Gå til innhold

Så mye press om å gi til veldedighet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi støtter kun Kreftforeningen nå, for så lenge ingen av hjelpeorganisasjonene tar tak i problemet med at så mange som er avhengig av økonomisk støtte får mange barn kommer jeg ikke til og gi en krone frivillig.

Anonymkode: 8bf40...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

har ikke verdens beste råd,men gir alltid en 200 + til innsamlingen + en 100 lapp til bhg, det har alle råd til. har ca 5000 etter alt faste inntekter er betalt,så sitter ikke igjen med mye

Anonymkode: 3b8d4...d39

Nei, det har faktisk ikke ALLE råd til. 

Anonymkode: 7f324...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at skolejoggen praktiseres veldig forskjellig. Her kom sponsorskjemaet hjem med tydelig beskjed at dette skulle IKKE returneres til skolen. Videre ble innsamlingen av penger organisert digitalt, og gavene var anonyme. Så det var altså ingen andre enn giverne selv som kunne vite hvor mye eller lite man ga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er mye mas, og er lagt opp slik at folk kan følge med hva en gir... 

Hadde konfirmant i fjor, og i kirka sa de at de ville hjelpe alle slik at de kunne bli konfirmert, selv om de ikke har så god råd! Flott det!

og rett etterpå: nå skal det gis penger til... og det er viktig. Har en ikke penger med, så vipser dere, vi har vipps allså..... 

Og dette var på en info dag med foreldre og konfirmanter.....

En tier her og der, er sykt mye penger for mange, og så skal folk bli presset og få dårlig samvittighet viss de ikke gir både her og der.

Ikke en dag er uten pengemas i innsamling eller loddsalg, jeg spyr snart

Anonymkode: f86db...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎22‎.‎10‎.‎2018 den 22.43, Anonym bruker skrev:

Mas på fb? 

Det er da fullstendig frivillig å henge på fb. Og fullstendig frivillig å lese innlegg. 

Anonymkode: f9408...955

Da har du ikke forstått hvordan det ser ut på Facebook på det området nå. Alle som har bursdag oppfordres av Facebook til å starte en innsamlingsaksjon og jeg tror jammen at 70% av alle vennene mine på Facebook har gjort akkurat det, noe som medfører pengemas i feeden omtrent daglig. I tillegg kommer det også direkte invitasjoner om å gi et bidrag til noe på facebook. Innsamlingsaksjonene på Facebook har dessuten av en eller annen grunn 165 kr som minstebeløp man kan gi, og det er synlig hvem som har gitt og hvem som ikke har gitt. Dersom det som det samles inn til er noe man har snakket varmt om viktigheten av, så er det ikke moro å fremstå som gjerrig, fattig eller likegyldig fordi det er synlig at du ikke har gitt et bidrag. Gir 50 eller 100 kr der det er mulig og det ikke er synlig for andre at jeg gir, det er det jeg har råd til per i dag, og så bidrar jeg med noe av min tid og arbeidsinnsats for å gjøre verden til et bedre sted så lenge. 

 

Anonymkode: 82521...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da har du ikke forstått hvordan det ser ut på Facebook på det området nå. Alle som har bursdag oppfordres av Facebook til å starte en innsamlingsaksjon og jeg tror jammen at 70% av alle vennene mine på Facebook har gjort akkurat det, noe som medfører pengemas i feeden omtrent daglig. I tillegg kommer det også direkte invitasjoner om å gi et bidrag til noe på facebook. Innsamlingsaksjonene på Facebook har dessuten av en eller annen grunn 165 kr som minstebeløp man kan gi, og det er synlig hvem som har gitt og hvem som ikke har gitt. Dersom det som det samles inn til er noe man har snakket varmt om viktigheten av, så er det ikke moro å fremstå som gjerrig, fattig eller likegyldig fordi det er synlig at du ikke har gitt et bidrag. Gir 50 eller 100 kr der det er mulig og det ikke er synlig for andre at jeg gir, det er det jeg har råd til per i dag, og så bidrar jeg med noe av min tid og arbeidsinnsats for å gjøre verden til et bedre sted så lenge. 

 

Anonymkode: 82521...1a7

Altså, jeg ser da slike aksjoner i bltter og spann, men jeg trenger ikke å klikke meg inn på en eneste en. Jeg gir da ikke penger, altså bursdagsgave, til andre enn nær familie uansett. Folk det ikke er naturlig å gi bursdagsgave til, får selvsagt heller ikke penger til noen innsamlingsaksjon. 

Det er fullt mulig å hoppe glatt over de fleste slike innlegg. 

Jeg hadde selv en slik innsamling i forbindelse med bursdagen min, rundt tall. Min familie og nære venner nok ville gitt meg en gave på dagen, et eller annet jeg sikkert ikke hadde bruk for, eller en flaske vin, blomster eller noe. Nå slapp de å gi meg en eller annen gave jeg ikke hadde bruk for, de ga heller en sum til innsamlingen. Alle ga uttrykk for at dette var en god ide. 

Anonymkode: f9408...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, jeg ser da slike aksjoner i bltter og spann, men jeg trenger ikke å klikke meg inn på en eneste en. Jeg gir da ikke penger, altså bursdagsgave, til andre enn nær familie uansett. Folk det ikke er naturlig å gi bursdagsgave til, får selvsagt heller ikke penger til noen innsamlingsaksjon. 

Det er fullt mulig å hoppe glatt over de fleste slike innlegg. 

Jeg hadde selv en slik innsamling i forbindelse med bursdagen min, rundt tall. Min familie og nære venner nok ville gitt meg en gave på dagen, et eller annet jeg sikkert ikke hadde bruk for, eller en flaske vin, blomster eller noe. Nå slapp de å gi meg en eller annen gave jeg ikke hadde bruk for, de ga heller en sum til innsamlingen. Alle ga uttrykk for at dette var en god ide. 

Anonymkode: f9408...955

Det er til opplysning overhodet ikke behov for å klikke seg inn på noe innlegg, du får absolutt all informasjon i stort format rett i feeden. 

Til å begynne med var slike innsamlinger på Facebook flotte. Nå drukner man virkelig i dem. Alle med bursdag mases gjentatte ganger på av Facebook om når de skal opprette sin bursdagsinnsamling. Jeg er sikker på at dette på kortere eller lengre sikt heller ødelegger for foreningene og demper givergleden.  

Anonymkode: 82521...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Ehh, nei alle har faktisk ikke råd til det nei

Anonymkode: 9e8f8...2df

jo.. da er man gjerrig, bedre og være ærlig

Anonymkode: 3b8d4...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jo.. da er man gjerrig, bedre og være ærlig

Anonymkode: 3b8d4...d39

Ok, så da er jeg gjerrig siden jeg ikke ga når jeg allerede er 1300 i minus denne måneden.......Jeg har faktisk ikke en eneste krone å avse, alt er skjært inn til beinet. Men det er klart, jeg burde gitt 300 til aksjonen, sånn at jeg heller var 1600 i minus.

Hadde jeg hatt 5000 etter alle faste utgifter, så hadde jeg hatt et hav av penger

Anonymkode: 9e8f8...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god råd, men gir ikke av prinsipp. Spesielt ikke når noen kommer å tigger penger på døra. Kjempeirriterende. Burde vært slik som på Halloween, utlyse av, så er en ikke med på leken.

Jeg har mistet helt troen på slike innsamlinger. Enten så stikker feil folk av med pengene, eller så blir de stående på bok for de som har samlet di inn ikke klarer å forvalte di. Bare en brøkdel kommer frem til de som virkelig trenger de. Jeg gir mitt bidrag gjennom skatten, og det er i meste laget det også. For det er samme leksa der. Norge gir, men pengene kommer ikke frem.

Anonymkode: 3b494...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...