Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #1 Skrevet 21. oktober 2018 Var i selskap nettopp og det ble servert Toro sjokoladekake UTEN krem, kun med grønt kokos på toppen (datt av når noen tok stykke). ellers var det en boks tricolor-is. Vi var ca 20 stykker i familieselskap. Det ble ikke servert mat før kaker eller noe mer. Her har vi pyntet oss, satt av tid til å komme (måtte avlyse andre ting da vi prioriterer selskap), kjøpt fin gave til bursdagsbarnet og brukte endel tid på dette. Er det jeg som er kravstor? Syns nemlig at et selskap bør være lagt litt mer arbeid i enn å sette papptallerkner på et bord og en torokake. for ordensskyld, de har god økonomi, mor går hjemme i permisjon med verdens blideste unge som sover hele natten og mye på dagtid. 3 åringen er i barnehage fra 7.30-16 hver dag og far jobber ikke lange dager. Anonymkode: e8934...d6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #2 Skrevet 21. oktober 2018 Keg synes toromsleiligheten og is fra boks er helt innafor å servere. Men det høres litt lite ut til 20 personer. Jeg ville nok vakt en kake til og satt fram boller eller muffins i tillegg. Om kaka kommer fra Toro eller er hjemmelaget synes jeg spiller liten rolle. Men det bør være bok til alle. Anonymkode: 1f9d3...a78
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #3 Skrevet 21. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Keg synes toromsleiligheten og is fra boks er helt innafor å servere. Men det høres litt lite ut til 20 personer. Jeg ville nok vakt en kake til og satt fram boller eller muffins i tillegg. Om kaka kommer fra Toro eller er hjemmelaget synes jeg spiller liten rolle. Men det bør være bok til alle. Anonymkode: 1f9d3...a78 Haha.... TORO ikke toromsleiligheten😂😂 Anonymkode: 1f9d3...a78
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #4 Skrevet 21. oktober 2018 Pynt som faller av kaken osv høres ut som klassisk ammetåke. 😄 Det kan man fint oppleve selvom barnet sover om natten. Ja, jeg ville gjort litt mer ut av det, men for meg er selskapet- det at man møtes -det viktigste, så jeg ville ikke blitt snurt om jeg kom som gjest i en slik bursdag. Og så skjønner jeg ikke helt hva den mislyktes pynt på kaken har med gave og gjestenes påkledning å gjøre? Anonymkode: 99b72...a87
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #5 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg hadde bursdagsselskap for 7-åringen min som ønsket seg Brownies og is. Jeg bakte Toro uten å stusse! Tricolor isen var også en slager... Barna liker den veldig godt, i hvert fall... Nå serverte jeg riktignok middag først... Jeg er forøvrig ingen stor fan av sjokoladekake uten glasur... Så det hadde aldri blitt servert hos oss. Anonymkode: 7a58a...652
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #6 Skrevet 21. oktober 2018 Synes det er helt greit å kun servere kake/is, men da bør gjestene få beskjed om at de er innvitert til kake og ikke middag. Anonymkode: 4fb6e...384
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #7 Skrevet 21. oktober 2018 Syntes det er sært å dømme andre på den måten. Du vet faktisk ikke hva som skjer bak den fasaden... Skal love deg at ingen i min familie forsto at jeg hadde barseldepresjon med min første. -Sier ikke at det er tilfellet her, men poenget er hva vet vel du som utenforstående? For meg handler det å ha/være i selskap selskap like mye om selskapet (altså det å være sammen med folk du kjenner) en hvor mye vertskapet har jobbet med det i forkant. Syntes du høres ut som et menneske jeg er veldig glad jeg ikke omgås. Selv om jeg er en person som elsker å finne frem finserviset og overflod av mat og kaker i selskap så bryr jeg meg ikke med hva andre legger i det -Jeg er bare glad for å bli bedt, og få være sammen med mennesker jeg bryr meg om -Har du tenkt på å kanskje tilby å bidra da, oh viktige kvinne som måtte avlyse avtaler og greier, så du får det etter den standarden du selv setter som så korrekt? 🤷🏻♀️ Ikke det nei, tenkte meg det. Anonymkode: 3150d...4f9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg hadde ikke reagert på Toro kake og tricolor is, hvorfor skulle jeg det? Det eneste er at jeg synes det høres veldig lite ut for 20 personer, og litt stusselig uten krem på kaken, men det er jo min personlige smak. Men hva er galt med å servere tricolor is hi? Anonymkode: 2a95d...d97
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Nå nettopp? Bursdagsselskap som er ferdig før klokken 12.00? Anonymkode: 2a95d...d97
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #10 Skrevet 21. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå nettopp? Bursdagsselskap som er ferdig før klokken 12.00? Anonymkode: 2a95d...d97 Selvsagt ikke i dag, det var i går om du trenger vite dagen. Anonymkode: e8934...d6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #11 Skrevet 21. oktober 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Keg synes toromsleiligheten og is fra boks er helt innafor å servere. Men det høres litt lite ut til 20 personer. Jeg ville nok vakt en kake til og satt fram boller eller muffins i tillegg. Om kaka kommer fra Toro eller er hjemmelaget synes jeg spiller liten rolle. Men det bør være bok til alle. Anonymkode: 1f9d3...a78 Ingenting imot Toro, men ja lite til så mange og veldig tørt og stusselig uten krem. Anonymkode: e8934...d6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #12 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg elsker å bake, så jeg ville til 20 stykker hatt både bløtkake/marsipankake, sjokoladekake laget fra bunnen og med krem og muffins, pluss sikkert noe mer også Men is har vi nesten alltid i bursdag, for ungene elsker det. Får de is med sjokoladesaus og kakestrøssel er de i himmelen med en gang. Synes nok en torokake uten krem hørtes stusselig ut, men jeg innser at alle ikke er like glad i å bake som meg så det hadde jeg glatt latt være greit og kost med med selskapet. Anonymkode: 7a82f...a0f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #13 Skrevet 21. oktober 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pynt som faller av kaken osv høres ut som klassisk ammetåke. 😄 Det kan man fint oppleve selvom barnet sover om natten. Ja, jeg ville gjort litt mer ut av det, men for meg er selskapet- det at man møtes -det viktigste, så jeg ville ikke blitt snurt om jeg kom som gjest i en slik bursdag. Og så skjønner jeg ikke helt hva den mislyktes pynt på kaken har med gave og gjestenes påkledning å gjøre? Anonymkode: 99b72...a87 Poenget var at de har omtrent ikke brukt tid på å gidde lage selskap, mens gjestene har brukt av sin tid på både å komme å kjøpe gave. Anonymkode: e8934...d6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 Ser av svarene at dette er noe ingen ville servert. Altså greit med torokake og is, men veldig stusselig uten krem og altfor lite til så mange gjester uten middag først. Alle sier at det ville vært mer mat. det er vanlig hos oss med enkel mat før kaker, så de fleste var sultne når de kom, siden det ikke var blitt gitt beskjed at det ikke ble mat. Anonymkode: e8934...d6a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 Jeg haaater å lage mat til andre for jeg skikkelig dårlig på å bake. I bursdagene hos oss får de TORO sjokoladekake MED fyll så klart og TORO muffins med litt sitrondråper så de faktisk smaker noe Kjøper gjerne en iskake itellegg så jeg vet at jeg har nok. Anonymkode: 1eadf...5e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget var at de har omtrent ikke brukt tid på å gidde lage selskap, mens gjestene har brukt av sin tid på både å komme å kjøpe gave. Anonymkode: e8934...d6a Det er da ikke en handel! Jeg skjønner at selskapet ikke faldt i smak hos deg, men jeg synes dine prioriteringer blir litt feil. En barnebursdag går man i for samværet sin del og for å glæde barn og familie. Det er selvfølgelig fint om man får servert noe man liker, men det er ikke standarden på serveringen eller hvor mange timer de har brukt på bordpynt og anrettning som avgjør om det er værdt å bruke sin dyrebare tid på selskapet. Anonymkode: 99b72...a87
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget var at de har omtrent ikke brukt tid på å gidde lage selskap, mens gjestene har brukt av sin tid på både å komme å kjøpe gave. Anonymkode: e8934...d6a Når vi hadde selskap når barna var små ( vi fikk tvillinger når eldste var 2 år) så sa svigermor alltid «Hvilken kake skal jeg ta med?» når hun ble invitert... Selv om de minste sov mye og eldste var i barnehagen.. Så de kjøpte gave, pyntet seg OG hadde med kake... Anonymkode: 7a58a...652
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da ikke en handel! Jeg skjønner at selskapet ikke faldt i smak hos deg, men jeg synes dine prioriteringer blir litt feil. En barnebursdag går man i for samværet sin del og for å glæde barn og familie. Det er selvfølgelig fint om man får servert noe man liker, men det er ikke standarden på serveringen eller hvor mange timer de har brukt på bordpynt og anrettning som avgjør om det er værdt å bruke sin dyrebare tid på selskapet. Anonymkode: 99b72...a87 👏🏻👆🏻 Anonymkode: 3150d...4f9
Hjertefru Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 Syns torokake og is hørtes helt innafor ut i barneselskap, men ville kanskje hatt glasur på... Hadde det vært glasur på kaka og kanskje vært stekt opp et brett med vafler i tillegg hadde dette vært helt greit. Hvis vi inviterer til kun kaffe, bruker vi å gi gjestene beskjed om dette. Hvis vi inviterer fex i 17-tida, pleier vi ofte også å ha noen pølser på lur 😀 Jeg syns det er noe spesielt å skrive syteinnlegg om dette her inne. Jeg ville også reagert litt på dette, men tenkt at det kanskje er noe vi ikke vet, at alt ikke er så bra bak fasaden. Kanskje du heller burde brukt energi på å hjelpe familien din. Eller vennene... At man har tid til å bake betyr ikke at man automatisk blir flink i det eller liker det.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #21 Skrevet 21. oktober 2018 Er dette virkelig noe å synse, mene og sladre så mye om? Hjelpes. Anonymkode: 7f979...c4c
*Miss Marple* Skrevet 21. oktober 2018 #22 Skrevet 21. oktober 2018 Det hørtes jo litt stusselig ut med en kake uten krem til såpass mange, men det var vel bursdagsbarnet og laget som var viktig?
3 i april Skrevet 21. oktober 2018 #23 Skrevet 21. oktober 2018 Høres faktisk litt kjipt ut. Altfor lite kake /is til så mange. Jeg kunne nok selv funnet på og servere det samme men da kake med krem og hadde nok også lagd noe enkel mat som pizza eller pølser. Hadde nok også lagd noen toro muffens også, siden toro er den røde tråden her.. Hadde kanskje også gjort litt mere utav isen, feks strøsel, krem, saus osv 😉
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2018 #24 Skrevet 21. oktober 2018 Det hørtes alt for lite ut med en kake til 20 personer, og veldig kjipt uten glasur! Is fra boks synes jeg er helt ok om man setter frem sjokoladesaus, nonstop og annen topping (slager hos barna). Jeg hadde nok også blitt skuffa og reist hjem sulten🙈 Anonymkode: 2138b...a98
Petra Prøvedukke Skrevet 21. oktober 2018 #25 Skrevet 21. oktober 2018 Fryktelig barnslig å lage tråd om at man ikke får fin nok servering i barnebursdag. Likevel: én kake og én boks is er for lite til såpass mange. Jeg ville nok spandert litt krem av noe slag på kaken også, men ellers er det veldig greit å servere TORO og is, altså. Jeg drar ikke i barnebursdag for å spise, jeg drar for å gjøre stas på bursdagsbarnet. Bare jeg får kaffe, så er det i grunnen nok for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå