Gå til innhold

Middag-må de spise noe de ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når ble det definert hva som er "normal mat"? Høres ut som du mener at alt du personlig ikke liker (ertestuing, kålstuing, tunfisk?), ikke er "normal mat"? All mat er normal. Det er et spørsmål om tilvenning. Tilvenning bør helst skje i barndommen, med gjentatt eksponering, men uten for mye press.

Anonymkode: 0f0c9...236

Jeg liker ertestuing og kålstuing men forventer ikke at barna skal spise det hvis de ikke vil.Tunfisk har vi aldri i hus...Hva folk tilvenner barna sine er opp til hver enkelte.Mine barn har et sunt  og variert kosthold.Så jeg stresser ikke med at de skal smake på alt.

Anonymkode: c4b8a...5d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er unormal mat og voksenmat som de får slippe da?

Anonymkode: 6a150...2bb

De får slippe å spise det de ikke ønsker av tilbehør foruten grønnsaker.Forlanger heller ikke at de skal spise opp maten sin hvis det er vi som har tatt oppå tallerken.

Anonymkode: c4b8a...5d8

Skrevet (endret)

Har som nevnt tidligere her også erfaring med negative hendelser angående å måtte spise opp maten. Er vel kun en episode som har satt spor fra jeg var 6 år. Endte med å måtte tvinge i meg kald sei og poteter. Har i grunn holdt meg unna sjømat siden. Spiser ikke elg som har vasset en gang hehe. Sånn utover det så måtte vi alltid smake på maten og hvis vi ikke likte det som var laget så fikk vi beskjed om å finne oss brødskiver selv. 

Alle vokse som tvinger sine barn til å spise noe de ikke liker burde fått en bedre middag servert med Surstrømming. Så kunne vi tatt en prat etterpå om hvordan det er å spise opp mat man ikke liker :)

https://no.wikipedia.org/wiki/Surströmming

Endret av MrGoodMan
Skrevet

Jeg synes at de må smake på det som er innafor ifht barneverden. De smaker mer og mer og får smaksløkene vant med ulike smaker. Man kan ikke forvente at barn skal like alt. Men de må smake det som er "dagligdags" mat. 

Anonymkode: b4a09...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...