Gå til innhold

Playstation til en snart 6åring til jul?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Stinepetrine skrev:

Alle kan dansene, og du er sikker på at ingen spiller det? Det holder at tre, fire stk i klassen spiller det. Så spiller gjerne andre det når de er på besøk hos de tre osv. Mange fedre i min sønns klasse spiller det også 😂. Da ser jo barna på, og jeg mener det er d samme som å spille. I forhold til det med aldersgrenser jaffal. 

Det er storesøsken som har lært dem det. Og tom jeg som ikke vet mye om spillet kan jo dansene, de er jo ikke bare i spillet skkurat😂

Anonymkode: f7ae5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Stinepetrine skrev:

Alle kan dansene, og du er sikker på at ingen spiller det? Det holder at tre, fire stk i klassen spiller det. Så spiller gjerne andre det når de er på besøk hos de tre osv. Mange fedre i min sønns klasse spiller det også 😂. Da ser jo barna på, og jeg mener det er d samme som å spille. I forhold til det med aldersgrenser jaffal. 

Ja, altså de kan jo ikke la dem se på når de spiller heller da. Det blir jo som å si at barn kan se 18 års grense film fra bak sofaen om det er pappa som egentlig ser på. Men altså, sitter pappaer og spiller spill når barna er oppe altså? Unge foreldre?

Anonymkode: f7ae5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

tror nok foreldrene kjenner sine egene barn best jeg..

Anonymkode: 5d7e7...1a8

Spillet går ut på å drepe alle andre, det er greit at så små barn lærer seg? 

Anonymkode: f7ae5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

På barnevakten.no gis det veiledning til foreldre ang spill. Fortnite anbefales ikke til barn under 12. Ingen i min sønns andre klasse spiller fortnite, men de kan dansene likevel da. 

Anonymkode: f7ae5...a7f

Anbefalingen på aldersgrense kommer ikke nødvendigvis pga vold og slik i spillet, men kan komme pga vanskelighetsgraden i spillet.

Min sønn går i 4.klasse og alle guttene i klassen hans spiller, pluss en haug med 2. Og 3.klassinger spiller også.

Anonymkode: 15746...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spillet går ut på å drepe alle andre, det er greit at så små barn lærer seg? 

Anonymkode: f7ae5...a7f

Har du spilt lego spillet? Der dreper du også de andre legofigurene..

Anonymkode: 15746...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fornite er virkelig ikke noe for 5-6 åringer 😮 Det er 12 års aldersgrense av en grunn!

Anonymkode: 910f9...5de

Det er ikke 12-års aldersgrense på FortNite, men en 12-års aldersanbefalning. 
Les litt på hjemmesiden til Medietilsynet og søk opp info om PEGI

Til sammenligning så kan man ta med ett barn på kino på en aldersgrense høyere enn barnets alder basert på foreldrenes vurdering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefalingen på aldersgrense kommer ikke nødvendigvis pga vold og slik i spillet, men kan komme pga vanskelighetsgraden i spillet.

Min sønn går i 4.klasse og alle guttene i klassen hans spiller, pluss en haug med 2. Og 3.klassinger spiller også.

Anonymkode: 15746...896

Tror det du sier muligens er feil.

Ref: https://www.barnevakten.no/pegi-merkingen-hjelper/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefalingen på aldersgrense kommer ikke nødvendigvis pga vold og slik i spillet, men kan komme pga vanskelighetsgraden i spillet.

Min sønn går i 4.klasse og alle guttene i klassen hans spiller, pluss en haug med 2. Og 3.klassinger spiller også.

Anonymkode: 15746...896

PGI merkingen går bare på hva spillet inneholder. F.eks sims er et ganske uskyldig spill i de flestes øyne, men er faktisk 12 år siden de kan ha sex, få barn, flørte og andre erotiske ting. Men spillet i seg selv er ganske lett. De fleste bilspill har 3 års grense, f.eks. gran turismo og F1 2018, men de sliter selv jeg som voksen og spille da det har vanskelig styring og krever ferdigheter.

Anonymkode: fe1e8...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, altså de kan jo ikke la dem se på når de spiller heller da. Det blir jo som å si at barn kan se 18 års grense film fra bak sofaen om det er pappa som egentlig ser på. Men altså, sitter pappaer og spiller spill når barna er oppe altså? Unge foreldre?

Anonymkode: f7ae5...a7f

Ja noen fedre spiller nok spill som barna absolutt ikke burde sett på.,men vet at mange ser på når fortnite spilles.. d er jo ikke så farlig. Kan bare snakke for de jeg vet gjør dette da. Ble sakt på,foreldremøte når vi delte oss i,grupper og trakk lapper om gaming som skulle diskuteres rundt småbord. Fikk inntrykk av at mange fedre spilte mye og var veldig engasjerte. Og de jeg satt på bord med er i alderen 34til 44 ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du spilt lego spillet? Der dreper du også de andre legofigurene..

Anonymkode: 15746...896

Så du sammenlikner å demontere en lego mann med drap? Det er lego, og de detter bare fra hverandre og bygges opp igjen slik en leker med lego. Skrudd sammenlikning.

Anonymkode: f7ae5...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Fornite er virkelig ikke noe for 5-6 åringer 😮 Det er 12 års aldersgrense av en grunn!

Anonymkode: 910f9...5de

det skal du få mene ,men bryr meg ikke

Anonymkode: 5d7e7...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...