Gå til innhold

For dere som sier nei til 19 uker pappaperm. Signere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp her motsier du deg selv. Så derfor burde vi altså tenke på barnet sitt beste, og det er ikke alltid at det deles på. Er nok ganske sikker på at far må ta sin del av kaka hjemme fordi om han ikke tok ut permisjonen sin eller at han ga den til mor👍

Anonymkode: 5a149...a31

Nå viser det seg at ferder som tar mer permisjon deltar mer både i forhold til barna når de blir eldre og hus og hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, ulenissen skrev:

Permisjonen er like lenge som før... det er bare det at far skal ha noen uker mer enn han har i dag... 

vi har alltid tatt ut 100% lønn, og sammen med  ferie har da samlet permisjon vart til barna var 11mnd og noen uker..

Fem uker mer. Fem uker mindre amming. 

Anonymkode: 901f8...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare det viser at du ikke er midt oppi det, og din stemme teller ikke 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Så fordi jeg syns det er noe forbanna tull at dere på død og liv skal ha all permisjon ene og alene så tels ikke det fordi jeg ikke faller innunder den nye ordningen?? Jeg har såpass mange unger at jeg har vært med på mer enn én endring og det er samme gnålet hver eneste gang!

Anonymkode: 54e71...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fem uker mer. Fem uker mindre amming. 

Anonymkode: 901f8...d8e

Nei. 5 uker hvor DU må anstrenge deg litt mer for å gi ungen mat. Ammefri er og et gode i dette landet 

Anonymkode: 54e71...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ulenissen skrev:

Hvordan tror du permisjonsordningen er i andre land? Du trenger ikke se lenger enn til Danmark. Permisjon er en velferdsgode vi har i Norge, som de aller fleste i verden kan se langt etter! 

Mødre som ammer sine barn har rett på permisjon til dette dersom de er i jobb (Arbeidsmiljøloven) og Tariffavtalene til svært mange utvider denne retten ytterligere. Arbeidsgiver plikter å tilrettelegge for amming. De aller fleste barn har i tillegg kommet godt i gang med fast føde i 7-8mnd alder og derfor burde ammefri være tilstrekkelig.

Ellers kan jeg ikke se at du overhode har tatt innover deg de argumentene som ligger til grunn for å utvide fedrekvoten. For det handler også om resten av livet til barna! Fedre som tar ut permisjon tar større ansvar for barna også seinere!

de fetestes økonomi ramler sammen fordi far må ta permisjon, særlig ikke dersom argumenter er at far tener så bra at han ikke får full utbetaling i permisjonsukene, da har man en Niger løssluppen livsstil. så må det jobbes videre for studenter og selvstendig næringsdrivende som faller utenfor.

Men nå bor jeg i Norge, og tar derfor utgangspunkt i mitt land. Men argumentene er ikke alltid at far tjener mest, det er derfor jeg mener at hver enkelt familie må få bestemme det som er best for seg selv. Regjering eller ikke. Ingen kan tvinge et ansvar på mannen, om han er en ordentlig mann så tar han det ansvaret uansett, og jeg synes faktisk å forsørge sin familie er også et stort ansvar. Han tar jo barnet på ettermiddag/kveld og helg 

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg en god grunn til at far må ta permisjon? Dropp likestillingspratet. 

Anonymkode: 5a149...a31

Knytter et sterkere bånd til barnet fra starten av (bra for både far og barn)

Deltar mer i barnas oppvekst seinere (bra for både far og barn)

bidrar mer på hjemmebane i forhold til husarbeid og organisering av familielivet (flott for hele familien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men nå bor jeg i Norge, og tar derfor utgangspunkt i mitt land. Men argumentene er ikke alltid at far tjener mest, det er derfor jeg mener at hver enkelt familie må få bestemme det som er best for seg selv. Regjering eller ikke. Ingen kan tvinge et ansvar på mannen, om han er en ordentlig mann så tar han det ansvaret uansett, og jeg synes faktisk å forsørge sin familie er også et stort ansvar. Han tar jo barnet på ettermiddag/kveld og helg 

Anonymkode: 5a149...a31

At far tjener mer enn mor er da ikke staten sitt problem.

Anonymkode: 0048d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi jeg syns det er noe forbanna tull at dere på død og liv skal ha all permisjon ene og alene så tels ikke det fordi jeg ikke faller innunder den nye ordningen?? Jeg har såpass mange unger at jeg har vært med på mer enn én endring og det er samme gnålet hver eneste gang!

Anonymkode: 54e71...650

Og hvordan forhold vil du ha til dine barn ? Godt det ordnet seg for deg, men det finnes tusenvis av familier der ute som ikke ser det sånn 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ulenissen skrev:

Knytter et sterkere bånd til barnet fra starten av (bra for både far og barn)

Deltar mer i barnas oppvekst seinere (bra for både far og barn)

bidrar mer på hjemmebane i forhold til husarbeid og organisering av familielivet (flott for hele familien)

Men hvor er far ellers? Sånn på ettermiddag/kveld og helg? Ordningen her er at da er ungen hans. Jeg får trene, dra ut med venninner og slappe av mens han tar barnet / barna👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men nå bor jeg i Norge, og tar derfor utgangspunkt i mitt land. Men argumentene er ikke alltid at far tjener mest, det er derfor jeg mener at hver enkelt familie må få bestemme det som er best for seg selv. Regjering eller ikke. Ingen kan tvinge et ansvar på mannen, om han er en ordentlig mann så tar han det ansvaret uansett, og jeg synes faktisk å forsørge sin familie er også et stort ansvar. Han tar jo barnet på ettermiddag/kveld og helg 

Anonymkode: 5a149...a31

Vel, som borger i Norge får du da ta innover deg at vi ikke lenger er så rik som vi var. Vi har behov for sysselsetting fremover, så et alternativ er faktisk å gi mindre permisjon generelt, da dette er et velferdsgode som koster staten.

og jo... det kan tvinges på mann, i den grad at dersom han velger å ikke bruke den, så lå familien stå økonomisk ansvarlig for en eventuell utvidet permisjon for mor. Rett og rimelig spørr du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvordan forhold vil du ha til dine barn ? Godt det ordnet seg for deg, men det finnes tusenvis av familier der ute som ikke ser det sånn 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Du kan ikke for fullt alvor mene at man får et dårligere forhold til ungene sine fordi far «må» ta 5 uker mer? Det er latterlig! Du vet du kan ta så mye permisjon du bare ønsker? Du vet at pappaen kan ta tidskonto? Du vet at ingen tvinger deg ut i jobb, du bare får ikke betalt for å gå hjemme i evig tid. 

Anonymkode: 54e71...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Banderas skrev:

...som alltid blir at mor tar ut mest, fordi far er viktigere på jobb.

 

Hos oss fikk mor mest fordi hun (jeg) ønsket det. Mannen har en jobb det er vanskelig å være borte fra, likevel hadde han gladelig tatt mesteparten av permisjonen om han hadde 'fått lov'. 

Jeg har tiltro til at de fleste familier velger det som er best for dem, og ikke minst for barnet. 

Anonymkode: 1c2c2...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fem uker mer. Fem uker mindre amming. 

Anonymkode: 901f8...d8e

Ammefri. Står om det i blant annet arbeidsmiljøloven..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At far tjener mer enn mor er da ikke staten sitt problem.

Anonymkode: 0048d...fc0

Eller mindre?? Fordi det finnes menn som tjener mindre enn mor, og kanskje ikke har opparbeidet seg nok til å kunne klare 3 mnd hjemme. Kanskje han bare klarer 1, men da mister jo barnet de to mnd fordi familien ikke fikk velge selv. Det handler om å kunne gjøre det som er best for sin familie. Kanskje fikk han til 1 mnd,men hvorfor skal barnet straffes for det!! Se hver enkelt familie. Det gjør man ikke med denne ordningen. Man drar alle under samme kam. Dere lager standard familie. Sånn og sånn er det, men livet blir ikke alltid sånn man vil, og noen ganger handler det om å sette barnet først 

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ulenissen skrev:

Vel, som borger i Norge får du da ta innover deg at vi ikke lenger er så rik som vi var. Vi har behov for sysselsetting fremover, så et alternativ er faktisk å gi mindre permisjon generelt, da dette er et velferdsgode som koster staten.

og jo... det kan tvinges på mann, i den grad at dersom han velger å ikke bruke den, så lå familien stå økonomisk ansvarlig for en eventuell utvidet permisjon for mor. Rett og rimelig spørr du meg.

En helt annen diskusjon!!!! Finn deg en annen luke. Har barn å ta vare på. Har ikke planer om å sitte her inne hele dagen!  

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likestilling er faktisk et godt argument enten du liker det eller ikke...

Forlvrig vil jeg anbefale deg p låne noen samfunnsfagbøker på biblioteket, da det med grunnlag i din argumentasjon kan se ut som om du mangler en del elementær kunnskap og forståelse innenfor dette faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ulenissen skrev:

Ammefri. Står om det i blant annet arbeidsmiljøloven..

En time, men innen jeg rekker hjem som er en times kjøring så er den dyrebAre timen borte 

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller mindre?? Fordi det finnes menn som tjener mindre enn mor, og kanskje ikke har opparbeidet seg nok til å kunne klare 3 mnd hjemme. Kanskje han bare klarer 1, men da mister jo barnet de to mnd fordi familien ikke fikk velge selv. Det handler om å kunne gjøre det som er best for sin familie. Kanskje fikk han til 1 mnd,men hvorfor skal barnet straffes for det!! Se hver enkelt familie. Det gjør man ikke med denne ordningen. Man drar alle under samme kam. Dere lager standard familie. Sånn og sånn er det, men livet blir ikke alltid sånn man vil, og noen ganger handler det om å sette barnet først 

Anonymkode: 5a149...a31

Hva mener du med at han kanskje bare klarer 1 måned?

Anonymkode: 0048d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller mindre?? Fordi det finnes menn som tjener mindre enn mor, og kanskje ikke har opparbeidet seg nok til å kunne klare 3 mnd hjemme. Kanskje han bare klarer 1, men da mister jo barnet de to mnd fordi familien ikke fikk velge selv. Det handler om å kunne gjøre det som er best for sin familie. Kanskje fikk han til 1 mnd,men hvorfor skal barnet straffes for det!! Se hver enkelt familie. Det gjør man ikke med denne ordningen. Man drar alle under samme kam. Dere lager standard familie. Sånn og sånn er det, men livet blir ikke alltid sånn man vil, og noen ganger handler det om å sette barnet først 

Anonymkode: 5a149...a31

Men kjære deg... Her ser det ut som om du må lese deg litt opp på permisjonsordningen før vi fortsetter diskusjonen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ulenissen skrev:

Og likestilling er faktisk et godt argument enten du liker det eller ikke...

Forlvrig vil jeg anbefale deg p låne noen samfunnsfagbøker på biblioteket, da det med grunnlag i din argumentasjon kan se ut som om du mangler en del elementær kunnskap og forståelse innenfor dette faget.

Alt handler ikke om likestilling!! Du kan ikke tvinge mennesker inn i det For det er ikke alltid grunnlaget for en avgjørelse, så la familier få bestemme hva som er best for sitt barn!

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

En time, men innen jeg rekker hjem som er en times kjøring så er den dyrebAre timen borte 

Anonymkode: 5a149...a31

Hæ??? Produserer du bare melk i et gitt tidsrom? og du er uansett hjemme en time før du ellers ville vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

En helt annen diskusjon!!!! Finn deg en annen luke. Har barn å ta vare på. Har ikke planer om å sitte her inne hele dagen!  

Anonymkode: 5a149...a31

Men hvorfor skulle du det, det er ikke din tråd? Kanskje du helle skulle lage deg en egen tråd, i stedet for å fullstendig kuppe hi sin

Anonymkode: 0048d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med at han kanskje bare klarer 1 måned?

Anonymkode: 0048d...fc0

Økonomisk. Kanskje vi klarer bare en måned fordi han tjener ræva, og har derfor ikke nok grunnlag, men om han fortsetter i jobb så kan han kanskje få flere vakter 👍

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alt handler ikke om likestilling!! Du kan ikke tvinge mennesker inn i det For det er ikke alltid grunnlaget for en avgjørelse, så la familier få bestemme hva som er best for sitt barn!

Anonymkode: 5a149...a31

🤣 Jo, fordi denne likestillingen ikke handler om deg som et individ, men for kvinner generelt i et samfunnsperspektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ulenissen skrev:

Hæ??? Produserer du bare melk i et gitt tidsrom? og du er uansett hjemme en time før du ellers ville vært. 

Nei men man får ammefri en time om dagen 👍 

Anonymkode: 5a149...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...