Gå til innhold

Hva er den morsomste stavefeilen du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en sms i dag hvor det sto at "... så fint at barna våre er så gode penner". Den var tydeligvis tatt av autokorrekturen på telefon. Men det er jo også en kjensgjerning at folk har vanskelig for å stave, både på norsk og engelsk, enten man er morsmålsbruker eller ei. Nettet er jo fullt av festlige engelskspråklige telefonfeil, som på www.damnyouautocorrect.com eller her https://www.buzzfeed.com/mjs538/aspechelli-lolllll .

Men hva med gode norske feilstavinger? Har dere noen festlige?  https://eavisa.com/2016/12/02/16-fantastiske-skilt-skrivefeil-gjor-hverdagen-morsommere/ Vår gamle indiske lokalkjøpmann reklamerte for "gule nøtter", men i kurven lå det gulrøtter. ........

Anonymkode: eff1c...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Butikkskilt med «Jævla billig kneipp» og «Vi har pissa i fryseren» er jo slagere. Selv skrev jeg særoppgave om Selma Lagerlöf, og pc’n prøvde stadig å rette det til Slegga Lagerøl. 

Anonymkode: e688c...a60

Skrevet

Mannen min hadde seinvakt en lørdag, og hadde så lyst på litt gotteri. Han sendte melding til meg med spørsmål om jeg kunne komme med litt snop. 

Jeg dro på butikken og kjøpte snop, og sendte i full fart melding om at nå kommer jeg med smør. Det var autokorrekturen som slo inn. 

Anonymkode: 94935...24f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Butikkskilt med «Jævla billig kneipp» og «Vi har pissa i fryseren» er jo slagere. Selv skrev jeg særoppgave om Selma Lagerlöf, og pc’n prøvde stadig å rette det til Slegga Lagerøl. 

Slegga Lagerøl er jo definitivt det morsomste jeg har sett på lenge! :D:D:D  

Skrevet

Jeg husker ikke hva ordet egentlig skulle være, men autocorrekt endret det i hvert fall til abortklinikk. 

Et ord jeg aldri har skrevet 🙈

Anonymkode: 6f184...de4

Skrevet

Jeg har utallige av de, men den beste må vel være da jeg ba eksmannen kjøre ned McDonald’s på vei hjem

Anonymkode: 1411e...3ad

Skrevet

Må være da vi hadde eksamen i engelsk. Vi skulle skrive stil og vi fant ut da alt var levert at venninna mi hadde skrevet "rape" i stedet for "rope" flere plasser i fortellingen sin. Stilen fikk plutselig en helt annen handling. 

Anonymkode: 4c1f3...b09

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må være da vi hadde eksamen i engelsk. Vi skulle skrive stil og vi fant ut da alt var levert at venninna mi hadde skrevet "rape" i stedet for "rope" flere plasser i fortellingen sin. Stilen fikk plutselig en helt annen handling. 

Anonymkode: 4c1f3...b09

Since i could not help my self, he gave me a rape... 😂

Anonymkode: fc860...e67

Skrevet

Den morsomste på dib:

Pga celleforandringer måtte jeg bli kanonisert.

Hehehe...ser det for meg. Helgen av celleforandringer 

Skrevet
50 minutter siden, Bruker3 skrev:

Den morsomste på dib:

Pga celleforandringer måtte jeg bli kanonisert.

Hehehe...ser det for meg. Helgen av celleforandringer 

Når vi er i dib-land så er jo sametrusa ganske bra også :D

Skrevet

Jeg spurte om mannen kunne kjøpe med to håndvåpen på vei hjem. (Håndsåper.) Ønsket også svigermor gratulerer med mordbrann. Høres jo ut som den kriminelle småbarnsmoren. 😂

Anonymkode: 5c312...697

Skrevet

Jeg skreiv snx (snakkes) i kveld, til en venninne, det ble til sex i kveld 😜

Anonymkode: 6595b...c12

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skreiv snx (snakkes) i kveld, til en venninne, det ble til sex i kveld 😜

Anonymkode: 6595b...c12

Den så hun ikke komme tenker jeg 🤣

Anonymkode: ef98a...b7f

Skrevet

Må være skiltet i butikken det det sto "støv koster 10 kr". Skiltet hang på en kurv med støvkoster.

Anonymkode: c7fcc...c72

Skrevet

Et programblad hadde:

Barne tv. Karius og Bakrus. 

Anonymkode: 4d657...3b4

Skrevet

Jeg skulle skrive ett eller annet med jul... Ble omgjort til kuk det 🙈

Dette var på sms til en kollega... 

Anonymkode: a1d30...bd3

Skrevet

Vi har en bekjent som rett og slett hoppet over alt av undervisning av hva orddeling angår i sin tid. Hun er hyppig bruker av snapchat, noe som dessverre er til underholdning for meg og ei venninne. I fjor til jul tok hun bilde av badet (og vasken) og skrev: Jule vasken. Jeg fikk bare en mld av venninna mi som skrev: Tror du det går bra med vasken? 

Eller bilde av en ungene som aker og skriver: Kanon fart! Hvorpå venninna mi skriver: Tror du det lukter enda?🤣

Flere ganger i uken har vi det dessverre moro på hennes bekostning, men det er for gøy til å la være.

Anonymkode: ac3e8...c14

Skrevet

Vi fikk ukeplan på barneskolen hvor det skulle stå: Vi går til gapahuken

Hva sto det der tror dere? 🤣 ustyrelig morsomt for unger på mellomtrinnet 🙈

Anonymkode: cc9ac...9f9

Skrevet

Jeg skulle sende en melding til en kollega og skrive Happy Holiday

og den ble naturligvis korrigert til 

Happy Holocaust. 

Det kunne blitt usannsynlig pinlig 😱 Ikke morsomt egentlig, bare guffent! 

Anonymkode: 2ef9c...c02

Skrevet

Min egen. Skullle skrive fellesmail der det skulle stå "på grunn av gjester i kantinen spiser husets folk kl 12", men det sto "på grunn av gjester spiser huset folk kl 12". Denne ble sendt til alle jeg jobbet sammen med og oppdaget ikke feilen før jeg fikk til svar fra økonomiansvarlig "i så fall drar jeg kl 11:30" 😂😂😂😂 

Anonymkode: 571bc...f97

Skrevet

Det må være da sightseeing ble til shitseeing... 😂

Anonymkode: 7db91...94c

Skrevet

Hele bloggen til villapaprika. Hvert eneste innlegg der. Ingenting gir mening og er stappfull av skrivefeil, orddelingsfeil og misforståtte visdomsord.

Anonymkode: eaa8c...2c0

Skrevet

Vi skulle møte et vennepar i byen, men bussen vi var på var forsinka. Hun skulle skrive at "Vi går opp i parken foran rådhuset", men det jeg fikk var " Vi har oss i parken foran rådhuset". Brått ble vi litt usikre på om vi bare skulle kjøre forbi :D 

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele bloggen til villapaprika. Hvert eneste innlegg der. Ingenting gir mening og er stappfull av skrivefeil, orddelingsfeil og misforståtte visdomsord.

Anonymkode: eaa8c...2c0

Det er vanskelig å få kabelen til å gå opp 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...