Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #1 Skrevet 10. november 2018 1. Sutring og masestemne 2. Forstyrrer andres samtale 3. Mangler bordskikk Dette er mine topp tre. Anonymkode: d432b...d8d
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #2 Skrevet 10. november 2018 Når de sparker i seteryggen min på bussen. Anonymkode: 347ab...378
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #3 Skrevet 10. november 2018 Sutring, ikke hører etter, utakknemlighet og ikke bordskikk. Anonymkode: 58589...be6
Fru Banderas Skrevet 10. november 2018 #4 Skrevet 10. november 2018 Det er utrolig mye manglende bordskikk der ute! Mange norske barn på 12 år som spiser verre enn barn på fem år fra andre land. Tygger med munnen helt åpen, snakker med mat i munnen, strekker seg over andres tallerkner og forsyner seg grovt med begge hender. Jeg får helt gåsehud.
prekæs Skrevet 10. november 2018 #5 Skrevet 10. november 2018 Ordet "unnskyld" brukt for å snike i kø, få kjappe svar på spørsmål, selv om de ser du er opptatt og avbryte andres samtaler.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #6 Skrevet 10. november 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de sparker i seteryggen min på bussen. Anonymkode: 347ab...378 Til og med voksne gjør det. Det irriterer meg mye mer enn når det kommer fra barn. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #7 Skrevet 10. november 2018 4 minutter siden, prekæs skrev: Ordet "unnskyld" brukt for å snike i kø, få kjappe svar på spørsmål, selv om de ser du er opptatt og avbryte andres samtaler. Snakker du om voksne, eller er det barna som bruker ordet unnskyld for å snike i kø? Jeg synes at de verste som sniker i køen, det er de eldre, ingen andre. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #8 Skrevet 10. november 2018 Det er ikke barna som irriterer meg. Det er de voksne og dems manglende tilstedeværelse for når barna oppfører seg utidig. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 Det er ikke barna sin feil at de har den atferden de har. Alt stammer fra foreldrene Anonymkode: 18455...4c7
prekæs Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Snakker du om voksne, eller er det barna som bruker ordet unnskyld for å snike i kø? Jeg synes at de verste som sniker i køen, det er de eldre, ingen andre. Anonymkode: 29766...1eb Snakker om barn som tror at ordet "unnskyld" gir dem kjappe fordeler, uten tanke på at de forstyrrer andre i samtaler og gjøremål. De får vente på tur, gjelder overalt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, prekæs skrev: Snakker om barn som tror at ordet "unnskyld" gir dem kjappe fordeler, uten tanke på at de forstyrrer andre i samtaler og gjøremål. De får vente på tur, gjelder overalt. Ok, jeg bruker gjerne ordet om jeg selv lurer på noe som ikke kan vente. Synes det er bedre enn å unnlate å bruke ordet. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 28 minutter siden, Fru Banderas skrev: Det er utrolig mye manglende bordskikk der ute! Mange norske barn på 12 år som spiser verre enn barn på fem år fra andre land. Tygger med munnen helt åpen, snakker med mat i munnen, strekker seg over andres tallerkner og forsyner seg grovt med begge hender. Jeg får helt gåsehud. Dette! Anonymkode: a22b8...431
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 Da jeg var ganske fersk på dette med å ha andres barn på besøk, så irriterte jeg meg mest over de som bare kom og satte seg til bordet når det var mat her, uten å ha blitt invitert til å spise med oss. Nå synes jeg det bare er koselig at de føler seg så hjemme her. Det som irriterer meg mest nå er de som klager og maser, på en sånn måte at de signaliserer at det vi har eller gjør ikke er bra nok for dem og/eller at de mener at de skal bestemme hvordan ting skal være her. Også vet jeg at det som irriterer andre foreldre mest ved mitt barn er at han har selektiv hørsel... Anonymkode: 8d9d2...476
prekæs Skrevet 10. november 2018 #14 Skrevet 10. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok, jeg bruker gjerne ordet om jeg selv lurer på noe som ikke kan vente. Synes det er bedre enn å unnlate å bruke ordet. Anonymkode: 29766...1eb Det er når det fint kan ventes og når det går på bekostning av andre som trenger hjelp det irriterer mest "Unnskyld" er greit når det ikke misbrukes.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #15 Skrevet 10. november 2018 Barn som ikke sitter ved bordet når dem spiser. Har hatt besøk av vennepar og lignende der barna tar fks kjeks eller noe fra bordet og går rundt og smuler ned hele jævla huset og soffaen. Vi spiser med bordet. Og ja jeg har gjitt besjed til barna men de hører ikne etter og foreldrene sser ut som de ikke bryr seg. Anonymkode: e76d5...62a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn som ikke sitter ved bordet når dem spiser. Har hatt besøk av vennepar og lignende der barna tar fks kjeks eller noe fra bordet og går rundt og smuler ned hele jævla huset og soffaen. Vi spiser med bordet. Og ja jeg har gjitt besjed til barna men de hører ikne etter og foreldrene sser ut som de ikke bryr seg. Anonymkode: e76d5...62a Men dersom kjeksen er på bordet, skal de ikke få lov til å forsyne seg da? Alle vet jo at barn smuler, enten de sitter i en sofa eller hvor det nå er. Voksne smuler jo også. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #17 Skrevet 10. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men dersom kjeksen er på bordet, skal de ikke få lov til å forsyne seg da? Alle vet jo at barn smuler, enten de sitter i en sofa eller hvor det nå er. Voksne smuler jo også. Anonymkode: 29766...1eb Hun skriver jo at de spiser ved bordet🙄. Du skjønner vel også at det er litt mindre jobb å tørke over bordet og støvsuge under det, enn å måtte gå gjennom hele huset på samme måte (inkludert sofaen)? Anonymkode: 90eb5...570
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo at de spiser ved bordet🙄. Du skjønner vel også at det er litt mindre jobb å tørke over bordet og støvsuge under det, enn å måtte gå gjennom hele huset på samme måte (inkludert sofaen)? Anonymkode: 90eb5...570 Hun skriver at dem selv sitter ved bordet men at barna som er på besøk ikke sitter ved bordet. Dersom hun ikke ønsker at barna skal forsyne seg med kjeks, bør hun vel kanskje heller ikke ha den fremme? Alle vet at barn flest ikke klarer å sitte ved bordet når det ikke er dekket opp til det? Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #19 Skrevet 10. november 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn som ikke sitter ved bordet når dem spiser. Har hatt besøk av vennepar og lignende der barna tar fks kjeks eller noe fra bordet og går rundt og smuler ned hele jævla huset og soffaen. Vi spiser med bordet. Og ja jeg har gjitt besjed til barna men de hører ikne etter og foreldrene sser ut som de ikke bryr seg. Anonymkode: e76d5...62a Voksne som ikke kan bruke de/dem irriterer meg. Anonymkode: a2d5d...4a9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #20 Skrevet 10. november 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver at dem selv sitter ved bordet men at barna som er på besøk ikke sitter ved bordet. Dersom hun ikke ønsker at barna skal forsyne seg med kjeks, bør hun vel kanskje heller ikke ha den fremme? Alle vet at barn flest ikke klarer å sitte ved bordet når det ikke er dekket opp til det? Anonymkode: 29766...1eb Igjen, voksne som ikke kan bruke de/dem irriterer meg. Og at de overfører det elendige språket til sine barn. Anonymkode: a2d5d...4a9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #21 Skrevet 10. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Igjen, voksne som ikke kan bruke de/dem irriterer meg. Og at de overfører det elendige språket til sine barn. Anonymkode: a2d5d...4a9 ? Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #22 Skrevet 10. november 2018 Barn som ikke hører etter, altså når jeg må si ting flere ganger, men de behandler meg fortsatt som luft og fortsetter uanfektet med det de driver med. Anonymkode: 9fde7...d5c
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #23 Skrevet 10. november 2018 Barn som mobber og er stygge mot andre vant men spiller søte, uskyldige og veloppdragne blant voksne. Typisk barn fra litt "bedre stilte" hjem. Anonymkode: 00d7f...db9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #24 Skrevet 10. november 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn som mobber og er stygge mot andre vant men spiller søte, uskyldige og veloppdragne blant voksne. Typisk barn fra litt "bedre stilte" hjem. Anonymkode: 00d7f...db9 Så flott at du har kartlagt hvor disse barna kommer fra. Selv irriterer jeg meg over barn som kommer fra dårlig stilte hjem, stjeler og at foreldrene later som de ikke ser, mens de er på butikken. Anonymkode: 29766...1eb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2018 #25 Skrevet 10. november 2018 Klarer ikke å irritere meg over andre barn. Alle er forskjellige og alle har sine ting. Her er det knust asjetter, veltet brusflasker, pratet med mat i munnen og smulet popcorn og kjeks huset rundt. Noen som kommer har dårlig språk, andre forlater bordet uten å si takk for mat. Men irritere meg over dem? Syntes det er koselig å ha de her, rot eller ikke. Mine unger roter, antar de gjør det borte også, håper ikke foreldrene irriterer seg over dem. De er barn, de skal lære (ikke rakkes ned på av voksne «forbilder».) Anonymkode: 9356f...19e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå