Gå til innhold

Jævelunge som har mobbet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til en gutt på 16 år. Det viser seg at han har mottatt meldinger som oppfordrer til å ta livet sitt! Jeg fant det ut nylig og jeg kontaktet  barnevernet som mente at dette er en politisak. Jeg har ikke ord for hvor jævlige meldinger denne gutten har sendt til mitt barn! Mitt barn mistet et søsken, jeg mistet min barn og det er dette som blir benyttet i mobbingen! Vi anmeldte saken idag! Jeg håper at denne gutten får straff men jeg finner ingen lesestoff om slik. Noen som vet hvor jeg finner lovverk etc.?

Anonymkode: 4c496...805

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er mor til en gutt på 16 år. Det viser seg at han har mottatt meldinger som oppfordrer til å ta livet sitt! Jeg fant det ut nylig og jeg kontaktet  barnevernet som mente at dette er en politisak. Jeg har ikke ord for hvor jævlige meldinger denne gutten har sendt til mitt barn! Mitt barn mistet et søsken, jeg mistet min barn og det er dette som blir benyttet i mobbingen! Vi anmeldte saken idag! Jeg håper at denne gutten får straff men jeg finner ingen lesestoff om slik. Noen som vet hvor jeg finner lovverk etc.?

Lovverk? Hadde du ikke nettopp vært i kontakt med barnevernet? 😂😂😂😂 Gammel er du da, trollemor?? 

Anonymkode: b48d8...a80

Skrevet

Han blir nok ikke straffet så hardt. Men politiet vil oppfordre til konfliktrådet. Hvis du skal søke etter lovverk må du se om du finner noe som går innunder digital mobbing. Har selv vært å anmeldt noen for dette idag, men glemte å spørre hva en Evt straff kunne bli

masse lykke til! Ring politiet og bestill time i morgen!

Anonymkode: f52ee...cd8

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han blir nok ikke straffet så hardt. Men politiet vil oppfordre til konfliktrådet. Hvis du skal søke etter lovverk må du se om du finner noe som går innunder digital mobbing. Har selv vært å anmeldt noen for dette idag, men glemte å spørre hva en Evt straff kunne bli

masse lykke til! Ring politiet og bestill time i morgen!

Takk, vi anmeldte det også idag, men som deg, så glemte jeg å spørre hva straffen kan bli. Det dreier seg om alvorlige ting; Oppførdring om å gjøre det samme som søsken gjorde (ulykke)! De har lagd filmer og sendt ham, oppsøkt venner, de er mange og de har også kommet med trusler om bank. Jeg fikk mitt neste sjokk!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lovverk? Hadde du ikke nettopp vært i kontakt med barnevernet? 😂😂😂😂 Gammel er du da, trollemor?? 

Hva er du for slags menneske?????

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, vi anmeldte det også idag, men som deg, så glemte jeg å spørre hva straffen kan bli. Det dreier seg om alvorlige ting; Oppførdring om å gjøre det samme som søsken gjorde (ulykke)! De har lagd filmer og sendt ham, oppsøkt venner, de er mange og de har også kommet med trusler om bank. Jeg fikk mitt neste sjokk!

Så utrolig trist å høre :( håper det går bra med han tross alt! Og at de som gjør det får straff som fortjent!

Skrevet

Sett deg ned å prat med barnet ditt om hva h*n kan ha gjort mot disse barna. 

Det er selvfølgelig ikke okey at noen gjør det. Men mobbere, mobber gjerne barn som har gjort dem noe. Ihvertfall når det gjelder noe sånt no, da de fleste vet hvor grensen går selv mobbere.

Og ang straff sikkert ingenting. Har du glemt hvilket land du bor i? Du kan drikke deg drita full risikere livet til alle andre rundt deg og få 30 dager. 

Desverre.

Anonymkode: b3380...53f

Skrevet

Dessverre blir det neppe straff på jævelungen. 

Anonymkode: 75001...ed7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvfølgelig ikke okey at noen gjør det. Men mobbere, mobber gjerne barn som har gjort dem noe. Ihvertfall når det gjelder noe sånt no, da de fleste vet hvor grensen går selv mobbere.

Og ang straff sikkert ingenting. Har du glemt hvilket land du bor i? Du kan drikke deg drita full risikere livet til alle andre rundt deg og få 30 dager. 

Desverre.

Vel, denne jævelungen har gjort det samme tidligere. Brukt dødsfall i familien som sitt middel for trakassering. Det andre barnet måtte bytte skole. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, denne jævelungen har gjort det samme tidligere. Brukt dødsfall i familien som sitt middel for trakassering. Det andre barnet måtte bytte skole. 

Møt opp på skolen og snakk med rektor og lærere. Er du venn med noen andre foreldre så tar du det opp med disse også. 

Kanskje et samlet foreldre møte vil fungere. Da vil nok foreldrene til det barnet skamme seg. Så sørger nok de for at den drittungen slutter med dette.

Med mindre de kanskje gjør det hvis du bare ringer dem. Men det første vil garantert fungere. 

Er andre råttne mot barnet ditt så er du lik tilbake. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er galt med deg, egentlig?! 😳🙄

Snakk om å sparke noen som ligger nede. 

Skrevet
3 minutter siden, Hannasbananas skrev:

Hva er galt med deg, egentlig?! 😳🙄

Snakk om å sparke noen som ligger nede. 

Ja, det er slik vi føler det. Mobberen/trakasseringen  av dødsfallet og så fortsetter det her inne/. Jeg trodde at dette var for grovt til å være sant men det er tydelig at andre føler behov for å henge seg på mobbingen.  Samme som skjedde med sønnen min/

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er slik vi føler det. Mobberen/trakasseringen  av dødsfallet og så fortsetter det her inne/. Jeg trodde at dette var for grovt til å være sant men det er tydelig at andre føler behov for å henge seg på mobbingen.  Samme som skjedde med sønnen min/

Det er helt utrolig hva noen kan få seg til å si og gjøre. 

Lykke til med politianmeldelsen og med sønnen din. Ingen skal måtte oppleve sånn trakassering. En stor klem til dere ❤️

Skrevet
45 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er bare en ting som hjelper. Lei inn noen MC folk til å grisebanke svinet. Kanskje han lærer.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er ganske drøyt å skylde på offeret her. Jeg tror heller ikke det stemmer.

Anonymkode: f63d4...41f

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desverre.

Å skylde på offeret i en mobbesak er så feil som det er mulig å bli. Det er ikke offeret som må se på seg selv og gjøre forandringer, det er mobberen som har en forjævlig holdning og som bør få straff som svir. Jeg blir så inderlig lei den holdningen du viser, og forskning på mobbing viser at du tar feil.

Anonymkode: 60997...3c4

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desverre.

Dette heter å skylde på offeret.

Din holdning er en flott bidragsyter når det gjelder å holde drittungene på den veien de har slått inn på, for det er jo så synd på dem. Hvis disse barna er 16 år, så burde de allerede ha fått reaksjoner på sin oppførsel, men hvis de har foreldre med dine holdninger, så kan det jo ha gått ganske langt.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en ting som hjelper. Lei inn noen MC folk til å grisebanke svinet. Kanskje han lærer.

Faktisk enig her. Gutten min opplevde alvorlig mobbing. Hadde han vært i tenårene og fått oppfordring til å ta eget liv hadde faktisk jeg også vurdert det samme som du skriver. Han ble suicidal i en alder av 9-10 grunnet mobbingen... Om mobberen hadde fått tilbake med samme mynt hadde jeg faktisk hatt grei samvittighet rundt det. Ellers er jo innleie av hackere eller gjengmedlemmer kanskje et alternativ om ikke politianmeldelsen kommer noe sted. 

Anonymkode: 531ac...f7e

Skrevet
2 timer siden, gale damen skrev:

Dette heter å skylde på offeret.

Din holdning er en flott bidragsyter når det gjelder å holde drittungene på den veien de har slått inn på, for det er jo så synd på dem. Hvis disse barna er 16 år, så burde de allerede ha fått reaksjoner på sin oppførsel, men hvis de har foreldre med dine holdninger, så kan det jo ha gått ganske langt.

Heller min holdning en din. Da du tydeligvis ikke kan lese engang. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Desverre.

Hvordan i alle dager har du fått det for deg at barn mobber barn som har gjort dem noe?? Det er det mest idiotiske jeg har lest noensinne! Barn mobber barn de ikke liker, barn som er svakere enn seg selv eller bare for pur faen!

Anonymkode: fc598...e5b

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager har du fått det for deg at barn mobber barn som har gjort dem noe?? Det er det mest idiotiske jeg har lest noensinne! Barn mobber barn de ikke liker, barn som er svakere enn seg selv eller bare for pur faen!

Anonymkode: fc598...e5b

Hvis det er det mest idiotiske du har lest noensinne så har du ikke lest stort. 

Prat litt med mobbere så skal du nok finne ut av det. For tydeligvis så tror noen her at jeg mente at det er greit at denne mobberen gjorde dette, og svaret er nei selvfølgelig ikke. Men den eneste måten en virkelig kan få slutt på det en mobber gjør (som tydeligvis har gjort dette før) er å finne roten til problemet. 

Jeg ble mobbet på skolen, brutalt også. Tok meg tre år så tok jeg igjen... aldri på de som ikke gjorde meg noe, men på alle de som noen gang hadde mobbet meg. Selvfølgelig så er ikke det riktig, men som ungdom så tror man at man gjerne har svarene. Mange av de som mobbet meg, mente tydeligvis at jeg hadde gjort dem noe. Som de senere forsto ikke var sant engang. Vi ble venner til slutt og det ble kutt på all mobbing. 

Politiet gjør dessverre ikke en dritt med sånne saker så da er det beste å faktisk finne roten til problemet så det blir slutt på alt. 

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller min holdning en din. Da du tydeligvis ikke kan lese engang. 

Hva er det hun leser feil da?

Anonymkode: 12669...9bf

Skrevet

Det finnes ikke kun en årsak til mobbing. De mobber for å styrke seg selv ved å psyke andre ned, for å være med i gjengen, fordi de er sinte på offeret, fordi de sliter med traumer.... 

Det beste er ofte å gå i dialog med foreldrene, men enkelte foreldre er blinde, eller de klarer ikke å ordne opp, da må man gå mer drastisk til verks. 

Min løsning var å melde fra til fylkesmannen, det ble bedre en stund. Det som virkelig hjalp, var psykologen til mitt barn kontaktet skolen, for å fortelle hvordan mitt barn hadde det. Da ble det endelig bra. 

Anonymkode: 99d7d...f46

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Administrator? Er det lov å oppfordre til alvorlige straffbare handlinger her inne?

Anonymkode: c6500...6af

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk enig her. Gutten min opplevde alvorlig mobbing. Hadde han vært i tenårene og fått oppfordring til å ta eget liv hadde faktisk jeg også vurdert det samme som du skriver. Han ble suicidal i en alder av 9-10 grunnet mobbingen... Om mobberen hadde fått tilbake med samme mynt hadde jeg faktisk hatt grei samvittighet rundt det. Ellers er jo innleie av hackere eller gjengmedlemmer kanskje et alternativ om ikke politianmeldelsen kommer noe sted. 

Anonymkode: 531ac...f7e

Så løsningen er å begå alvorlige straffbare handlinger? Du får ubetinget fengselsstraff om dette blir avdekket. Hjelper sikkert mobbeofferet. 

Jeg har selv blitt mobbet. Det som fungerte for meg var å bytte skole, til et helt annet sted. Fikk gode venner og et nytt liv.

Anonymkode: c6500...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...