3 i april Skrevet 18. oktober 2018 #26 Skrevet 18. oktober 2018 Og her bruker jeg ikke fast sum pr mnd. Jeg passer på tilbud. Denne måneden har jeg brukt mer enn jeg pleier siden jeg har kjøpt vinterdress til 599 ( vossatass på tilbud på sportoutlet) viking vintersko på tilbud på obs til 599, dunjakke fra Skogstad på tilbud på gsport til 399. Til minstemann på 1 år har jeg akkurat kjøpt 1 par sko til 700 ( første skoene som også er vintersko) brukt dunjakke på fb til 100 kr. Hun går ikke barnehage så kjøper nok en rimelig vinterdress i tillegg. I august kjøpte jeg regnklær på tilbud på obs til 299 kr og dock boots også tilbud på obs til 299 kr til hun som går i barnehage. I september kjøpte jeg ikke noe klær til barna.
3 i april Skrevet 18. oktober 2018 #27 Skrevet 18. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurte ikke på det. Jeg kommenterte på hva jeg bruker kun på sko uten at det er helt ekstremt. Jeg får bare ikke regnestykke til enkelte her til å stemme når man sier at man bruker så lite på klær og sko i mnd. Jeg ligger på et nivå jeg er helt komfortabel med på utgifter, og har ingen planer om å spare inn. Jeg tror bare at flere her ikke reelt vet hva de egentlig bruker, eller at de sparer så mye at det faktisk går utover barna og aktiviteter i hverdagen. Anonymkode: 0f061...f61 Kommer jo også an på hvilken prisklasse du legger deg i når du handler klær? Handler du i typiske billigkjeder eller handler du mer merkeklær? Selv kan jeg kjøpe mye når det er gode salg. Handler mye 3 for 2 på hm feks. Ull handlet jeg en del av i sommer da jeg kjøpte pirre Robert ull til 49 kr på del på meny Stormberg har mye billig flecce klær. Kjøper alltid skiklige vintersko, men passer godt på tilbud. Ellers så syns jeg at det er dyrere med bhg barn enn skolebarn.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #28 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men dere som sier at dere bruker så lite, hva med sko. Jeg tenkte på hva jeg har brukt på sko i år, og bare det er jo en haug. Og med et barn som vokser så må alt mer eller mindre byttes ut hver år. Dette har jeg kjøpt: Vintersko ( viking, på salg) 699,- Ekstra par vintersko 400,- cherrox 299,- Gummistøvler 300,- Joggesko ( sommer) 400 Sandaler 500,- Tøfler / innesko barnehage 299,- Pensko 350,- Tøysko/ sommer 200,- Innesko til trening 399 Kjapt regnet er det ca 4000,- kr på sko på et år. Og av dette så er det kun tøyskoene til sommeren som var unødvendige.... Anonymkode: 0f061...f61 Jeg er helt enig i at man må ha alt dette pluss Goretexsko til høst/ vinter når ungen går i naturbarnehage. Hvis vi baserer oss på Dockboots eller et par vintersko får de faktisk fotsopp her. Mine har i tillegg også badesko. Anonymkode: dc04b...797
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #29 Skrevet 18. oktober 2018 Er det noe trøst så har jeg denne mnd kjøpt til mitt ene bhg barn: 2 for 1 vintersko: viking og sorel 999,- Foret bisgaard gummistøvler: 499,- 2 vinterdresser: 1700,- 3 vinterluer: 700,- 3 par vinter votter: 700,- 2 par tynne ull votter: 200,- ull undertøy: 3000,- Innesko i skinn: 400,- Innesko i ull: 300,- ullsokker: 350,- Vinter sesongen er dyrest. Syns det er viktig at de har ordentlig utstyr og nok utstyr til å være ute 3 ganger iløpet av bhg dagen. Vi er også ofte ute etter bhg☺️ Anonymkode: 90834...b14
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #30 Skrevet 18. oktober 2018 2 hours ago, Anonym bruker said: Og da ser jeg at jeg glemte Gore tex joggesko som brukes høst og vår også, og de kostet ca 500,- Så da er jeg oppe i 5000,- kr på bare sko . Anonymkode: 0f061...f61 Det var mye penger på sko! Kanskje dere også kan kutte ned litt på antall par med sko? Vår fireåring har følgende skotøy (jeg har til og med tatt meg bryet med å se på hva prisen var for hver av dem siden jeg var overrasket over hvor mye dere bruker på sko): - Ett par kamik støvler (kjøpt på outlet for 100kr) - Ett par sandaler (paw patrol-sandaler kjøpt på salg på jollyroom for 119kr) - Ett par joggesko, viking med goretex (399kr på salg hos xxl, vi prioriterer å kjøpe joggesko med gore tex fordi det betyr at de til nød kan brukes som back-up hvis støvlene er våte og må tørkes) - Ett par Viking vintersko med goretex (449,50 på salg i fjor) - Ett par viking cherrox (399kr) - kjøpt på xxl på tampen av forrige vinter (de var da i største laget, mens nå passer de perfekt) - Ett par superfit tøfler (174,50 på salg, de ble for øvrig kjøpt inn som gave som del av penger vi fikk fra besteforeldrene hennes) Totalt har vi altså brukt 1641kr på sko til henne (hvorav 449,50 var i fjor og 174,50 ble dekket av penger fra besteforeldre), og det syns jeg er mer enn nok! Dersom dere bruker så mye som 4000kr høres det derfor ut som dere kan spare inn en del ved å planlegge bedre. Pensko utgår for vår del, hun går bare i strømpelesten i bursdager o.l. To par vintersko ser jeg heller ikke behovet for så lenge hun har cherrox i tillegg. Derimot kan jeg godt skjønne at ungen trenger et par joggesko til innendørsbruk dersom han/hun er kommet opp i skolealder, da trenger man jo gjerne det til gym og fritidsaktiviteter, men vi har altså bare barnehagebarn enn så lenge. Anonymkode: 74ea6...89c
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #31 Skrevet 18. oktober 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noe trøst så har jeg denne mnd kjøpt til mitt ene bhg barn: 2 for 1 vintersko: viking og sorel 999,- Foret bisgaard gummistøvler: 499,- 2 vinterdresser: 1700,- 3 vinterluer: 700,- 3 par vinter votter: 700,- 2 par tynne ull votter: 200,- ull undertøy: 3000,- Innesko i skinn: 400,- Innesko i ull: 300,- ullsokker: 350,- Vinter sesongen er dyrest. Syns det er viktig at de har ordentlig utstyr og nok utstyr til å være ute 3 ganger iløpet av bhg dagen. Vi er også ofte ute etter bhg☺️ Anonymkode: 90834...b14 3000 i ullundertøy......å herre jesus 😲 Anonymkode: d015e...d67
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #32 Skrevet 18. oktober 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: 3000 i ullundertøy......å herre jesus 😲 Anonymkode: d015e...d67 Vi bruker kun ull fra september-April.. Så det blir litt ull ja;) Anonymkode: 90834...b14
Nyttårs barn Skrevet 18. oktober 2018 #33 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det noe trøst så har jeg denne mnd kjøpt til mitt ene bhg barn: 2 for 1 vintersko: viking og sorel 999,- Foret bisgaard gummistøvler: 499,- 2 vinterdresser: 1700,- 3 vinterluer: 700,- 3 par vinter votter: 700,- 2 par tynne ull votter: 200,- ull undertøy: 3000,- Innesko i skinn: 400,- Innesko i ull: 300,- ullsokker: 350,- Vinter sesongen er dyrest. Syns det er viktig at de har ordentlig utstyr og nok utstyr til å være ute 3 ganger iløpet av bhg dagen. Vi er også ofte ute etter bhg☺️ Anonymkode: 90834...b14 Og dere hadde ingenting fra i fjor som kunne brukes? Måtte ha to nye dresser og tre par vintervotter😂
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #34 Skrevet 18. oktober 2018 6 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Og dere hadde ingenting fra i fjor som kunne brukes? Måtte ha to nye dresser og tre par vintervotter😂 I fjor brukte han str 1-3 år i votter og str 98 i dress. Han har vokst så mye så nå kjøpte vi 104 i dress og votter i 4-6 år. Dvs at han kan bruke dressen i 2 år og vottene i 3. Anonymkode: 90834...b14
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #35 Skrevet 18. oktober 2018 Oi, her var det mange svar. Jeg har bare et barn, skjønner at de fleste har flere og at utgiftene per barn dermed blir mindre. Vi har arvet noe fra venner og familie, men det blir stort sett ekstratøy. Jeg har ikke funnet igjen det opprinnelige regnearket mitt, men bare nå i høst har jeg kjøpt regntøy til 400, softshelldress til 400, gummistøvler til 350, overgangssko 300 , to sett ullundertøy til 200 og et sett ull mellomlag til 500, samt nesten 1000 i diverse vanlig innetøy (HM og Lindex, ikke noe ekstravagant). Vinterdress kjøpte jeg på salg i vår, men den kostet likevel nesten 800. Jeg begynner å lure på om ikke overslaget mitt var riktig likevel? Vi måtte forresten kjøpe både gummistøvler og joggesko to ganger i sommer, rett og slett fordi de var blitt for små. Sånn er det av og til. HI Anonymkode: ae75a...815
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2018 #36 Skrevet 18. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var mye penger på sko! Kanskje dere også kan kutte ned litt på antall par med sko? Vår fireåring har følgende skotøy (jeg har til og med tatt meg bryet med å se på hva prisen var for hver av dem siden jeg var overrasket over hvor mye dere bruker på sko): - Ett par kamik støvler (kjøpt på outlet for 100kr) - Ett par sandaler (paw patrol-sandaler kjøpt på salg på jollyroom for 119kr) - Ett par joggesko, viking med goretex (399kr på salg hos xxl, vi prioriterer å kjøpe joggesko med gore tex fordi det betyr at de til nød kan brukes som back-up hvis støvlene er våte og må tørkes) - Ett par Viking vintersko med goretex (449,50 på salg i fjor) - Ett par viking cherrox (399kr) - kjøpt på xxl på tampen av forrige vinter (de var da i største laget, mens nå passer de perfekt) - Ett par superfit tøfler (174,50 på salg, de ble for øvrig kjøpt inn som gave som del av penger vi fikk fra besteforeldrene hennes) Totalt har vi altså brukt 1641kr på sko til henne (hvorav 449,50 var i fjor og 174,50 ble dekket av penger fra besteforeldre), og det syns jeg er mer enn nok! Dersom dere bruker så mye som 4000kr høres det derfor ut som dere kan spare inn en del ved å planlegge bedre. Pensko utgår for vår del, hun går bare i strømpelesten i bursdager o.l. To par vintersko ser jeg heller ikke behovet for så lenge hun har cherrox i tillegg. Derimot kan jeg godt skjønne at ungen trenger et par joggesko til innendørsbruk dersom han/hun er kommet opp i skolealder, da trenger man jo gjerne det til gym og fritidsaktiviteter, men vi har altså bare barnehagebarn enn så lenge. Anonymkode: 74ea6...89c Ok, for å gjenta med selv. Jeg har ikke noe behov for å spare på sko. Hun får det hun trenger, og hun får gode sko til riktig formål. Hun trenger de skoene hun har 😂 Anonymkode: 0f061...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå