Gå til innhold

Hva tørketromler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en tørketrommel i 2012 med en stor lettelse over hvor mye raskere klesvasken ville gå unna. Dessverre oppdaget jeg fort at klærne endret fasong, falmet i fargen, hvitt tøy ble grått osv og ga dermed opp å tørketromle annet enn sengetøy, truser & sokker og håndklær. Men vi er en familie på 5, det blir mange klesskift i løpet av uka, plutselig kommer 3 sett med yttertøy med hjem og krever en vask også. Skittentøyshaugen har vokst seg svær! Kommer meg jo aldri ajour med klesvasken når jeg må vente 1-2 dager på at klærne skal tørke og tørkestativene blir ledig igjen. Begrenser seg jo hvor mange tørkestativ man kan ha også. Savner å tørketromle, men orker ikke å få alle klærne stygge igjen. Kan det være at jeg har tromlet på feil innstilling eller noe? Skal det egentlig gå å tromle bomullsklær?

Anonymkode: b002e...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tromler sengetøy, håndduker, truser, sokker, barnas underskjorter og t-skjortene mannen bruker på jobb. Synes ikke det er nødvendig å tromle mer, det tørker på 1 dag på stativet.

Anonymkode: de805...d37

Skrevet

Sengetøy og håndklær går i tørketrommelen her. Resten blir hengt opp på tørkestativ, de står under varmepumpa i kjelleren. Har også en avfukter jeg setter på hvis det er mye klær som må tørkes.

Anonymkode: 18841...20c

Skrevet

Jeg tromler også bare sengetøy og håndklær, for vanlig tøy blir mye fortere "slitent" når man tromler det.

Da barna var yngre tromlet jeg barnehageklær, for de blir stygge uansett. Men nå som barna er større kan jeg ikke tromle alt lenger (barna er fra 9 til 17 år).

Har to stativer da, så jeg vasker to maskiner og henger opp, venter to dager og vasker to maskiner igjen.  Det holder akkurat her, blir en maskin om dagen med vanlige klær også tar jeg sengetøy og håndklær i tillegg. Vi har fire barn.

Anonymkode: 349f5...f44

Skrevet

Jeg tromler mopper, kluter, sengetøy, truser/boksere, sokker, håndklær, pledd og små gulvmatter. Du kan tromle det så det bare er litt fuktig igjen, riste det gpdt og henge det på tørkestativ for å få det helt tørt.

Anonymkode: b308b...af1

Skrevet

Sengetøy, håndklær, barnas klær og mannens tskjorter.

Skrevet

Sengtøy, håndklær, noe undertøy, sokker og bomullsklærne til barna. De vokser så fort per nå, at de rekker ikke slite det ut før de er vokst fra det. 

Vi har løst dette med å ha tre klesstativ og setter det meste ut på balkongen for tørk. Da må det gjerne bare stå en dag eller tre før vi tar det. Tørker aldri klær inne, selv på vinteren henger det ute. Har for det meste mye vind, så aldri noe problem å få klærne tørr. Er vi heldige er de ferdig tørket på noen timer :) 

Anonymkode: 766bf...aeb

Skrevet

Håndklær, sengetøy, undertøy av bomull, nesten alt av treningsklær, barnas t-skjorter og tightser, alt av sokker og fotballstrømper. Det eneste som ikke tromles er jeans, mine og mannens klær (minus treningstøy og pysj/koseklær) samt barnas finere klær.

Anonymkode: cef2a...656

Skrevet

Tromler så og si alt, unntatt (voksen)jeans, strikkende gensere, ull, cardigans osv. Bor i en leilighet og kan ikke henge opp klærne til fem mennesker. Det tar for mye plass.

Anonymkode: 25bae...55e

Skrevet

Det meste tromles her. Er nok ikke så lurt, men nødvendig i en travel hverdag. Jeg kjøpte meg en ny trommel i år, og den har et program som passer for det aller meste...

Anonymkode: cd348...86a

Skrevet

Tromler kun truser og sokker, og vaskefiller. Vaskedamene bruker mange filler hver gang, bra at de gjlr det altså, men jeg gidder ikke å henge dem opp til tørk, sp de går i trommelen. 

Resten henges opp på snorer under taket på vaskerommet, i tørkeskap (uten varme) på vaskerommet og ev på stativ i gangen. Skjorter og bluser henges på henger på takhengte bøyler og stativ i gangen. 

Anonymkode: e0ae5...f30

Skrevet

Tromler sengtøy, hånklær, alt av kluter. Bomullstruser/boxere og gamle t-skjorter eller ensfargede i bomull.

Har bare 1 stativ, og et vaskerom der klær tørker sent. De gangene jeg må vaske mer enn 1 maskin som ikke kan tromles er jeg kreativ, hettegensere er perfekt å henge over dører. Henger også over dusjkabinettet og lignende.

Om sommeren setter jeg tørkestativet ut, da tørker det på kort tid.

Anonymkode: 80270...347

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tromler sengetøy, håndduker, truser, sokker, barnas underskjorter og t-skjortene mannen bruker på jobb. Synes ikke det er nødvendig å tromle mer, det tørker på 1 dag på stativet.

Anonymkode: de805...d37

Barnas underskjorter? Hva er det?

Anonymkode: 5659a...265

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnas underskjorter? Hva er det?

Singleter og t-skjorter :) 
Tromler også strømpebukser. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Singleter og t-skjorter :) 
Tromler også strømpebukser. 

Bruker de det under andre klær mener du da? Slik gamle menn gjør?

Skrevet

Har aldri tromlet noe, liker ikke tromlet-følelsen.

Skrevet

Tromler vanligvis bare håndklær. Har tre tørkestativ og varmeovn på vaskerommet. Om jeg trenger å få unna klesvasken fortere en periode setter jeg ett eller to tørkestativ i stua ved varmepumpa, eller ut på terrassen om sommeren.

Trenger jeg å få et spesielt plagg tørt fort så tromler jeg det på "Ekstra skånsomt", da blir det ikke tørt, men tørt nok til at det tørker på noen timer når jeg henger det opp i stua etterpå.

Anonymkode: 63528...396

Skrevet

Tromler nesten aldri, ungene sitt sengetøy, av og til håndduker. Har 3 tørkestativ (bruker som regel bare et)og mye rekkverk som jeg henger dynetrekk og håndduker over. Klærne holder form og farge mye bedre når de ikke tromles. 

Skrevet

Frotte og sengetøy. Og ellers det som er litt slitt og utvasket av undertøy, men som fortsatt er i bruk 😏

Til deg som syns det er rart å bruke underskjorte, jeg er faktisk på jakt etter singleter til sønnen min på 5. Alle tiders å bruke under skjorta. Mannen bruker også underskjorter. Men det må være underskjorter, ikke T-skjorter. Menn med underskjorte er sexy og velkledd. Får bare våge seg at det er gammeldags 😉

Skrevet

Med de nyeste tromlene kan alt tromles 

Anonymkode: 11a6a...516

Skrevet
21 minutter siden, Hjertefru skrev:

Frotte og sengetøy. Og ellers det som er litt slitt og utvasket av undertøy, men som fortsatt er i bruk 😏

Til deg som syns det er rart å bruke underskjorte, jeg er faktisk på jakt etter singleter til sønnen min på 5. Alle tiders å bruke under skjorta. Mannen bruker også underskjorter. Men det må være underskjorter, ikke T-skjorter. Menn med underskjorte er sexy og velkledd. Får bare våge seg at det er gammeldags 😉

Men herreguuud så varmt og skulle ha et helt ekstra meningsløst lag...?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men herreguuud så varmt og skulle ha et helt ekstra meningsløst lag...?

De fleste bruker da vel singlet eller lignende under f.eks. collegegenseren? Og under skjorta? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste bruker da vel singlet eller lignende under f.eks. collegegenseren? Og under skjorta? 

Ja. Enig! 

Anonymkode: 485df...24c

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker de det under andre klær mener du da? Slik gamle menn gjør?

Er det rart å bruke t-skjorte eller singlet under genser? Ikke bare gamle menn som gjør det altså, jeg gjør det og ser mange andre som gjør det. Jeg skjønner ikke at det er noe rart

Skrevet
31 minutter siden, Hjertefru skrev:

Hva er forskjell på underskjorte og t-skjorte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...