Gå til innhold

Tips til billige middager? 400 kr frem til 20.nov.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sønnen min har 400 kr å leve på frem til 20.november. Vi spiser middag hos foreldrene mine 4 av dagene ettersom hun henter han på skolen de dagene,å når jeg kommer for å hente småen så spør hun alltid om jeg også vil ha. Men hva kan jeg ha til middag de andre dagene når jeg har så lavt budsjett?  Det er snakk om 5 middager ettersom jeg en dag bare tenkte å ha toro tomatsuppe som har liggende å noe fullkornpasta. Men trenger forslag til de andre dagene.

Anonymkode: 182b8...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hva du har i fryser og skap/skuffer, planlegg ut i fra det. 

Skrevet
1 minutt siden, Ziva skrev:

Sjekk hva du har i fryser og skap/skuffer, planlegg ut i fra det. 

Der er det ikke mye dessverre ettersom jeg har hatt dårlig råd de 3 siste månedene.

Skrevet

Stekte røktekjøttpølser og fullkornspasta

Tomatsuppe med makaroni og kokt egg

Sjekk ut på Rema1000 med billige middag serien deres. Den er vel for 4 så kanskje den holder 2 dager.

Sjekk ut disken med kortdatovarer.

Skrevet

Er havregrøt greit som middag? Vi har masse havregryn å småen elsker grøt.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er havregrøt greit som middag? Vi har masse havregryn å småen elsker grøt.

Bruk det du har. Pass på å fylle opp skap og skuffer når den tiden kommer. Satser på priskrig før jul 🙂

Skrevet (endret)

Rema har slike frosne lapskausblanding til ca 20 kr og har du flaks,  så fimner du noe kjøtt til 50%. Og spe gjerne på med et par poteter. 

Pasta carbonara med skinke den billige på Rema(18 kr) . Pasta kjøper du billig.

Endret av Pæddan
Skrevet

Havregrøt er supersunt og billig. Trenger ikke engang melk. Man kan lage med vann. Dersom du en av dagene ønsker deg litt luksus, kan du kjøpe et blomkål og lage hjemmelagd blomkålsuppe. Jeg tror at du nå har fått tips til kr under 100 for 5 middager. Derav had du kr 300 til 20. neov. Jeg håper virkelig at du kommer i mål  :dagens-rose:

Anonymkode: 76157...540

Skrevet

Kommer litt an på hvilken butikk du handler i. Virker som at alle tror at alle har en rema i nærheten og at de er billigst. Sist det ble sjekket hva som var billigst kom faktisk Coop xtra best ut av det. 

Jeg handler på kiwi. Det er nærmest meg og eneste butikk på vei hjem fra jobb. Jeg handlet for beste uke på kiwi i dag. Brød, smør, pålegg og 3 middager. Kostet meg 200kr. Fiskekaker med poteter og grønnsaker, kjøttboller med peppersaus og potetmos og pasta med pølser og Toro spaghettisaus. Kjøper en del first price og da blir det fort billigere

Anonymkode: 3688e...893

Skrevet

- Rema sine fiskepinner og potetstappe med tilsatt melk. Trenger kun tilsette vann.

- Lapskaus på boks (800gram) ca 40kr?

- poteter og kjøttpudding. Brokkoli ved siden av. Under 10 kr infrysedisken.

- pølse i lompe! Kyllingpølser og lomper fra lompehuset. Blir vel ca 40 kr?

- folkets lasagne fra frysedisk. 800gram, ca 40 kr. Litt salat ved siden av evt.

Kan være greit å ta en tur på Rema og kiwi på morgenen for å se hva som er i nedsatt pris- disken. Pleier være kjøtt og fisk blant annet som går ut samme dag eller dagen etter. Halv pris! Men blir fort utsolgt om man ikke er kjapp! 

Anonymkode: 3c414...24b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer litt an på hvilken butikk du handler i. Virker som at alle tror at alle har en rema i nærheten og at de er billigst. Sist det ble sjekket hva som var billigst kom faktisk Coop xtra best ut av det. 

Jeg handler på kiwi. Det er nærmest meg og eneste butikk på vei hjem fra jobb. Jeg handlet for beste uke på kiwi i dag. Brød, smør, pålegg og 3 middager. Kostet meg 200kr. Fiskekaker med poteter og grønnsaker, kjøttboller med peppersaus og potetmos og pasta med pølser og Toro spaghettisaus. Kjøper en del first price og da blir det fort billigere

utvalg av matvarebutikker her er faktisk veldig godt,vi har både rema,coop extra og kiwi :)

Skrevet

Havregrøt fungerer som bare det :) 

Ellers har du fått mange tips her. Supper kan være lurt. Blomkålsuppe som en vente, gulrotsuppe. Gryter med ris og kikerter/ bønner/ linser er billig. Men da bør man kanskje ha litt spesielle krydder og det er vel ikke den rette tiden for å kjøpe inn det akkurat. Men når du får penger igjen, så kan det være verdt å se litt på slike oppskrifter og se om det kan være av interesse. 

Anonymkode: 12bc5...840

Skrevet

Jeg går helt andre veien en de andre dra på

utenlandske butikker og kjøp to kg med linser og bønner koster rundt 40 kroner. Du kan lage linsestuing , linsesuppe, bønne suppe osv. Det er utrolig billig mettende, sunt og godt! Det kan spises både vegetar og med kjøtt. 

Anonymkode: fa710...31d

Skrevet

Omelett md det du har (løk, paprika, mais, påleggskinke, hvitost, fetaost, purreløk, sopp)

Anonymkode: 07192...b52

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lager du noe mat utenom halv- og helfabrikat? Utrolig trist middag.

Enig med hun som anbefaler mat med linser og bønner. Sjekk veganmisjonen.no, hun er flink. Dyre vegane løsninger kan erstattes med ekte fløte eller ost (den vegane er utrolig dyr og smaker ikke så veldig bra syns jeg), da er de vegetar om ikke vegan. Bruk sesongens grønnsaker.

Anonymkode: 81da9...956

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med hun som anbefaler mat med linser og bønner. Sjekk veganmisjonen.no, hun er flink. Dyre vegane løsninger kan erstattes med ekte fløte eller ost (den vegane er utrolig dyr og smaker ikke så veldig bra syns jeg), da er de vegetar om ikke vegan. Bruk sesongens grønnsaker.

Alt må ikke lages fra bunnen så synes hun har mange gode forslag jeg :)

Skrevet
21 timer siden, Pæddan skrev:

Rema har slike frosne lapskausblanding til ca 20 kr og har du flaks,  så fimner du noe kjøtt til 50%. Og spe gjerne på med et par poteter. 

Pasta carbonara med skinke den billige på Rema(18 kr) . Pasta kjøper du billig.

Hva slags skinke er det, hermetisk?

Anonymkode: 18e79...b8b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags skinke er det, hermetisk?

Nei, den ferske skivede som ligger påleggsskapet. 200 gram mener jeg og er enten Nordfjord eller Rema sitt merke. Husker ikke i farten.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da kan jo du kose deg med med å lage mat fra bunnen av med veganske ingredienser mens jeg fortsetter å bruke sauser fra pose og ferdiglagde fiskekaker. Noen koser seg på kjøkkenet, andre ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da kan jo du kose deg med med å lage mat fra bunnen av med veganske ingredienser mens jeg fortsetter å bruke sauser fra pose og ferdiglagde fiskekaker. Noen koser seg på kjøkkenet, andre ikke. 

Jeg likte godt tipsene dine,du er mer lik meg enn hun andre som svarte. Her kjøper vi ferdiglagde fiskekaker og bruker saus fra pose,noe både meg og sønnen min liker godt :) Jeg er elendig å lage mat så er ikke alt jeg gidder å lage selv. Fiskegrateng lager jeg faktisk fra bunnen av men det er ikke akkurat den billigste retten så det må vente til etter 20.november.

Skrevet

Stek en hakka løk i en kjele, tilsett en boks med hakka tomater og ev. krydder, og til slutt en boks med tunfisk. Ha pasta el spagetti til. Dødsgodt, sunt og billig!

Anonymkode: fbb21...304

Skrevet

- spagetti og kjøttdeig (rema 1000 har 220 g kjøttdeig til 10 kr)
- first price fiskegrateng med revne gulrøtter
- wok med brokkoli, løk, gulrot, nudler og strimlet svinekjøtt
- frossen lapskausblanding fra First Price, ha evt litt pølse i
- pytt i panne fra first price, ha stekt egg til
- stekt ris med egg og grønnsaker - kok ris og hell av. Stek de grønnsakene du har (f.eks løk, paprika, mais, gulrot, brokkoli), ha oppi et par egg og risen. Kan og ha i noen pølsebiter eller litt skinke
- makaroni med skinke og de grønnsaker du har - kok makaroni og hell av. Stek grønnsakene, og evt litt pølse, skinke eller kylling hvis du har. Bland det sammen med makaronien. Kan ha litt soyasaus over
- tortillalefser er billig og kan fylles med det meste
- løksuppe

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg likte godt tipsene dine,du er mer lik meg enn hun andre som svarte. Her kjøper vi ferdiglagde fiskekaker og bruker saus fra pose,noe både meg og sønnen min liker godt :) Jeg er elendig å lage mat så er ikke alt jeg gidder å lage selv. Fiskegrateng lager jeg faktisk fra bunnen av men det er ikke akkurat den billigste retten så det må vente til etter 20.november.

Hvis du har en remabutikk i nærheten, så har de fisketerninger til 25 kr pakken. Jeg pleier noen ganger å steke de sammen med noe grønnsaker og helle over hollandaisesaus og ha ris ved siden av. 

Jeg er egentlig ikke en elendig kokk, men jeg er så matlei for tiden at oppfinnsomhet er ikke-eksisterende😂 og dessuten er barna her blitt så store at det er treninger for en eller annen hver dag, så da blir det en rask middag og havregrøt med frukt til kvelds

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Ann Christin, admin

Skrevet

Mye greit på Rema 1000.De har jo dette konseptet med middag til under hundrelappen.Da er det beregnet mat til to voksne og to barn,så der kan du få to middager til under hundrelappen😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...