Gå til innhold

HJELP!! Adopsjon er dyrt!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tenker det er bra det ikke en er enkel, og billig, prosess.

Anonymkode: 114ab...d3c

At det ikke er veldig enkelt er greit nok, men det er så krevende at ventelisten reduseres pga alder, ikke fordi så mange får adoptivbarn.

Å adopterer er en kjempevanskelig måte å få barn på. Det er dét jeg skulle ønske folk visste 

Anonymkode: ecddb...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At man har penger er overhodet ingen garanti for at man er egnet til å bli foreldre eller kunne gi er adoptert barn de behovene som trengs. At man kan låne noe og spare noe for og ende opp på summen av en adopsjon er jeg enig i, men utsagnet:klarer man ikke spare opp 300 000 bør man ikke Få barn, det er et dårlig utsagn med lite hold i.

Anonymkode: 77fb5...c11

Jeg skrev strengt tatt at man i så fall kanskje bør revurdere å få barn da, og utsagnet er nok hold i. Dersom man i utgangspunktet har så dårlig råd og økonomi, og vilje og/eller helse til å endre dette utgangspunktet, at man faktisk ikke er i stand til å skrape sammen en såpass liten sum med penger, vel, da er man neppe særlig ressurssterk, eller hva?

Selvsagt er ikke penger noen garanti for at man blir gode foreldre, det er nok av eksempler på at det ikke er slik, men man viser i hvert fall en vilje til å ofre litt ekstra for å få det barnet. 

Anonymkode: a0a28...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev strengt tatt at man i så fall kanskje bør revurdere å få barn da, og utsagnet er nok hold i. Dersom man i utgangspunktet har så dårlig råd og økonomi, og vilje og/eller helse til å endre dette utgangspunktet, at man faktisk ikke er i stand til å skrape sammen en såpass liten sum med penger, vel, da er man neppe særlig ressurssterk, eller hva?

Selvsagt er ikke penger noen garanti for at man blir gode foreldre, det er nok av eksempler på at det ikke er slik, men man viser i hvert fall en vilje til å ofre litt ekstra for å få det barnet. 

Anonymkode: a0a28...e6b

300 000 er ikke en liten sum for veldig mange. Og stemple folk som ressurssvake av den grunn, er idiotisk

Anonymkode: 57849...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Anonym bruker said:

300 000 er ikke en liten sum for veldig mange. Og stemple folk som ressurssvake av den grunn, er idiotisk

Anonymkode: 57849...abb

300 000 var for tvillinger? 

Anonymkode: 114ab...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

300 000 er ikke en liten sum for veldig mange. Og stemple folk som ressurssvake av den grunn, er idiotisk

Anonymkode: 57849...abb

Nei, der er ikke idiotisk det er sant. Du ER faktisk ikke ressurssterk dersom du ikke enten kan spare opp eller låne en slik sum, for 300 000 kr (eller 150 000 mer reelt) er ikke en stor sum i dagens samfunn. Definisjonen av ressurssvak er jo nettopp at man mangler ressurser, som penger, og ikke klarer å skaffe seg dette heller.

Anonymkode: a0a28...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk bruker mer på å pusse opp badet eller å kjøpe en bil, så nei, det er ikke så mye penger. Det koster mye mer å følge opp barna til de blir 18.

Anonymkode: 69f9d...11d

Poenget ditt er...? Dette kommer jo i tillegg for de som adopterer.

Anonymkode: d76dc...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...