Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette her føles så dumt, men jag trenger hjelp. Jag vet ikke om jag blirr voldtatt eller ikke.. 
Jag har datet en fyr i ca 6 måneder og vi har haft ganska grenseløs sex, bondage og pisking osv (beklager alla detaljer, men føler det har noe å si..)

Han har også en gang, veldig nylig, bett mig si att jag vill att han ska slutte, mens vi har sex og det fikk mig att reagera. Det var for ca 1,5 uke siden. 
Sedan begynte jag få en del problemer i underlivet og sa till honom att jag ikke kan eller vill ha sex før det er borte. (Gikk til lege med det.)
For 6 dager siden lå vi og koste, jag la merke til at han ble opphisset og jag sa igen att vi ikke kan ha sex og at jag ikke vill ha sex. Jag sa det flere ganger, og dyttet han vekk når han prøvde seg likevel. 

åÅ la han seg opp på meg, så meg i øynene og tvinget mine ben fra varandra mens han holdt fast mine armar over hodet. Jag sa "nei" flere gager. Jag sa "jag har sagt nei" flere ganger og jeg prøvde skyve han vekk men han fortsatte. 

Tillslut slappet jag av og blev "med på det" liksom og vi hade sex. når jag sluttet stritte emot og blev med på det bad han mig igen att be honom slutte, att jag skulle si "stopp" osv men det var jag ikke komfortabel med og gjorde det ikke.. 

Etterpå satt jag med en veldig ekkel følelse. Jag har varit utsatt for overgrep som barn (vilket han vet om) og går i behandling for complex-PTSD fra før. Allting føles feil og panikken er total. angsten er ett faktum. 

Jag spurte honom dagen etter om han alltid likt den typen sex, og han lo det litt bort.

Etter dette pakket jag nesten alle tingene mine og dro hjem. Jag snakket ikke med han på 3 dager och den 4:e dagen kom han hjem til meg og avsluttet vår "greie". Jag sa da til han att jag tror det är like greit og sa og att sist gang vi hade sex var ikke OK. Han lo det litt bort denne gangen og. Så gikk han. 

nå sitter jag alltså her. Drømmer mareritt hver eneste natt, tenker på dette hele tiden og klarar ikke å slappe av eller legge det vekk. Det føles ikke greit.. 

Er dette ett overgrep? Vad skal jeg gjøre? Er det jeg som er sensitiv pga tidligere erfaringer? Overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du holder på med bdsm er det viktig å ha ett kodeord for stopp. Dette pga at for mange er den delen med å si nei en del av leken. 

Men når det er sagt. Ett nei er ett nei. Du har gitt beskjed om at du ikke ønsker å ha sex før dette med underlivet ditt er i orden, og du sier nei og setter deg til motverge. 

Det er voldtekt når han da gjennomfører det alikevel. 

Selv om man holder på med bdsm, så er essensen i bdsm sikker, sunn og samtykke, SSS. Det gjør at man skal holde seg til det som er avtalt. Denne dominante er ikke en dominant, han misbruker deg utifra hva jeg leser. 

• Sikker: aktiviteter skal så langt det er mulig utføres uten risiko for helsemessig skade
  • Sunn: deltakerne i aktiviteter skal være mentalt aktsomme og ikke påvirket av stoffer i slik grad at de ikke vet hva de gjør
  • Samtykkende: all aktivitet skal skje frivillig

Anonymkode: 6804c...bc9

Skrevet

Du overreagerer ikke og han oppførte seg helt utrolig kjipt. Dette synes jeg du bør anmelde. 

Anonymkode: a61f9...eb9

Skrevet

Ja, herregud, det er et klart overgrep. Anmeld han

Anonymkode: d3a20...d76

Skrevet

Huff så leit. Dette var ikke greit. Du må finne deg en snill type 

Anonymkode: d8de4...a1d

Skrevet

Ja, det var et overgrep, og ja, han voldtok deg. Jeg synes du skal melde det til politiet!

At du "ga deg" og "ble med på det" spiller ingen rolle, for du hadde gang på gang sagt fra at du ikke ville ha sex og du hadde sagt nei. Det som forverrer det hele er at han vet at du tidligere er utsatt for overgrep.

En mann som ev. liker den typen sex og som er bevisst på det, han vil også gjøre det på en forsvarlig måte - dvs. han har avtalt hvor grensene går FØR han innleder den typen sex med en dame, OG han har avtalt (FØR de har sex) hvilket kodeord som ALLTID skal respekteres om dama ikke ønsker sex eller den typen sex eller at hun vil stoppe den sexen de holder på med. Denne mannen har ikke gjort det, tvert om virker det som om han tenner på å ta deg med makt. At han gjør det til tross for at han vet at du har vært utsatt for overgrep tidligere er virkelig sykt av ham! Og en slik mann bør stoppes. At han ler av å ha overgrepet seg på deg understreker bare at han må stoppes!

Det er langt fra sikkert at han blir straffet om du anmelder ham, men om du gjør det vil han komme i politiets registre, og det er veldig viktig - for det er sikkert ikke første gang denne mannen voldtar i et forhold, og helt sikkert ikke siste gangen heller. Snakk med den som behandler deg om dette. Føler du det er vanskelig, vis terapeuten hva du har skrevet her, og så kan du få støtte og hjelp videre der.

Aldri gå tilbake til denne mannen!!! Fokuser fremover, ikke la det han og andre har gjort mot deg få ødelegge for deg fremover. Vær åpen med behandlerne dine og ha fokuset på at du skal og kan få det bra igjen!

Anonymkode: 7e6d2...8f2

Skrevet

Ja, dette var et overgrep og nei, du overreagerer ikke. Bra at du har kuttet mannen ut! 

Ta kontakt med fastlege evt. din behandler så fort som mulig. Har selv blitt utsatt for et lignende overgrep samt en overfallsvoldtekt på høylys dag. Man skulle tro at den sistnevnte var verst, men den førstnevnte ga meg større problemer nettopp fordi jeg var usikker på om jeg var med på det eller ikke, om jeg hadde lagt opp til det selv pga mine preferanser i sengen osv. 

Jeg gjennomlevde alt flere ganger for dagen. Som en film som gikk gikk på repeat i hodet mitt og alle tankene som dukket opp. Overdrev jeg? Var jeg med på det? Hadde det virkelig skjedd slik som jeg husket? Jeg skulle ønske jeg tok kontakt med fastlege med en gang. Jeg skammet meg sånn. Jeg turte ikke si det før det var gått for lang tid. Men for en hjelp jeg fikk da jeg først tok kontakt. Skulle gjort det mye tidligere!

Anonymkode: 6c509...a48

Skrevet

Ikke for å anklage deg, men hvorfor gikk du med på denne typen sex når du har vært utsatt for overgrep? Det synes jeg er undelig. Burde ikke du ha skjønt at dette kom til å utløse PTSD' en din? Han er helt tydelig respektløs og grenseløs overfor deg, men du har gått med på leken i første runde. Jeg synes at den type sex er sykt og perverst i utgangspunktet, og klarer ikke forstå hvorfor noen liker dette i det hele tatt. Tenker du må ta et oppgjør med deg selv og bestemme deg for hva som er bra for deg og ikke, og være snill med deg selv, noe som for meg ville vært å finne en sexpartner med normale sexuelle preferanser som behandler meg med kjærlighet og respekt. Spesielt med tanke på en vond bakgrunn. 

Mener ikke å være frekk mot deg, men stiller bare spm hvorfor du gikk med på dette. Ønsker deg alt vel.

Anonymkode: e6434...d55

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke for å anklage deg, men hvorfor gikk du med på denne typen sex når du har vært utsatt for overgrep? Det synes jeg er undelig. Burde ikke du ha skjønt at dette kom til å utløse PTSD' en din? Han er helt tydelig respektløs og grenseløs overfor deg, men du har gått med på leken i første runde. Jeg synes at den type sex er sykt og perverst i utgangspunktet, og klarer ikke forstå hvorfor noen liker dette i det hele tatt. Tenker du må ta et oppgjør med deg selv og bestemme deg for hva som er bra for deg og ikke, og være snill med deg selv, noe som for meg ville vært å finne en sexpartner med normale sexuelle preferanser som behandler meg med kjærlighet og respekt. Spesielt med tanke på en vond bakgrunn. 

Mener ikke å være frekk mot deg, men stiller bare spm hvorfor du gikk med på dette. Ønsker deg alt vel.

Men du anklager henne jo, du legger all skyld på hi. Det spiller ingen rolle om hi har vært med på bdsm, uansett hva hun har sagt ja til, så har hun ikke sagt ja til å bli voldtatt.

Anonymkode: d3a20...d76

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sa ja til bdsm, ikke til å bli voldtatt!!!

Jeg og min mann har drevet med bdsm i mange år, sex som bunner i både kjærlighet og respekt - og klare regler.

Anonymkode: 6c509...a48

Gjest Marihønne
Skrevet

Du har helt klart blitt utsatt for en voldtekt.. Dere hadde ikke avtalt noen kodeord og dette var han fult klar over.. da du også tidligere hadde sagt ifra tydelig at du ikke ønsket sex på grunn av problemer nedentil og at du ville vente til de gikk over. Det at han brukte makt etter at du gjentatte ganger sa nei er et klart overgrep når dere ikke hadde avtalt dette på forhånd som dere ikke gjorde.. 

Du burde gå til politiet, oppsøke lege og kontakte en psykolog.. Mulig mye av "bevisene" er borte nå som det har gått en stund, men det er fortsatt verdt å anmelde 

Gjest Marihønne
Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Her var det mye uvitenhet! Bdsm og voldtekt er helt forskjellig. Bdsm bygger på tillit og har som regel alltid med kodeord slik at man er helt sikker på at det er trygt for begge parter og at begge samtykker. Ingenting galt med at to partnere ønsker å utforske hvis det blir gjort på en trygg måte.. Det HI har blitt utsatt for var helt klart et overgrep, men det er viktig å skille voldtekt fra bdsm 

Skrevet

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg som skrevet innlegget og kanskje jeg borde varit mer tydelig:
vi har haft bdsm-sex og rough sex, men jag har ALDRIG varit med på att på noen som helst måte lata som, eller hatt rollespill, eller noe i den stilen, att jeg vill bli voldtatt..
Og som jag skriver i innlegget så nektet jeg å fortsette si "stopp, slutt" osv når han bad mig om å si det.
BDSM er ikke det samme som overgrep eller voldtekt. 

Skrevet

Vanligvis praksis er straff på 4 år i fengsel for det du beskriver...og en oppreisning for deg. Selv om vi enda ikke har omvendt bevisbyrde i slike saker, holder det ofte at du er troverdig og har vitner. Vitner kan være noen du har snakket med om dette.

Anonymkode: 8e31b...6a4

Skrevet
8 timer siden, brunbjørn skrev:

Det er jeg som skrevet innlegget og kanskje jeg borde varit mer tydelig:
vi har haft bdsm-sex og rough sex, men jag har ALDRIG varit med på att på noen som helst måte lata som, eller hatt rollespill, eller noe i den stilen, att jeg vill bli voldtatt..
Og som jag skriver i innlegget så nektet jeg å fortsette si "stopp, slutt" osv når han bad mig om å si det.
BDSM er ikke det samme som overgrep eller voldtekt. 

Jeg mener at du skal følge magefølelsen, hvis du føler at dette er galt, og at han gikk over streken (noe jeg mener ut fra det du skriver) , så er det det som er riktig. Du anmelder han hvis du tenker du klarer å stå i det som følger med når en går til det skritt at man anmelder noen for voldtekt. Ville også tatt kontakt med behandler.

Anonymkode: 1502f...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...