Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #1 Skrevet 1. november 2018 Først sies det hei, så hadebra eller ha en find kveld eller god helg. Og når det er ungkarer som handlero om kvelden så burde (mannlige) kasserere holde konformitetene til et minimum (for at det ikke skal bli klamt/nærgående) vil jeg si. Anonymkode: 6f82b...de7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #2 Skrevet 1. november 2018 Ja, det er skikkelig slitsomt når folk er høflige og hyggelige, det er slitsomt å svare hei og hadet Anonymkode: 8f5df...fd1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #3 Skrevet 1. november 2018 Hva vil du at de skal si til deg? Hvordan er sexlivet ditt? Anonymkode: bbd7b...052
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #4 Skrevet 1. november 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva vil du at de skal si til deg? Hvordan er sexlivet ditt? Anonymkode: bbd7b...052 Om du ønsker at dem skal spørre om privatlivet så får du sende en klage til butikken. Poengter at de bare sier hei og hadet 😂 herregud. Anonymkode: bbd7b...052
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #5 Skrevet 1. november 2018 Jeg skjønte ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men jeg må si at jeg syns de som jobber i klesbutikk er litt slitsomme. Med en gang man kommer inn står de ved siden av deg og spør om du vil ha hjelp. Tanken er nok god og de er muligens pålagt av sjefen å si det, men jeg hater det. Hver gang. Hvis jeg vil ha hjelp så spør jeg. I tillegg alle disse tingene de prøver å prakke på meg i kassa. Hårstrikker, klesruller, tre for to på sokker. Hvis jeg trenger det har jeg mest sannsynlig lagt det i kurven allerede. 😤 Hei, hade, ha en fin kveld" osv. er bare koselig det, men jeg tipper 90% av de som går inn i en klesbutikk ikke vet nøyaktig hva de leter etter og heller bare vil gå å kikke litt for seg selv. Anonymkode: bafd0...95d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønte ikke helt hva du mente med innlegget ditt, men jeg må si at jeg syns de som jobber i klesbutikk er litt slitsomme. Med en gang man kommer inn står de ved siden av deg og spør om du vil ha hjelp. Tanken er nok god og de er muligens pålagt av sjefen å si det, men jeg hater det. Hver gang. Hvis jeg vil ha hjelp så spør jeg. I tillegg alle disse tingene de prøver å prakke på meg i kassa. Hårstrikker, klesruller, tre for to på sokker. Hvis jeg trenger det har jeg mest sannsynlig lagt det i kurven allerede. 😤 Hei, hade, ha en fin kveld" osv. er bare koselig det, men jeg tipper 90% av de som går inn i en klesbutikk ikke vet nøyaktig hva de leter etter og heller bare vil gå å kikke litt for seg selv. Anonymkode: bafd0...95d Jeg har ei venninne som jobber i klesbutikk, og hun haaater alle som svarer «neida, jeg bare kikker litt.» Hva skal de svare da, liksom? Alt som blir gærent, altså. Anonymkode: b5d67...e18
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 1. november 2018 #7 Skrevet 1. november 2018 (endret) 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei venninne som jobber i klesbutikk, og hun haaater alle som svarer «neida, jeg bare kikker litt.» Hva skal de svare da, liksom? Alt som blir gærent, altså. Anonymkode: b5d67...e18 Hvordan kan hun hate alle som svarer at de bare kikker? Er de slitsomme de da? Jeg er en av dem som ofte svarer det. Fordi jeg først vil kikke litt. Jeg vil selv se om de har det jeg er på utkikk etter, eller om de har noe jeg liker. Jeg ønsker å orientere meg litt før jeg ber om hjelp. Har aldri tenkt på at den ansatte i butikken ville hate meg for det 😛 Og når venninnen din ikke vet hva hun skal svare kunden sine, når de høflig avslår tilbudet om hjelp, så er det ikke verre enn å si "Du får bare si ifra hvis du lurer på noe" Endret 1. november 2018 av Kari Mari
Love my kidz Skrevet 1. november 2018 #8 Skrevet 1. november 2018 2 minutter siden, Kari Mari skrev: Hvordan kan hun hate alle som svarer at de bare kikker? Er de slitsomme de da? Jeg er en av dem som ofte svarer det. Fordi jeg først vil kikke litt. Jeg vil selv se om de har det jeg er på utkikk etter, eller om de har noe jeg liker. Jeg ønsker å orientere meg litt før jeg ber om hjelp. Har aldri tenkt på at den ansatte i butikken ville hate meg for det 😛 Såå enig. Jeg ønsker også å orientere meg litt før jeg evt trenger hjelp. Syns godt de ansatte kan smile og således bekrefte at jeg er sett, men vent gjerne noen minutter til jeg har fått sett meg litt om før det spørres om jeg trenger hjelp 😁
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #9 Skrevet 1. november 2018 Syns det er bare koselig at de i kassa sier «hei» og «hade», sånn jeg er oppdratt er dette normal folkeskikk. Min erfaring er at det er flertall av de som ikke engang gidder å se på deg, ser ned på samlebåndet mens de piper inn varene. Sånne folk skulle aldri hatt jobb i servicebransjen 🙄 Anonymkode: 79448...514
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #10 Skrevet 1. november 2018 39 minutter siden, Love my kidz skrev: Såå enig. Jeg ønsker også å orientere meg litt før jeg evt trenger hjelp. Syns godt de ansatte kan smile og således bekrefte at jeg er sett, men vent gjerne noen minutter til jeg har fått sett meg litt om før det spørres om jeg trenger hjelp 😁 Enig. Også burde det jo være mulig for dem å se an om jeg kommer mot dem og ser ut som jeg vil ha kontakt, eller om jeg går i en bue rundt dem og helst vil kikke i fred. 😛 Anonymkode: 1e45b...d4f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #11 Skrevet 1. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Først sies det hei, så hadebra eller ha en find kveld eller god helg. Og når det er ungkarer som handlero om kvelden så burde (mannlige) kasserere holde konformitetene til et minimum (for at det ikke skal bli klamt/nærgående) vil jeg si. Anonymkode: 6f82b...de7 Tror du de mannlige kasserere legger an på deg, bare fordi de sier her og hadet`? Anonymkode: 8f5df...fd1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #12 Skrevet 1. november 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei venninne som jobber i klesbutikk, og hun haaater alle som svarer «neida, jeg bare kikker litt.» Hva skal de svare da, liksom? Alt som blir gærent, altså. Anonymkode: b5d67...e18 Hva vil hun de skal svare da? Anonymkode: 8f5df...fd1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #13 Skrevet 1. november 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei venninne som jobber i klesbutikk, og hun haaater alle som svarer «neida, jeg bare kikker litt.» Hva skal de svare da, liksom? Alt som blir gærent, altså. Anonymkode: b5d67...e18 Jeg har prøvd å svare bare "Nei takk" eller "Nei takk, det går bra". Fordi jeg ikke nødvendigvis "bare kikker litt", men skal ha noe spesielt, men enten vet hvor jeg finner det eller vil se etter det selv. Men da bare ser de rart på meg helt til jeg legger til "Jeg bare kikker litt." Først da virker det som svaret er "godkjent" og at de kan gå videre... Anonymkode: 1e45b...d4f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #14 Skrevet 1. november 2018 Angående klesbutikkdiskusjonen: Jeg jobber i klebutikk og det er flere grunner til at vi hilser på alle som kommer inn, enten med et hei, eller er det noe jeg kan hjelpe deg med?/noe spesielt du ser etter i dag? og lignende. 1. Ved å vis personen at de er sett er listen for å stjele mye mye høyre, de aller fleste som er ut etter å naske gjør det da et annet sted da de vil gå i fred. De færreste er ut etter dette, men slikt er helt umulig å se, derfor prøver vi å se alle. Og nei, vi tror ikke DU stjeler, men hilser på deg fordet. 2. Vi selger faktisk mye mer ved å møte alle på denne måten. Ja noen liker det ikke, og når jeg ser det lar jeg de være i fred resten av handleturen. Men et hei er det minste alle får. 3. Det står i jobbinstruksen. Hvordan vi møter kunden måles og det sendes Mystery Shopper for å sjekke blant annet akkurat dette. Så vil vi beholde jobben er det bare å fortsette hilse på kundene. Heldigvis er det flere som liker å bli kontaktet av oss enn de som ikke gjør det. Så mange bruker dette som en åpning for å slå av en prat om alt mellom himmel og jord. Anonymkode: 74bf5...9d9
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #15 Skrevet 1. november 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Jeg har ei venninne som jobber i klesbutikk, og hun haaater alle som svarer «neida, jeg bare kikker litt.» Hva skal de svare da, liksom? Alt som blir gærent, altså. Anonymkode: b5d67...e18 En grunn til at man stort sett bare handler på nettet. Anonymkode: 6f82b...de7
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #16 Skrevet 1. november 2018 Ja, vi er pålagt dette! Du skulle bare visst hvor mange kurs vi må på, for å drilles i dette. Det er ikke lett altid , og jeg hater det selv når jeg går i butikker, men jeg vet hvorfor, så sier bare: nei takk, bare skikker 😀 når mine kunder sier dette, svare jeg bare : Ok, men bare gi beskjed viss der er noe jeg kan hjelpe med! Da er en høflig, mindre påtrengende og viser at en er der for kundene 👍🏻 Anonymkode: 40072...607
mamma_bergen Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 Det kalles normal høflighet og folkeskikk, så enkelt som det.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #18 Skrevet 1. november 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Angående klesbutikkdiskusjonen: Jeg jobber i klebutikk og det er flere grunner til at vi hilser på alle som kommer inn, enten med et hei, eller er det noe jeg kan hjelpe deg med?/noe spesielt du ser etter i dag? og lignende. 1. Ved å vis personen at de er sett er listen for å stjele mye mye høyre, de aller fleste som er ut etter å naske gjør det da et annet sted da de vil gå i fred. De færreste er ut etter dette, men slikt er helt umulig å se, derfor prøver vi å se alle. Og nei, vi tror ikke DU stjeler, men hilser på deg fordet. 2. Vi selger faktisk mye mer ved å møte alle på denne måten. Ja noen liker det ikke, og når jeg ser det lar jeg de være i fred resten av handleturen. Men et hei er det minste alle får. 3. Det står i jobbinstruksen. Hvordan vi møter kunden måles og det sendes Mystery Shopper for å sjekke blant annet akkurat dette. Så vil vi beholde jobben er det bare å fortsette hilse på kundene. Heldigvis er det flere som liker å bli kontaktet av oss enn de som ikke gjør det. Så mange bruker dette som en åpning for å slå av en prat om alt mellom himmel og jord. Anonymkode: 74bf5...9d9 Vel, jeg velger bort de butikkene der ansatte henger på meg idet jeg går inn. Hvis jeg trenger hjelp, så spør jeg. Jobbet selv i en butikk en gang, og ble også fortalt av sjefen at vi solgte mer ved å være pågående, men min erfaring er at det ikke stemmer. Har faktisk heller aldri hørt noen si at de elsker å bli møtt av en glisende ansatt idet de setter beina inn i en butikk. Anonymkode: b1cd4...f28
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #19 Skrevet 1. november 2018 Jeg derimot liker de dagligvarebutikkene der de sier hei,ha en fin kveld eller ha en fin helg osv. Liker at de er høflig jeg. Anonymkode: 2c1bb...1ac
Yellow Brick Road Skrevet 1. november 2018 #20 Skrevet 1. november 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg velger bort de butikkene der ansatte henger på meg idet jeg går inn. Hvis jeg trenger hjelp, så spør jeg. Jobbet selv i en butikk en gang, og ble også fortalt av sjefen at vi solgte mer ved å være pågående, men min erfaring er at det ikke stemmer. Har faktisk heller aldri hørt noen si at de elsker å bli møtt av en glisende ansatt idet de setter beina inn i en butikk. Anonymkode: b1cd4...f28 Jeg er helt motsatt. Dersom jeg kommer inn i en butikk som selger noe annet enn dagligvarer, og en ansatt ikke kommer og hilser og spør om jeg trenger hjelp eller ser etter noe spesielt, så snur jeg og går ut. Så lenge ikke alle er opptatt med andre kunder. Men jeg forventer (og forlanger) at de likevel skal hilse på meg og vise at de har sett meg. Å spørre om noen trenger hjelp, har ingenting med pågåenhet å gjøre. Pågåenhet er det kun om det ikke blir respektert om man sier at man ikke trenger hjelp. Tar man et "Kan jeg hjelpe deg med noe?" som pågåenhet, så er det ikke den ansatte som har et problem.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2018 #21 Skrevet 1. november 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg velger bort de butikkene der ansatte henger på meg idet jeg går inn. Hvis jeg trenger hjelp, så spør jeg. Jobbet selv i en butikk en gang, og ble også fortalt av sjefen at vi solgte mer ved å være pågående, men min erfaring er at det ikke stemmer. Har faktisk heller aldri hørt noen si at de elsker å bli møtt av en glisende ansatt idet de setter beina inn i en butikk. Anonymkode: b1cd4...f28 Da er jeg nok den første du «møter» som elsker å bli møtt med et smil og et «hei». Kommer jeg inn i en butikk og ingen ansatte gjør noe som helst tegn på at de har sett meg, snur jeg og velger en annen butikk. Er vel kun i matbutikker jeg «godtar» å ikke bli sett, for de er stort sett i kassa. Men møter jeg en butikkansatt som fyller varer i hyllene, hilser jeg og forventer det samme tilbake. Anonymkode: 75b55...d0d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #22 Skrevet 2. november 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, jeg velger bort de butikkene der ansatte henger på meg idet jeg går inn. Hvis jeg trenger hjelp, så spør jeg. Jobbet selv i en butikk en gang, og ble også fortalt av sjefen at vi solgte mer ved å være pågående, men min erfaring er at det ikke stemmer. Har faktisk heller aldri hørt noen si at de elsker å bli møtt av en glisende ansatt idet de setter beina inn i en butikk. Anonymkode: b1cd4...f28 Samme her. På det lille senteret vi har her vi bor har vi en lindex og en cubus rett ved siden av hverandre. På lindex blir man alltid, hver eneste gang, spurt om man trenger hjelp, og det før man har kommet til første klesstativ. Jeg går heller på Cubus hvis det ikke er noe helt spesielt jeg skal ha fra Lindex. Anonymkode: bafd0...95d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #23 Skrevet 2. november 2018 På 1.11.2018 den 17.49, Yellow Brick Road skrev: Jeg er helt motsatt. Dersom jeg kommer inn i en butikk som selger noe annet enn dagligvarer, og en ansatt ikke kommer og hilser og spør om jeg trenger hjelp eller ser etter noe spesielt, så snur jeg og går ut. Så lenge ikke alle er opptatt med andre kunder. Men jeg forventer (og forlanger) at de likevel skal hilse på meg og vise at de har sett meg. Å spørre om noen trenger hjelp, har ingenting med pågåenhet å gjøre. Pågåenhet er det kun om det ikke blir respektert om man sier at man ikke trenger hjelp. Tar man et "Kan jeg hjelpe deg med noe?" som pågåenhet, så er det ikke den ansatte som har et problem. Du har ingen rett til å "forlange" noe som helst av ansatte i en butikk. Butikken er et tilbud til deg, som det er opp til deg om du vil benytte. Selvsagt pålegges de ansatte å være høflige mot kunder, men det er mellom den ansatte og sjefen. Du er på ingen måte overordnet i forhold til de ansatte. Anonymkode: b1cd4...f28
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #24 Skrevet 2. november 2018 On 11/1/2018 at 1:43 PM, Anonym bruker said: Om du ønsker at dem skal spørre om privatlivet så får du sende en klage til butikken. Poengter at de bare sier hei og hadet 😂 herregud. Anonymkode: bbd7b...052 Kassamannen var klam siden at han drev med 'ekstra-glose-prating' med ungkarer. Anonymkode: 6f82b...de7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2018 #25 Skrevet 2. november 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kassamannen var klam siden at han drev med 'ekstra-glose-prating' med ungkarer. Anonymkode: 6f82b...de7 Hva var det den klamme kassamannen sa da? Anonymkode: 8f5df...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå