Gå til innhold

Har deres 9åringer snapchat?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i. De er alt for små til p skjønne alvoret hvis det først skulle skjære seg med et bilde eller lekke ut osv..så nei vår 9 åringen får ikke 

Anonymkode: 82863...317

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Og min sjetteklassing har d heller ikke, og hun er en av veldig få som ikke har det.

Anonymkode: b0286...869

Skrevet

Ref: Medietilsynet

Aldersgrenser og sosiale medier
Fra juli 2018 ble personvernforordningen tatt inn i norsk lov, og det er 13 års aldersgrense for sosiale medier

https://www.medietilsynet.no/barn-og-medier/sosiale-medier/#anchor_1075

 

9-åringen her i huset har ikke Snapchat. Syns det er greit å kunne følge litt med på hva ungen foretar seg og det får man ikke fulgt opp på Snapchat. 

 

Skrevet

Nei. Har ikke egen telefon heller. 12-åringen har derimot fått snap nå. Han fyller 13 om en mnd. 

Anonymkode: 52f8e...fed

Skrevet

Nei, verken 9- eller 11-åringen. 

Så oppgitt over foreldre som ikke tør ta upopulære avgjørelser!

Anonymkode: 93489...d1c

Skrevet

Min stedatter som er 6, fyller syv år om en mnd har det. Lagd for å få bedre kontakt me far, da de bor på forskjellige landsdeler. MEN det er alt for tidlig og barnet ser jo antakelig mye rart der inne.. jeg synes det er helt vanvittig, men kan jo ikke si noe. 

Anonymkode: c95f0...e65

Skrevet

De hadde ikke snap når de var 9 år, men både 11 og 12 åringen har det nå.. De har hatt det ett års tid, da de var de eneste i klassen som ikke hadde snap. 

Men telefonen ligger igjen på kjøkkenbenken når de legger deg, og de har meg som venn på snap 

Anonymkode: 93a8e...c73

Skrevet

10 åringen har ikke Snap. Vet flere av venninne har, men vi er strenge og holder igjen. Hun har ikke spurt om å få heller da. 

Vi har snakket mye om dette hjemme også, så hun vet våre synspunkter på dette og er nok innforstått med at hun ikke får slike ting på noen år enda - altså ikke noe poeng i å mase. 

Prøver å få inn grunnleggende nettvett, håper bare det sitter når hun en gang slipper løs på det store nettet...

Anonymkode: aca70...c7c

Skrevet

Vi var ganske strenge og vår fikk ikke før hun var 12 år, men da hadde de fleste i klassen hennes det fått det for lenge siden..

Anonymkode: b8363...ae7

Skrevet

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor dette skak tas opp på foreldremøter, det er en aldersgrenseting og klarer ikke foreldrene til enkelt barn og ta avgjørelsen og si ja eller nei uten og ha hele foreldregruppen i ryggen så må de tenke litt på hvem som bestemmer. 

Her i huset maser 11 åringen om facebook, har sakt klart nei og da fått arument på at de andre har det, fint for de men du får ikke svarer jeg da, og legger til grunnen. 

Mange spiller spill på ps4 men aldersgrense over 11 år i klassen, jeg mener de som mener barnet er modent nok må la de få lov og de som mener annet må tørre og si nei. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De hadde ikke snap når de var 9 år, men både 11 og 12 åringen har det nå.. De har hatt det ett års tid, da de var de eneste i klassen som ikke hadde snap. 

Men telefonen ligger igjen på kjøkkenbenken når de legger deg, og de har meg som venn på snap 

Anonymkode: 93a8e...c73

At de har deg som venn på snap hindrer jo ikke alt det de faktisk kan gjøre!!!

Anonymkode: 6f6f1...eec

Skrevet

ja det har han, og er vel 20 stk i klasse som har det, så da betyr det at bare 3 ikke har. ser ikke problemet, hadde det vert kino hadde han kunne gått, er 12 årsgrense

Anonymkode: 331ae...dde

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja det har han, og er vel 20 stk i klasse som har det, så da betyr det at bare 3 ikke har. ser ikke problemet, hadde det vert kino hadde han kunne gått, er 12 årsgrense

Anonymkode: 331ae...dde

Sammenligner du some med en kinofilm? En film.har du jo full oversikt over, det har du virkelig ikke på Snap. Konsekvenstenking er meget dårlig utviklet i den alderen. Digital dømmekraft har du ikke utviklet ennå. I tillegg har du.den avhengigheten som some lever av. 

Anonymkode: b0286...869

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sammenligner du some med en kinofilm? En film.har du jo full oversikt over, det har du virkelig ikke på Snap. Konsekvenstenking er meget dårlig utviklet i den alderen. Digital dømmekraft har du ikke utviklet ennå. I tillegg har du.den avhengigheten som some lever av. 

Anonymkode: b0286...869

Mente de, ikke du.

Anonymkode: b0286...869

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Sammenligner du some med en kinofilm? En film.har du jo full oversikt over, det har du virkelig ikke på Snap. Konsekvenstenking er meget dårlig utviklet i den alderen. Digital dømmekraft har du ikke utviklet ennå. I tillegg har du.den avhengigheten som some lever av. 

Anonymkode: b0286...869

bryr meg ikke så mye om hva du mener, de fleste har det, så blir helt feil hvis ikke han har det .. har full kontroll på hva han driver med, så ingen stress

Anonymkode: 331ae...dde

Skrevet

Ja, men jeg har kunn tillatt tre venner som jeg selv kjenner godt.

Anonymkode: d661e...2ea

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bryr meg ikke så mye om hva du mener, de fleste har det, så blir helt feil hvis ikke han har det .. har full kontroll på hva han driver med, så ingen stress

Anonymkode: 331ae...dde

Hvordan har du full kontroll over snap? DET vil jeg vite!

Anonymkode: 6f6f1...eec

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

bryr meg ikke så mye om hva du mener, de fleste har det, så blir helt feil hvis ikke han har det .. har full kontroll på hva han driver med, så ingen stress

Anonymkode: 331ae...dde

Ignoranse is bliss

Anonymkode: 0c0d6...91d

Skrevet

Absolutt ikke, og det får mine hellerikke på en god stund enda. 

Skrevet

Det går ikke an å ha full kontroll over Snap. Noe annet er fryktelig naivt å påstå..

Anonymkode: 6f6f1...eec

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

bryr meg ikke så mye om hva du mener, de fleste har det, så blir helt feil hvis ikke han har det .. har full kontroll på hva han driver med, så ingen stress

Anonymkode: 331ae...dde

Wow, så da får barnet ditt aldri åpne snap uten at du sitter sammen med ham og ser på skjermen da? Så vidt jeg vet, er dette eneste mulighet hvis du skal ha full kontroll. 

Anonymkode: b0286...869

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

bryr meg ikke så mye om hva du mener, de fleste har det, så blir helt feil hvis ikke han har det .. har full kontroll på hva han driver med, så ingen stress

Anonymkode: 331ae...dde

Du kan umulig ha full kontroll over hva barnet ditt sender på Snapchat. 13 års grense er der for en grunn og en 9 åring kan virkelig ikke sies å ha samme dømmekraft som eldre barn

Anonymkode: 6f851...25c

Skrevet

Vi har en sånn mobbebølge på Snapchat gående på skolen nå - fordi foreldre ikke setter grenser for barna når det kommer til SoMe.

Hadde alle gjort det så hadde det jo ikke vært noe problem, men det er enda kjipere fir oss som sier nei når «alle andre» får lov. Og det fører sikkert til at hun ikke får informasjon om ting som skjer, hvor de skal møtes for å leke osv.

Kanskje er det henne de henger ut på gruppechat. Kanskje det er henne de deler bilder av.. men det får vi nok aldri vite, fordi Snapchat er et forum som slipper unna voksenkontroll.

kjenner jeg blir så provosert.

og ja, vi var enige på foreldremøte om at vi skulle holde igjen barna fordi det var enklere om vi gjorde det sammen. Likevel gitt, så har en stor del av barna Snapchat nå. Hvorfor i alle dager, tenker jeg?

 

Anonymkode: 0c0d6...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...