Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #26 Skrevet 21. oktober 2018 Kan det ikke tromles, så vasker jeg det ikke.... ikke fullt så ille, men nesten. Jeg tromler alt unntatt mannens t-skjorter, bunadskjorter og annet tøy som skal på Finvask. Og ikke jeans... Anonymkode: 5a508...0ee
Hjertefru Skrevet 21. oktober 2018 #27 Skrevet 21. oktober 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er forskjell på underskjorte og t-skjorte? Anonymkode: b308b...af1 En underskjorte er laget for formålet, i motsetning til en t-skjorte. Underskjorter er PR def undertøy, og gjerne litt tynnere.
the amazing spidermamma Skrevet 21. oktober 2018 #28 Skrevet 21. oktober 2018 Vi tromler det meste, t-skjorter (Ja! Her bruker alle unntatt meg t-skjorter under genseren, selv om de ikke er gamle menn!), jeans, collegegensere, håndklær, undertøy. Noen litt finere gensere, og mine topper og skjørt blir hengt til tørk. Har god avtrekk på vaskerommet, så henger opp til stativet er fullt og tromler resten.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #29 Skrevet 21. oktober 2018 Som de fleste andre tromler vi håndklær, mopper, kluter, sengetøy, bomullsundertøy og sokker. Vi henger opp alle klær, både t-skjorter, singleter, gensere, bukser, treningstøy, ull+++++ Jeg synes tromlet tøy får veldig dårlig passform. Det blir kort og bredt i fasongen, og nuppete og slitt i stoffet. Vi kjøper klær vi liker, og vil gjerne beholde og bevare dem lengst mulig. Vi har to tørkestativ, tørker ute under tak store deler av året, og ellers tørker vi på takhengt tørkestativ på vaskerommet. Har luftavfukter som brukes hvis vi vasker mye tøy, eller tykke og senttørkende plagg. Anonymkode: 9efc1...86b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #30 Skrevet 22. oktober 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er forskjell på underskjorte og t-skjorte? Anonymkode: b308b...af1 Meg som tromler barnas underskjorter; T-skjorter har korte ermer, underskjortene er ermløse. T-skjortene egner seg som eneste plagg, underskjortene er tynnere og uten trykk o.l. Bruker man t-skjorte under genser klumper det seg gjerne ved skuldrene, det gjør ikke undertrøyene. Anonymkode: de805...d37
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #31 Skrevet 22. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Meg som tromler barnas underskjorter; T-skjorter har korte ermer, underskjortene er ermløse. T-skjortene egner seg som eneste plagg, underskjortene er tynnere og uten trykk o.l. Bruker man t-skjorte under genser klumper det seg gjerne ved skuldrene, det gjør ikke undertrøyene. Anonymkode: de805...d37 Nettopp. I tillegg har vi både varme og kalde utgaver. Ull til vinteren og bomull til vår og høst. Vi kaller det riktig nok trøyer, men det er jo det samme. Anonymkode: 472a2...1df
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #32 Skrevet 22. oktober 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: De fleste bruker da vel singlet eller lignende under f.eks. collegegenseren? Og under skjorta? Anonymkode: e0ae5...f30 Nei.. Anonymkode: 5659a...265
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #33 Skrevet 22. oktober 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det rart å bruke t-skjorte eller singlet under genser? Ikke bare gamle menn som gjør det altså, jeg gjør det og ser mange andre som gjør det. Jeg skjønner ikke at det er noe rart Anonymkode: b308b...af1 Hvorfor? Anonymkode: 5659a...265
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #34 Skrevet 22. oktober 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 5659a...265 Fordi jeg iker ikke å ikke ha noe under genser, og fordi det er praktisk Anonymkode: b308b...af1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #35 Skrevet 22. oktober 2018 Jeg har alltid ull eller singlet under genser, skjorte eller cardigan. Barna mine har alltid trøye, singlet eller t-skjorte under genseren. På vinteren bruker de kortermet eller langermet ull under. For meg høres det rart ut å gå naken under genseren. Mannen har ikke noe under skjorta, men han bruker også å ha noe under genseren. Enten skjorte eller trøye. Anonymkode: 9efc1...86b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #36 Skrevet 22. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har alltid ull eller singlet under genser, skjorte eller cardigan. Barna mine har alltid trøye, singlet eller t-skjorte under genseren. På vinteren bruker de kortermet eller langermet ull under. For meg høres det rart ut å gå naken under genseren. Mannen har ikke noe under skjorta, men han bruker også å ha noe under genseren. Enten skjorte eller trøye. Anonymkode: 9efc1...86b Naken under genseren?? Det er det dummeste jeg har hørt noen gang! Man er jo nødvendigvis naken under klærne ja. Det er jo derfor man har på seg genser...... Du er jo også naken under trøya innenfor genseren..? På vinter er det jo greit med flere lag, da har man jo ullundertøy, men det blir jo for varmt med flere lag ellers i året? Anonymkode: 5659a...265
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2018 #37 Skrevet 22. oktober 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Naken under genseren?? Det er det dummeste jeg har hørt noen gang! Man er jo nødvendigvis naken under klærne ja. Det er jo derfor man har på seg genser...... Du er jo også naken under trøya innenfor genseren..? På vinter er det jo greit med flere lag, da har man jo ullundertøy, men det blir jo for varmt med flere lag ellers i året? Anonymkode: 5659a...265 Da har man kanskje bare t-skjorte på da? Eller kanskje man har t-skjorte under slik at man kan ta av seg genseren? Jeg tror du må innse at ingen er like og at andre gjør ting annerledes enn deg. Forøvrig skjønner jeg den greia med å være naken under genseren, spesielt mtp litt store gensere. Det blir liksom så luftig. Men har jeg på meg en litt ettersittende genser, er det annerledes. Anonymkode: a909f...d4f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #38 Skrevet 23. oktober 2018 Her tromles det meste, utenom ull og noe penklær. Når jeg en vakker dag får meg vaskerom, kan det hende jeg har mulighet til å ha tre tørkestativ oppe samtidig. Og angående undertrøye/t-skjorte osv. Her er det vanlig å ha noe under genseren, og de fleste har t-skjorte/singlet under. Ulltrøye under når det er kaldt. Å ikke ha noe under genseren syns jeg er skikkelig ubehagelig. Når det er varmt ute, bruker vi kun t-skjorte/singlet. Anonymkode: 0c931...29b
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #39 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg tromler absolutt alle klær unntatt ull og pentøy. Synes ikke de blir stygge i det hele tatt. Anonymkode: 9a17c...3e6
MTF Skrevet 23. oktober 2018 #40 Skrevet 23. oktober 2018 Her tørketromles sengetøy, håndklær, undertøy og de t-skjortene og lignende som vi ikke er så nøye på om blir litt blass i fargen el. Henger ellers opp klærne på stativ på vaskerommet der de tørker raskt og greit, så har ikke behov for å tørke mer i tørketrommelen enn jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2018 #41 Skrevet 23. oktober 2018 Jeg tromler sjeldent klærne, med unntak av barnas velourkjoler og velour joggedresser fordi da blir de helt myke som nye igjen. Ellers synes jeg tøyet mister fasong og krymper litt i tørketrommel. Unntak i blant hvis det er noe som haster veldig å få tørt og det hender også at jeg tromler en klesvask når været er rått/lummert og tørker dårlig. Det som går i tørketrommel til vanlig er sengetøy og håndkler. Det er også et must med tørketrommel ved vask av dyner, vognposer, dunjakker osv. Baby helsetepper blir forresten veldig myke og gode etter tromling. Anonymkode: d28bb...a30
Mostly Harmless Skrevet 23. oktober 2018 #42 Skrevet 23. oktober 2018 Har ikke trommel, men har luftavfukter på vaskerommet. Da tørker det meste på noen timer, og resten over natta.
Lessismore Skrevet 23. oktober 2018 #43 Skrevet 23. oktober 2018 Akkurat nå, hodeputer. Etterpå, sengetøy. Ellers tromler jeg stort sett bare undertøy og håndklær. Prøver å spare strøm.
gale damen Skrevet 23. oktober 2018 #44 Skrevet 23. oktober 2018 Er det bare jeg som lurer på hvorfor HIs tøy bruker over to døgn på å tørke på stativ? Er det dårlig sentrifuge på maskinen din? Fuktig eller kaldt i rommer der du tørker?
Glitrerose Skrevet 23. oktober 2018 #45 Skrevet 23. oktober 2018 På 21.10.2018 den 22.59, Anonym bruker skrev: Bruker de det under andre klær mener du da? Slik gamle menn gjør? Anonymkode: 5659a...265 Er det ikke vanlig å bruke singlet under andre klær? Jeg går sjelden uten. Beklager avsporing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå