Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #1 Skrevet 24. oktober 2018 Jeg vet at mange av mine venner feirer med storfamilien på julaften. Selv liker jeg å være bare kjernefamilien denne dagen, også treffer vi resten av familien i romjula. Hva gjør dere julaften? Anonymkode: d9fc0...d79
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #2 Skrevet 24. oktober 2018 Hvis jeg bare hadde tenkt på meg selv, hadde vi vært kjernefamilien,men ettersom jeg ikke kan gjøre det, er vi storfamilien i utvidet versjon. Anonymkode: 6a15f...280
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #3 Skrevet 24. oktober 2018 Annenhvert år med min side og mannen sin side. Min bohus datter feirer med oss annenhvert år og da det året vi feirer med svigers. 1. juledag er alltid med mamma sin familie og 2. dag med pappa sin familie.. 3. dag hos svigemor med noen fra her og der.. ellers jobber jeg alltid i romjulen.. men nyttårsaften er det kun kjærnefamilien. kalkunmiddag og spill med barna.. 🙂 Anonymkode: 26896...f07
Optatium Skrevet 24. oktober 2018 #4 Skrevet 24. oktober 2018 Dette blir min første jul etter jeg ble separert og jeg er så glad og lettet over at jeg heretter skal feire jul med mennesker som vil meg godt. Feirer med mine foreldre, mine barn, min bror og min søster og hennes mann.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #5 Skrevet 24. oktober 2018 Vi har alltid feiret jul med storfamilien fra jeg var liten. Nå er det oss som er 2 voksne og 2 barn, min foreldre og søsken, min tante, onkel og søskenebarn. Når mine besteforeldre levde var de også med. Tantes svigermor har også være med når hun levde. Et år feiret svigermor og svigerfar også med oss. Noen år feirer vi med svigerfamilien (som vi må reise et stykke for å komme til). Da er det sviger mor/far, svigersøster med mann og barn og vi 4. Anonymkode: b0204...a9f
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. oktober 2018 #6 Skrevet 24. oktober 2018 Vi er annet hvert år med min far og annet hvert år med hans foreldre og søsken. Er vokst opp med liten familie og vi var nesten alltid bare oss og min farmor. Elsker de julene vi er hjemme. Misliker dessverre de julene vi er sammen med hans familie..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #7 Skrevet 24. oktober 2018 Vi i kjernefamilien er hjemme Får besøk av svigermor, svigerfar og en ugift svoger hvert år. Min mamma og min ugifte søster rullerer litt på hvem de besøker, kommer hit hvert andre-tredje år. Anonymkode: af5a6...7c3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #8 Skrevet 24. oktober 2018 Vi er alltid hjemme bare vi. Det er deilig. Mine foreldre er hos oss hvert tredje år. I år bryter vi tradisjonen og feirer hos svigers. Gleder meg til god mat og null ansvar. Gruer meg til sur og delvis alkoholisert svigerfar. Anonymkode: ec5d5...303
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #9 Skrevet 24. oktober 2018 Vi pleier å dra til farmoren min. Der kommer to onkler med sine barn,søskene mine og barna deres +samboeren,også kommer foreldrene mine. Vi blir ca 15 personer. Å feire jul bare med meg sønnen min hadde blitt veldig stusselig;en sånn jul hadde jeg hatet! Jul for meg er tilbringe tid med søskene mine og foreldrene mine. Det er også veldig kjekt å tilbringe dagen med farmoren min som jeg ser altfor sjeldent. Anonymkode: 6237c...7aa
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #10 Skrevet 24. oktober 2018 er hos mine foreldre, med min sønn, min bror, svigerinne og 2 døtre kommer også så koselig Anonymkode: ea5fb...989
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #11 Skrevet 24. oktober 2018 Kjernefamiliejul. Rolig og deilig. Vi pynter forøvrig ikke til jul før på julaften hekker, så siden jeg også vil sove litt lenge så blir vi som regel akkurat ferdig til julehelgen ringes inn kl 17. Anonymkode: ae869...a47
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #12 Skrevet 24. oktober 2018 Vi er kjernefamilien og et sett besteforeldre på julaften etter kirken. 1.juledag morgen er vi med min søster og familien på "engelsk" julemorgen med gaveåpning og lang julefrokost. Anonymkode: 1bd9f...438
Superdolly Skrevet 24. oktober 2018 #13 Skrevet 24. oktober 2018 Vi er hjemme, svigers er hos oss hvert år, svogeren min også. Mine foreldre kommer av og til, og en gang kom også min bror med familie. Vi har god plass og begge er av typen som tenker jo flere jo bedre.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #14 Skrevet 24. oktober 2018 Vi er annethvert år hos min familie og hans. Jeg har liten familie og vi feiret med kun kjernefamilie, dvs foreldrene mine og vi barna på julaften. Det var alltid veldig koselig og avslappet, mang en gang vi satt og spillte brettspill til langt utpå kvelden. Jeg har også fått sansen for mannens jul. De har nokså stor familie og det samles så mange som mulig, så det er gjerne 20 stykk til middag og enda flere som kommer til gaveåpning og kaffe. Jeg vet dog ikke hvor kult det blir når vi må overta, svigermor elsker å kokkelere for så mange mens jeg vil holde det enkelt. Anonymkode: b2d5c...55e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #15 Skrevet 24. oktober 2018 Vi har foreldrene våre annethvert år og så varierer det hvem som kommer i tillegg. Jeg elsker julen og tenker jo flere jo bedre. Da jeg vokste opp var vi alltid hjemme med kun besteforeldre på besøk, og selv om mor lagde det kjempefint til så savnet jeg alltid flere folk og mer feiring. Jul for kjernefamilien er for at mor og far skal ha det enkelt, de fleste barn ønsker skikkelig juleselskap. Anonymkode: 72b09...c36
sug lut Skrevet 24. oktober 2018 #16 Skrevet 24. oktober 2018 Familien fordeler seg litt forskjellig fra år til år etterhvert som vi er flere ledd, men uavhengig av antall gjester på kvelden ser julaften alltid lik ut: ribba i ovnen fra morgenen av, kosefrokost og tegnefilmer og stryke duk og servietter og evt pusse ferdig sølv om jeg ikke har rukket det før, dekke bord så alt er klart og så Tre Nøtter til Askepott. Så ut på tur, hjem og i dusjen, julegudstjeneste og hjem til årets fineste middag.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #17 Skrevet 24. oktober 2018 22 minutter siden, sug lut skrev: Familien fordeler seg litt forskjellig fra år til år etterhvert som vi er flere ledd, men uavhengig av antall gjester på kvelden ser julaften alltid lik ut: ribba i ovnen fra morgenen av, kosefrokost og tegnefilmer og stryke duk og servietter og evt pusse ferdig sølv om jeg ikke har rukket det før, dekke bord så alt er klart og så Tre Nøtter til Askepott. Så ut på tur, hjem og i dusjen, julegudstjeneste og hjem til årets fineste middag. Elsker jul hos deg. Tipper det er stemningsfullt. Fortell gjerne mer🎅🏽🎅🏽🎅🏽 Anonymkode: 29653...3f0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2018 #18 Skrevet 24. oktober 2018 Alt er pyntet ferdig og pakket inn senest kvelden før. Barnet åpner julestrømpen og så koser vi oss i pysjen med julegodter, nøtter, blader og TV i en times tid før frokost. Mer TV, og gjerne en tur på kirkegården. De andre drar i akebakken mens jeg begynner på resten av matlagingen. Vi åpner noen gaver, ser sølvguttene, spiser middag, åpner resten av gavene, spiser kaker og dessert, ringer rundt for å takke for gavene, og så avslutter vi kvelden med mer TV, og gjerne et glass rødvin for min del. Anonymkode: 0257b...b0f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #19 Skrevet 25. oktober 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Alt er pyntet ferdig og pakket inn senest kvelden før. Barnet åpner julestrømpen og så koser vi oss i pysjen med julegodter, nøtter, blader og TV i en times tid før frokost. Mer TV, og gjerne en tur på kirkegården. De andre drar i akebakken mens jeg begynner på resten av matlagingen. Vi åpner noen gaver, ser sølvguttene, spiser middag, åpner resten av gavene, spiser kaker og dessert, ringer rundt for å takke for gavene, og så avslutter vi kvelden med mer TV, og gjerne et glass rødvin for min del. Anonymkode: 0257b...b0f Høres veldig usosialt å se så mye på tv på selveste julaften når dere heller burde bruke tid på snakke med hverandre. Her ser vi på tv om morgenen,å etter det så er tven av hele resten av dagen. Anonymkode: 6237c...7aa
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #20 Skrevet 25. oktober 2018 Vi feirer med alltid julaften hjemme (vi er 2 voksne og 2 barn) sammen med mine foreldre og min søster.(mannen sin familie er også velkomne altså, men de feirer med et av de andre barna sine) Anonymkode: bdd9d...dd1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #21 Skrevet 25. oktober 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres veldig usosialt å se så mye på tv på selveste julaften når dere heller burde bruke tid på snakke med hverandre. Her ser vi på tv om morgenen,å etter det så er tven av hele resten av dagen. Anonymkode: 6237c...7aa Jeg lagde ikke denne tråden for å kommentere og kritisere hva andre gjør på julaften. Jeg lagde den for at folk kunne fortelle hva DERE gjør på julaften og det ene er ikke mer riktig enn det andre. Til din store forskrekkelse kan jeg fortelle at TVén står på stort sett hele dagen hos oss, bortsett fra når vi er i kirka og når vi åpner pakker. Det betyr ikke at vi sitter å stirrer på den hele dagen. Ungene hjelper til med borddekking, vi spiller brettspill, de er ute å leker. Men julaften ER jo den fineste TV-dagen med masse fin barne-tv, julefilmer og fin musikk. Og det aller fineste med jula er for meg når sølvguttene synger julen inn akkurat i det vi setter oss til bords for å spise det beste måltidet i hele året. Så ja, TVen står faktisk på når vi spiser også, men da med lav lyd sånn at vi kan prate sammen og nyte maten. Vi er sosiale hver eneste dag ellers i året og har ingen behov for å gå å tråkke oppå hverandre hele dagen på julaften og føre en 12-timers lang samtale. Anonymkode: d9fc0...d79
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #22 Skrevet 25. oktober 2018 Vi har mer enn nok med kjernefamilien. I fjor var vi 16 stk, Oss på 5, 2 voksne barn med partner, 4 barnebarn og 3 bonusbarnebarn. I år blir det litt roligere, da bonusbarnebarn er hos pappen sin. Foreldrene våre blir henvist til sine andre barn som ikke har då mye avkom som oss😀👍 Anonymkode: bb24c...ca8
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #23 Skrevet 25. oktober 2018 Vi er hjemme på julaften, kun kjernefamilien. Lager julemat, hører på julemusikk. Spiser middagen i vanlige klær og bare koser oss og slapper av. 1 juledag åpner vi pakker og får besøk av familien, eller vi drar til de. Anonymkode: 9a7d4...ad9
Admin Skrevet 25. oktober 2018 #24 Skrevet 25. oktober 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Ann Christin, mod
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2018 #25 Skrevet 25. oktober 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har foreldrene våre annethvert år og så varierer det hvem som kommer i tillegg. Jeg elsker julen og tenker jo flere jo bedre. Da jeg vokste opp var vi alltid hjemme med kun besteforeldre på besøk, og selv om mor lagde det kjempefint til så savnet jeg alltid flere folk og mer feiring. Jul for kjernefamilien er for at mor og far skal ha det enkelt, de fleste barn ønsker skikkelig juleselskap. Anonymkode: 72b09...c36 Vel, jeg vokste opp med jul med kun min mor, stefar og mine to søsken. Jeg ønsket aldri å feire på noen annen måte. Alle i familien min feirer jul med kjernefamilien også samles vi alle til en stor middag første juledag. Anonymkode: d9fc0...d79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå