Gå til innhold

Er ikke dette litt teit å bli sur for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å handlet på butikken med gubben og barna..jeg la en pakke jif våtmopper i kurven og han betalte for varene..når vi kommer i bilen og han går igjennom kvitteringen så ser han at den kostet 86 kr. Har du virkelig kjøpt engangsvåtmopper til 86 kr sier han....😯😯😯jeg svarte jaa klart det er jo dem vi bruker. Han laget det oppstusset med hele greia hvorpå han mente at vi kan bruke mopper og lang kost for å vaske gulvet (slike som man vasker i vaskemaskinen) jeg sa at det vil jeg ikke, synes det er så enkelt å greit med våtmoppen. Han ble direkte sur og er enda sur..helt utrolig! Jeg mener ikke det er kjempe dyrt å bruke 86 kr mnd på våtmopper. Altså han røyker og det koster jo flere 1000 i mnd...

Anonymkode: d804d...9f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sammenliknet med røyking er det selvsagt en ubetydelig utgift. Men jeg synes selv våtmopper er veldig dyre, og dessuten er det ikke særlig miljøvennlig.

Anonymkode: 3c2a5...68d

Skrevet

Engangsmopper er tull

Røyk er tull.

Dere er like tullete.

Anonymkode: 48e4c...399

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sammenliknet med røyking er det selvsagt en ubetydelig utgift. Men jeg synes selv våtmopper er veldig dyre, og dessuten er det ikke særlig miljøvennlig.

Anonymkode: 3c2a5...68d

Miljøvennlig er det kanskje ikke men det er jo grønnsåpe i dem og han mener vi skal kjøpe grønnsåpe, blande i vann og bruke mopper som må vaskes etter bruk 😆 blir sliten av å bare tenke på det iogmed at det er jeg som står for gulvvasken 99% ac tiden 😂 for å spare 60 kr i mnd..kan vi jo like greit kutte ut netflix eller viaplay eller d play som koster gått over 100 kr pr mnd  ja det skaø han ha 😅

Skrevet

Å bruke våtmopper til vanlig er unødvendig sløseri i mine øyne, men det er røyking og. Jeg skjønner ikke at folk orker å bruke våtmopper, de er jo fulle av såpe.

Anonymkode: b47c9...b34

Skrevet

Jeg synes også våtmopper er sløs, det er virkelig ikke mye jobb å bruke en vanlig mopp. Jeg har jif sin og som regel bare skyller jeg den under springen og vasker gulvet (bruker en sprayflaske med grønnsåpe på flekker) 

Men jeg synes røyking er enda med sløs 

Anonymkode: 427c2...ae1

Skrevet

Det er ikke mer jobb med vanlig mopp. 

Anonymkode: f1b52...a5f

Skrevet

Vi har alle våre laster. Regner med at dersom du ikke hadde råd til det, ville du heller ikke kjøpt de. Selv bruker jeg kun engangsvåtmopp på hytta hvor vi ikke har innlagt vann. Bruker dem også til takvask, da taket blir stygt hvis moppen er litt skitten, og jeg ikke har mer enn 2 mopper.

Om man synes mopp og vann er uhygienisk, så kan man jo bare vaske moppene etter hver bruk, før man skal bruke dem igjen. 

Anonymkode: 510b5...fd0

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var å handlet på butikken med gubben og barna..jeg la en pakke jif våtmopper i kurven og han betalte for varene..når vi kommer i bilen og han går igjennom kvitteringen så ser han at den kostet 86 kr. Har du virkelig kjøpt engangsvåtmopper til 86 kr sier han....😯😯😯jeg svarte jaa klart det er jo dem vi bruker. Han laget det oppstusset med hele greia hvorpå han mente at vi kan bruke mopper og lang kost for å vaske gulvet (slike som man vasker i vaskemaskinen) jeg sa at det vil jeg ikke, synes det er så enkelt å greit med våtmoppen. Han ble direkte sur og er enda sur..helt utrolig! Jeg mener ikke det er kjempe dyrt å bruke 86 kr mnd på våtmopper. Altså han røyker og det koster jo flere 1000 i mnd...

Snart får vi engangstannkoster også, MED tannkrem. Så bare kaster man de i søppelet  etter tannpussen og så tar man ny neste gang. Så slipper man det styret med å skylle og sette de i en kopp.

Anonymkode: ca3f3...8d9

Skrevet

Dere begge to er like tulleruske! 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snart får vi engangstannkoster også, MED tannkrem. Så bare kaster man de i søppelet  etter tannpussen og så tar man ny neste gang. Så slipper man det styret med å skylle og sette de i en kopp.

Anonymkode: ca3f3...8d9

Det finnes jo, og har vært i mange år, husker de hadde det på sykehuset i begynnelsen av 90-tallet når jeg var innlagt der. Vi kastet de vel ikke etter første bruk da, men var veldig grei å ha når man faktisk ikke hadde tannbørste. De har det hos tannlegen også.

Anonymkode: 510b5...fd0

Skrevet

Har brukt engangsvåtmopper nå under barselpermisjonen. Ikke hver gang, men som en nødløsning når jeg bare har 2min «fri» til å vaske gulvet feks.

-Men grønnsåpe på gulv er jo tull... Det blir et klissete belegg som bare samler opp mer møkk. Har oppdaget at jeg må vaske over med våt mopp uansett fordi de engangsmoppene er så fulle av såpe, og blir bare skjoldete.

Prøvd å lage deg «engangsmopper» selv? Legg flergangs mopper i en tom «engangsmopp»-eske, og fyll med såpevann. Bruker du kokt vann så kan de stå i ukesvis (ukokt vann blir «algete» etterhvert). Da bruker du en mopp, slenger i maskinen og tar en ny. Så vasker du alle tilslutt, og legger de rett i boksen igjen etterpå... -Litt mer økonomisk, og muligens miljøvennlig(ere) også 😊🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 217e4...09d

Skrevet

Vi bruker en mopp pr rom i huset når jeg vasker. Dette for å ikke dra skitt og bakterier fra rom til rom. Det vil si at hvis vi skulle brukt engangs hadde det kostet 86 kr pr husvask, samt 25 kr ca annenhver dag når vi vasker raskt over bad, kjøkken og gang. I tillegg hadde det produsert store mengder søppel. 

Det er helt unødvendig. Akkurat som røyking. Dere har feil begge to. 

Anonymkode: 7101c...0a2

Skrevet

Kan du ikke bruke skurefille? 

Anonymkode: 47980...528

Skrevet

Ingenting å bli sur for, men du kan jo foreslå at han begynner å ta gulvvasken halvparten av tiden. 

Anonymkode: 57939...e80

Skrevet

Vel, engangs våtmopp er vel noe av det dummeste man kan kjøpe, de er styggdyre, lite miljøvennlige og stappfulle av kjemi. Stikk på Europris og kjøp flergangsmopper, skyll i vaskekummen på vaskerommet etter bruk, og bruk 3-4 ganger før du vasker i maskinen. 

Ha gjerne flere mopper, en for hvert rom om du virkelig gidder å skifte for hvert rom, bruk sprayflaske med salmiakk blandet i vann for vanskelige flekker. 

Hvorfor vil du ikke vaske mopper i vaskemaskinen, forresten? Det er jo bare tull. 

Å røyke er selvfølgelig også helt idiotisk, og enda dyrere enn dine våtmopper, og mange ganger farligere, så her går dere i taket for idioti begge to. 

Anonymkode: 0da84...b85

Skrevet

Den som vasker får bestemme hva slags utstyr man ønsker å bruke. Du vasker - da bruker du engangsmopper hvis du vil. Han kan bruke det han vil når har vasker. Teit ting å bli sur over fra hans side, hev deg over det. 

Skrevet

Jøss visste ikke at folk faktisk brukte de engangs moppene annet enn til små flekker??!! Har prøvd den.. de smører jo dritet bare rundt med masse såpe.?? Blir jo ikke reint 🤢

Sammenlignet med røyk er selvfølgelig ikke 86 kr i mnd noen ting.. 

Anonymkode: bf072...815

Skrevet

Trenger ikke bruke vaskemiddel med microfibermopper

Anonymkode: d61da...438

Skrevet

Jeg hadde ikke krangla om det men det finnes mye billigere og like bra engangsmopper på Europris. Så ja dyrt. 

Anonymkode: f6218...115

Skrevet
17 minutter siden, bønni skrev:

Den som vasker får bestemme hva slags utstyr man ønsker å bruke. Du vasker - da bruker du engangsmopper hvis du vil. Han kan bruke det han vil når har vasker. Teit ting å bli sur over fra hans side, hev deg over det. 

Dette!

Anonymkode: ad322...b69

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å bruke våtmopper til vanlig er unødvendig sløseri i mine øyne, men det er røyking og. Jeg skjønner ikke at folk orker å bruke våtmopper, de er jo fulle av såpe.

Jeg har prøvd ut disse våtmoppene og jeg er ikke imponert. Alt ser fint ut i reklamen, men for meg som har mørke gulv, så ser man faktisk at det ligger en gråhvit 'film' over gulvet der man har vasket, så det ble med prøveforsøket. Bruker mopp med vann på, synest det er både bedre og mer økonomisk.

Anonymkode: e3956...fcd

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har prøvd ut disse våtmoppene og jeg er ikke imponert. Alt ser fint ut i reklamen, men for meg som har mørke gulv, så ser man faktisk at det ligger en gråhvit 'film' over gulvet der man har vasket, så det ble med prøveforsøket. Bruker mopp med vann på, synest det er både bedre og mer økonomisk.

Anonymkode: e3956...fcd

Det er helt enormt med såpe i de. Jeg brukte det en liten stund, men mine gulv ble så glatte at det var risikosport å gå på de, ikke tall på hvor mange ganger noen sklei og datt. Måtte vaske gulvene mange ganger med bare vann etterpå, og på det gulvet som var mørkest, så så jeg at det skummet, selv etter flere runder med bare vann

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har brukt engangsvåtmopper nå under barselpermisjonen. Ikke hver gang, men som en nødløsning når jeg bare har 2min «fri» til å vaske gulvet feks.

-Men grønnsåpe på gulv er jo tull... Det blir et klissete belegg som bare samler opp mer møkk. Har oppdaget at jeg må vaske over med våt mopp uansett fordi de engangsmoppene er så fulle av såpe, og blir bare skjoldete.

Prøvd å lage deg «engangsmopper» selv? Legg flergangs mopper i en tom «engangsmopp»-eske, og fyll med såpevann. Bruker du kokt vann så kan de stå i ukesvis (ukokt vann blir «algete» etterhvert). Da bruker du en mopp, slenger i maskinen og tar en ny. Så vasker du alle tilslutt, og legger de rett i boksen igjen etterpå... -Litt mer økonomisk, og muligens miljøvennlig(ere) også 😊🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 217e4...09d

Fryktelig uhygienisk da. Blir jo en bakteriepøl uten like. 

Anonymkode: 66127...8f5

Skrevet

Latterlig å bli sur over! 

Anonymkode: ad9e9...134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...