Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #26 Skrevet 10. november 2018 Jeg tenker at dersom jeg synes at andres barn er irriterende, så er mine barn også irriterende for andre. Jeg har ikke perfekt barn og ingen er perfekt. Jeg tenker også at jeg selv ikke var perfekt da jeg vokste opp. Jeg irriterer meg faktisk mer over voksne enn barn. Barn er uskyldige, inntil de blir voksne. De aller mest ufordragelige menneskene er voksne mennesker. Lite tolerante og sniker på bussen. De viker ikke for eldre og heller ikke for gravide. Som gravid, var det barnet mitt (eldstebror) som lukket opp døra for meg da jeg gikk med barnevogn og skulle i butikken. Merker det også i bhg. Det er foreldrene som er frekk, ikke barna. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #27 Skrevet 10. november 2018 Barn som ikke hører etter. Forventer at barna mine hører etter og at jeg ikke trenger å gi mer enn en beskjed, feks når vi skal skru av tv-en eller må kle oss for å gå ut. Er veldig raus og sier ja til det meste, men er helt avhengig av at de hører på meg. Sier jeg «stopp» mener jeg det, og skulle det feks være en fare (en bil på veien eller annet) forventer jeg at de faktisk stopper. Det var en stor overraskelse da jeg skulle hente barnet mitt og tre venner fra klassen i bursdagsselskap. Måtte nærmest lokke de med meg og gi flere beskjeder. Grenseløst irriterende, henter bare mitt barn heretter. Jeg blir også veldig irritert over barn som ikke klarer å oppføre seg på bedre restauranter eller fly. Greit med små barn som får vondt i ørene på fly, men sutring og trass fra eldre barn er bare irriterende. Foreldre som tror at resten av flyet bare blir sjarmert av apekatter i midtgangen tar veldig feil. Da burde man utsette flyvning til barna blir eldre. Klarer man ikke sitter ordentlig tilbords gjennom tre retter kan man heller gå på McDonald’s. Anonymkode: dbd43...517
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #28 Skrevet 10. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn som ikke hører etter. Forventer at barna mine hører etter og at jeg ikke trenger å gi mer enn en beskjed, feks når vi skal skru av tv-en eller må kle oss for å gå ut. Er veldig raus og sier ja til det meste, men er helt avhengig av at de hører på meg. Sier jeg «stopp» mener jeg det, og skulle det feks være en fare (en bil på veien eller annet) forventer jeg at de faktisk stopper. Det var en stor overraskelse da jeg skulle hente barnet mitt og tre venner fra klassen i bursdagsselskap. Måtte nærmest lokke de med meg og gi flere beskjeder. Grenseløst irriterende, henter bare mitt barn heretter. Jeg blir også veldig irritert over barn som ikke klarer å oppføre seg på bedre restauranter eller fly. Greit med små barn som får vondt i ørene på fly, men sutring og trass fra eldre barn er bare irriterende. Foreldre som tror at resten av flyet bare blir sjarmert av apekatter i midtgangen tar veldig feil. Da burde man utsette flyvning til barna blir eldre. Klarer man ikke sitter ordentlig tilbords gjennom tre retter kan man heller gå på McDonald’s. Anonymkode: dbd43...517 He, he, Helt enig! Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #29 Skrevet 10. november 2018 Grenseløse unger som ikke hører på voksne fordi foreldrene ikke følger opp hjemme. De skjønner fort reglene her, men så utrolig slitsomt. Anonymkode: e74eb...910
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #30 Skrevet 10. november 2018 Irriterer meg sjeldent over barna, blir mer oppgitt over foreldre. Barn er barn, på godt og vondt... jeg har uansett 0 problem med å korrigere andre sine unger, i likhet med at jeg har 0 problem at noen korrigerer mine. Anonymkode: 51120...4d1
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #31 Skrevet 10. november 2018 Er i grunn de voksne jeg synes er irriterende. Når vi er i lag med barna, er det da nødvendig å gi disse ungene oppmerksomhet hele tiden? Kanskje kunne vi voksne få kost oss litt uten at barna skal være i fokus titt og ofte? Anonymkode: 6c324...ac4
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #32 Skrevet 10. november 2018 Blir irritert når sønnen min har en eller flere kompiser på besøk og det eneste de gjør er å klage og syte hvis jeg har sagt nei til mer dataspilling. Å gjøre noe annet er visst helt umulig for enkelte 9-åringer. Blir irritert når barn rynker på nesa og sier høyt at de ikke liker maten jeg serverer. Blir irritert over andres barn som ikke hører etter når jeg snakker til dem eller ikke har vanlig folkeskikk. Som for eksempel hvis jeg sier at barna kan sitte ved bordet til alle barn har spist opp, og en gutt likevel reiser seg og går fra - og setter ikke småbarn, men fjerdeklassinger. Anonymkode: 41863...c93
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #33 Skrevet 10. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: 1. Sutring og masestemne 2. Forstyrrer andres samtale 3. Mangler bordskikk Dette er mine topp tre. Anonymkode: d432b...d8d Foreldrene👀 Anonymkode: 7fc0e...acc
Twintipp Skrevet 11. november 2018 #34 Skrevet 11. november 2018 Noe av det mest irriterende/slitsomme jeg vet er unger som kupper hele besøket. Som skal ha oppvisning og snurre rundt på gulvet til det kjedsommelige og opptre halve besøket. Det verste er kanskje foreldrene som ikke begriper at det er ufattelig tråkig for de besøkende. Eller barn som er «se på meg» «se på meg nå» «SEEEE på meeeeg»! «seee på meg daaaaaa»! Hvor det ikke er mulig å føre en voksensamtale fordi ungene tar opp all plassen.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #35 Skrevet 11. november 2018 Grådige barn er absolutt det verste. Kan overleve det meste med barn. Så på Halloween da vi fikk unger på døra, noen er så grådige og dominante at jeg mister lysten til å gi de noe som helst. Anonymkode: 1552d...e5c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #36 Skrevet 11. november 2018 Voksne folk som irriterer seg over barn?? Så utrolig merkelig. Barn under 12 irriterer ikke. Foreldrene derimot, kan irritere fletta av meg. Om barn er masete, uoppdragne eller slitsomme er det foreldrene sitt ansvar. Barn trenger korrigering, og det gjør jeg med alle som er i mitt hus, samme hvem det er. Anonymkode: 6cac0...c37
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #37 Skrevet 11. november 2018 Dere som irriterer dere slik over andres barn, antar dere at egne barn har perfekt og korrekt oppførsel hos andre? Anonymkode: 5b267...7d5
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #38 Skrevet 11. november 2018 Irriterer meg særdeles sjelden over andres barn, syns bare det er koselig å ha naboungene på besøk selv om det ofte ser bomba ut etterpå 😅 Derimot har jeg null problemer med å irettesette unger på besøk hvis de gjør noe de ikke får lov til («vårt hus, våre regler»-prinsippet), samtidig som jeg forventer og aktivt ber andre foreldre i nabolaget om å irettesette ungene mine dersom de ikke oppfører seg når de er på besøk hos andre. Syns det er mye mer irriterende med foreldre som ikke griper inn ovenfor eget barn når han/hun gjør noe dumt (f.eks foreldre som ikke sier noe hvis ungen gjentatte ganger sparker i stolryggen til passasjeren foran på flyet). Anonymkode: 6bd7b...b51
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #39 Skrevet 11. november 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at dersom jeg synes at andres barn er irriterende, så er mine barn også irriterende for andre. Jeg har ikke perfekt barn og ingen er perfekt. Jeg tenker også at jeg selv ikke var perfekt da jeg vokste opp. Jeg irriterer meg faktisk mer over voksne enn barn. Barn er uskyldige, inntil de blir voksne. De aller mest ufordragelige menneskene er voksne mennesker. Lite tolerante og sniker på bussen. De viker ikke for eldre og heller ikke for gravide. Som gravid, var det barnet mitt (eldstebror) som lukket opp døra for meg da jeg gikk med barnevogn og skulle i butikken. Merker det også i bhg. Det er foreldrene som er frekk, ikke barna. Anonymkode: 29766...1eb Dette! Anonymkode: 31db8...817
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #40 Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Voksne folk som irriterer seg over barn?? Så utrolig merkelig. Barn under 12 irriterer ikke. Foreldrene derimot, kan irritere fletta av meg. Om barn er masete, uoppdragne eller slitsomme er det foreldrene sitt ansvar. Barn trenger korrigering, og det gjør jeg med alle som er i mitt hus, samme hvem det er. Anonymkode: 6cac0...c37 Jo barn under 12 år kan også være ganske ufyselige. Det blir for enkelt å skylde på foreldrene. Da kan man jo si at stakkars foreldrene, de hadde en så dårlig barndom at de ikke vet bedre.. Jeg irriterer meg over barn som går fra bordet uten og spørre og før andre barn er ferdige. Unger som høylytt sier at de ikke liker det og det. Barn som snakker nedsettende til andre barn eller er frekke mot voksne. De aller fleste barna som er innom hos oss er hyggelige og ålreite barn, men det kommer en og annen innimellom som jeg blir helt satt ut av oppførselen til.. Jeg vet at ungene mine ikke er små engler de heller, men de kan oppføre seg når de er borte hos folk.. Det er noen unger jeg lurer på hvordan de er når de er hjemme, når de er helt forferdelige borte hos folk (de aller fleste barn har jo vett til å ha litt mer respekt for andre voksne enn egne foreldre). Anonymkode: 90eb5...570
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #41 Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som irriterer dere slik over andres barn, antar dere at egne barn har perfekt og korrekt oppførsel hos andre? Anonymkode: 5b267...7d5 Nei, jeg skrev også i innlegget mitt at jeg vet hva andre irriterer seg over ved mitt barn (selektiv hørsel). Og jeg kan irritere meg grønn over akkurat det samme selv. Jobber med saken, og det antar jeg foreldrene til de andre barna gjør også. Men et øyeblikks irritasjon er vanskelig å styre. Jeg viser det selvsagt ikke, men gir tydelig og vennlig beskjed om hva jeg forventer. Og det er ikke slik at barnet i seg selv irriterer meg, men enkelte typer oppførsel er irriterende der og da. De fleste voksne har også ett eller annet irriterende ved seg om man tilbringer nok tid med dem. Det betyr ikke at det ikke er hyggelig å være sammen med dem eller at jeg ønsker dem dit peppern gror. Ok, kanskje litt, i et par sekunder, så går det over. 😛 Anonymkode: 8d9d2...476
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #42 Skrevet 11. november 2018 de som mobber de som ikke har folkesikk de som spiser mye Anonymkode: 3229f...133
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #43 Skrevet 11. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Dere som irriterer dere slik over andres barn, antar dere at egne barn har perfekt og korrekt oppførsel hos andre? Anonymkode: 5b267...7d5 Ja. Barna våre får de beste skussmål fra venners foreldre, trenere og skolen. De har lært folkeskikk, medmenneskelighet og har god oppdragelse. De blir stadig invitert med og bort. Det betyr ikke at vi ikke jobber med utfordringer, snarere tvert i mot. Det er jo nettopp fordi vi prioriterer så mye tid med barna og legger ned en så stor jobb i oppdragelsen at barna våre er som de er. Anonymkode: dbd43...517
Nyttårs barn Skrevet 11. november 2018 #44 Skrevet 11. november 2018 Synes det er litt slitsomt med de som skal ha oppmerksomhet hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2018 #45 Skrevet 11. november 2018 2 typer.. 1) De som tror det blir lørdag på en tirsdag fordi de er gjest og innbiller seg dermed omtrent brus og kakebaking. 2) De som tror at måten alt blir gjort på hjemme hos de er den fullkomne fasit og alle som gjør det på annet vis gjør det feil. Anonymkode: 63958...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå