. november 2018 Stemningen med stjerne i vinduet, røde julegardiner, julemusikk, forventningene hos min datter, når hun setter frem mat til nissen, når hun legger seg til å sove julekvelden, fast bestemt på at i år skal hun ikke sove. 😍 Når vi pynter juletreet, legger gavene under treet. Julen er en fin tid. 😍 Anonymkode: b1c96...ae0
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #11 Skrevet 14. november 2018 1)Tid sammen. Særlig med barna. Men også all familie. 2) Maten 3) At det er lov å kose seg. Pysj hele dagen, godteri hver dag.. etc Anonymkode: 55c7d...cc3
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #12 Skrevet 14. november 2018 Sene morgener med julefilm på TV med barna - alle i pysjamas og tepper rundt oss. Sen frokost med godt julepålegg, bare familien i lag. Og alt annet med jul. Gleder meg masse! Anonymkode: 5efdf...c8b
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #13 Skrevet 14. november 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Fri! Sove! Null stress og mas! Anonymkode: 22644...06d Null stress og mas?? Jeg synes julen er BARE stress og mas! Kommer til deg heller, jeg! Anonymkode: 7ad30...382
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #14 Skrevet 14. november 2018 At mannen har kontorjobb og fri de røde dagene og kan ta ungene mens jeg må på jobb i helsevesenet. Anonymkode: 65dd2...bcf
sug lut Skrevet 14. november 2018 #15 Skrevet 14. november 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Null stress og mas?? Jeg synes julen er BARE stress og mas! Kommer til deg heller, jeg! Anonymkode: 7ad30...382 Tror du noen som liker jula vil ha besøk av antijul?
Salomine Skrevet 14. november 2018 #16 Skrevet 14. november 2018 Pynte juletreet sammen med barna på lille julaften.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #17 Skrevet 14. november 2018 1 minute ago, sug lut said: Tror du noen som liker jula vil ha besøk av antijul? Jeg er jo ikke antijul hvis julen hennes sammenfaller med min drømmejul. Min reelle jul, derimot, er bare stress og mas. Anonymkode: 7ad30...382
Stinepetrine Skrevet 14. november 2018 #18 Skrevet 14. november 2018 Jeg elsker julen og alt med jul. Kjøpe gaver, bruke lang tid og gjøre meg flid med innpakning. Baking av mange slag. Musikken.. ååååh. Så mye nydelig musikk. Stemningen i hele huset. All pynten og ungene som stormer ned trappene for å åpne pakkekalender hver morgen. Forventningene.. magien rett og slett. Familien og all den gode maten. Fine klær og gode viner, gløgg, julestrømpe full av digg. Å komme hjem til mine foreldre med min nye familie og unger. Samles alle under ett tak i et herlig samsurium av galskap, humor, kaos og kjærlighet. Hehe. Å se de samme kakeboksene stå framme som stod der da jeg var liten jente. Å vite hva som er oppi hver boks. Masse god sjokolade. Og boksene blir aldri tomme. Noen fyller alltid på de i julen 😃😂. Samme med vinkartonger og øl. Aldri tomt. Magisk 😂😂❤❤ kunne sakt så mye mer..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #19 Skrevet 14. november 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Null stress og mas?? Jeg synes julen er BARE stress og mas! Kommer til deg heller, jeg! Anonymkode: 7ad30...382 Det blir hva man gjør det til. Jeg stresser kanskje et par ettermiddager like før jul, for å få gaver ut til mottakere og for å ta siste rest av rot og støv i heimen. Så pynter vi lille julaftens kveld, det er ikke så mye som skal fram, og ting har sin faste plass. To kvelder før jul krydrer jeg ribba. Handler til jul litt pø om pø fra midt i måneden. Julaften er stille og rolig. Frokost med sylte og lefse, når det passer for for hver av oss. Bikkja får julesløyfe i halsbåndet, og ribba ordner seg stort sett selv i ovnen. Koke poteter, varme surkål i pose og lage saus. Ingenting som haster. I år kommer mor og skal være hos oss en dag eller to. Resten av jula tilbringer vi på hytta. Dette er overhodet ikke noe stress. Du må gjerne komme, men jeg har dessverre ikke sengeplass til deg, så du må ta til takke med flatseng på arbeidsromet, sammen med bikkja... 😉 Anonymkode: 22644...06d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #20 Skrevet 14. november 2018 Endelig litt tid sammen som familie ❤️ Anonymkode: 118e5...f9d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2018 #21 Skrevet 14. november 2018 9 minutes ago, Anonym bruker said: Det blir hva man gjør det til. Jeg stresser kanskje et par ettermiddager like før jul, for å få gaver ut til mottakere og for å ta siste rest av rot og støv i heimen. Så pynter vi lille julaftens kveld, det er ikke så mye som skal fram, og ting har sin faste plass. To kvelder før jul krydrer jeg ribba. Handler til jul litt pø om pø fra midt i måneden. Julaften er stille og rolig. Frokost med sylte og lefse, når det passer for for hver av oss. Bikkja får julesløyfe i halsbåndet, og ribba ordner seg stort sett selv i ovnen. Koke poteter, varme surkål i pose og lage saus. Ingenting som haster. I år kommer mor og skal være hos oss en dag eller to. Resten av jula tilbringer vi på hytta. Dette er overhodet ikke noe stress. Du må gjerne komme, men jeg har dessverre ikke sengeplass til deg, så du må ta til takke med flatseng på arbeidsromet, sammen med bikkja... 😉 Anonymkode: 22644...06d Jeg elsker hunder, så det der ER virkelig drømmejulen! Hørtes helt magisk ut! Jeg kommer i tankene, i det minste! Anonymkode: 7ad30...382
Mia_73 Skrevet 14. november 2018 #22 Skrevet 14. november 2018 Jeg tenker da på hele juletida, altså adventstid og selveste jul: Å ha masse lys på når det er mørkest ute At solen har snudd og går riktig vei igjen Baking med ungene Pynte huset mer og mer hver dag Velge juletre sammen med barna, hogge det ned og kjøre hjem. Kose seg under teppe med te og en småkake og lese bok mens barna ser på tv Askepott får gå flere ganger i desember men er likevel et must på julaften Sjokoladebiten i min adventskalender Pynte juletre og sitte ved det etterpå Ta ut julepyramide jeg arvet Hente frem jule-Playmo som jeg rydder vekk hvert år, tom 13-åringen leker med det Jeg har ikke dårlig samvittighet for mye inneaktiviteter, som regel har vi ikke snø uansett og det frister lite med kald regn i 3 grader og mørke.
sug lut Skrevet 15. november 2018 #23 Skrevet 15. november 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er jo ikke antijul hvis julen hennes sammenfaller med min drømmejul. Min reelle jul, derimot, er bare stress og mas. Anonymkode: 7ad30...382 Men det velger du jo selv. Du er voksen og skaper din egen jul.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #24 Skrevet 15. november 2018 Stemning Forventningsfulle barn Formiddager ute i snøen (håper, håper) Lange middager Juleselskap Anonymkode: c31a0...849
Anonym bruker Skrevet 15. november 2018 #25 Skrevet 15. november 2018 Pynten, musikken, forventningene til barna og godteriet 😜 . Og jeg er så glad i julegrantenningen. Det er så koselig å se hele "bygda" samlet på et sted, ordfører og hele pakka, musikk, dans, nissebesøk og julestemning. Den er en av de fineste dagene i jula. Anonymkode: c9ffa...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå