Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #1 Skrevet 8. november 2018 Vi har blitt enige om det, har slitt i lengre tid, nesten 2 år og har prøvd det meste for og fikse det, og virkelig gitt det en sjans,men har dessverre ikke funket, så nå skal jeg flytte ut og barna blir 50/50 hos oss begge,de er 6, 14 og 17. Men det vi lurer på , er dette bedre og ta etter jul ? Så vi kke ødelegger hele julen for ungene? Vi er gode venner og kommer veldig godt til overs, så lite krangling, vi er nesten som 2 bestevenner nå Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #2 Skrevet 8. november 2018 Jeg må spørre deg. Er dette drøftet med barna? Altså fordelingen? Det er supert at dere har planlagt en 50-50 fordeling men barna på 14og 17 har faktisk medbestemmelses rett og jeg tviler sterkt på at de går med på det. Anonymkode: b8ab6...858
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #3 Skrevet 8. november 2018 4 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg må spørre deg. Er dette drøftet med barna? Altså fordelingen? Det er supert at dere har planlagt en 50-50 fordeling men barna på 14og 17 har faktisk medbestemmelses rett og jeg tviler sterkt på at de går med på det. Anonymkode: b8ab6...858 er ikke så lenge siden de 2 eldste nevte det faktisk at hvis vi skulle skille oss før de hadde flyttet ut, ønsket de 50/50, så vi tar det,men hvis de ikke vil trives med det, skal de selvsagt selv få bestemme hvor de vil bo, uten påvirking fra meg eller far, dette er jeg og far enig om, vi setter barna først og ikke oss selv Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Hva er vitsen med å skilles hvis dere er bestevenner og ikke krangler? Anonymkode: 09818...5d3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Jeg hadde ventet til etter jul. Skilsmisse kan være ordentlig tøft for både dere og ungene så jeg hadde ville ventet om det lot seg gjøre. La heller januar være en mnd de kan huske det i fremtiden, ikke jula. Anonymkode: ca864...f6d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Ja vi skilles når det blir Januar , er nok det beste Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 13 hours ago, Anonym bruker said: Hva er vitsen med å skilles hvis dere er bestevenner og ikke krangler? Anonymkode: 09818...5d3 Fordi vi ikke har de følelsene man bør ha for kjærsten sin for hverandre mer Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi vi ikke har de følelsene man bør ha for kjærsten sin for hverandre mer Anonymkode: 377ea...4d9 Hvilke er det da? Om man er bestevenner og fungerer som familie skylder man sine barn å holde hjemmet samla. Anonymkode: 09818...5d3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #9 Skrevet 8. november 2018 3 minutes ago, Anonym bruker said: Hvilke er det da? Om man er bestevenner og fungerer som familie skylder man sine barn å holde hjemmet samla. Anonymkode: 09818...5d3 det skal du få lov til og mene. for oss er det ikke aktuelt Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #10 Skrevet 8. november 2018 Kan jeg spørre om hvordan dere ble enig om det? Jeg vil ut, mannen vil ikke. Ønsker så gjerne at han skal ville det også.. for å svare på ditt spm så ville jeg tatt det etter jul om dem ikke er forberedt. Hvis barna deler deres oppfatning og dere er enige kan det like gjerne tas nå. Anonymkode: 71971...186
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #11 Skrevet 8. november 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi vi ikke har de følelsene man bør ha for kjærsten sin for hverandre mer Anonymkode: 377ea...4d9 Det er svært få som har det hele tiden, altså. Det å elske må velges hver dag. Det kommer ikke bare rekende på ei fjøl. Anonymkode: 84aed...9ca
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #12 Skrevet 8. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: det skal du få lov til og mene. for oss er det ikke aktuelt Anonymkode: 377ea...4d9 Ikke rart det er mange skilsmisser. Lykke til med å forsvare det der overfor de stakkars ungene deres. Anonymkode: 09818...5d3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 Tenk litt på ungene da. 50/50 med tenåringsbarn, nei, sett egen lykke til side noen år til. Generelt, stakkars unger, ufattelig mange egoistiske mennesker rundt omkring. Hvorfor ikke la ungene bo ett sted og la den andre foreldren ha samvær. Savn for den ene foreldren ja, men 50/50 ordning er stort sett bra for foreldrene, ikke barna. Anonymkode: 58fe9...d4b
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Kan jeg spørre om hvordan dere ble enig om det? Jeg vil ut, mannen vil ikke. Ønsker så gjerne at han skal ville det også.. for å svare på ditt spm så ville jeg tatt det etter jul om dem ikke er forberedt. Hvis barna deler deres oppfatning og dere er enige kan det like gjerne tas nå. Anonymkode: 71971...186 Vi ble enig , vi er faktisk veldig gode venner, men begge er enig at vi ikke elsker hverandre mer, nesten mer som søsken ❤️ men vi synes det er best og gå fra hverandre,men vil samarbeide godt om barna Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 6 hours ago, Anonym bruker said: Tenk litt på ungene da. 50/50 med tenåringsbarn, nei, sett egen lykke til side noen år til. Generelt, stakkars unger, ufattelig mange egoistiske mennesker rundt omkring. Hvorfor ikke la ungene bo ett sted og la den andre foreldren ha samvær. Savn for den ene foreldren ja, men 50/50 ordning er stort sett bra for foreldrene, ikke barna. Anonymkode: 58fe9...d4b det skal du få lov til og mene, du vet ikke hva som er best for vår familie Anonymkode: 377ea...4d9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi ble enig , vi er faktisk veldig gode venner, men begge er enig at vi ikke elsker hverandre mer, nesten mer som søsken ❤️ men vi synes det er best og gå fra hverandre,men vil samarbeide godt om barna Anonymkode: 377ea...4d9 Det er og blir det mest egoistiske jeg har hørt. Samarbeide godt om barna Er altså en del lettere under ett tak. Og disse barna er lettere å samarbeide om når de ikke er i en dyp og lang sorgprosess dere med fullt overlegg påfører dem. Anonymkode: 09818...5d3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 Jeg tenker at når barna er så store vil de skjønne det er noe, og om dere skal bo sammen til januar, feire jul sammen så kan det kanskje være greit å si det før jul. Ungene kommer til å sljønne det er noe, om de tørr å spørre er heller tvilsomt men de skjønner det er noe. For dere og for ungene kan dette bli en god tid før hverdagen blir snudd på hodet. Ja, ungene vil bli tist, få mange tanker og spm men når dere alle er samlet og omgås hverandre uten problemer kan dette bli en fin tid. En skillsmisse må ikke være verdens undergang eller fryktelig trist, ungene har nok sett mye de også. Mine forelder holdt sammen kun pga oss barna, vi håpet de gikk ifra hverandre så livet kunne gå videre. For slik det var hjemme så gikk hjula igrunn bare rundt, men ikke noe mer. Da første barnebarn var i annmars fant de også sammen igjen. De ble ikke som nyforelska igjen, men det var ikke langt unna. Mamma har sagt i ettertid at de angrer på at de ikke skilte seg, men på den annen side glad for at de ikke gjorde det. De vurderte å fortelle oss at de ikke var kjærester, men ville bo i samme hus for oss. De fungerte helt greit i samme hus, som venner og samarbeidspartner, men som kjærester var det ikke noe mellom de på mang år. For oss unger så hadde dette faktisk vært bedre tror jeg, for vi viste det var noe og følte hver dag det var noe galt, men å snakke om det torde vi ikke. Vi var vel redd for at verden skulle bli snudd helt på hodet. Så hadde forldrene mine sagt ting som de var, så hadde kanskje ting vært litt enklere. Anonymkode: 1701a...4e5
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke rart det er mange skilsmisser. Lykke til med å forsvare det der overfor de stakkars ungene deres. Anonymkode: 09818...5d3 Støtter denne! Tenåringer trenger foreldre under samme tak. Sett egoløpet på vent noen år! Anonymkode: 8ab19...89d
ostepop123 Skrevet 9. november 2018 #19 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Støtter denne! Tenåringer trenger foreldre under samme tak. Sett egoløpet på vent noen år! Anonymkode: 8ab19...89d Herregud, hvem er dere til å dømme HIs beslutning? Dere har lest noen enkeltlinjer i noen små innlegg på et forum. Kanskje HI og mannen hennes gjør klokt i å ta denne beslutningen nå, fremfor å vente til det oppstår vanskeligere følelser og mer konflikt? Hva vet dere om grunnene til at følelsene har endret seg på denne måten? Kanskje de sammen tar den voksneste beslutningen de kan ta akkurat nå?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #20 Skrevet 9. november 2018 Herregud hvorfor skal dere inn å bestemme at HI ikke skal skilles? Det er da mye verre for unge voksne å oppleve at foreldrene skiller seg når de nettopp yr flyttet ut? De er jo ikke dummere enn at de skjønner at foreldrene har holdt ut for dens skyld? Jeg er selv skilsmissebarn og jeg har aldri vært igjennom denne grusomme sorgprosessen som dere snakker om. Tvert i mot har jeg bare gode tanker om oppveksten. Ro veldig ned. 50% av alle ekteskap går i oppløsning, det er ikke sånn at halvparten av oss sliter med psyken pga det.. Hi: jeg ville ventet til etter jul. Anonymkode: df3e6...6a1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #21 Skrevet 9. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Herregud hvorfor skal dere inn å bestemme at HI ikke skal skilles? Det er da mye verre for unge voksne å oppleve at foreldrene skiller seg når de nettopp yr flyttet ut? De er jo ikke dummere enn at de skjønner at foreldrene har holdt ut for dens skyld? Jeg er selv skilsmissebarn og jeg har aldri vært igjennom denne grusomme sorgprosessen som dere snakker om. Tvert i mot har jeg bare gode tanker om oppveksten. Ro veldig ned. 50% av alle ekteskap går i oppløsning, det er ikke sånn at halvparten av oss sliter med psyken pga det.. Hi: jeg ville ventet til etter jul. Anonymkode: df3e6...6a1 Jeg tror nok langt flere av dere har slitt og det utelukkende etter foreldres brudd enn du later som, og langt flere enn i generasjonen over der foreldre holdt sammen. Anonymkode: 09818...5d3
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #22 Skrevet 9. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror nok langt flere av dere har slitt og det utelukkende etter foreldres brudd enn du later som, og langt flere enn i generasjonen over der foreldre holdt sammen. Anonymkode: 09818...5d3 Ja, selvfølgelig bare later jeg som🙄 La oss sykeliggjøre alle som har skilte foreldre.. Anonymkode: df3e6...6a1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #23 Skrevet 9. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror nok langt flere av dere har slitt og det utelukkende etter foreldres brudd enn du later som, og langt flere enn i generasjonen over der foreldre holdt sammen. Anonymkode: 09818...5d3 Jeg er skilsmissebarn, og har ikke slitt med det. Jeg sliter derimot nå, i et ekteskap jeg ikke ønsker å være i. Anonymkode: a06bc...96b
ostepop123 Skrevet 9. november 2018 #24 Skrevet 9. november 2018 (endret) 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror nok langt flere av dere har slitt og det utelukkende etter foreldres brudd enn du later som, og langt flere enn i generasjonen over der foreldre holdt sammen. Anonymkode: 09818...5d3 Det må du gjerne dokumentere. Meg bekjent er det grad av konflikt som er det avgjørende for hvorvidt barna får problemer eller ei, innenfor samlivet og etter samlivsbrudd. Jeg siterer: "Konflikt mellom foreldre synes å være en sterkere risikofaktor for barns problemer enn skilsmisse/separasjon [88,89]. Selv om skilsmissen/separasjonen kan lede til en kortvarig periode med stress for de fleste barn, er det kun en liten andel som opplever langvarige tilpasningsvansker [35]. Dersom det følger andre problemer med skilsmissen/separasjonen, slik som foreldrekonflikt, kan det være økt risiko for negative og langvarige problemer for barnet [35,61,89]. Noen barn opplever for eksempel at skilsmissen etterfølges av økt konfliktnivå mellom foreldrene, hvilket øker risikoen for problemer [61]." "Barn som har gifte foreldre med høyt konfliktnivå, har høyere grad av tilpasningsvansker enn de som vokser opp i familier med lavt konfliktnivå, og de opplever flere eller like mange problemer som barn av skilte foreldre eller foreldre som aldri har vært gift". Kilde: https://www.fhi.no/globalassets/dokumenterfiler/rapporter/2012/rapport-20122-foreldrekonflikt-samlivsbrudd-og-mekling-konsekvenser-for-barn-og-unge-pdf.pdf Endret 9. november 2018 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 9. november 2018 #25 Skrevet 9. november 2018 Delt bosted er det beste for barna og det resulterer også i færre konflikter. Det er når en forelder prøver å kuppe 100% omsorgsrett at alt blir bittert, dyrt og man får vinnere og tapere i retten, alt dreier seg om foreldrene og barna er glemt. De fleste er fornøyd med delt bosted, også uavhengig av barnas alder. Heller enn å forsterke de skadelige effektene av foreldrekonflikter, vil delt bosted kunne beskytte barna mot noen av de negative konsekvensene av konfliktene (for eksempel ved å redusere antall skifter mellom foreldrene, og ved å ikke favorisere en av foreldrene) Delt bosted/mye foreldrekontakt/likeverdig foreldreskap synes å fremme gode oppvekstbetingelser for barn etter samlivsbrudd Det finnes ikke noe dokumentasjon på at små barn trenger en omsorgsbase eller tar skade av å ha overnattingssamvær. Det er derimot godt dokumentert at lite samvær når barna er små, er forbundet med økt risiko for lite fedrekontakt senere i oppveksten Det er også godt dokumentert at lite fedrekontakt er forbundet med dårlig utvikling for barna. Det er også godt dokumentert at positivt foreldresamarbeid fremmer gode oppvekstbetingelser Det gjelder å ikke basere seg på utdatert og sterkt kritisert forskning (eller manglende vilje) som Barneombudet støtter seg til Anonymkode: cbe43...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå