Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Sin egen eller andres.. Sånn skikkelig dømmende og opptatte av vekt (som, "å giiid jeg har lagt på meg 800 gram! jeg ser ut som en feeet pikegris!"). Er de så dumme og snakker om det offentlig så alle kan høre det? Anonymkode: ccdb3...83f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Nei, har aldri hørt foreldre snakke sånn. Anonymkode: dd816...b55
the amazing spidermamma Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Nei, der vi bor har folk heldigvis lave skuldre, både i forhold til kroppspress og statusjag ellers. Det er ikke så viktig om du har litt mage eller klær fra Cubus, så lenge du er et hyggelig menneske. Heldigvis!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 6 minutter siden, Lessismore skrev: Nei bra 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, har aldri hørt foreldre snakke sånn. Anonymkode: dd816...b55 Bra 2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev: Nei, der vi bor har folk heldigvis lave skuldre, både i forhold til kroppspress og statusjag ellers. Det er ikke så viktig om du har litt mage eller klær fra Cubus, så lenge du er et hyggelig menneske. Heldigvis! Barnehagen her har kommentert, i foreldresamtale, at miljøet her er.. spesielt.. de har lagt merke til ting. At det er noen "sterke mødre" her, og uten at jeg sa noe så nevnte pedleder klikken. Med enkelte foreldre i ledelsen. Det er DE som setter igang alt dette herre. Det er elendig miljø, og myye kroppspress. Folk begynte å hilse på meg da jeg gikk ned 10 kg (jeg hilser alltid på alle,men å få et hei tilbake har vært sjelden kost). Og når du hører hva de folka sitter og prater om så blir man bare helt matt. Anonymkode: ccdb3...83f
sug lut Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Jøss, hvor bor du? I Lene Hvals Dollhouse-serie?
KellyTaylor Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 (endret) Nei heldigvis ikke. Bor i en storby og folk har mere nok med seg selv enn å bry seg om andre. Endret 7. november 2018 av Pæddan
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 7 minutter siden, Pæddan skrev: Nei heldigvis ikke. Bor i en storby og folk har mere nok med seg selv enn å bry seg om andre. Det høres fantastisk ut! Anonymkode: ccdb3...83f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 30 minutter siden, sug lut skrev: Jøss, hvor bor du? I Lene Hvals Dollhouse-serie? Jeg tror det med hell kunne vært laget en serie om stedet her vi bor. Sånn skikkelig intrigeserie. Anonymkode: ccdb3...83f
sug lut Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det med hell kunne vært laget en serie om stedet her vi bor. Sånn skikkelig intrigeserie. Anonymkode: ccdb3...83f Huff da.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 Nei. Heldigvis. Anonymkode: 1efe0...05c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 Nope! Hadde blitt veldig overrasket over slik prat offentlig. Foran barna også? Hvilket type sted er det? Og hva er alderen og bakgrunn på foreldrene? Anonymkode: cbb1b...8a5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 Nei, absolutt ikke. Naboene her er pengesterke, men opptatte av inkludering og likeverd. Skolen har en stor oppgave i å møte foreldre som kan være ganske kravstore og kjenner rettighetene sine. Foreldregruppen spør ikke, de forlanger. Og det hjelper. Ingen skal mobbes eller holdes utenfor og alle skal få være den de er. Gjenbruk er in, alle har råd til å kjøpe de dyreste klærne med det går sport i å holde budsjettet nede. Blir nesten omvendt. Lykliga gatan. Anonymkode: a383a...cd0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 Nei, jeg har sjelden hørt vekt diskutert, og da bare på tomannshånd mellom venner. Jeg tror det er mange som er opptatte av å holde seg normalvektige og sunne, men jeg ser ingen fordømmelse, utestengning, eller noe annet negativt ovenfor overvektige. Anonymkode: b05da...719
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det med hell kunne vært laget en serie om stedet her vi bor. Sånn skikkelig intrigeserie. Anonymkode: ccdb3...83f Davikle jeg flyttet. Hadde ikke latt barna mine vokse opp i et slikt miljø. Anonymkode: 8579e...b78
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 Tja... Ingen mødre som sier det rett ut. Men sist vi hadde bursdagsfeiring her var det mange av syvåringene som fortalte at kaka var «så mektig», så de kunne ikke spise kake... Det var en vanlig sjokoladekake. Og ja, det er de barna som har mødre som er veldig utseende-fiksert. Anonymkode: 94812...a30
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Har ei venninne som er sånn. Og hun kjenner ikke publikummet sitt, for å si det sånn!! Jeg veide en gang 118 kilo. Hun veide den gang 75. Klagde på hvor tjukk hun var, offa og bar seg. Så jeg sa «hva skal jeg si da?» hvorpå hun svarte at jeg var jo så fin! Ingen er fin med sykelig overvekt. Så gikk hun ned masse, til 61 kilo. Da klaga hun jaggu da og. Nå veier jeg 85 og hun klager på at jeg har blitt altfor tynn... står og klager på vekta si foran ungene, klager på eldste ungen som er litt rund. Lager et nummer utav at ungen bruker større klær enn henne, sier hun ikke kler sånn og slik.... stort sett! Men det er bare henne og ei til jeg vet om. Utover det er alle normale Anonymkode: 0f754...412
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 Æsj, at folk er så dumme. Og foran ungene er det skikkelig destruktivt å holde på sånn. Jeg ville ikke latt ungene mine bli utsatt for et sånt miljø, hadde vurdert å flytte. Anonymkode: 3269f...e43
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 Vel, jeg er den eneste feite mora i barnehagen og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har opplevd negative reaksjoner. Men når det gjelder fysiske ting på dugnad og fritidsaktiviteter er de andre foreldrene snare å ville hjelpe meg. De tror at jeg ikke greier å løfte osv. Som om jeg skulle være invalid. Anonymkode: 016b3...b6b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #21 Skrevet 7. november 2018 Gjør barna dine en bjørnetjeneste og hold dem unna disse folkene vær så snill. Fint å være fokusert på sunn mat,trening osv men det der er ikke normalt. Anonymkode: 64f65...2d8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #22 Skrevet 7. november 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør barna dine en bjørnetjeneste og hold dem unna disse folkene vær så snill. Fint å være fokusert på sunn mat,trening osv men det der er ikke normalt. Anonymkode: 64f65...2d8 Hvis hun skal gjøre barna sine en bjørnetjeneste,så lar hun dem omgås disse folka! Anonymkode: 7d5b5...d58
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #23 Skrevet 7. november 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun skal gjøre barna sine en bjørnetjeneste,så lar hun dem omgås disse folka! Anonymkode: 7d5b5...d58 Barn har vanskeligheter med å se hva rett og galt er. Da er det tryggere for barna å omgås mennesker som har et sunt vett ang vekt og mat. Mener nå jeg. En av disse har jo tydeligvis sagt foran sitt eget barn at barnet bruker større klær enn dem selv. Det mener jeg ikke skal sies til et barn. Da det kan skape mange unødvendige følelser for ungen. Selv når vi blir eldre så føler vi oss ikke komfertable rundt folk som prater sånn da gjør ikke barn det heller... Anonymkode: 64f65...2d8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #24 Skrevet 7. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barn har vanskeligheter med å se hva rett og galt er. Da er det tryggere for barna å omgås mennesker som har et sunt vett ang vekt og mat. Mener nå jeg. En av disse har jo tydeligvis sagt foran sitt eget barn at barnet bruker større klær enn dem selv. Det mener jeg ikke skal sies til et barn. Da det kan skape mange unødvendige følelser for ungen. Selv når vi blir eldre så føler vi oss ikke komfertable rundt folk som prater sånn da gjør ikke barn det heller... Anonymkode: 64f65...2d8 Det som ble formidlet til deg er at du feilbruker ordet bjørnetjeneste, slik at innlegget ditt blir det mitsatte av det du prøver å si. Anonymkode: 016b3...b6b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2018 #25 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som ble formidlet til deg er at du feilbruker ordet bjørnetjeneste, slik at innlegget ditt blir det mitsatte av det du prøver å si. Anonymkode: 016b3...b6b Javel? Enten så er jeg trøtt eller så må det være noe annet. Så jeg ordla meg feil med ande ord ? 😳 Anonymkode: 64f65...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå