Gå til innhold

Spinalpunksjon og hodepine, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på ennå dette her! Fy fader så vondt det er..mister også hørselen når jeg reiser meg opp.. 

Måtte bare syte litt til dere som har opplevd det samme. Ingen rundt meg som skjønner hvor vondt det er. Skulle mye heller føda et par ganger til, hatt nyrestein eller noe!

Anonymkode: e90e3...843

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 1.11.2018 den 21.20, Lille krøll skrev:

Krev å få snakket med anestesilege. De har lavterskel for å gi bloodpatch om du har hodepine lengre enn 24 timer. Spesielt om du ble stiller fler ganger. 

Jeg fikk det for 1 uke siden. 

Ikke sant,  jeg måtte mase etter en uke to ganger og kun den ene gangen jeg maset så fikk jeg. Det er alltid infeksjonsfare når man stikker nål i ryggen og det er en av de siste stedene man vil ha en infeksjon, og man dør ikke av en spinalpunksjon så en blood patch er ikke noe de prioriterer. Jeg kjenner mange som har hatt mange spinalpunksjoner pga min sykdom og blood patch er ikke vanlig å få.

Anonymkode: b3a59...cab

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sant,  jeg måtte mase etter en uke to ganger og kun den ene gangen jeg maset så fikk jeg. Det er alltid infeksjonsfare når man stikker nål i ryggen og det er en av de siste stedene man vil ha en infeksjon, og man dør ikke av en spinalpunksjon så en blood patch er ikke noe de prioriterer. Jeg kjenner mange som har hatt mange spinalpunksjoner pga min sykdom og blood patch er ikke vanlig å få.

Anonymkode: b3a59...cab

Nei man dør ikke. Men med nyfødt barn, eldre søsken hjemme og man bare fungerer liggende blir det et problem. Jeg kunne ikke reise meg opp uten å kaste opp så anestesilege var ikke i tvil om at jeg skulle få bloodpatch. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...