Gå til innhold

Mannens overanalysering driver meg til vanvidd

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av! Han reagerte på at du pratet mye ned og var "entusiastisk med" én av fedrene. Kanskje du var det da? Kanskje andre foreldre også på merke til det og gjorde mannen din flau? Det kan være noen har kommentert noe til ham som han ikke vil si fordi han ikke vil såre deg. Kanskje han prøver å hjelpe deg, og faktisk synes jeg man skal hjelpe til med ungene begge to... 

Anonymkode: 1c3d6...fbe

Det er jo akkurat denne måte å ressonere på som gjør slik oppførsel så farlig. Det er jo derfor man begynner å tvile på seg selv og mister kontakten med sin egen virkelighetsoppfatning. Når hi VET at det ikke var noe i dette og at det han kommer med er urimelig, så er det viktig å hun stoler på seg selv og holder fast i sin egen opplevelse av situasjonen. Hvis ikke er man raskt på et skråplan og i et veldig usunt forhold. 

Det mannen gjør her er ikke å hjelpe. Det er å nedgjøre hi.

Anonymkode: 462ab...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du veldig utadvendt og han inadvendt og sjenert/usikker? Jeg var sånn mot mannen min før. Jeg har sosial angst og foretrekker å ligge lavt og være usynlig, mens jeg følte han med sin væremåte tiltrakk "oss" oppmerksomhet hele tiden. Det syntes jeg var veldig ubehagelig, særlig siden det var noe jeg over hodet ikke hadde kontroll over selv. Så jeg prøvde å få den kontrollen ved å fortelle ham hva han gjorde "feil" i mine øyne, hva han ikke burde gjort og hva han heller burde gjort.

Så fikk jeg plutselig vite at han følte det sånn som du beskriver. Jeg måtte jobbe en del med meg selv og har klart å slutte med det. Men det var avgjørende at han sa klart og tydelig fra hvordan han følte det og at han ikke kom til å være med på noe mer sammen med meg hvis det fortsatte.

Anonymkode: f53b1...834

Skrevet
10 timer siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Dette handler om hans kontrollbehov og ønske om å trykke deg ned, det har ingenting med deg å gjøre. Du må ikke finne på å la ham få overtaket og diktere hvordan du skal oppføre deg, da er du inne på en farlig vei.

Be ham om å kutte ut tvert og fortell ham hva som kan bli konsekvensen dersom han ikke slutter. For sånn som dette her orker man sjeldent i lengden, iallefall ikke uten å gå til grunne selv.

Dette!!!!!!

Anonymkode: 8086e...d30

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene i flertall? De har ett barn. At to foreldre skal springe etter ett barn virker i overkant hysterisk. 

Anonymkode: 93b8e...9df

Ja, ungene i flertall da det var snakk om alle mennesker som har mulighet til det - ikke kun disse to. Hallo? Trengte du virkelig forklaring på det? Hahah.

Når vi snakker om overanalysering... Og jo, man kan dele på seg. Først løper den ene etter ungen, så er det den andres tur. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet man at man blir manipulert?

Nå har jeg låst meg inn på badet og tårene renner for jeg er så oppgitt og lei .

HI

Anonymkode: a5f83...8db

Fordi han påpeker feil og mangler ved din adferd som er blåst ut av proposjoner i den hensikt at du skal ende adferd. Bli og oppføre deg slik som han vil. Han vil få deg til å bli usikker på om du kanskje egentlig flørtet uten at du er klar over det selv, gjøre deg usikker på deg selv. 

Det er helt normalt å snakke entusiastisk og hyggelig mot den som sitter nærmest. Du har ikke gjort noe galt. Men han manipulerer deg til å tro at du har gjort noe galt.. 

Anonymkode: 9a127...8a7

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ungene i flertall da det var snakk om alle mennesker som har mulighet til det - ikke kun disse to. Hallo? Trengte du virkelig forklaring på det? Hahah.

Når vi snakker om overanalysering... Og jo, man kan dele på seg. Først løper den ene etter ungen, så er det den andres tur. 

Ja, enig at man kan dele på seg,men de forrige tre bursdagene dro jeg sammen med datter pga mannens sosiale angst. Så at han skal regne på en enkeltepisode der jeg deltok minst synes jeg blir for dumt. Man må kunne evne å se helheten tenker jeg. 

HI

Skrevet

Fordi han påpeker feil og mangler ved din adferd som er blåst ut av proposjoner i den hensikt at du skal ende adferd. Bli og oppføre deg slik som han vil. Han vil få deg til å bli usikker på om du kanskje egentlig flørtet uten at du er klar over det selv, gjøre deg usikker på deg selv. 

Det er helt normalt å snakke entusiastisk og hyggelig mot den som sitter nærmest. Du har ikke gjort noe galt. Men han manipulerer deg til å tro at du har gjort noe galt.. 

Manipuleringen gikk ikke etter planen. Jeg beklaget meg ikke til mannen. Da jeg sa at datteren vår visste hvor datteren til han jeg snakket med bor,så sa mannen i en ironisk tone "Åja? Så det fikk du også greie på?". Han sa også "jeg kunne også snakket mye med *navnet på en av mødrene*, men det gjorde jeg ikke for det synes jeg er unødvendig når du er til stede." Da sa jeg "Du kan fint snakke med mødrene til barna"

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Manipuleringen gikk ikke etter planen. Jeg beklaget meg ikke til mannen. Da jeg sa at datteren vår visste hvor datteren til han jeg snakket med bor,så sa mannen i en ironisk tone "Åja? Så det fikk du også greie på?". Han sa også "jeg kunne også snakket mye med *navnet på en av mødrene*, men det gjorde jeg ikke for det synes jeg er unødvendig når du er til stede." Da sa jeg "Du kan fint snakke med mødrene til barna"

Mannen sa også at han begynte å lure på om jeg snakket med en av fedrene for å fyre oppunder... HI

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen sa også at han begynte å lure på om jeg snakket med en av fedrene for å fyre oppunder... HI

Han høres virkelig ikke frisk ut! 

Skrevet
På 4.11.2018 den 21.43, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte opplevde du slike episoder i ditt forhold?

Han forsøker ikke å isolere meg. Det er lenge siden sist han har virket sjalu. 

Vi har vært sammen i 8 år.

Mannen sa at han synes jeg tok for lite del i datteren vår i bursdagen , hun lekte ikke med noen og han mente jeg burde hjulpet han mer,men de 4 siste bursdagene har jeg vært alene med datteren i bursdagen så at han skal henge seg opp i regnestykke for en bursdag synes jeg blir for drøyt og det sa jeg til han. Han sa også at han var flau av å være kjæresten min siden jeg "var så overentusiastisk mot han ene faren"

HI

Noen ganger sier jeg til mannen, eller det var mere før, at :"Du får passe på deg selv, og jeg ordner meg sjæl." 

Altså.. hvis du vil snakke med en mann eller en annen forelder, så gjør du det hvis du vil. Du gikk ikke over noen grense her. Skal du ordne alt med dattera da ? Sunt at han som far gjør det også. 

Her gikk vi annen hver gang ca i barnebursdag. Aldri sammen. 

Anonymkode: c99fd...9a3

Skrevet

Lenge siden dere har hatt sex? 

Skrevet

I og med du forsvarer han og sier det bare var denne ene gangen etc hadde han vel bare en skikkelig dårlig dag da 

Anonymkode: 52530...6ed

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han høres virkelig ikke frisk ut! 

Nei, jeg har tenkt samme tanken...

HI

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I og med du forsvarer han og sier det bare var denne ene gangen etc hadde han vel bare en skikkelig dårlig dag da 

Anonymkode: 52530...6ed

Ja,håper det. Sist han viste seg å være sykelig sjalu var for 4-5 år siden

HI

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lenge siden dere har hatt sex? 

Noen dager siden. 😅 Hvorfor er det relevant?

HI

Skrevet

altså synes mange overdriver, jeg hadde også kalt dette overanlysing, synes dette er ovdriving, pyskopat, sykelig sjalu, nei ta en bolle

Anonymkode: 2c069...63e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

altså synes mange overdriver, jeg hadde også kalt dette overanlysing, synes dette er ovdriving, pyskopat, sykelig sjalu, nei ta en bolle

Anonymkode: 2c069...63e

I såfall er du av samme sorten selv.. dette er ikke normal adferd fra en voksen par i et forhold! Overhode ikke! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I såfall er du av samme sorten selv.. dette er ikke normal adferd fra en voksen par i et forhold! Overhode ikke! 

Part, skulle det stå.. 

Skrevet

Jeg har spurt søsteren min og hun er helt enig i at adferden hans ikke kan forsvares

HI

Skrevet

Det er jo en del damer som er ganske "overentusiastiske" med andre menn da, selv med mannen til stede. Og hvis du kun var opptatt av å få oppmerksomhet fra denne mannen mens din mann måtte løpe etter barnet skjønner jeg at han kommenterer det. Du ser det ikke sånn, men mulig han oppriktig synes du er pinlig flørtete, samt uoppmerksom mot eget barn.

Anonymkode: 8d407...a0b

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en del damer som er ganske "overentusiastiske" med andre menn da, selv med mannen til stede. Og hvis du kun var opptatt av å få oppmerksomhet fra denne mannen mens din mann måtte løpe etter barnet skjønner jeg at han kommenterer det. Du ser det ikke sånn, men mulig han oppriktig synes du er pinlig flørtete, samt uoppmerksom mot eget barn.

Anonymkode: 8d407...a0b

Jeg ser at han tok mesteparten av ansvaret for henne i bursdagen,men siden jeg var med datteren i 3 andre bursdager uten mannen så synes jeg ikke han bør henge seg opp i det, men heller se helheten. 

Jeg havnet tilfeldigvis ved siden av den mannen og han begynte å snakke med meg. Jeg snakket med flere ulike mødre i tillegg til denne mannen som snakket med meg

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...