Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #26 Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men DET var det jeg valgte å påpeke! Ingen ting barn gjør kan legitimere en voksens bruk av vol og/eller trusler. Og du kan selvsagt ikke skaffe deg denne retten ved å "informere" politiet. De har ikke myndighet til å gi deg dispensasjon fra lovverket. Hvis du blir anmeldt, og det finnes bevis i form av film, kan du bli dømt. Neppe det beste du kunne gjort for barnet ditt? Anonymkode: a6d32...45f Vet du, da tar jeg heller den straffa. Det går helt fint. Men hvorfor ikke svare på det jeg lurte på i hovedinnlegget istedenfor? Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #27 Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vet du, da tar jeg heller den straffa. Det går helt fint. Men hvorfor ikke svare på det jeg lurte på i hovedinnlegget istedenfor? Anonymkode: 4a478...945 Hva får deg til å tro at du kan diktere svarene du får? Selvsagt må du ta straffa dersom du blir dømt! Det er ikke akkurat valgfritt. Når man driter seg ut, må man betale for det. Strafferammene ved selvtekt er ganske høye, for ikke å snakke om vold og trusler mot mindreårige. Tror du virkelig det hjelper datteren din at mamma havner i fengsel? Anonymkode: a6d32...45f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #28 Skrevet 5. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva får deg til å tro at du kan diktere svarene du får? Selvsagt må du ta straffa dersom du blir dømt! Det er ikke akkurat valgfritt. Når man driter seg ut, må man betale for det. Strafferammene ved selvtekt er ganske høye, for ikke å snakke om vold og trusler mot mindreårige. Tror du virkelig det hjelper datteren din at mamma havner i fengsel? Anonymkode: a6d32...45f Forstår du ikke hvor fortvilende situasjonen hi og hennes familie er i her, og at det er menneskelig å reagere når man ikke får hjelp eller beskyttelse. Anonymkode: 8f487...135
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #29 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår du ikke hvor fortvilende situasjonen hi og hennes familie er i her, og at det er menneskelig å reagere når man ikke får hjelp eller beskyttelse. Anonymkode: 8f487...135 Det spiller ingen rolle hva jeg forstår. Jeg kan forstå at folk gjør mye rart, men det betyr ikke at man ikke blir straffet for det. Foreldre får IKKE straffefritak for å ha drevet selvtekt overfor barnas mobbere, det ville vært å sende et signal om at det er greit. Anonymkode: a6d32...45f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #30 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spiller ingen rolle hva jeg forstår. Jeg kan forstå at folk gjør mye rart, men det betyr ikke at man ikke blir straffet for det. Foreldre får IKKE straffefritak for å ha drevet selvtekt overfor barnas mobbere, det ville vært å sende et signal om at det er greit. Anonymkode: a6d32...45f Vil tro at det datteren er utsatt for, og som også kan bevises, vil telle som en stor formildende omstendighet i en potensiell sak mot hi. Når politi og rettstat står maktesløse, vil vi få en situasjon der folk blir tvunget til å ordne opp selv. Ikke bra, men fakta. Anonymkode: 0a888...dd4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #31 Skrevet 5. november 2018 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva får deg til å tro at du kan diktere svarene du får? Selvsagt må du ta straffa dersom du blir dømt! Det er ikke akkurat valgfritt. Når man driter seg ut, må man betale for det. Strafferammene ved selvtekt er ganske høye, for ikke å snakke om vold og trusler mot mindreårige. Tror du virkelig det hjelper datteren din at mamma havner i fengsel? Anonymkode: a6d32...45f Kan snakke om det den dagen din unge blir utsatt for det samme Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #32 Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil tro at det datteren er utsatt for, og som også kan bevises, vil telle som en stor formildende omstendighet i en potensiell sak mot hi. Når politi og rettstat står maktesløse, vil vi få en situasjon der folk blir tvunget til å ordne opp selv. Ikke bra, men fakta. Anonymkode: 0a888...dd4 Skulle nesten tro jeg banka ungen. Det gjorde jeg ikke. Skulle gjerne gjort det med den som banka hu opp sist, men tror vi alle skal være glad for at jeg ikke har sett henne. Jeg kommer selvsagt ikke til å fysisk skade et barn, men hadde jeg sett henne gjøre det hadde jeg nok ikke tatt fem øre for å legge henne i bakken. Jeg er ikke redd for å bli anmeldt for å ha skjelt ut den ungen. Overhodet. Foreldrene hennes vet utmerket godt at hun har slått ned mitt barn. De har ikke tatt kontakt med meg og de har ignorert enhver forespørsel fra politiet. Så de må jo gjerne prøve Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #33 Skrevet 5. november 2018 Huff for en kjip situasjon. Skjer det på skolen eller i fritiden? Skjer det på skolen må jo skolen ta affære, ved hjelp av utvisning e.l. Skjer det i fritiden må jo dere beskytte jenta. Dere må bli med henne på aktivitetene/treningen og ikke la henne være der det kan skje. Siden dere ikke vil flytte mener jeg. Det ER horribelt at 14 åringer ikke får straff, helt enig i det. Jeg vil likevel tro dere bor på en utsatt plass, jeg ville absolutt flyttet. Anonymkode: be591...285
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #34 Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff for en kjip situasjon. Skjer det på skolen eller i fritiden? Skjer det på skolen må jo skolen ta affære, ved hjelp av utvisning e.l. Skjer det i fritiden må jo dere beskytte jenta. Dere må bli med henne på aktivitetene/treningen og ikke la henne være der det kan skje. Siden dere ikke vil flytte mener jeg. Det ER horribelt at 14 åringer ikke får straff, helt enig i det. Jeg vil likevel tro dere bor på en utsatt plass, jeg ville absolutt flyttet. Anonymkode: be591...285 Usikker på om vi er så utsatt. Ser og leser at det skjer mye mer andre steder. Det er bare noen av de som er klin gærne! Heldigvis har hun mange ordentlige venner og, og etter disse hendelsene har hun noe motvillig begynt å forstå at jeg ofte har rett når jeg sier hvem jeg tenker er Ok å være med og ikke de to det gjelder går ikke på samme skole som mitt barn, og de to går heller ikke på samme skole. De blir ikke utvist og skolen sier at så lenge det skjer på fritiden så står de uten mulighet for å gjøre noe. Og det skjønner jeg! Skolen skal ikke oppdra de. Jeg kjører taxi overalt jeg nå, henter og bringer og er på tlf 24/7. Alltid klar om det skulle være noe! Selvom det frister å flytte så er det som nevnt ikke bare bare. Ungene og jeg har hele livet vårt her. Alt nettverk. Venner. Aktiviteter. Absolutt alt. Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #35 Skrevet 5. november 2018 Dette er tilnærmet lovløse tilstander. Det vil føre til borgervern etterhvert, og er ikke et sivilisert samfunn verdig. Fram med den gamle lokalkjente lensmannen! Anonymkode: 28406...f42
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #36 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men DET var det jeg valgte å påpeke! Ingen ting barn gjør kan legitimere en voksens bruk av vol og/eller trusler. Og du kan selvsagt ikke skaffe deg denne retten ved å "informere" politiet. De har ikke myndighet til å gi deg dispensasjon fra lovverket. Hvis du blir anmeldt, og det finnes bevis i form av film, kan du bli dømt. Neppe det beste du kunne gjort for barnet ditt? Anonymkode: a6d32...45f Så hvis en tenåring forsøker å ta livet av barnet ditt så skal du stå der å ikke si noe..?🙄 Herregud for et latterlig svar å true Hi med at det er HUN som kommer i fengsel fordi hun brølte en drittunge av en tenåring opp i trynet.. Hi: men barnevernet gjør vel noe?? Dette er jo helt sykt, og denne ungdommen må jo beskyttes fra seg selv? Man kan vel tvangsinnlegge ungdommer selv om de ikke kan fengsles? Hva om volden fører til varig hodeskade eller i verste fall død?? Ta kontakt med avisen og kommunen, dette er rett og slett for dårlig av de som er satt til å beskytte samfunnet. Anonymkode: b45ab...f48
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #37 Skrevet 5. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis en tenåring forsøker å ta livet av barnet ditt så skal du stå der å ikke si noe..?🙄 Herregud for et latterlig svar å true Hi med at det er HUN som kommer i fengsel fordi hun brølte en drittunge av en tenåring opp i trynet.. Hi: men barnevernet gjør vel noe?? Dette er jo helt sykt, og denne ungdommen må jo beskyttes fra seg selv? Man kan vel tvangsinnlegge ungdommer selv om de ikke kan fengsles? Hva om volden fører til varig hodeskade eller i verste fall død?? Ta kontakt med avisen og kommunen, dette er rett og slett for dårlig av de som er satt til å beskytte samfunnet. Anonymkode: b45ab...f48 Det er stor forskjell på å beskytte deg selv eller barnet ditt mot å bli banket opp der og da og det å oppsøke dem som har banket opp barnet ditt i ettertid og true da. Anonymkode: 2d470...b32
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #38 Skrevet 5. november 2018 Hva var foranledningen til at datteren din ble banket opp? Hvordan kjenner de hverandre? Anonymkode: 2d470...b32
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #39 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vil tro at det datteren er utsatt for, og som også kan bevises, vil telle som en stor formildende omstendighet i en potensiell sak mot hi. Når politi og rettstat står maktesløse, vil vi få en situasjon der folk blir tvunget til å ordne opp selv. Ikke bra, men fakta. Anonymkode: 0a888...dd4 Det spiller ikke noen rolle hva du tror. Det ville ikke det. Dette finnes det allerede eksempler på. Det er veldig strengt i Norge at kun forsvar/selvforsvar kan gi straffefrihet for vold. Hvis man løser opp på dette, kan det sees som en rett til å ta loven i egne hender. Det er ikke så lenge siden ei dame ble straffet for å ha oppsøkt en mann som hadde voldtatt henne og begått vold mot ham. En mann som kom over en annen mann i ful gang med å voldta kjæresten hans ble også straffet meget strengt, selv om retten så det som sannsynlig at voldtekten var reell. Anonymkode: a6d32...45f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #40 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skulle nesten tro jeg banka ungen. Det gjorde jeg ikke. Skulle gjerne gjort det med den som banka hu opp sist, men tror vi alle skal være glad for at jeg ikke har sett henne. Jeg kommer selvsagt ikke til å fysisk skade et barn, men hadde jeg sett henne gjøre det hadde jeg nok ikke tatt fem øre for å legge henne i bakken. Jeg er ikke redd for å bli anmeldt for å ha skjelt ut den ungen. Overhodet. Foreldrene hennes vet utmerket godt at hun har slått ned mitt barn. De har ikke tatt kontakt med meg og de har ignorert enhver forespørsel fra politiet. Så de må jo gjerne prøve Anonymkode: 4a478...945 De kan prøve, og med et filmbevis vil de også klare det. Uavhengig av hva deres barn har gjort. Anonymkode: a6d32...45f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #41 Skrevet 5. november 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Den ene har jeg virkelig rista tak i, og gitt så ørene flagra. Det ble filma av en kamerat, og de skrøyt av det på skolen i dagesvis. Så det hjalp ikke! Den andre er jeg ikke interresert i å se på engang fordi jeg blir rasende bare av tanken. Jeg fikk nemlig se filmen fra når hun gikk til angrep og hun skal være evig takknemmelig for at jeg ikke har møtt på henne. Den ene er norsk, den andre ikke (men kom til Norge som 2åring). Ikke fra et land jeg tenker dette er normal oppførsel, vel og merke Anonymkode: 4a478...945 Hadde dratt de inn i en mørk bakgate jeg... Anonymkode: 1bdbb...247
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #42 Skrevet 5. november 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis en tenåring forsøker å ta livet av barnet ditt så skal du stå der å ikke si noe..?🙄 Herregud for et latterlig svar å true Hi med at det er HUN som kommer i fengsel fordi hun brølte en drittunge av en tenåring opp i trynet.. Hi: men barnevernet gjør vel noe?? Dette er jo helt sykt, og denne ungdommen må jo beskyttes fra seg selv? Man kan vel tvangsinnlegge ungdommer selv om de ikke kan fengsles? Hva om volden fører til varig hodeskade eller i verste fall død?? Ta kontakt med avisen og kommunen, dette er rett og slett for dårlig av de som er satt til å beskytte samfunnet. Anonymkode: b45ab...f48 Jeg vet jo ikke hva barnevernet gjør. Taushetsplikt og sånt, selvsagt. Men hun første har skikket seg. Hun har ikke bedt om unnskyldning, men hun ga seg etterhvert. Vet det var noe møter med skole og slikt, og at det var «mange saker», ikke bare vedr mitt barn. Så virker som at hun har fått litt hjelp. Hun andre er en løs kanon, som har banka opp minst to stk etter mitt barn. Altså 3 stk på under én mnd... og hun ble meldt til barnevernet den gang, og sikkert gangene før og etter... Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #43 Skrevet 5. november 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kan prøve, og med et filmbevis vil de også klare det. Uavhengig av hva deres barn har gjort. Anonymkode: a6d32...45f Så flott at du er opptatt av å påpeke at jeg har opptrådt ulovlig. Skjer det igjen kommer jeg til å reagere på akkurat samme måte. Man kødder ikke med mine barn Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #44 Skrevet 5. november 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva var foranledningen til at datteren din ble banket opp? Hvordan kjenner de hverandre? Anonymkode: 2d470...b32 Er det relevant? Det finnes iiiiiingen grunn til å banke opp folk. Uansett. Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #45 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det relevant? Det finnes iiiiiingen grunn til å banke opp folk. Uansett. Anonymkode: 4a478...945 Jo, det gjør det. Selvforsvar er en god grunn. Forsvar av småsøsken eller venner er forstålig, et likeverdig slagsmål der den ene vinner er heller ikke så ille. Så lenge vi ikke vet bakgrunnen kan vi ikke vite om handlingene egentlig var så ille eller om datteren til hi er like ille selv. Anonymkode: 2d470...b32
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #46 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, det gjør det. Selvforsvar er en god grunn. Forsvar av småsøsken eller venner er forstålig, et likeverdig slagsmål der den ene vinner er heller ikke så ille. Så lenge vi ikke vet bakgrunnen kan vi ikke vite om handlingene egentlig var så ille eller om datteren til hi er like ille selv. Anonymkode: 2d470...b32 Jeg er HI... det var overhodet ikke selvforsvar. Jeg kommer ikke til å utbrodere her hva som skjedde, men begge gangene var uprovosert og ganske grovt. Mitt barn har ikke slått først, og har heller ikke gått imellom eller forsvart seg selv eller noen andre. Hun har heller ikke tatt igjen, bare tatt imot... Anonymkode: 4a478...945
Toneelise Skrevet 5. november 2018 #47 Skrevet 5. november 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva hadde hjulpet barnet som utøver vold? Fengsel? Har det noe å si for offeret om barnet slår i frustrasjon eller på grunn av noe annet? Det finnes mange hjelpetiltak som kan settes inn mot barn som sliter. Det er noe annet enn straff. Jeg lurer også på hvor du vil sette den juridiske strafferettslige lavalderen. Et sted mellom 5 og 13 år ser det ut til. Anonymkode: 2d470...b32 Ungdommen burde bli fjernet fra familien som ikke klarer å oppdra. Det er passelig straff for sånn oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #48 Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, Toneelise skrev: Ungdommen burde bli fjernet fra familien som ikke klarer å oppdra. Det er passelig straff for sånn oppførsel. Mannen min har et poeng igrunn, foreldrene burde fått bøter. Kanskje de da tvinges til å ta tak... familiene trenger hvertfall hjelp! Anonymkode: 4a478...945
Anonym bruker Skrevet 5. november 2018 #49 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det spiller ikke noen rolle hva du tror. Det ville ikke det. Dette finnes det allerede eksempler på. Det er veldig strengt i Norge at kun forsvar/selvforsvar kan gi straffefrihet for vold. Hvis man løser opp på dette, kan det sees som en rett til å ta loven i egne hender. Det er ikke så lenge siden ei dame ble straffet for å ha oppsøkt en mann som hadde voldtatt henne og begått vold mot ham. En mann som kom over en annen mann i ful gang med å voldta kjæresten hans ble også straffet meget strengt, selv om retten så det som sannsynlig at voldtekten var reell. Anonymkode: a6d32...45f 1 time siden, Anonym bruker skrev: De kan prøve, og med et filmbevis vil de også klare det. Uavhengig av hva deres barn har gjort. Anonymkode: a6d32...45f Hvorfor er du så himla opptatt av å påpeke at hi kan straffeforfølges? At en mor vil bli dømt for vold for å brøle til datterens overgriper er så hypotetisk at skjønner ikke vitsen med å komme med det en gang. Hvis du er så stø på jus som du fremstiller deg som burde du vite at domstolene også har et mandat til å dømme i tråd med alminnelig rettsoppfatning. Vil gjerne se link på at en mann som stoppet en pågående voldtekt ble straffet strengt. Anonymkode: 0a888...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå