Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #1 Skrevet 3. november 2018 Flere i mitt barns klasse har snapchat og nå er det sånt voldsomt mas fra barnet om å få sin egen snapchat. Jeg synes 9åringer er alt for små så jeg er ganske upopulær for tiden. Hvordan er det med dere? Anonymkode: e00cc...b16
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #2 Skrevet 3. november 2018 Ja vår har det. Anonymkode: 73ba0...fe1
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #3 Skrevet 3. november 2018 Mange i klassen men ikke alle. Og mitt barn er en av dem som ikke får. Fordi heg ser hva som blir sendt, jeg følger YouTube de sender på og det er så sinnsykt mye drit. Foreldrene har virkelig ikke peiling. Anonymkode: 778a6...381
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #4 Skrevet 3. november 2018 Nei, og ikke 11-åringen heller. Der er anbefalt aldersgrense på 13 år, og det tenker jeg er greit å følge. Jeg er ikke nazi på alt av aldersgrenser på filmer og sånn, men når det gjelder nettvett så holder jeg grensene. Jeg ser hva som blir sendt på tekstmeldinger av og til, og det er ikke greit for å si det sånn.. Anonymkode: d67e8...7ff
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #5 Skrevet 3. november 2018 Absolutt ikke. Enig med de over. Akkurat snapchat åpner for utrolig mye dritt. Da bør de min.være 12-13 år. Anonymkode: e5c73...114
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #6 Skrevet 3. november 2018 Nei. Dessverre deler ikke mange av foreldrene hensynet til aldersgrense. Dette fører til sosial ujevnhet i klassen/trinnet, og at de deler bilder og kommentarer sonde ikke burde. De er alt for små til å forstå konsekvensene sv sosiale medier Anonymkode: 0c0d6...91d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #7 Skrevet 3. november 2018 Nei. Han har ikke telefon heller... ingen av guttene i klassen hans har Snapchat Anonymkode: 857ca...b37
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #8 Skrevet 3. november 2018 Nei, overhodet ikke, og kommer ikke til å få det på en stund heller. Snapchat selv anbefaler 12 år, og det står 12 på appen, men det norske regelverket sier vel 13 år. Jeg har en 6.klassing som blir 12 over jul, og jeg har sagt at hun skal få det da. De er nå 4 stykker i 6.klasse som ikke har det, så jeg er av de absolutt strengeste på dette. Anonymkode: 2ef05...cfb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #10 Skrevet 3. november 2018 Min er 10 og må vente en stund til. Anonymkode: e12ca...d9f
ulenissen Skrevet 3. november 2018 #11 Skrevet 3. november 2018 Har ingen 9åring. Men 12-åringen min har ikke fått snap selv om han har mast i noen år allerede.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #12 Skrevet 3. november 2018 Nei, selvfølgelig ikke. Anonymkode: f0bc3...ec8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #13 Skrevet 3. november 2018 Absolutt ikke! Men vet noen i klassen hennes har. Hun på 13 fikk i sommer rett før ungdomsskolen, og det er utrolig mye dritt som foregår der. De er absolutt ikke gamle nok til å bruke det. Synes det er helt merkelig at foreldre er så tafatte på dette. Og mine vet at hadde de vært av dem som oppførte seg som mobbere på snap så blir appen slettet umiddelbart! 9-åringen vet mye om mobbingen som foregår der, så hun har pr nå ikke noe ønske om å få snap. Anonymkode: 43804...bb3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #14 Skrevet 3. november 2018 Min jente på 9 år har det. Jeg ga etter presset fordi 9 av 10 jenter i klassen hennes har det. Hun falt utenfor på fritiden, fordi alt ble avtalt der på gruppechat. Jeg tok det opp med de andre mødrene, men alle synes det var greit med snap. Da måtte jeg også gi etter, og hun er nå en del av gjengen igjen 😞 Anonymkode: 6a486...c84
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #15 Skrevet 3. november 2018 Takk for svar. Godt å se at det er flere som er strenge på det. Føler meg litt alene om å være kjip og dum dust når de andre barna har det. Ene venninna har lagt meg til på snap og det snappes voldsomt til 22-23 tiden på kveldene. Anonymkode: e00cc...b16
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #16 Skrevet 3. november 2018 Mine 9 åringer har ikke. Anonymkode: a7531...d3b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #17 Skrevet 3. november 2018 Det jeg lurer på er hva som sies og deles om de som ikke har Snapchat. Om foreldrene som har gitt barna sine Snapchat i alt for ung alder følger med på dette, og gir oss andre beskjed dersom de finner noe om våre barn der. De forstår ikke hvilke konsekvenser det kan få å dele bilder osv på Snapchat. Men det vil kunne føre til at negative holdninger til enkeltelever sprer seg blant de som har Snapchat uten at eleven det snakkes om vet det selv. her må foreldrene rett og slett vise vett og ta ansvar! Anonymkode: 0c0d6...91d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #18 Skrevet 3. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, og ikke 11-åringen heller. Der er anbefalt aldersgrense på 13 år, og det tenker jeg er greit å følge. Jeg er ikke nazi på alt av aldersgrenser på filmer og sånn, men når det gjelder nettvett så holder jeg grensene. Jeg ser hva som blir sendt på tekstmeldinger av og til, og det er ikke greit for å si det sånn.. Anonymkode: d67e8...7ff Jeg er helt enig med deg. Har selv en 12 åring som har spurt om å få snapchat, men det skjer ikke før han er 13. Har vært tema på foreldremøter og det viser seg at faktisk halvparten av klassens elever har det, men det hjelper ikke mitt barn. Har også sett meldinger som har blitt sendt rundt og synest utviklingen er skremmende. Anonymkode: 17194...d44
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #20 Skrevet 3. november 2018 Jeg skjønner det kan bli vanskelig når de aller fleste i klassen har det. Jeg håper foreldrene i klassen til min 2. klassing er såpass oppegående at de fleste venter med å tillate i flere år framover. Anonymkode: f0bc3...ec8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #21 Skrevet 3. november 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det kan bli vanskelig når de aller fleste i klassen har det. Jeg håper foreldrene i klassen til min 2. klassing er såpass oppegående at de fleste venter med å tillate i flere år framover. Anonymkode: f0bc3...ec8 Det lønner seg å ta dette opp på foreldremøte FØR det blir aktuelt, da er det mye lettere å stå imot. Selv om man ikke kan bestemme hva alle skal gjøre, og selv om noen foreldre alltid vil synes det er greit, er det mye lettere å stå imot om dere har snakket om det på foreldremøte og flertallet sier nei. Anonymkode: 2ef05...cfb
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #22 Skrevet 3. november 2018 Vi er også de teite, strenge foreldrene. Jenta vår går i 5 klasse og får ikke snap selv om over halvparten av trinnet har det. Det sendes så mye dritt til alle døgnets tider og svært mange foreldre bryr seg rett og slett ikke med hva barna gjør på nettet. Skumle holdninger blant mange foreldre i mine øyne. Har også en gutt i 7. klasse, der ga vi etter nå i høstferien. Da var han 12 år og 9 mnd. Han er eldste gutten på trinnet og var da den eneste av elevene på 7. trinn som ikke hadde snap. På snap har vi foreldre liten kontroll på hva som sendes og mottas. For oss er det ikke aktuelt å tillate dette enda for vår jente i 5 klasse. Anonymkode: 06675...fae
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #23 Skrevet 3. november 2018 Verken 9- eller 12-åringen har snap. Jeg har sagt at de får når de blir 13, men skulle ønske aldersgrensen var ennå høyere. Selv om mange i 12-åringens klasse har snap er vi langt fra de eneste som sier nei. Anonymkode: 92c67...451
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #24 Skrevet 3. november 2018 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: d4d6a...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå