Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #26 Skrevet 3. november 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo stoler på de, men dette handlet om at de ville passe jenta vår lenge før vi hadde lyst til at noen skulle passe henne. Anonymkode: 9e933...e97 Det er jo snakk om en dag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så farlig ? Måtte begynne i praksis igjen når barnet var 9 mnd jeg, med en far som ikke fikk pappa perm siden jeg var student. Moren min tok ut ferie de 5 ukene og passet barnet hver dag mens vi var på jobb og praksis. De har ett utrolig godt forhold nå. Anonymkode: 41a13...6a9
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #27 Skrevet 3. november 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo snakk om en dag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være så farlig ? Måtte begynne i praksis igjen når barnet var 9 mnd jeg, med en far som ikke fikk pappa perm siden jeg var student. Moren min tok ut ferie de 5 ukene og passet barnet hver dag mens vi var på jobb og praksis. De har ett utrolig godt forhold nå. Anonymkode: 41a13...6a9 Vi er jo alle forskjellig! Det at du skal i praksis var vel ditt valg. Du hadde vel ikke hatt barnevakt hver dag hvis behovet ikke var der? Jeg trengte ikke barnevakt og ønsket det heller ikke. Anonymkode: 9e933...e97
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #28 Skrevet 3. november 2018 Det er deres privilegium som foreldre å bestemme hvem som skal passe barnet og når det er klart for overnatting. Drit i hva alle andre mener og følg magefølelsen. Anonymkode: d1e68...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #29 Skrevet 3. november 2018 Ja, synes dere er overbeskyttende. Eller jeg tror du lar egne følelser stå i veien for båndet mellom besteforeldre og barnebarn! For fy søren, så heldige dere er! Her står besteforeldrene klare med åpne armer og vil gi dere avlastning og hjelp. Det er ikke alle som har den muligheten. Og jeg vil tro det er ganske sårende at dere ikke har den tilliten til dem, at dette er noe de kan klare. Det må jo ikke starte med overnatting, men gå dere en tur. Si at dere vil øve litt først! Og utvid tiden etter hvert som dere ser at minste har det bra, også i deres korte fravær. Anonymkode: 4b0a6...473
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #30 Skrevet 3. november 2018 Dere kan jo vente litt med overnatting, men la de passe han litt på dagtid til å begynne med? Hvis han er veldig mammadalt så er det jo veldig fint for han å øve litt gradvis med noen som kjenner han og er glad i han, det vil gjøre det mye lettere for både han og dere når han etter hvert skal begynne i barnehage. Å ha flere personer å være sammen med og være trygg på er en berikelse for barn. Start med at de passer han i 2-3 timer og øk tiden gradvis. Anonymkode: d228b...040
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #31 Skrevet 3. november 2018 Dere trenger ikke ha barnet på overnatting, det hadde ikke jeg heller før de var rundt 2 år. Men å passe et par timer på dagtid er bare koselig for gammel og for ung, så kan dere gå ut og spise lunsj sammen eller noe mens barn og besteforeldre bygger relasjon. Anonymkode: d70ac...15e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #32 Skrevet 3. november 2018 Tusen takk for alle svar. Synes faktisk guttens behov er viktigere enn hva besteforeldrene ønsker , han er forsatt liten, han er der så klart på dagtid det har han vert mye, dette var jo snakk om overnatting. At guttene begynte når de var 3,5 år var veldig bra for dem, de fikk trygghet og slik av og være så lenge hjemme med meg. Faren tjener såpass godt at vi er så heldig at jeg kan være hjemme Anonymkode: c50ae...83a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #33 Skrevet 3. november 2018 Vår minste er fire og har ennå ikke hatt barnevakt. Eldste er ti. Minste har vært med besteforeldre på dagtid noen timer, men ikke mer. Vi har rett og slett ikke behov for barnevakt og besteforeldre er fornøyd med å få ta henne/de med på cafe eller ha de på besøk. Dere bestemmer selv. Ingen fasit på dette. Man MÅ ikke sende vekk ungene om man ikke vil. Eldste sover over hos tante, bestemor og venner, men det skjer på hennes premisser og ønsker, ikke fordi vi trenger pass. Men skjønner jo at besteforeldre ønsker å være med barna også da, klart det er hyggelig for de. Og vær glad for at de ønsker å tilbringe tid med barnebarn. Anonymkode: 498dd...440
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #34 Skrevet 3. november 2018 De fleste foreldrene klager på at besteforeldre ikke stiller opp så har vi dere som ikke lar besteforeldre stille opp. Anonymkode: b76d7...4e8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #35 Skrevet 3. november 2018 9 timer siden, Pobie skrev: Litt rart at han ikke kan være borte fra dere før han er 3. Jeg bruker ikke ordet hysterisk spesielt ofte, men her synes jeg det passer. Hvis han har et godt forhold til dem ser jeg overhode ikke noe problem. Er jo koselig for både barn og besteforeldre det. Skulle ønske vi bodde nært besteforeldre som var så villige til å passe. Flytte nærmere familie som vil passe? Syns man skal velge selv hva man er komfortabel med. Jeg kommer ikke til å la besteforeldre passe før barnet er iallefall 3 år. Nå har vi våre grunner, noen medisinske osv. Men tenker alle har sine grunner for valgene de tar Ingen familier er like. Anonymkode: f0f1f...b76
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. november 2018 #36 Skrevet 3. november 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar. Synes faktisk guttens behov er viktigere enn hva besteforeldrene ønsker , han er forsatt liten, han er der så klart på dagtid det har han vert mye, dette var jo snakk om overnatting. At guttene begynte når de var 3,5 år var veldig bra for dem, de fikk trygghet og slik av og være så lenge hjemme med meg. Faren tjener såpass godt at vi er så heldig at jeg kan være hjemme Anonymkode: c50ae...83a Hva er forskjellen på å være der på dagen og på natta?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #37 Skrevet 3. november 2018 Syns dere er kjipe mot både barn og besteforeldrene. Min datter har et fantastisk forhold til besteforeldrene, de har et tett og godt bånd. Hun kjenner dem godt og de er alltid der for henne. Anonymkode: da93c...ff4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #38 Skrevet 3. november 2018 Kan ha et flott forhold til besteforeldre selv om man ikke sover der de første årene altså😉 Anonymkode: 9e933...e97
ulenissen Skrevet 3. november 2018 #39 Skrevet 3. november 2018 Ja synes du er urimelig. Du argumenterer med barnet, men er det ikke egentlig ditt behov? Du har behov for å være unværlig, for å være den viktigste i noens liv. Og ja, på mange måter er du det, men det finnes også flere andre trygge nøre omsorgspersoner som kan gjøre en gid og viktig jobb for ditt barn! Virker som om det skremmer deg litt. Det er etterhvert bra for barnet ditt å erfare at det finnes flere trygge gode omsorgspersoner som er glad i han. Der finnes flere som vil og kan gi han det han trenger. Når du ikke lar andre slippe til lar du han ikke få oppleve dette, men knytter han enda sterkere til deg, og forsterker hans bilde på at han har behov for mamma 24-timer i døgnet! Skjønner at det er vanskelig med overnatting dersom du fremdeles nattammer, men ellers tenker jeg at det ikke finnes andre grunner en din seperasjonsangst som hindrer dette.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #40 Skrevet 3. november 2018 her ble minste passa da hun var 2, men har eldre søsken og er bare 2 års aldersforskjell så har gått helt fint De spør aldri om å passe da, har hatt barn i 5 år og aldri opplevd at noen hr spurt om det Anonymkode: 66e1c...4e5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #41 Skrevet 3. november 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns dere er kjipe mot både barn og besteforeldrene. Min datter har et fantastisk forhold til besteforeldrene, de har et tett og godt bånd. Hun kjenner dem godt og de er alltid der for henne. Anonymkode: da93c...ff4 Helt enig! Mine barn har ett sett besteforeldre som ikke stilte opp for dem helt til barna var 7 år gamle. Barna har fjern forhold til dem i dag. Så har de besteforeldre som passet dem ofte helt fra de var babyer. Barna har nær kontakt med dem, elsker dem, besøker dem nesten hver helg og overnatter. Når det er sagt så har de ikke overnattet alene hos besteforeldre til barna var 4 år men det var fordi bestemora var alvorlig syk. Likevel har hun passet på dem veldig veldig ofte. Anonymkode: b76d7...4e8
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #42 Skrevet 3. november 2018 Så heldig dere er! Her bor alle foreldrene våre for langt unna så vi har bare fått pass av de når vi har vært på besøk av de og da f.eks gått oss en tur eller sovet lengre om morgenen. Si ja og nyt kjærestetid 💕 Men overnatting kan dere vente med. Anonymkode: eb2d8...9e0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #43 Skrevet 3. november 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har en sønn på snart 1 år som er veldig mammadalt, pappa er greit,men helst ikke andre. Kan til nød gå til brødrene på 9 og 13, men problemet er at besteforeldrene maser ekstrem på og passe han, de 2 andre var ikke borte fra oss før det var 3 og synes ikke lillebror skal det heller. de 2 eldste som er 12 og 8 år eldre begynte ikke i bhg før de var nesten 3,5 år ,da begge de er født i februar, Lillebror vil være nesten 3 i august 2020 ,så da begynner han, han fyller 25 November. Hva tenker dere her? er vi urimlige som holder han hjemme? de mener at det hadde vert koselig for oss med alenetid med de eldste og også for oss selv noen ganger, for eksempel i helga skulle de 2 eldste på overnatting hos kamerater ,da var farmoren og farfaren på med engang og maste, og sist gang var det mine foreldre som ville passe han ,så de eldste fikk alenetid med oss, men tror storebrødrene synes det også er koslig og ha lillebror hjemme Anonymkode: c50ae...83a Ja ,jeg mener dere er urimelige ,det beste for barnet er å ha et naturlig forhold til andre mennesker.Ville beg med at de hadde han noen timer på dagen.Jeg ville tenkt at det beste for barnet er å få tilknytning til andre enn bare foreldrene.3 år??det er ganske sent å beg å venne barnet til andre mennesker da. Anonymkode: e13ea...bdf
prekæs Skrevet 3. november 2018 #44 Skrevet 3. november 2018 Sånn jeg oppfatter det, har du avgjort at barnet ikke har behov for kontakt. Da har du vel heller ikke behov for barnepass, den gangen du plutselig får behov for det selv. Mye kan skje, både sykdom, bryllupsinvitasjoner og 40 års lag. Da er det jo innlysende at du ikke trenger hjelp da heller.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #45 Skrevet 3. november 2018 Kan til nød gå til brødrene. Det er da veldig spesielt. Jobber i bhg og har hatt noen barn på tilvenning som bare har vært med foreldrene. Og det har vært ganske heftig. Anonymkode: 3b0c3...ec6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #46 Skrevet 3. november 2018 Nei dere er IKKE hysteriske! Et så ungt barn skal helst være nær mor og far. Før folk starter å kakle i vei så les litt om psykologi. når dere ønsker å la barnet overnatte borte eller bare være der et par timer om dagen er helt 100% deres valg. Verken besteforeldre eller noen damer inne på et forum kan si noe på det. Dere får be besteforeldre pent om å vente. De som godt voksne mennesker klarer helt fint å vente. Det viktigste er hvor trygt barnet deres vil føle seg. Anonymkode: 753e3...046
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #47 Skrevet 3. november 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo stoler på de, men dette handlet om at de ville passe jenta vår lenge før vi hadde lyst til at noen skulle passe henne. Anonymkode: 9e933...e97 Jeg Syns det er veldig rart å si nei til pass. Dere tenker jo mest på dere selv. Tenk på barnet. Det har godt av å være sammen med besteforeldre. Anonymkode: b1ebd...959
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #48 Skrevet 3. november 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei dere er IKKE hysteriske! Et så ungt barn skal helst være nær mor og far. Før folk starter å kakle i vei så les litt om psykologi. når dere ønsker å la barnet overnatte borte eller bare være der et par timer om dagen er helt 100% deres valg. Verken besteforeldre eller noen damer inne på et forum kan si noe på det. Dere får be besteforeldre pent om å vente. De som godt voksne mennesker klarer helt fint å vente. Det viktigste er hvor trygt barnet deres vil føle seg. Anonymkode: 753e3...046 Herlighet, dette er bare hysteri!😂 Hva er galt om et barn også får bli trygg på besteforeldre? Eller brødre og far for den saks skyld? Engasjerte besteforeldre er gull verdt for barn, og det er ikke noe galt i at små barn er alene med besteforeldre. Anonymkode: da93c...ff4
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #49 Skrevet 3. november 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg Syns det er veldig rart å si nei til pass. Dere tenker jo mest på dere selv. Tenk på barnet. Det har godt av å være sammen med besteforeldre. Anonymkode: b1ebd...959 Kan jo hende vi fikk barn for vår egen del, og ikke for besteforeldrene sin skyld. Uansett så har hun godt forhold til dem, så ser ikke poenget med å ha barnepass hvis man ikke selv ønsker det! Anonymkode: 9e933...e97
Anonym bruker Skrevet 3. november 2018 #50 Skrevet 3. november 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herlighet, dette er bare hysteri!😂 Hva er galt om et barn også får bli trygg på besteforeldre? Eller brødre og far for den saks skyld? Engasjerte besteforeldre er gull verdt for barn, og det er ikke noe galt i at små barn er alene med besteforeldre. Anonymkode: da93c...ff4 Dette er langt ifra hysteri å la foreldre bestemme selv når de ønsker å la barna få sove borte eller være Borte hos noen. Det som er hysteri er at barn skal bli trygge med besteforeldre og alle andre fortest mulig. Finnes få barn i verden som ikke er glad i besteforeldrene sine så alt til sin tid. stresser jo mora med de meningene deres at dere ikke klarer å respektere at folk må gjøre ting i sitt eget tempo! Det er det som er det beste for foreldre og barn. Anonymkode: 753e3...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå